Last news in Fakti

10 Ноември, 2023 13:44 1 799 8

Продава се необичайно Peugeot 3008 от Дакар

  • peugeot-
  • дакар-
  • 3008

 Колата е шофирана от Себастиан Льоб 

Продава се необичайно Peugeot 3008 от Дакар - 1

Не се случва често да се продава автомобил, който се е състезавал в рали Дакар, но по-късно този месец RM Sotheby's ще продаде на търг Peugeot 3008 DKR, който се е състезавал по целия свят, включително три пъти в рали Дакар.

Френският автомобилен производител направи фурор на рали Дакар през 2015 г. с 2008 DKR и макар че дебютът му не беше съвсем успешен, през 2016 г. той спечели общата победа. След това Peugeot го замени с 3008 DKR през 2017 г. и със Стефан Петерханзел зад волана си осигури още една победа. Този конкретен екземпляр не е автомобилът, управляван от Петерханзел, а вместо него е управляван от Сирил Депре, който завършва трети в същото състезание.

PH Sport купува този 3008 DKR скоро след рали Дакар и с Халид Ал Касими зад волана печели победа в състезанието Abu Dhabi Desert Challenge през 2017 г. Ал Касими го кара и на други състезания през 2017 и 2018 г., преди да бъде управляван от рали пилота Себастиен Льоб на рали Дакар 2019 г., който завършва трети. Ал Касими продължи да го пилотира на Dubai International Baja през същата година, както и на Abu Dhabi Desert Challenge, Jordan Baja и Sharqiyah Baja. Той се състезава и на Dubai International Baja в началото на февруари 2021 г. и участва в рали Дакар през 2022 г., но завършва на разочароващото 42-ро място.

Въпреки че този 3008 DKR може да има само една абсолютна победа зад гърба си, той е бил управляван от трима уважавани състезатели и наскоро е възстановен от PH Sport в Лангрес, Франция, което означава, че е готов да се върне към състезанията.

Под Купето се намира 3,0-литров дизелов V6 с два турбокомпресора, съчетан с шестстепенна секвенциална трансмисия. Този двигател развива 340 к.с. и 590 Нм въртящ момент. От RM Sotheby's очакват автомобилът да бъде продаден за сума между 350 000 евро и 650 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой

    2 3 Отговор
    Как така дизел бе??? Нещо не ми се връзва! Доколкото знам, само камионите в ралито са дизелови, всичко останало е на състезателно гориво от рода на бензина! По-скоро е грешка!

    Коментиран от #3

  • 2 Някой

    5 0 Отговор
    Проверих - верно дизел бе!

    Коментиран от #6

  • 3 Драйвър

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Дизелите са по-подходящи за такива състезания, поради повечето въртящ момент, който го има от много ниски обороти (за разлика от бензина, който трябва да се държи във високи обороти за да е бърз), заради това, че изминават много по-дълга дистанция с едно зареждане и тъй като дизелът може да се кара на ниски обороти и да поддържа състезателно темпо, това създава по-малко предпоставки за ремонти, което го прави по-надежден избор тук.

    Коментиран от #7

  • 4 Драйвър

    7 0 Отговор
    Идеално за нашите пътища.

  • 5 СЗО

    2 0 Отговор
    Абе не е като новия луксозен трицилиндров двигател на Лексус....
  • 6 Той

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Някой":

    Мани, че е дизел, ами не е 4х4. Мисля, че е първият автомобил, който печели Дакар, без да е 4х4.

    Коментиран от #8

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.