Last news in Fakti

28 Ноември, 2023 12:18 4 948 13

Само 40 специално избрани служители на Toyota могат да сглобяват Century SUV

  • toyota-
  • century-
  • производство

Те са били избрани след изпит

Само 40 специално избрани служители на Toyota могат да сглобяват Century SUV - 1

Най-новата версия на луксозния Century на Toyota в момента се произвежда в завода Tahara в Япония. Този нов модел е първият, който носи табелката Century и е старателно изработен от специален екип от 40 квалифицирани служители, подбрани от 1500 служители. За да си осигурят място на монтажната линия, тези работници е трябвало успешно да преминат строг изпит от три части.

Хироки Танака, един от работниците, избрани за екипа, споделя, че е трябвало да премине задължителен курс и да положи успешно сертификационен изпит, за да си осигури място в екипа. Изпитът се е състоял от три модула: първоначална оценка на основните умения, писмен тест, обхващащ историята на Century, структурата на автомобила и свързани с нея теми, и практически изпит за демонстриране на умения в изграждането на луксозната серия.

"Писменият изпит беше по-труден от практическия, с 200 въпроса, но се справих с него, като за пръв път от студентските ми години се залових здраво за книгите", разказва пред Toyota Times. "Научих много нови неща - от историята на Toyota и Century до уникалните висококачествени техники за изработка на автомобила. Това беше безценен опит."

35-годишният служител работи в Toyota от 2007 г. насам. Завършил е Академията за технически умения и казва, че е бил развълнуван от факта, че веднага е започнал работа по Land Cruiser, тъй като това е бил автомобилът на мечтите му, а работата скоро му е дала възможност да си купи свой собствен.

Опитът му в сглобяването на шасита на Land Cruiser го подготвя добре за настоящата му работа, в която монтира компоненти на окачването на Century. Работата му е особено важна, тъй като всяка грешка се усеща в останалата част на автомобила.

Прецизността винаги е във фокуса на вниманието на Toyota, но при луксозния Century тя е направо мания. Докато при типичните си автомобили автомобилният производител допуска 20% отклонение на затягането спрямо спецификацията, при премиум SUV-то, компанията допуска само 5% отклонение.

"На всяка монтажна линия, различна от тази на Century, всяка гайка или болт се затяга с едно преминаване с помощта на крепежен инструмент", казва Танака. "На монтажната линия на Century обаче строгите изисквания за прецизност означават, че първо използваме приспособление за затягане на ръка, след което затягаме отново със инструмент, за да се доближим до целевите спецификации. Накрая използваме цифров динамометричен ключ, чиито стойности на се качват в компютрите, като работим на ръка, за да получим крайната стойност."

Да се получи правилно е по-трудно, отколкото изглежда, казва Танака. Това е особено вярно под автомобила, където стойностите на въртящия момент обикновено са по-високи. Той казва, че за всяка част, която изисква повече от около 150 нютон метра, трябва да вложи цялото си тяло в затягането, което затруднява прецизните настройки.

Това означава, че той може да прекара до една минута в затягане на по-големи части, което е 12 пъти повече от петте секунди, които са необходими на работниците за затягане на гайки и болтове на други превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Много драматично,

    16 13 Отговор
    Просълзих се!
  • 2 Иронично

    21 1 Отговор
    ТеслЪ къде са
  • 3 Е, на

    14 3 Отговор
    това му се казва ефектна реклама...
  • 4 Германските премиуми

    29 1 Отговор
    За нас е достатъчен тридневен курс по немски и ги пускаме да сглобяват. Те идват с безценен опит от Бангладеш и Зиюбабве
  • 5 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    7 20 Отговор
    ОТПРЕД МЯЗА НА ТРАКТОР

    Коментиран от #6

  • 6 Вярващ

    25 1 Отговор

    До коментар #5 от "ДОНЧО ГОРСКИЯ":

    Дай ми боже такъв"трактор"!!!
  • 7 Антон

    6 28 Отговор
    Какво от това? Дори само един да я сглобява, това си остава тойота. Има други фирми, които са еталон за лукс и престиж, богатство. Същото се отнася и за спортните коли.

    Коментиран от #8

  • 8 Мхм

    16 3 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Кои са тез Ролс Ройс ли което е една 7-ма серия с други брони
  • 9 Само да попитам

    13 5 Отговор
    Служителя е завършил ... "Академията за технически умения и казва, че е бил развълнуван от факта, че веднага е започнал работа по Land Cruiser, тъй като това е бил автомобилът на мечтите му, а работата скоро му е дала възможност да си купи свой собствен.".
    И тук си задавам въпроса аз като имам 2 висши кога в България ще си позволя нов свой собствен, като япончето където вкарва буксите на фаровете и стоповете? Ама всъщност КОЙ точно питам?

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Университета

    13 4 Отговор

    До коментар #9 от "Само да попитам":

    Можеш да започнеш с питането тези, които са ти дали въпросните две висши. Ако са висши по специалности тип психология, педагогика или египтология ще е зор, но ако е нещо свързано по някакъв начин с математиката например (демек инженерство и точни науки), не толкова.
  • 11 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #9 от "Само да попитам":

    Теслю, по колко въвят дипломите?
  • 12 Космонавта Пейо

    2 14 Отговор
    Прилича на америкамски чук...,и грозилчо е! Ама ако ми датете пари ше си го купя, пък после ше го дам за катафалка на некойя погребална агенция.
  • 13 Болярин

    0 0 Отговор
    Горките япончета ... С какви мъки достигат работно място ?!! Ако бяха минали първо през България, щяха да усвоят изкуството на "банкноти под масата" и нямаше да имат затруднения, а така ...