Last news in Fakti

3 Януари, 2014 11:53 62 974 48

Когато S-Klasse W126 беше хечбек

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • w126-
  • w140-
  • auto 2000-
  • франкфурт 1981-
  • ретро
Когато S-Klasse W126 беше хечбек - 1

Прогнозите за бъдещето винаги звучат интересно, когато то настъпи. През 80-те години до настъпването на новия век остават цели две десетилетия и 2000-ата година изглежда далече. За немските автопроизводители това става повод да покажат на какво са способни в технологичен план и да демонстрират превъзходство.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Салонът във Франкфурт през 1981 г. минава под знака на нововъведенията в безопасността. По това време в Mercedes-Benz вече са доста напред с материала в това отношение. Флагманът W126 се предлага с въздушна възглавница за водача (от 1987-а и за пасажера), система за контрол на сцеплението, предпазни колани с предварително обтягане, ABS, абсорбиращи зони на деформация при удар и т.н.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Без да забравят за сигурността инженерите от Щутгарт съсредоточават усилията си върху екологията и разхода на гориво, който продължава да тормози производителите след постоянното поскъпване на петрола през 70-те. Резултатът от усилията на немските конструктори е Mercedes-Benz Auto 2000 - прототип, чиято механика хвърля поглед в бъдещето, а в дизайна могат да се открият чертите на дебютиралата десетилетие по-късно S-Klasse W140.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



В създаването на прототипа е използван целият опит в областта на аеродинамиката, с която W126 печели толкова овации. Чистачките са скрити под предния капак, а пръскалките са вградени в колонките на предното стъкло. Най-съществена роля за обтекаемостта обаче играе специфичната задница, позната като Kamm-tail. Днес подобна каросерия имат повечето хибриди.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Auto 2000 има коефициент на въздушно съпротивление 0.28. Днес, 33 години по-късно, с подобна стойност могат да се похвалят Nissan Leaf и Lexus CT200h. Това помага на немците е да постигнат главната си цел - среден разход под 10 л/100 км.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Mercedes-Benz подготвя три версии на футуристичния си прототип, всяка с различна задвижваща система и дизайнерски нововъведения. Първата има бензинов V8 с мощност 150 к.с. и система за деактивиране на половината цилиндри при леки натоварвания. Едва ли има нужда да се обяснява колко производители разчитат на тази технология за намаляване на разхода днес. Макар да не е най-бързият Benz на планетата, бензиновият Auto 2000 харчи впечатляващите за онези години 9.3 л/100 км.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Вторият концепт е оборудван с 3.3-литров шестцилиндров дизел с два турбокомпресора. Разходът му при скорост 120 км/ч впечатлява дори днес - 7.5 л/100 км.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Специалистите обаче смятат третата версия на Auto 2000 за най-новаторска. Тя се задвижва от газова турбина. Агрегатът отделя много малко вредни емисии, изключително лек и компактен е, развива много висок въртящ момент и не се нуждае от водно охлаждане. Технологията все още се смяташе за футуристична през 2010 г., когато бе представен Jaguar C-X75.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек



Каросерията тип хечбек никога не си пробива път до серийната S-Klasse, за което надали някой съжалява. Откъдето и да го погледне човек, Mercedes-Benz Auto 2000 далеч не е дизайнерски връх. В технологичен план обаче този 33-годишен прототип си остава едно от най-значимите произведения на щутгартските инженери.

Когато S-Klasse W126 беше хечбек


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Radostin Qnkov

    21 9 Отговор
    За времето си е била космическа совалка, да не говорим, че и сега слага всички в кюпа.
  • 2 Mercedes-Benz

    19 11 Отговор
    Другия път като плюят "разбирачите" по най-великата марка от която е започнало всичко, да се сетят за тази статия, която показва само малка част от величието на Daimler - Benz! The best or nothing - това казва всичко.

    Коментиран от #37

  • 3 Hristo Aleksiev

    7 9 Отговор
    Опел Омега А има точно същия коефициент на въздушно съпротивление.

    Коментиран от #7, #47

  • 4 Виктор Христов

    13 11 Отговор
    хаха ква е тая пародия на кола
  • 5 Stone Kold

    3 13 Отговор
    тва е форд сиера с сменена емблема

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Никой

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "Stone Kold":

    Предоставени са ви факти, които показват безпорната напредничавост на технологиите в тази кола и не мога да разбера как пак се намират хейтъри.Направете си труда да прочетете малко от статията не да се излагате с повърхностни оценки.
  • 7 Никой

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "Hristo Aleksiev":

    Омегата е с 10 години по-нова т тази тук.

    Коментиран от #8

  • 8 Христо Димитров

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Чак пък 10, првите Омеги А слизат от конвейра през 1985
  • 9 Бай Иван

    11 5 Отговор

    До коментар #5 от "Stone Kold":

    Като те гледам сниман до грозната ти баничарка мисля,че нямаш право да коментираш Мерцедес. Това е работа за батковците.

    Коментиран от #10

  • 10 Emil Kirov

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Иван":

    Hahah. Strog ,no spravedliv !
  • 11 Кольо Фильов

    4 17 Отговор
    Пълна карикатура. Мерцедес са били много зле на времето
  • 12 стефан сервиз

    5 3 Отговор
  • 13 Киро Стоев

    9 7 Отговор
    Дизайнера е бил сигурно дебел човек с розови бузи и на... 7 бири

    Коментиран от #14, #48

  • 14 Пича-от КраштестАгенцията

    10 8 Отговор

    До коментар #13 от "Киро Стоев":

    Щом мислиш така карай дъртия Форд и не коментирай кола която само може да си мечтаеш да имаш.
  • 15 ВИП АМГ

    6 17 Отговор
    Дизайна никога не е бил силната страна на бенц

    Коментиран от #16, #19, #23

  • 16 БМВ БЪЛГАРИЯ

    19 5 Отговор

    До коментар #15 от "ВИП АМГ":

    Аз не мисля че си прав.Всяка марка си има грозни модели и красиви модели.А пък новите мерцедеси са уникално красиви

    Коментиран от #18

  • 17 Stone Kold

    5 13 Отговор
    Ми като цяло на меро не им е и силната страна коли да правят а баничарката не е моя а трябваше да се вдига за мъртва тяга....аз я вдигнах 20 повторения за време ...
  • 18 АРЕС АРЕС

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

  • 19 АРЕС АРЕС

    7 3 Отговор

    До коментар #15 от "ВИП АМГ":

    xaxa choveka golf govori
  • 20 Коломан Дремджийски

    0 8 Отговор
    Само,че автора на статията пропуска факта,че Мерцедес е в челната класация по лъжа за разхода!
    Почти всички автомобилни компании лъжат за разхода на гориво с цел реклама и Мерцедес е от най-големите лъжци.
    Иначе човек да преглътне смешния дизайн,но като се има в предвид,че въпреки него-мергела харчи много-много.
    А пък за безопасност за съжаление при него не може да се говори много-много-за съжаление!!!

    Коментиран от #21, #25

  • 21 Христо Шуманов

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Коломан Дремджийски":

    Moже всичко да говорите за бенц, но това клипче ми дойде в повече , имам 2 катастрофи с такъв мерцедес и мога да ви кажа, че той ми спаси живота и 2та пъти.

    Коментиран от #22, #40

  • 22 ВИП АМГ

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "Христо Шуманов":

    вярвай си

    Коментиран от #24

  • 23 Alexander Alexandrov

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "ВИП АМГ":

    И аз така мисля! Но са невероятни машини!
  • 24 Христо Шуманов

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "ВИП АМГ":

    Какво да си вярвам, имам Ц180 и 2 катастрофи?
  • 25 LEXUS

    4 6 Отговор

    До коментар #20 от "Коломан Дремджийски":

    Какво показваш 25-годишна Ц-класа на краш?!? Все още има доста такива в движение, докато от другите марки на тези години всичко е скрап. И за какъв разход лъжат, ако си купиш мерник на 500000км много ясно, че ще гори 20

    Коментиран от #26

  • 26 Бай Иван

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от "LEXUS":

    Доста си наивен, но не си виновен защото явно никога не си карал Мерцедес! Тези автомобили без усилие издържат на Милион километри без сериозни ремонти .Само човек карал дълго такава кола знае за какво става въпрос.А ти си карай новата дачийка с осанка на бакшиш в нея!

    Коментиран от #30

  • 27 Отрепка и половина

    2 6 Отговор
    .аси каруцата грозна, прилича по скоро на катафалка....хахахахахахаахахахах
  • 28 Отрепка и половина

    3 3 Отговор
  • 29 Виктор Христов

    4 4 Отговор
    Ауди никога не са допускали подобно авто-недоразумение в историята си

    Коментиран от #31, #34

  • 30 LEXUS

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Бай Иван":

    Наборе, имал съм Мерцедес W116 280S , W126 500, W124 230 и W140 350TD, фен съм на марката и внимавай кой наричаш наивен. Яките Мерцедеси милионници са до CDI (1998), с ГНП. Къде прочете, че плюя Мерцедес и карам Дачия? Старост-нерадост

    Коментиран от #32, #33

  • 31 БУМЕР КАМОР

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "Виктор Христов":

    te ALDI nikoga nesa mogli da napraviat zdrav avtomobil
  • 32 БУМЕР КАМОР

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "LEXUS":

    CDI sashto sa zdravi.razbirase ne kolkoto starite dizeli ama to koia nova kola e zdrava kato starite?
  • 33 Бай Иван

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "LEXUS":

    Извинявам се наборе!Объркал съм, защото коментара ми е относно писаното от Коломан велики на който не му достигат пари за гориво.
  • 34 Бай Иван

    4 5 Отговор

    До коментар #29 от "Виктор Христов":

    Ауди никога не са имали история! Винаги са били в сянката на батковците.

    Коментиран от #35

  • 35 Iaroslav Stanchev

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Бай Иван":

    Е,бай Иване,не съм много съгласен и ето защо
    Silver arrows
    Когато Сребърните стрели на МБ и на Ауто юнион са чупели рекорди за скорост,половината сегашни марки не са съществували.Знаеш кои са Ауто юнион,предполагам.

    Коментиран от #39, #44

  • 36 Iaroslav Stanchev

    6 2 Отговор
    А иначе на този Мерцедес,какво му е?Нищо,че е от 1981 г.,нищо,че е хечбек.Ако някой даде на плюещите го братя по един такъв,дали няма да се ежат вътре,като английската кралица,на сватбата на внука си,а?
  • 37 Петър Петров

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Mercedes-Benz":

    Das beste oder nichts
  • 38 Коломан Дремджийски

    2 3 Отговор
    Ето още малко от двойкаджиите на краштестовете-Мергела се цепи като консерва-за съжаление.
    Не съм тук за да си меря парите и някой да ми разправя,че нямам пари за бензин и тн.
    Връх на простотията е да се фукаш с имущество-нещо което правят повечето собственници на Мергел.
    Мисля,че трябва да се знае,че Мергел лъжат за разход на гориво-да найстина двигателите им са доста издържливи-над 500хиляди,но ако се тресне-хората в него дали ще издържат 50 секунди...
  • 39 Бай Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Iaroslav Stanchev":

    Да знам ги много добре!Били са велики! Но от тогава насам нищо.
  • 40 Коломан Дремджийски

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Христо Шуманов":

    Интересно-как ли ти е спасил живота този Мерцедес,след като и според върлите му но честни фенове по отношение на безопасност е пълна нула?
    Може би си го треснал на два пъти при паркиране-първо напред-после на зад? :) и така тази машина ти е спасила на два пъти живота,ама си е ужулила малко боята-машала-яка машина е това Мергела.
    Но за съжаление ако погледнем новините...за съжаление...за съжаление постоянно има загинали с Мергел...за съжаление,
    пък за разхода-собственниците му го преглъщат защото тази кола им носи общественно положение в очите на неразбиращите.

    Коментиран от #41, #42

  • 41 БУМЕР КАМОР

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "Коломан Дремджийски":

  • 42 Iaroslav Stanchev

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Коломан Дремджийски":

    Ей така му е спасил живота,как.Моя живот как го спаси едно ауди 80 б3 от 1987г.Лед,70-80 км/ч,удар в канавката,3 пъти през тавана,колата мармалад,а по мене няма и драскотина.
    Айде сега ти ми кажи как става тоз номер.Ако не можеш,аз да ти кажа.
    По новите норми за безопасност,старите коли са пълна скръб,нали.Обаче изкарват 20+ години без драми,като последните 10 в нашите "идеални" условия,нали така.Щото са от желязо,нали така.А новите безопасни коли изкарват точно 5 години,гаранцията или лизинга и после са пълна скръб,нали така.
    Щото са от какво......?
    И докато вярваш в теорията за безопасността,внимавай да не се нацепиш в някой 20 годишен туч,като тоя от снимките,че ей тогава жална им майка на всичките системи за безопасност

    Коментиран от #43

  • 43 АРЕС АРЕС

    4 2 Отговор

    До коментар #42 от "Iaroslav Stanchev":

    BLAGODARI NA GOSPOD CHE E BIL STEB.
  • 44 I'm back

    5 4 Отговор

    До коментар #35 от "Iaroslav Stanchev":

    Знаем, знаем - Една многократно фалирала въпреки спонсорството на Хитлер и тотално изчезнала след него фирма името на която Фолксваген купува за да продава по-скъпо посредствените си автомобили

    Коментиран от #45

  • 45 Iaroslav Stanchev

    1 4 Отговор

    До коментар #44 от "I'm back":

    Така,както си го описал е същата история,като на Бугати и Ламборгини,само,че без Хитлер.
    Похвално е,обаче,че все пак знаеш.
  • 46 JAWOL

    0 4 Отговор
  • 47 Progressive

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Hristo Aleksiev":

    То и пасат B3 имат 0.29
  • 48 МнСиКух

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Киро Стоев":

    Дизайнерът е Бруно Сако, който е направил великите w140, w220, w124 и пр.. така, че коментара ти е меко казано малоумен... тази w140 са я проектирали 9-10 години с около 2 милярда...