Прогнозите за бъдещето винаги звучат интересно, когато то настъпи. През 80-те години до настъпването на новия век остават цели две десетилетия и 2000-ата година изглежда далече. За немските автопроизводители това става повод да покажат на какво са способни в технологичен план и да демонстрират превъзходство.
Салонът във Франкфурт през 1981 г. минава под знака на нововъведенията в безопасността. По това време в Mercedes-Benz вече са доста напред с материала в това отношение. Флагманът W126 се предлага с въздушна възглавница за водача (от 1987-а и за пасажера), система за контрол на сцеплението, предпазни колани с предварително обтягане, ABS, абсорбиращи зони на деформация при удар и т.н.
Без да забравят за сигурността инженерите от Щутгарт съсредоточават усилията си върху екологията и разхода на гориво, който продължава да тормози производителите след постоянното поскъпване на петрола през 70-те. Резултатът от усилията на немските конструктори е Mercedes-Benz Auto 2000 - прототип, чиято механика хвърля поглед в бъдещето, а в дизайна могат да се открият чертите на дебютиралата десетилетие по-късно S-Klasse W140.
В създаването на прототипа е използван целият опит в областта на аеродинамиката, с която W126 печели толкова овации. Чистачките са скрити под предния капак, а пръскалките са вградени в колонките на предното стъкло. Най-съществена роля за обтекаемостта обаче играе специфичната задница, позната като Kamm-tail. Днес подобна каросерия имат повечето хибриди.
Auto 2000 има коефициент на въздушно съпротивление 0.28. Днес, 33 години по-късно, с подобна стойност могат да се похвалят Nissan Leaf и Lexus CT200h. Това помага на немците е да постигнат главната си цел - среден разход под 10 л/100 км.
Mercedes-Benz подготвя три версии на футуристичния си прототип, всяка с различна задвижваща система и дизайнерски нововъведения. Първата има бензинов V8 с мощност 150 к.с. и система за деактивиране на половината цилиндри при леки натоварвания. Едва ли има нужда да се обяснява колко производители разчитат на тази технология за намаляване на разхода днес. Макар да не е най-бързият Benz на планетата, бензиновият Auto 2000 харчи впечатляващите за онези години 9.3 л/100 км.
Вторият концепт е оборудван с 3.3-литров шестцилиндров дизел с два турбокомпресора. Разходът му при скорост 120 км/ч впечатлява дори днес - 7.5 л/100 км.
Специалистите обаче смятат третата версия на Auto 2000 за най-новаторска. Тя се задвижва от газова турбина. Агрегатът отделя много малко вредни емисии, изключително лек и компактен е, развива много висок въртящ момент и не се нуждае от водно охлаждане. Технологията все още се смяташе за футуристична през 2010 г., когато бе представен Jaguar C-X75.
Каросерията тип хечбек никога не си пробива път до серийната S-Klasse, за което надали някой съжалява. Откъдето и да го погледне човек, Mercedes-Benz Auto 2000 далеч не е дизайнерски връх. В технологичен план обаче този 33-годишен прототип си остава едно от най-значимите произведения на щутгартските инженери.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Radostin Qnkov
12:05 03.01.2014
2 Mercedes-Benz
Коментиран от #37
12:50 03.01.2014
3 Hristo Aleksiev
Коментиран от #7, #47
13:47 03.01.2014
4 Виктор Христов
13:54 03.01.2014
5 Stone Kold
Коментиран от #6, #9
15:05 03.01.2014
6 Никой
До коментар #5 от "Stone Kold":
Предоставени са ви факти, които показват безпорната напредничавост на технологиите в тази кола и не мога да разбера как пак се намират хейтъри.Направете си труда да прочетете малко от статията не да се излагате с повърхностни оценки.15:19 03.01.2014
7 Никой
До коментар #3 от "Hristo Aleksiev":
Омегата е с 10 години по-нова т тази тук.Коментиран от #8
15:20 03.01.2014
8 Христо Димитров
До коментар #7 от "Никой":
Чак пък 10, првите Омеги А слизат от конвейра през 198517:49 03.01.2014
9 Бай Иван
До коментар #5 от "Stone Kold":
Като те гледам сниман до грозната ти баничарка мисля,че нямаш право да коментираш Мерцедес. Това е работа за батковците.Коментиран от #10
18:23 03.01.2014
10 Emil Kirov
До коментар #9 от "Бай Иван":
Hahah. Strog ,no spravedliv !19:21 03.01.2014
11 Кольо Фильов
19:48 03.01.2014
12 стефан сервиз
20:05 03.01.2014
13 Киро Стоев
Коментиран от #14, #48
20:06 03.01.2014
14 Пича-от КраштестАгенцията
До коментар #13 от "Киро Стоев":
Щом мислиш така карай дъртия Форд и не коментирай кола която само може да си мечтаеш да имаш.20:37 03.01.2014
15 ВИП АМГ
Коментиран от #16, #19, #23
20:44 03.01.2014
16 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #15 от "ВИП АМГ":
Аз не мисля че си прав.Всяка марка си има грозни модели и красиви модели.А пък новите мерцедеси са уникално красивиКоментиран от #18
23:03 03.01.2014
17 Stone Kold
23:07 03.01.2014
18 АРЕС АРЕС
До коментар #16 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
07:30 04.01.2014
19 АРЕС АРЕС
До коментар #15 от "ВИП АМГ":
xaxa choveka golf govori07:30 04.01.2014
20 Коломан Дремджийски
Почти всички автомобилни компании лъжат за разхода на гориво с цел реклама и Мерцедес е от най-големите лъжци.
Иначе човек да преглътне смешния дизайн,но като се има в предвид,че въпреки него-мергела харчи много-много.
А пък за безопасност за съжаление при него не може да се говори много-много-за съжаление!!!
Коментиран от #21, #25
17:07 04.01.2014
21 Христо Шуманов
До коментар #20 от "Коломан Дремджийски":
Moже всичко да говорите за бенц, но това клипче ми дойде в повече , имам 2 катастрофи с такъв мерцедес и мога да ви кажа, че той ми спаси живота и 2та пъти.Коментиран от #22, #40
17:19 04.01.2014
22 ВИП АМГ
До коментар #21 от "Христо Шуманов":
вярвай сиКоментиран от #24
18:05 04.01.2014
23 Alexander Alexandrov
До коментар #15 от "ВИП АМГ":
И аз така мисля! Но са невероятни машини!18:25 04.01.2014
24 Христо Шуманов
До коментар #22 от "ВИП АМГ":
Какво да си вярвам, имам Ц180 и 2 катастрофи?19:46 04.01.2014
25 LEXUS
До коментар #20 от "Коломан Дремджийски":
Какво показваш 25-годишна Ц-класа на краш?!? Все още има доста такива в движение, докато от другите марки на тези години всичко е скрап. И за какъв разход лъжат, ако си купиш мерник на 500000км много ясно, че ще гори 20Коментиран от #26
19:47 04.01.2014
26 Бай Иван
До коментар #25 от "LEXUS":
Доста си наивен, но не си виновен защото явно никога не си карал Мерцедес! Тези автомобили без усилие издържат на Милион километри без сериозни ремонти .Само човек карал дълго такава кола знае за какво става въпрос.А ти си карай новата дачийка с осанка на бакшиш в нея!Коментиран от #30
20:10 04.01.2014
27 Отрепка и половина
20:26 04.01.2014
28 Отрепка и половина
20:27 04.01.2014
29 Виктор Христов
Коментиран от #31, #34
20:51 04.01.2014
30 LEXUS
До коментар #26 от "Бай Иван":
Наборе, имал съм Мерцедес W116 280S , W126 500, W124 230 и W140 350TD, фен съм на марката и внимавай кой наричаш наивен. Яките Мерцедеси милионници са до CDI (1998), с ГНП. Къде прочете, че плюя Мерцедес и карам Дачия? Старост-нерадостКоментиран от #32, #33
21:04 04.01.2014
31 БУМЕР КАМОР
До коментар #29 от "Виктор Христов":
te ALDI nikoga nesa mogli da napraviat zdrav avtomobil07:44 05.01.2014
32 БУМЕР КАМОР
До коментар #30 от "LEXUS":
CDI sashto sa zdravi.razbirase ne kolkoto starite dizeli ama to koia nova kola e zdrava kato starite?07:45 05.01.2014
33 Бай Иван
До коментар #30 от "LEXUS":
Извинявам се наборе!Объркал съм, защото коментара ми е относно писаното от Коломан велики на който не му достигат пари за гориво.10:21 05.01.2014
34 Бай Иван
До коментар #29 от "Виктор Христов":
Ауди никога не са имали история! Винаги са били в сянката на батковците.Коментиран от #35
10:22 05.01.2014
35 Iaroslav Stanchev
До коментар #34 от "Бай Иван":
Е,бай Иване,не съм много съгласен и ето защоSilver arrows
Когато Сребърните стрели на МБ и на Ауто юнион са чупели рекорди за скорост,половината сегашни марки не са съществували.Знаеш кои са Ауто юнион,предполагам.
Коментиран от #39, #44
10:48 05.01.2014
36 Iaroslav Stanchev
10:56 05.01.2014
37 Петър Петров
До коментар #2 от "Mercedes-Benz":
Das beste oder nichts11:05 05.01.2014
38 Коломан Дремджийски
Не съм тук за да си меря парите и някой да ми разправя,че нямам пари за бензин и тн.
Връх на простотията е да се фукаш с имущество-нещо което правят повечето собственници на Мергел.
Мисля,че трябва да се знае,че Мергел лъжат за разход на гориво-да найстина двигателите им са доста издържливи-над 500хиляди,но ако се тресне-хората в него дали ще издържат 50 секунди...
15:17 05.01.2014
39 Бай Иван
До коментар #35 от "Iaroslav Stanchev":
Да знам ги много добре!Били са велики! Но от тогава насам нищо.18:24 05.01.2014
40 Коломан Дремджийски
До коментар #21 от "Христо Шуманов":
Интересно-как ли ти е спасил живота този Мерцедес,след като и според върлите му но честни фенове по отношение на безопасност е пълна нула?Може би си го треснал на два пъти при паркиране-първо напред-после на зад? :) и така тази машина ти е спасила на два пъти живота,ама си е ужулила малко боята-машала-яка машина е това Мергела.
Но за съжаление ако погледнем новините...за съжаление...за съжаление постоянно има загинали с Мергел...за съжаление,
пък за разхода-собственниците му го преглъщат защото тази кола им носи общественно положение в очите на неразбиращите.
Коментиран от #41, #42
22:13 05.01.2014
41 БУМЕР КАМОР
До коментар #40 от "Коломан Дремджийски":
07:39 06.01.2014
42 Iaroslav Stanchev
До коментар #40 от "Коломан Дремджийски":
Ей така му е спасил живота,как.Моя живот как го спаси едно ауди 80 б3 от 1987г.Лед,70-80 км/ч,удар в канавката,3 пъти през тавана,колата мармалад,а по мене няма и драскотина.Айде сега ти ми кажи как става тоз номер.Ако не можеш,аз да ти кажа.
По новите норми за безопасност,старите коли са пълна скръб,нали.Обаче изкарват 20+ години без драми,като последните 10 в нашите "идеални" условия,нали така.Щото са от желязо,нали така.А новите безопасни коли изкарват точно 5 години,гаранцията или лизинга и после са пълна скръб,нали така.
Щото са от какво......?
И докато вярваш в теорията за безопасността,внимавай да не се нацепиш в някой 20 годишен туч,като тоя от снимките,че ей тогава жална им майка на всичките системи за безопасност
Коментиран от #43
12:22 06.01.2014
43 АРЕС АРЕС
До коментар #42 от "Iaroslav Stanchev":
BLAGODARI NA GOSPOD CHE E BIL STEB.16:26 06.01.2014
44 I'm back
До коментар #35 от "Iaroslav Stanchev":
Знаем, знаем - Една многократно фалирала въпреки спонсорството на Хитлер и тотално изчезнала след него фирма името на която Фолксваген купува за да продава по-скъпо посредствените си автомобилиКоментиран от #45
09:17 07.01.2014
45 Iaroslav Stanchev
До коментар #44 от "I'm back":
Така,както си го описал е същата история,като на Бугати и Ламборгини,само,че без Хитлер.Похвално е,обаче,че все пак знаеш.
17:16 07.01.2014
46 JAWOL
11:25 10.01.2014
47 Progressive
До коментар #3 от "Hristo Aleksiev":
То и пасат B3 имат 0.2909:30 29.03.2018
48 МнСиКух
До коментар #13 от "Киро Стоев":
Дизайнерът е Бруно Сако, който е направил великите w140, w220, w124 и пр.. така, че коментара ти е меко казано малоумен... тази w140 са я проектирали 9-10 години с около 2 милярда...07:09 09.05.2018