1 804 12

Системата „бонус-малус" може и да не заработи от 2018 година

Санкцията не трябва да е за автомобила, а за шофьора

Венцислав Михайлов

Системата „бонус-малус“, която ще направи застраховка „Гражданска отговорност“ по-евтина за изрядните шофьори и по-скъпа за неизрядните, може и да не заработи от началото на 2018 г. Това заяви Настимир Ананиев, председател на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщенията в 43-то Народно събрание, в сутрешния блок на Канал 3.

Опасенията му, че това няма да стане са по две причини: „Първо, няма предложен законопроект, от който да се види по какъв начин би действала системата в България, и второ, ако тази система се задейства, трябва да се промени изцяло Законът за движение по пътищата и философията за налагане на глобите.“

Настимир Ананиев каза още, че в момента много от санкциите се налагат на автомобила, а при „бонус малус“ тези санкции трябва изцяло да са върху водача, за да може всеки водач да има индивидуална застраховка, обвързана с натрупаните нарушения, които той е направил на пътя.

Ананиев заяви също, че с въвеждането на системата ще се вдигнат разходите за застраховка на домакинствата, тъй като ако в едно семейство двама или трима шофират една кола, при въвеждането на системата всеки от тях трябва да има отделна собствена застраховка, ако иска да шофира.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • изначално е безумна
    Отговор
    1 11:16  07.11.17
    тази застраховка, според ,която колата е виновна а не шофера изначално е безумна !!! само, че нямат интерес да я направят на шофера ?
  • Цуци
    Отговор
    2 11:18  07.11.17
    Пълна простотия и недомислица. Тази преждевременно родена идейка няма как да стане реалност и да влезне в сила. Иска им се на застрахователите да събират повече парички, за нищото което правят. Няма начин да се измени ЗДП + това застраховката да не е на автомобила, а на човек по ред причини - служебните автомобили например - за да работиш и караш, ще трябва да си плащаш гражданската, ама на кола ли, на камион ли, на трактор ли... Тъпотии общо взето.
  • МДАМ
    Отговор
    3 11:35  07.11.17
    До колкото съм запознат в някои държави като тези извън европа е така. Ако караш само ти колата застраховката е една, но ако я карате 2-ма или 3 -ма се вдига нагоре.
  • onq s konq
    Отговор
    4 12:03  07.11.17
    Ние очаквахме "бонус- многос",застрахователите обещаха "бонус-малос",а накрая нищо.

  • Дани
    Отговор
    5 12:44  07.11.17
    Абсолютна лъжа е ,че тази система е въведена и работи в БГ. Бонуса за добрите шофьори според тази система ( без проишествия над 5г ) трябва да е от 50 до 0 % от стандартната цена за ГО. Та интересно ми е кой застраховател работи по тази система ?
  • Англия
    Отговор
    6 13:29  07.11.17
    През 2008 бях в Англия и още тогава си я имаше тази система там. Собственика на МПС било фирма или физическо лице декларира колко водача ще шофира тая кола. Само те имат право да шофират, просто като гръбен чорба!

    Коментиран от #7

  • КИН ДЗЯ ДЗЯ
    Отговор
    7 14:16  07.11.17

    До коментар #6 от "Англия":

    Приятелю, Обясни ми моля те, на мен простия чиляк даващ коли рент а кар, как точно да го приложа твойто решение? Без кибрит нищо не става.

    Коментиран от #8, #9

  • Германия
    Отговор
    8 21:45  07.11.17

    До коментар #7 от "КИН ДЗЯ ДЗЯ":

    И в Германия е така,а рент-а кар колите плащат най-високите застраховки с оглед на това,че могат да се наемат от всякакви водачи,сега разбра ли? И не всеки водач в едно семейство да си прави собствена застраховка,както мисли този малоумник,а когато се застраховаш посочваш кой има право да кара и това се вписва. Щото аз например в България 20 години нямам акт,а плащам наравно с идиотите,които причиняват по няколко щети на година,защо?
  • Светльо Чернев
    Отговор
    9 15:54  08.11.17

    До коментар #7 от "КИН ДЗЯ ДЗЯ":

    И в Ирландия е подобно на Англия и Германия.А за колите под наем правиш застраховка в момента, в който отдаваш колата на този, който ще шофира. И застраховките им са неприлично високи.
  • абсурд
    Отговор
    10 11:08  09.11.17
    Идеята е мъртвородена! На серийните нарушители, които нямат година без катастрофи и други тежки нарушения колите се водят на роднини, най-често баба-инвалид. И тая баба, без шофьорска книжка разбира се, че няма НИКАКВИ нарушения. Излиза, че всякакви боклуци, наркомани и некадърници зад волана по тази схема ще плащат най-ниска гражданска!
  • При желание ,всичко може!!
    Отговор
    11 12:43  09.11.17
    Наистина в България има много ,,РЕОТАНИ".Когато има пътно произшествие,колата която е предизвикала това събитие,следващият път ще бъде застрахована със двойно или петорно по скъпа застраховка.За тази работа си има :КАТ,застрахователи,талони,фишове и други документи.Колкото повече е загубил застрахователя,с толкова ЩЕ реве виновника.Има си досие талона на колата и да смени застрахователя няма оттърване..Отделно,ако колата няма гражданска или е някаква трошка опасна за другите,тогава Престъпника си лежи в затвора и плаща като поп.Но дали това може да стане в Мутраландия ?????????
  • О май год
    Отговор
    12 19:28  26.12.17
    Ама ние хангличани ли ша ставаме, пази боже

Напиши коментар:


Публикувай