5 225 20

Експерт съветва как да шофираме в тежки условия

Мартин Христов

Шофирането в тези тежки условия може да бъде сериозно предизвикателство. Автомобилният състезател Румен Дунев заяви в Новините на NOVA, че при заснежено пътно платно шофьорите трябва да са с добре подготвени автомобили, включително със зимни гуми. „КАТ залагат 4 мм дълбочина на грайфер, което дава възможност и на автомобили с летни гуми да пътуват, но това е доста рисковано”, каза той.

Освен това експертът посъветва шофьорите да преценяват внимателно дистанцията спрямо останалите участници в движението, както и да внимават със скоростта.

„Колкото е по-голяма скоростта на движение, толкова по-голяма трябва да е дистанцията с предния автомобил”, обясни той.

„При зимното шофиране е много важно автомобилът да се движи плавно, като за целта водачите трябва плавно да работят, както с волана, така и със спирачката и съединителя. Потеглянето в снежни и заледени участъци трябва да става с плавно отпускане на съединителя, така че автомобилът да има сцепление, а когато се налага да се изкачи наклон, е желателно автомобилът да се засили малко повече, така че инерцията му да помогне изкачването на наклона. Ако се налага спускане по заснежени и заледени пътища, трябва да се търси неотъпканата част на снега – там автомобилът има най-голямо сцепление. Ако случайно шофьор попадне в поднасяне на автомобила, той трябва да контрира с волана в обратна посока на занасянето и в никакъв случай да не скача на спирачките”, обясни състезателят.

Какво да правим, ако закъсаме в дълбок сняг? Специалистът заяви, че обикновено, когато автомобилът с висока скорост напусне пътното платно, снегът, който е под него, повдига дъното на колата и тогава с или без стабилизираща програма „излизането му е почти невъзможно”.

„За целта е необходимо с налична лопатка да се изчисти под автомобила”, каза Румен Дунев.

„Много важно нещо е там, където се случват такива поднасяния или излизания от пътя, да се обезопаси по някакъв начин, и да се предупреждават останалите участници в движението”, подчерта състезателят.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Патриот
    Отговор
    1 20:33  26.02.18
    Тяа Голф тройка има много готин цвят.

    Коментиран от #4, #11

  • ГОСТ
    Отговор
    2 20:44  26.02.18
    е как да караме или японски или никак тя ясна работата
  • Muncho
    Отговор
    3 20:45  26.02.18
    1. Единственото изискване от законодателя е гумите да имат дълбочина на грайфера над 1,6 мм. За справка: Чл. 10. (1). 2. Контрирането при занасяне е в същата посока и е много важно с какво предаване е колата( това е, вероятно, неволна грешка на журналиста).

    Коментиран от #6

  • Иванчо
    Отговор
    4 21:01  26.02.18

    До коментар #1 от "Патриот":

    Продавм го !!! 3000лв. Без кометар.

  • onq s konq
    Отговор
    5 21:02  26.02.18
    Язе моито беенве съм го покрил с чаршафи и весници у плевника и чекам да доиде май месец та па да го искарам та да го карам докъде ноември и па у плевника дока не мине зимата!Щото зимата не е за коли а за шеини!!Те тва е истината!
  • 112
    Отговор
    6 21:02  26.02.18

    До коментар #3 от "Muncho":

    Промениха го зимата да е 4 мм.
  • Вуте
    Отговор
    7 21:06  26.02.18
    Разбрах от великите законодатели че трябва да имам катализатор и да карам на запалени фарове!Значи нямам проблем!Номер едно съм!
  • Гост
    Отговор
    8 21:06  26.02.18
    Тея неща и аз ги знам , това прави ли ме експерт. Хахах
  • Реалист
    Отговор
    9 21:27  26.02.18
    Как сядаш вкъщи изпиваш бутилка ракия, лягаш и шофираш на сън Аsphalt 8 на воля:)
  • Шофьор
    Отговор
    10 21:49  26.02.18
    Тая стабилизираща програма дето я споменават, на сняг или заледен участък може да ви изиграе много лоша шега. Ефикасна е когато всички гуми имат добро сцепление, при не добро сцепление ако решите да разчитате на нея, краш теста с ваше участие ще е резултата.
  • vasik atanasova
    Отговор
    11 01:56  27.02.18

    До коментар #1 от "Патриот":

    и аз харесвам този цвят
  • Slavic Vibes
    Отговор
    12 08:00  27.02.18
    1. Карайте на висока предавка (само за ръчни ск. кутии) 2. Подавайте гас много плавно 3. Не натискайте спирачките до долу, не заковавайте никога, дори да имате ABS, а натискайте много плавно, много леко, постепенно Ако следвате тези 3 златни правила, няма да имате проблем.

    Коментиран от #16

  • qqqqqq
    Отговор
    13 08:32  27.02.18
    Преди като карахме Лади и Москвичи как се оправяхме ? Нямаше стабилизиращи програми, 4х4, АБС и т.н. Аман от големи шофьори и разбирачи. Караш внимателно и толкова, пък който иска да ходи да се трепе.

    Коментиран от #14

  • Петър
    Отговор
    14 08:49  27.02.18

    До коментар #13 от "qqqqqq":

    Много си прав,даже и зимни гуми нямаше,а хората се караха колите-сега разбирачите ще кажат: Ама тия руски бараки не беха толкова бързи като сегашните коли и са се движили с 80кмч и затова е можело да се карат
  • мммддаааа
    Отговор
    15 09:56  27.02.18
    : и в никакъв случай да не скача на спирачките”, обясни състезателят. къв е тоя безумник бре, цял свят знае, че за да сработи ABS системата, педала трябва да се ритне до дупка и да се държи през цялото време на спиране долу до дупка
  • дре
    Отговор
    16 11:15  27.02.18

    До коментар #12 от "Slavic Vibes":

    Ако карате лада или нещо подобно от соца да, следвайте указанията на тази умна глава, за всички други съвременни автомобили , правете каквото искате или най-малко обратното!

    Коментиран от #17


  • Петър
    Отговор
    17 15:04  27.02.18

    До коментар #16 от "дре":

    Искаш ли да те кача в една гига,мега модерна кола с ABS,ти ще караш,а аз ще се возя,вдигаш 80кмч както е сега на лед или сняг и набиваш спирачките след това чакаме резултата-може и да оцелееш де да знам

    Коментиран от #18

  • дре
    Отговор
    18 16:45  27.02.18

    До коментар #17 от "Петър":

    Слушай бе чедо, явно още не знаеш какъв е принципа на работа на ABS! При пълен блокаж на колелетата той ти помага, ако не да управляваш, то поне да насочиш колата в безопасна посока, ако нямаш блокаж, нямаш ABS и следователно си само пътник! Ходи на опреснителен курс напр. в скандинавия, където за да получиш пълни права да шофираш, задължително минаваш и зимен курс!

    Коментиран от #19

  • Петър
    Отговор
    19 19:48  27.02.18

    До коментар #18 от "дре":

    Ти ни знаеш какво е ABS чедо,аз съм автомонтьор и се занимавам по цял ден с такива неграмотни като други дето една крушка вкъщи не могат да си сменят,но иначе знаят кои гуми са най добрите и как се сменяват чистачки на седмица-ЛАДА,не БМВ

    Коментиран от #20

  • дре
    Отговор
    20 23:52  27.02.18

    До коментар #19 от "Петър":

    хахахахаааааа, ей затова колитени са такива гробници! Вие неграмотните МОНТЮри сте по-голяма напаст от копърките!хахаааа малеееее не знае как работи ABS, а, да знам защо....когато нещо не работи монТЮрите като теб просто го махат..хахахахаа

Напиши коментар:


Публикувай