2 827 24

Спирането на дизеловите коли нямало да промени нищо

Ако вие изгаряте един ден дърва и въглища в печка в София, генерирате толкова замърсяване с фин прах, колкото, ако карате дизелова кола 1500 километра

Венцислав Михайлов

В различни градове в Европа се готви забрана за движение на дизелови автомобили, защото замърсяват въздуха.

Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите, заяви пред Bulgaria ON AIR, че тази мярка няма да доведе до никакви промени за околната среда.

"Първо е много спорно кое замърсява повече - дизелът или бензинът. Дизелите произвеждат повече азотни окиси, бензиновите произвеждат повече въглеродни окиси", обясни Радков.

Според Боян Рашев, експерт по управление на околната среда и ресурсите, дизеловите двигатели със сигурност са по-вредни за въздуха, но в зависимост от това за какви коли става въпрос.

"Имайте предвид, че новите бензинови коли, всъщност генерират повече прахови частици от старите бензинови коли", подчерта той.

По повод опасенията, че при евентуална забрана на дизелови автомобили в някои немски градове в Западна Европа, България ще се наводни със старите и ненужни вече там коли, Христо Радков обясни, че нашата страна няма да бъде съществено засегната.

"В България леки коли се внасят предимно от Италия. Тези стари коли ще отидат в Русия и в Африка", поясни той.

Експертът по околна среда Боян Рашев пък сподели, че не е толкова лошо, че при евентуална забрана на дизеловите двигатели в Западна Европа, много от тези коли ще се пренесат у нас, защото ще внасяме по-нови дизелови автомобили.

"Ако вие изгаряте един ден дърва и въглища в печка в София, генерирате толкова замърсяване с фин прах, колкото, ако карате дизелова кола 1500 километра", категоричен беше той.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • georgi
    Отговор
    1 11:15  02.03.18
    Точно и ясно, другото е политика и алчност на производителите купили правителствата в дадената страна. Този път Путин не е виновен.
  • Сбъркана държава
    Отговор
    2 11:17  02.03.18
    Гласи се забрана за целия Европейски съюз от 2024 ! Но явно тия,които коментират в статията не са в час !
  • Зорлем
    Отговор
    3 11:17  02.03.18
    "Имайте предвид, че новите бензинови коли, всъщност генерират повече прахови частици от старите бензинови коли" Муахахаха, неизбежно изниква риторичния въпрос - "Е, оти ги ручаме жабетата с тия турбини, даунсайзинг, директно впръскване и т.н. и т.н.?"
  • Дедо
    Отговор
    4 11:17  02.03.18
    Ами сега!Ще си караме старите бензинови щото са по-чисти! Тоз корифей що не се допитаха до него по времето на дизелгейт! ...И със сигурност освен от Италия в България коли втора ръка не се внасят от никъде другаде! Сигурно си гербаджия!Само те в момента говорят откровени глупости!Аз като български шофьор нито те познавам,нито съм те избирал!

  • гражданин
    Отговор
    5 11:30  02.03.18
    Най-после почна забраната за "нафтовите печки", то нафтата и газта все пак основно са си за отопление а не за колите ! Дано по-скоро да се въведе и в България тази забрана !!!

    Коментиран от #19

  • onq s konq
    Отговор
    6 11:43  02.03.18
    Моето Tdi си е най екологично ииии защото си го карам с моя биодизел. Жената като ми изпържи кифтетата, олиото си го правя на биодизел. Така Tdiто ми не изхвърля разни азоти, въглероди, кислороди, аноди и други а само свежи безвредни муликули с аромат на кифтета.

    Коментиран от #8

  • Въвеждане на к
    Отговор
    7 12:29  02.03.18
    Така де, ама в София днес горят 20 000 печки, а се движат 500 000 дизелови автомобила... При това печките горят само през зимата, а автомобилите се движат целогодишно. Огромна ще е разликата в качеството на въздуха ако забранят дизелите. Ако държавата субсидира електромобилите, само от спестените разходи в здравеопазването, субсидията ще се избие многократно.
  • Random
    Отговор
    8 12:42  02.03.18

    До коментар #6 от "onq s konq":

    BMW нямат TDi. Имат D. 320D,330D и т. н. Инапе преди бяха TDS, ама тях почти ги няма.
  • Радев
    Отговор
    9 12:52  02.03.18
    Абе нали все от нещо ще се мре!?
  • Нелегален тракторист
    Отговор
    10 13:18  02.03.18
    Ся що че прайм с тая рапица? Тракторо сака да чади щото ти сакаш да тичаш!
  • ватман
    Отговор
    11 13:44  02.03.18
    вън дизелите , стига сте карали с крадена нафта , едно въздуха ще е по-добър а и колите ще намалеят , сега куцо кьораво и сакато ми кара дизел , че по-лесно се карал , ай сиктир

    Коментиран от #14, #15, #17

  • Марио
    Отговор
    12 14:08  02.03.18
    Еми много ясно,че дизела не замърсява толкова,колкото печките и другите неща като влакове камиони и гумите,които се палят.Но вие искате да го забпаните заради пари,защото пак някаква сметка имате и пак някой щи си пробута батерийте за електромобили,чието производство и изхвърляне след това замърсява в пъти повече.
  • Гост
    Отговор
    13 17:16  02.03.18
    Абе Вие по разните общински и държавни структури малоумни ли сте, или сте класили до 1-2 клас?! Да, дизеляците отделят по-малко СО2 от бензина. Да, дизеляка отделя по-малко сажди от кюмбето. Но! Дизела отделя много серни и азотни окиси(оксиди), които са КАРЦИНОГЕННИ! А това бензина и кюмбето не го "могат"!!! Това е силно отрицателната орисия на дизела и затова е добре да се ограничи присъствието му в гъсто населени райони!

    Коментиран от #16

  • Истината
    Отговор
    14 18:57  02.03.18

    До коментар #11 от "ватман":

    То ако се почне с дизела няма да се спре дотам. И бензинките и те ще го отнесат. Защото около 300 милилитра от всеки литър нефт е дизелово гориво. Дизела като няма да го горим, щего складираме ли? Или пък ще го изхвърлим в морето? Ако се спре дизела, бензина моментално ще го последва.
  • МАК
    Отговор
    15 19:17  02.03.18

    До коментар #11 от "ватман":

    Отиди да си пиеш хапчетата! Какви са тия неграмотни приказки!!да се затегне техническия контрол и ще почне в някаква степен ще намалеят вредните емисий!! Аи горивата трябва да се оправят!!
  • Истината
    Отговор
    16 20:12  02.03.18

    До коментар #13 от "Гост":

    Категорични доказателство за канцерогенността на азотните оксиди практически липсват. Някой виждал ли е черно на бяло доказана корелация между едното и другото. При уж максимално допустимите NOx нива от 50 мг/м3,тестовете върху мишки не са показали НИКАКВИ ефекти. Чак при 1200+ мг/м3 (40 пъти над допустимата норма за европейските градове) се е наблюдавало леко зачервяване на дихателните пътища. При положение, че само 10% от NOx газовете в атмосферата се отделят от транспорта, какво сте тръгнали да се тръшкате всички на умряло? НИЩО няма да се промени ако се спрат дизелите. Ефекта ще бъде нулев. Преди 20-25 години нали биеха тревога, че микровълновата радиация от мобилните телефони ще доведе до тумори в мозъка на ползвателите им. Четвърт век по-късно, нищо от тези предсказания не се сбъдна. Така наречените "природозащитници" (които са добре платени между другото) се чудят вече какво да измислят, за да прокарат директивите, които им се плаща да прокарват.
  • Мартин
    Отговор
    17 20:20  02.03.18

    До коментар #11 от "ватман":

    Добре, като спрем дизелите, с тях ще спрем камионите, комбайните, тракторите, микробусите, автобусите и прочие. И тогава такива умници като теб с бензиновите си коли ще трябва да се върнат на нивата, за да копаят, да орат, да сеят, да поливат, да обират продукцията и да я носят до селския магазин. Защото такива като теб искат да ни върнат в 19-и век. И само не започвайте с тесли и шмесли. Електрически комбайни няма да има в близките 20 години.
  • Slavic Vibes
    Отговор
    18 01:10  03.03.18
    "Ако вие изгаряте един ден дърва и въглища в печка в София, генерирате толкова замърсяване с фин прах, колкото, ако карате дизелова кола 1500 километра." — много добре казано. Но на немските граждани, колкото и факти да им изкараш, те са закостеняли мозъци. Германеца обича да му казват какво да прави. 7 години нацизъм и 50 години комунизъм, а сега 25 години "хамериканска демокрация" показват това добре. Хора без мнение, просто мъпети, кукли, роботи.
  • 19 01:11  03.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гощо
    Отговор
    20 06:04  03.03.18
    Аз лично в момента карам дизел,но мисля,че дизели под ЕВРО 5 стандарт трябва да се спират! Не минава ден без поне 3-5 кочини да ми усмърдят живота пред мен давайки газ! Дъртите бензиларки дето чадят на обогатена смес и масло също трябва да се спират! Като нямаш мангизи за прилична кола ще караш само извънградтско дъртия кокЪл!

    Коментиран от #21


  • МАК
    Отговор
    21 07:17  03.03.18

    До коментар #20 от "гощо":

    Да прав си да ги спират такива барутници но не слагай всички 20 годишни дизели под един знаменател, има такива които не пушат и са в много добро техническо състояние и няма проблеми!!ако ме разбираш какво имам предвид!!
  • Колю
    Отговор
    22 08:46  03.03.18
    Оставяйте още циганите денонощно да секат горите и да продават из селата ,дървената мафия да изсича с декари гори ,асфалтирайте де що има и после ми говорете за "колко вреди дизела ,бензина и т.н. или защо се издавиха села,квартали и как не поемала вода канализацията на градовете ". Ни лозя ,ни гори останаха от строителство и от цигани дето горят каквото им попадне.

    Коментиран от #23

  • МАК
    Отговор
    23 09:30  03.03.18

    До коментар #22 от "Колю":

    Правилно!!!
  • Гост
    Отговор
    24 10:28  09.03.18
    Абсолютно съм съгласна с Колю.

Напиши коментар:


Публикувай