499 6

Кредитори наложиха запор за 40 млн. лева на БДЖ

Към момента Холдинг БДЖ дължи 103 милиона лева главници и лихви

Константин Карагьозов

Кредиторите по втория облигационен заем, предоставен на "Холдинг БДЖ", са запорирали сметките на БДЖ - Пътнически превози, съобщиха от БНТ. Причината е, че дъщерната компания е солидарен длъжник с холдинга.

"Направен е запор на дъщерното дружество на "Холдинг БДЖ" - БДЖ - "Пътнически превози" за 40 милиона лева", каза пред БНТ Велик Занчев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията . Запорът е частичен, уточни Занчев, както и че е направен миналата седмица.

"103 милиона е целият дълг, който се дължи по втората облигационна емисия за 120 милиона евро, която е емитирана през 2007 г. Ние сме изплатили част от нея и към момента "Холдинг БДЖ" дължи 103 милиона главници и лихви. Тъй като оперативно дружеството, което работи добре и което е субсидирано от страна на държавата и където влиза субсидията е БДЖ - "Пътнически превози", те са запорирали техните сметки, така че да могат да ни притиснат и да могат да получат тези пари, каза Велик Занчев.

Разпродажба на активи на националния железопътен превозвач няма да се извършва, пък съобщиха от БДЖ във връзка с публикации за това, че кредитори са запорирали милиони на БДЖ и че ще се разпродават мотриси и вагони.

"Кредиторите в момента тотално извиват ръцете", коментира темата Петър Бунев, който е председател на Съюза на железничарите в България към КНСБ.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дедо Грую
    Отговор
    1 10:25  31.05.18
    Сценарият е ясен.Някой е хвърлил око на БДЖ-то и иска да го открадне без пари.
  • Иванов
    Отговор
    2 10:26  31.05.18
    За какво се мъчим?! направо, да я затварме тая държава..и да се приключва.
  • Гост
    Отговор
    3 10:30  31.05.18
    Браво. Престъпната държава да си знае мястото, а услугата, която предлага БДЖ е направо смешна. Там си е е типичен пример за дъражвна хранилка и някакви фигуранти си играят на държавни железници - тотално незаинтересовани за безопаснноста и комфорта на пътниците, влакове неспазващи разписания и т.н. Е разбирам влак да закъснее ама да тръгва 5 мин по-рано, не мога. Разписанието в интернет не отговаря на реалността. Някои от вагоните остават извън пероните, което прави невъзможно слизането на малки деца, възрастни хора и хора с двигателни затруднения. Влаковете са нарядко, продавачката на билети не знае разписанието на влаковете и ѝ е по лесно да си цъка на телефона, докато гражданите бързат за влак. БДЖ са тотална смешка и олицетворение на кухата "държава".

    Коментиран от #5

  • ГГГГГ
    Отговор
    4 10:33  31.05.18
    103 мил. какво??? Лева, евро, круши.......има разлика, нали К.К. ? А за изрода Бунев да се маха, защото работниците от НКЖИ са настръхнали от протакането с КТД-то и един от виновните е тоя идиот.
  • мамо аз съм пилот
    Отговор
    5 10:40  31.05.18

    До коментар #3 от "Гост":

    по-добре не мога да го кажа. Зимата мръзнеш, лятото се вариш, влак я дошъл, я не. Питаш на касата ще има ли влак, а те не знаят даже къде е по трасето. От гарата тичам до вкъщи за колата и тръгвам за работа. Един път, втори път, писна ми и вече си пътувам с колата. Да ги затварят, за нищо не стават.
  • Да да
    Отговор
    6 12:23  31.05.18
    Вместо да връщат пари от нашия джоб,да го подарят БДЖ на кредиторите! Само релсите и мрежата държавни и събиране на такси! Който иска да вози путници,който иска животни или коли!

Напиши коментар:


Публикувай