2 765 20

До 30 км/ч е скоростта във фаталния завой до Своге

Знакът, ограничаващ скоростта за движение на автомобилите в района на инцидента край Своге, не отговаря на правилата за пътна маркировка

Ограничението на скоростта на движение на фаталния завой край Своге, на който стана трагедията с обърналия се автобус, вече не е 40 км/ч, а 30 км/ч, съобщи Би Ти Ви. Указателната табела вече е поставена край пътя. Това на практика подкрепя твърдението на жителите на Своге, че предходното ограничение не е било адекватно. Експеримент на медията с инструктор с 18-годишен стаж зад волана пък показа, че е невъзможно автобус да мине през фаталния завой, без да влезе в насрещното платно.

Знакът, ограничаващ скоростта за движение на автомобилите в района на инцидента край Своге, не отговаря на правилата за пътна маркировка, пък обясни по-рано пред радио „Дарик“ Диана Русинова от „Института за пътна безопасност”. Тя допълни, че е напълно възможно шофьорът на автобуса дори да не е видял пътния знак, тъй като той бил поставен с 45 см по-ниско от изискваната височина.

На 25 август автобусът с 33-ма пътници се обърна по пътя край Своге. 17 души загинаха, а 14 все още са в болница. Причините за инцидента не са ясни. Прокуратурата обаче вече привлече като обвиняем шофьора на автобуса Григор Григоров. Обвиненията срещу него са, че е карал с несъобразена скорост в участък, в който допустимата такава е 40 км. За ограничението, разбира се, е поставен и знак.

Според „Института по пътна безопасност”, обаче, той не отговаря на правилата за пътна маркировка. Неправителствената организация прави независимо разследване на участъка от пътя край Своге, в който стана катастрофата. Ръководител на отговарящата за това група е Диана Русинова.

Експертът разказа пред Дарик, че има голяма вероятност шофьорът изобщо да не е видял знака и да не е знаел какво е ограничението в района.

„Дали съдът ще осъди някого, или не, аз не мога да коментирам, не мога да коментирам и какви ще бъдат конкретните обвинения на шофьора, но по отношение на пътния знак, който ограничава скоростта на 40 км/час, до настоящия момент ние сме констатирали, че той всъщност е поставен на по-ниска височина от нормативно указаната в Наредба номер 2 от 2001 г. за сигнализиране на пътищата с пътна маркировка. Минималната височина, на която трябва да бъде поставена най-ниската част на знака, трябва да бъде на 2.25 м. В случая нашата проверка показа, че тя е на 1.80 м. Напълно е възможно дори шофьорът да не го е видял, бидейки по-ниско“, каза специалистът.

Русинова обясни още, че при разследването проведено от Института са открити множество други нарушения:

„Мантинелата там не е поставена според нормативното изискване на 50 см навътре от границата на платното за движение. Тя реално стърчи. Поради тази причина превозните средства отиват към центъра на платното за движение - там, където е осовата линия, съответно от другата страна има канал, който няма решетка, с дълбочина 25 см, и другите автомобили от насрещното започват да навлизат също към центъра на осовата линия, за да избегнат пропадане във въпросния канал. Това е част от причината да има съприкосновение между автобуса и трите автомобила“, допълни тя.

Русинова обясни още, че ако планът за организация на движението в този участък е определила този знак да е на височина 180 сантиметра, в нарушение с Наредбата, то виновен става този, който го е проектирал.

От Института са поискали да видят плана по Закона за достъп до обществена информация, но той така и не им е бил предоставен.

„Официално и неофициално ни се отказва категорично. Явно има нещо притеснително там, крият го и не ни го дават“, каза още Русинова.

България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Голям Слон
    Отговор
    1 20:20  28.08.18
    И 10 км/ч да сложат, като няма кой да я спазва - полза никаква! И каквото да приказват, в 99% от случаите всички ПТП-та са по вина на шофьора. Онзи, който е призван не просто да сменя предавки и да натиска педали, а отговорно да преценя най-малко четири фактора: метеорологични условия, качество на пътна настилка, личен опит и техническо състояние! Бог да ги прости жертвите.

    Коментиран от #2, #20

  • гост
    Отговор
    2 20:29  28.08.18

    До коментар #1 от "Голям Слон":

    Най добре пеша да вървим за да няма опасност а? Но да плащаме данъци и винетки, добре ли е така?

    Коментиран от #4, #9

  • СтарТИРаджия
    Отговор
    3 20:48  28.08.18
    Абе кога всички "капацитети" ще се научите, че на двупосочен път имаме едно платно и две ЛЕНТИ за двупосочно движение! Т.е. автобусът е навлязъл в насрещната лента за движение.

    Коментиран от #15


  • Голям Слон
    Отговор
    4 20:58  28.08.18

    До коментар #2 от "гост":

    Да! Плащат се пари, следователно работата трябва да е свършена от много добре до отлично. В България всичките ми приятели, които най-много се оплакват от пътната настилка, се осигуряват на минимума. Т.е., плащат най-малко, но очакват най-много. И в крайна сметка колкото и сигурен път да ти направят, когато си говедо - като говедо ще си отидеш. Стига сте ревали, че някой нещо ви е длъжен. Ваше задължение е да пазите себе си и другите на пътя.

    Коментиран от #12

  • 1234
    Отговор
    5 21:02  28.08.18
    Как да ти го дадат,като няма такъв.Сега като прочетат на каква височина е трябвало да се сложи ще направят план ще пишат височината каквато я казвате вие и ще ви дадат плана подписан и подпечатан с задна дата.Тия шмекерлъци ги могат,но да си свършат работата....не.Затова предлагам преди пускане на път той да се изпробва от професионален състезател на по висока скорост и тогава да се определя с каква скорост да се кара по него,и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ПО СТАРИ ГУМИ!!!!
  • Куция
    Отговор
    6 21:21  28.08.18
    Виновни са държавата и Б.Б
  • Пешо
    Отговор
    7 21:22  28.08.18
    Пълни глупости. Да го направят 10 км/ч. От там минавам редовно с 70 км/ч и няма проблеми. Ама не гледам назад докато крам.

    Коментиран от #17

  • Наивен
    Отговор
    8 21:31  28.08.18
    Факти: Производителите се хвалят с все по-бързи и безопасни автомобили. Премиерът се хвали с нови,хубави,сигурни пътища(ТОЙ ги е построил). Още факти: Ограниченията по пътищата прогресивно се увеличават. Катастрофите със смърт стават все повече. Въпрос: Само на мен ли ми се струва,че нещо е мнооого сбъркано?
  • Лилету Павлова
    Отговор
    9 21:34  28.08.18

    До коментар #2 от "гост":

    Точно това е целта на нашето управление. п.п.И обезателно да си направите "Гражданска отговорност"!
  • ГОСТ
    Отговор
    10 21:39  28.08.18
    Не знам кой е виновен дали строителя или водача но както винаги при такива птп и дори при по леки кат са научили едно не съобразена скорост за по лесно. Друг е въпроса че с полагане на нова настилка даден участък от пътя не става безопасен. При реконструкция на даден път трябва първо да си мисли такива участъци да се елиминират и такива смешни ограничения от 30 км. на извънградски път да ги няма като в нормална Европа. Не само да се бият в гърдите че направили нови настилки на пътища от бай тошево време. Защото тогава пътните превозни средства бяха по малко от половината от сегашните и сега хората са по мобилни от преди.А качеството е друг проблем в нашия град поставят нова настилка в основните улици за което дори ББ дойде и си го писа като плюс че отпуснал средства да дойде сега да види какво са направили шахтите ниско подскачаш на снадките също явно е само отбиване на номера а след зимата край шахтите ще има дупки. Но така ще е когато фирми без техника печелят поръчки или са наши както стана при нас. Кмета е от герб и изпълнителя също който още преди изборите за кмет обикаляше с него и на всеки беше ясно какво ще следва след изборите но такава ние държавата.
  • 1122
    Отговор
    11 21:41  28.08.18
    При това строителство на пътища 10 км. Е много.
  • Джудже
    Отговор
    12 22:06  28.08.18

    До коментар #4 от "Голям Слон":

    Защо в България да са длъжни само тези, които плащат? Ако уцелиш дупка (въпреки, че си бил с допостима скорост) си виновен, че шофираш с несъобразена скорост според пътната обстановка. Значи трябва да си плащаме данъци, винетки, застраховки и т.н., а ако стане инцидент (дори и не по наша вина) пак ние сме виновни.
  • 1234
    Отговор
    13 22:19  28.08.18
    Най добре е който минава по този път да слиза и да си притиква колата десетина километра и чак тогава да пали и да продължава нататък.За по сигурно де.
  • 14 00:29  29.08.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • аналитик
    Отговор
    15 03:35  29.08.18

    До коментар #3 от "СтарТИРаджия":

    Хубави съвети даде, но има и друго... : Ограничението е било 40 км в час, а набързо е сменено на 30??? Тпва не прави шофьора невинен, но знака подвежда и на практика може да е причина за катастрофата. Едно е сигурно, че институциите все изкарват шофьора виновен, а те светци ненагледни?

  • Jolinar
    Отговор
    16 07:08  29.08.18
    Вместо да изкъртят тоя асфалт и да положат нов с по-голямо сцепление тиквенското правителство намаля скоростта. Нямам думи проста тиква слаба държава.
  • смотаняк
    Отговор
    17 10:54  29.08.18

    До коментар #7 от "Пешо":

    Минаваш с 80 в нощните си еротични полюции
  • The TRAPPER
    Отговор
    18 11:38  29.08.18
    И 30 са много, - направо слизаш и буташ като мистър Бийн. Ран-Ът в действие.
  • незнайко
    Отговор
    19 20:22  29.08.18
    НАЙ ДОБРЕ ЩЕ Е ДА ОПРАВЯТ ЗАВОЯ АКО Е ВЪЗМОЖНО !!!
  • PlimP
    Отговор
    20 23:18  30.08.18

    До коментар #1 от "Голям Слон":

    ти да не си от ония, които намалят на магистрата на табелата 70, нищо че на нея пише, че тва се случва при дим или гъста мъгла, щом пише 40 трябва да може завоят да се преодолява нормално с поне 50, вика му се презапасяване

Напиши коментар:


Публикувай