Министерството на образованието пое ангажимент да запази модела за обучаване на ученици V-VII клас в математическите гимназии, съобщиха от Инициативата за спасяване на математическите гимназии. Родителите оттеглиха искането си за оставка на ресорния заместник-министър Милена Дамянова, като увериха, че ще продължават внимателно да следят предлаганите промени и спазването на поетите ангажименти.
На тристранна среща, проведена вчера, между заместник-министър Дамянова и членове на екипа й, участващи в подготовката на проектозакона за предучилищно и училищно образование, представителите на Инициативата и представители на математически гимназии обсъдиха готвените промени, засягащи обучението на децата с математически талант в прогимназиална възраст.
Родителите и учителите изразиха загрижеността си, че в проектозакона липсват текстове, които биха гарантирали запазването на традициите на България за ранно откриване и развитие на математическия талант. Експертите от МОМН гарантираха, че ще се направи необходимото за запазване на модела за обучение на млади математически таланти, но в контекста на новата философия на готвения проект.
Математическите гимназии, които искат да обучават ученици в V-VII клас, ще трябва задължително да се преобразуват и преименуват в "средни математически училища". Ще бъдат направени и съответните промени в регламента на преобразуването им, така че да се избегне първоначалното закриване и стартиране на новa процедура, както предвижда сегашният проект. Гимназиите в заварено положение, които сега приемат ученици в 5-ти клас и решат да се преобразуват в средни математически училища ще могат да направят това безболезнено.
Според така публикувания проектозакон преобразуването на математическите гимназии в средни училища ги задължава да приемат ученици от първи клас. Зам.-министър Дамянова увери, че в проектозакона ще бъдат направени конкретни промени в текстовете и ще се позволи прием в средните училища от първи и/или от прогимназиален клас. Това ще позволи новите средни училища с математически профил да осъществяват прием след 4-ти и след 7-ми клас.
Зам.-министър Дамянова увери, че в проекта е предвидено директорите на училищата да имат гъвкавост и автономност при определяне на съдържанието на разширената подготовка по учебните предмети в рамките на държавните образователни стандарти и не се предвижда намаляване на часовете по математика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 борд
Някой да се опита да анализира кадровата политика на училищния "работодател"? Каква система прилага да привлича по-квалифицирани, доказано добри професионалисти в подарените, т.е. поверените заведения?! Някаква рвзултатна дейност по повишаване на квалификацията на най-важния субект в УВП - Учителя?! Няяяяяма такова нещо. Точно обратното - в училищата тревожно нараства броят на "сезонните" учители и "оборотните" учителски места с цел да се присвояват заплатите за летните месеци, "работодателят-мениджър" все по-често умишлено назначава нередовни учители не само с цел икономии от заплатите на специалисти, но и защото тези хора са много удобни - манипулируеми и послушни.
Ето защо НЕЗАБАВНО следва да се пресече този произвол в българското училище, защото нищо добро не ни чака като народ. Директори - само с функции,координиращи УВП, назначавани заедно с учителите от един и същ работодател - училищен борд към общината, който да е отговорен за всичко, осигуряващо съществуването на нормална и ефективна образователна система
12:42 08.03.2012
2 защо?
ЗАЩО МОМН ДОПУСКА КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ В УЧИЛИЩАТА????????????????
19:00 08.03.2012