Last news in Fakti

8 Март, 2012 12:07 811 2

МОМН обеща да не „пипа“ математическите гимназии

  • математически гимназии-
  • образование

Министерството на образованието пое ангажимент да запази модела за обучаване на ученици V-VII клас в математическите гимназии, съобщиха от Инициативата за спасяване на математическите гимназии. Родителите оттеглиха искането си за оставка на ресорния заместник-министър Милена Дамянова, като увериха, че ще продължават внимателно да следят предлаганите промени и спазването на поетите ангажименти.

На тристранна среща, проведена вчера, между заместник-министър Дамянова и членове на екипа й, участващи в подготовката на проектозакона за предучилищно и училищно образование, представителите на Инициативата и представители на математически гимназии обсъдиха готвените промени, засягащи обучението на децата с математически талант в прогимназиална възраст.

Родителите и учителите изразиха загрижеността си, че в проектозакона липсват текстове, които биха гарантирали запазването на традициите на България за ранно откриване и развитие на математическия талант. Експертите от МОМН гарантираха, че ще се направи необходимото за запазване на модела за обучение на млади математически таланти, но в контекста на новата философия на готвения проект.

Математическите гимназии, които искат да обучават ученици в V-VII клас, ще трябва задължително да се преобразуват и преименуват в "средни математически училища". Ще бъдат направени и съответните промени в регламента на преобразуването им, така че да се избегне първоначалното закриване и стартиране на новa процедура, както предвижда сегашният проект. Гимназиите в заварено положение, които сега приемат ученици в 5-ти клас и решат да се преобразуват в средни математически училища ще могат да направят това безболезнено.

Според така публикувания проектозакон преобразуването на математическите гимназии в средни училища ги задължава да приемат ученици от първи клас. Зам.-министър Дамянова увери, че в проектозакона ще бъдат направени конкретни промени в текстовете и ще се позволи прием в средните училища от първи и/или от прогимназиален клас. Това ще позволи новите средни училища с математически профил да осъществяват прием след 4-ти и след 7-ми клас.

Зам.-министър Дамянова увери, че в проекта е предвидено директорите на училищата да имат гъвкавост и автономност при определяне на съдържанието на разширената подготовка по учебните предмети в рамките на държавните образователни стандарти и не се предвижда намаляване на часовете по математика.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 борд

    0 0 Отговор
    Само мандатност не е достатъчна. Директорите не могат и не трябва да бъдат нито "работодатели", нито "мениджъри". Какъв мениджмънт има в едно училище ?! Да се отдаде лавката под наем и да се прибере комисионна ?! Да се чуди как да излъже общината с щата, как да принуждава персонала да излиза "доброволно" в неплатен отпуск или да го изхвърля на борсата след 15 юни за да прибира заплатите за летните месеци и после да раздава бонуси както му скимне?! В голяма част от училищата и дет. градини например счетоводители, касиери и някои учители получават в пъти по-големи бонуси, които после се делят с "мениджърите". Учебно-възпитателният процес е последна грижа на "мениджъра" в епохата на делегираните бюджети.
    Някой да се опита да анализира кадровата политика на училищния "работодател"? Каква система прилага да привлича по-квалифицирани, доказано добри професионалисти в подарените, т.е. поверените заведения?! Някаква рвзултатна дейност по повишаване на квалификацията на най-важния субект в УВП - Учителя?! Няяяяяма такова нещо. Точно обратното - в училищата тревожно нараства броят на "сезонните" учители и "оборотните" учителски места с цел да се присвояват заплатите за летните месеци, "работодателят-мениджър" все по-често умишлено назначава нередовни учители не само с цел икономии от заплатите на специалисти, но и защото тези хора са много удобни - манипулируеми и послушни.
    Ето защо НЕЗАБАВНО следва да се пресече този произвол в българското училище, защото нищо добро не ни чака като народ. Директори - само с функции,координиращи УВП, назначавани заедно с учителите от един и същ работодател - училищен борд към общината, който да е отговорен за всичко, осигуряващо съществуването на нормална и ефективна образователна система
  • 2 защо?

    0 0 Отговор
    Защото делегираните бюджети, поверени в ръцете на директор и разпределяни субективно за бонуси, заплати и диференцирано заплащане е всъщност КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ в училищата. Вместо тези пари да отидат за подобряване на учебната работа и за самите ученици, за които всъщност са предназначени, те отиват в джобовете на "мениджъра", гл. счетоводител, касиера и приближените учители.

    ЗАЩО МОМН ДОПУСКА КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ В УЧИЛИЩАТА????????????????