Last news in Fakti

23 Февруари, 2012 12:35 1 023 1

НПО-та искат повече време за обсъждане на закона за образованието

  • образование-
  • обсъждане

Близо 20 неправителствени организации се обявиха срещу недопустимо краткото, според тях, време за обществено обсъждане на новия проектозакон за образованието. В отговорено писмо до председателя на Народното събрание, председателя на Комисията по образованието, науката и въпросите на децата, младежта и спорта, до министъра на образованието те заявяват, че определения двуседмичен срок за обществено обсъждане е крайно недостатъчен.

НПО-тата настояват срокът да бъде удължен до вземане на решение от Комисията по образованието за внасяне на първо четене в Народното събрание. МОМН да публикува проектите за стандартите по проектозакона преди внасянето му в Комисията по образованието и да направи публично обобщение на получените мнения по закона с участие на граждански организации за осигуряване на прозрачност на процеса.

Според организациите, подписали писмото, Министерство на образованието трябва да изрази становище по получената обратна връзка и да идентифицира приетите и неприети мнения и предложените корекции на проектозакона.

Преди внасяне на проектозакона на първо четене в Народното събрание, Комисията по образование да организира отворено заседание, на което да бъдат представени обобщените обществени мнения по проектозакона от гражданските организации, а дискусиите по проектозакона в парламента да се излъчват на живо в интернет или по телевизията.

Вярваме, че приемането на нашите предложения ще осигури толкова необходимия прозрачен и същностен обществен диалог по предложението за Закон за предучилищното и училищното образование. Мненията на гражданите и организациите ще бъдат събирани и обобщавани на адрес: www.progresivno.org с електронна поща: [email protected].


Декларацията е приета от следните неправителствени организации: Институт за прогресивно образование, Асоциация "Родители",  Фондация "Пайдея", Инициативен родителски комитет, Център за независим живот,  Професионален форум за образованието, Център за образователни инициативи, Детска къща "Монтесори", Форум за наблюдение и анализ на публични политики, Сдружение по антропософска лечебна педагогика и социална терапия, НПО "Надежда за нас-2007", Гражданска инициатива за семейството, Център за приобщаващо образование, Сдружение "Елисавета Кларк и Пенка Касабова", Фондация за човешки отношения, БАСКОМ - Българска асоциация на софтуерните компании, Сдружение „Новото образование“.

Електронната петиция може да се види на адрес: http://www.peticiq.com/novzakonobrazovanie
Работата по събиране и обобщение на мнението е напълно прозрачна на адрес: http://progresivno.org/display/NEWEDULAW

Подписите и електронните съобщения за присъединяване към декларацията се пазят в офиса на Института за прогресивно образование и са достъпни при поискване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 борд

    0 0 Отговор
    Само мандатност не е достатъчна. Директорите не могат и не трябва да бъдат нито "работодатели", нито "мениджъри". Какъв мениджмънт има в едно училище ?! Да се отдаде лавката под наем и да се прибере комисионна ?! Да се чуди как да излъже общината с щата, как да принуждава персонала да излиза "доброволно" в неплатен отпуск или да го изхвърля на борсата след 15 юни за да прибира заплатите за летните месеци и после да раздава бонуси както му скимне?! В голяма част от училищата и дет. градини например счетоводители, касиери и някои учители получават в пъти по-големи бонуси, които после се делят с "мениджърите". Учебно-възпитателният процес е последна грижа на "мениджъра" в епохата на делегираните бюджети.
    Някой да се опита да анализира кадровата политика на училищния "работодател"? Каква система прилага да привлича по-квалифицирани, доказано добри професионалисти в подарените, т.е. поверените заведения?! Някаква рвзултатна дейност по повишаване на квалификацията на най-важния субект в УВП - Учителя?! Няяяяяма такова нещо. Точно обратното - в училищата тревожно нараства броят на "сезонните" учители и "оборотните" учителски места с цел да се присвояват заплатите за летните месеци, "работодателят-мениджър" все по-често умишлено назначава нередовни учители не само с цел икономии от заплатите на специалисти, но и защото тези хора са много удобни - манипулируеми и послушни.
    Ето защо НЕЗАБАВНО следва да се пресече този произвол в българското училище, защото нищо добро не ни чака като народ. Директори - само с функции,координиращи УВП, назначавани заедно с учителите от един и същ работодател - училищен борд към общината, който да е отговорен за всичко, осигуряващо съществуването на нормална и ефективна образователна система