1 255 15

КФН обсъжда "бонус-малус" системата

Дискутират цената на "Гражданската отговорност"

Мария Атанасова

Въвеждането на "бонус-малус" системата за определяне на цената на "Гражданска отговорност" на автомобилистите ще бъде обсъдено на обществена дискусия, организирана от Комисията за финансов надзор.

От години браншът настоява за системата, а проектът е изработен по начин, според който шофьорите без нарушения може да получат поевтиняване на полицата до 25%. Водачите с най-много или с най-тежки инциденти ще трябва да плащат до 400% по-скъпа застраховка.

Под един процент са шофьорите, които ще плащат четири пъти по-скъпа "Гражданска отговорност", категоричен е Владимир Савов от Комисията за финансов надзор.

"И ние такъв водач, съгласете се, че бихме предпочели да не е на пътищата, нали? Който има такива тежки нарушения", реторично пита той, цитиран от БНР.

За около 80% от шофьорите трябва да има поевтиняване на полицата, а трябва да се има предвид, че някои нарушения на правилника няма да влизат в оценката:

"Като караш в бус лентата, пречиш на обществения транспорт, но по-вероятно не създаваш и опасност за другите".

При много нарушения се обмисля вариант, в който водачът може да прибегне до "ускорено чистене, когато човек си заплати някакъв вид наказание еднократно", обясни Николай Петков от комисията.

Засега наказателни точки ще се трупат и на автомобила, което ще направи продажбата му втора ръка по-трудно.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дионтей
    Отговор
    1 09:01  03.12.18
    Голямото дране се казва новата гражданска отговорност. Целта е да респектират водачите, но отново оставят вратичка за намазани чорбаджии за ускорено изчистване на отрицателни точки срещу пари. Те точно тези с коли за над 20000 лева не спазват никакви закони. А за данъците голяма екология - дизелите на един кантар с бензинови и газови коли. Некомпетентни във всяко отношение. Събират се да обсъждат законопроекти, но май само ядът суджук.
  • Хахото
    Отговор
    2 09:02  03.12.18
    Проекта е изработен по начин, който удовлетворява единствено застрахователите. Никой не иска този един процент по пътищата,но не може водач, който няма ПТП в продължение на 10 години, да бъде санкциониран с 10% заради 10км в повече. И какво означава ускорено чистене? Пълниш гушата на застрахователя и си чист като сълза.
  • 6uiop
    Отговор
    3 09:05  03.12.18
    МАСОВИТЕ ОБИЧАЙНИТЕ ЖЕРТВИ ЩЕ СА ХОРА ПРЕНЕБРЕГНАЛИ ИДИОТСКИТЕ ЗНАЦИ ПОСТАВЕНИ ЗА ХРАНИЛКИ А ИМЕНО ОГРАНИЧЕНИЯ 30,40 НА ПЕРФЕКТНИ ЧЕТИРИЛЕНТОВИ ПЪТИЩА БЕЗБРОЙ ПРОСТАШКИ ОГРАНИЧЕНИЯ 60 ЗА ЩЯЛО И НЕЩЯЛО И НА ИЗНЕСЕНИТЕ НА КИЛОМЕТРИ ПРЕД НАСЕЛЕНИ МЕСТА ТАБЕЛИ ЧЕ ИДВА НАСЕЛЕНО МЯСТО С 10 БАБИ БЕЗ ЗЪБИ КАКТО Е ПРОСТОТИЯТА ПЧЕЛИНОВО НА БОАЗА НАПРИМЕР.ТОЕСТ ПАК СТАВА ВЪПРОС ЗА ГРАБЕЖ КАКЪВТО БЕШЕ И ВДИГАНЕ ГОДИНИТЕ ЗА ПЕНСИЯ С 3-4 КОЕТО ПОСТАВИ В НЕРАВНОКТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ХОРА В ПРЕДПЕНСИОНА ВЪЗРАСТ.
  • Миризлив Пор
    Отговор
    4 09:14  03.12.18
    Сещам се за един пресен пример - булевард в ремонт, ремонта свършва, НО знака "30" си стои "забравен" и след него "случайно" камерата на КАТ - оправданието "щом има знаци трябва да се спазват". Очаквам да започнат по същата логика такива "забравени" знаци да започнат да се появяват къде ли не.

  • Брадвата
    Отговор
    5 09:15  03.12.18
    И? Гадно било, несправедливо било? Ами що още плащате глоби и данъци, бе? Тя държавата от това живее. Реален друг доход, освен данъци и заеми няма.
  • Сатаната
    Отговор
    6 09:15  03.12.18
    Че кой ви пречи нощно време да сваляте по една, две хранилки. Ако или когато ги възстановят пак и т.н.
  • абв
    Отговор
    7 09:16  03.12.18
    Тъй, пак вратички за мутрите и децата им ..... Плащаш и нямаш наказателни точки. Двуличието на власта няма граници....
  • 8 10:48  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Sasho
    Отговор
    9 11:52  03.12.18
    Мнението ми е, че когато една кола се кара от един човек, той си заплаща застраховката изцяло, когато се кара от двама - плащат по 50% всеки и т.н. Когато един човек кара няколко коли си плаща са всяка от тях полагаемата част. По този начин за всяка кола си има пълна застраховка ГО и всеки шофьор си плаща за дяволъка защото се увеличава само неговата част от застраховката, останалите могат дори да плащат по-малка сума по своята част!
  • 10 11:58  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Kim Bu
    Отговор
    11 14:27  03.12.18
    Още не е влязла в сила тази система, а цената на ГО на камионът ми се вдигна от 360 на 1060 лв. и това е най евтината. Не мога да разбера защо гледат другите държави, какво общо имат '' ТЕ '' с НАС ? Господата управляващи, ако не знаете тука е България не е Германия ! Никого не попитахте дали искаме да влезем в този ЕС от който идват всичките ни несгоди, всичко копирате от тях, все едно нямате глави на раменете си Колкото и да съм миролюбив вече искам да стане война дее ... ваш.. ма....
  • Пешко
    Отговор
    12 08:31  04.12.18
    А бе хора,вие четете ли КОНСТИТУЦИЯТА.ИЗИСКВА СПРАВЕДЛИВОСТ.КЪДЕ Е ? Карам жигула от 1976г.всяка година редовно плащам за"АЛИЛУЯ".. НЯМАМ ПРОИЗШЕСТВИЯ.Навъртяни общи 130 000км.Плащам наравно с тези,които карат всеки ден.Защо? НЯМА ЛИ УМНИ ХОРА В ТАЗИ СТРАНА:Без задължителна ГО и катастрофите ще намалеят.Който иска да си ткроши главата,да намери друг начин.Като знае,че ще плати до " девето коляно" на пострадалия,май няма да му стиска да е луда глава.
  • vlado
    Отговор
    13 11:41  05.12.18
    Отново сме свидетели на поредния опит за замазване на очите на народа и прикриване на единствената цел- прокарване на лобистки закон, имащ единствената цел да увеличи цената на застраховките ГО за да се осигури по-голяма печалба на застрахователите. Говорят ни как КФН била дала заден ход и видиш ли понеже мислела за народа си щяла да увеличи прага на превишена скорост, която води до по-скъпа ГО. Аз за пореден път ще попитам "компетентните органи"(разбирай лобистите на застрахователите) следните въпроси: 1. ЗАЩО ОБВЪРЗВАТЕ ЦЕНАТА НА ГО С НАРУШЕНИЯ, КОИТО НЕ ВОДЯТ ДО ЩЕТИ, ЗАПЛАЩАНИ ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ? Ако карам с 30 км превишена скорост и от това мое нарушение не са нанесени щети, за които застрахователите трябва да плащат, защо трябва да плащам по-скъпа ГО? Да, за мен ще има наказание, но то следва да е по ЗДвП, а не по Кодекса на застраховането, тъй като не съм нанесъл щети и не съм навредил на застрахователите или на което и да било трето лице. 2.ЗАЩО СИСТЕМАТА БОНУС-МАЛУС НЕ Е ОБВЪРЗАНА САМО С ПРИЧИНЕНИТЕ ЩЕТИ, КОИТО СЕ ПОКРИВАТ ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ?тА НАЛИ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ ПЛАЩАТ САМО ЗА ПРИЧИНЕНИ ЩЕТИ? Ако някой си спазва ограниченията за скорост, но за 1 г. причини 5 щети( които се заплащат от застрахователите), тогава кой е ощетил повече застрахователите- човекът спазващ ограниченията и причиняващ щети или аз, който нямам щети, но превишавам с 30 км ограниченията? Защо двамата трябва да плащаме по-скъпа ГО, след като единият е ощетил застрахователи
  • vlado
    Отговор
    14 11:43  05.12.18
    ПРОДЪЛЖЕНИЕ КЪМ ПРЕДНИЯ МИ КОМЕNТАР: застрахователите, а другият не е ? 3.ЗАЩО СИСТЕМАТА БОНУС-МАЛУС НЯМА ДА СЕ ПРИЛАГА ЗА МПС, КОИТО СА ОБЩИНСКА И ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ? Та нали според КОНСТИТУЦИЯТА на РБ общинската, държавната и частната собственост се третират еднакво? С опитите да се прокара системата бонус-малус в този и вид се готви поредната кражба на парите на хората. В сегашния си вид тази система наказва ПРЕДВАРИТЕЛНО едно лице, за което може ДА СЕ ПРЕДПОЛОЖИ, че ще нанесе щети, които трябва да бъдат заплатени от застрахователите и така ще ощети последните. СКЪПИ ЕКСПЕРТИ, които лобирате за системата БОНУС -МАЛУС, НИКЪДЕ В СВЕТА И В ПРАВНИЯ МИР НЕ МОЖЕ ДА НАКАЗВАШ НЯКОЙ ПРЕДВАРИТЕЛНО ВЪЗ ОСНОВА НА ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ МОЖЕ ДА НАНЕСЕ ЩЕТИ. По вашата логика трябва да вкараме в затвора всеки, който притежава пистолет, макар и никога да не го е използвал.Според вас този човек, макар и да не е нанесъл щети( да не е стрелял никога с пистолета си) трябва да е в затвора ПРЕДВАРИТЕЛНО САМО ЗАРАДИ ПРЕДПОЛОЖЕНИЕТО, ЧЕ МОЖЕ ДА ЗАСТРЕЛЯ НЯКОЙ И ДА ПРИЧИНИ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ ЩЕТИ, КАТО ГИ НАКАРА ДА ПЛАТЯТ ПО ЗАСТРАХОВКА ЖИВОТ.Пак по вашата логика, трябва всички да бъдат натикани ПРЕДВАРИТЕЛНО в затворите САМО ЗАРАДИ ПРЕДПОЛОЖЕНИЕТО, че могат да откраднат нещо и по този начин да причинят на застрахователя щети, като го принудят да плати по застраховка за имущество или по застраховка КАСКО. СКЪПИ "експерти" стига сте лобирали в полза на застрахователите. Направет
  • vlado
    Отговор
    15 11:45  05.12.18
    ПРОДЪЛЖЕНИЕ КЪМ ПРЕДНИЯ МИ КОМЕНТАР (2):Направете системата работеща - като я обвържете с действително причинените щети.Който има причинени щети да плаща по-скъпа ГО, който няма да си ползва бонуса или да плаща стандартна цена за ГО. Извършените нарушения на пътя, които не са причинили щети, са друга тема и се наказват по закона за движение по пътищата.Това е справедливата система. изготвената от вас система към настоящия момент може да е единствено оправдание за парите, които сте получили от застрахователите за да им прокарате законите.......... или поне така изглежда

Напиши коментар:


Публикувай