„В електронните платформи за търговия, които стават все по-популярни, една и съща стока може да бъде предлагана от различни търговци. Дори нейното представяне да изглежда по един и същи начин, ако има информация за това, че този търговец е различен, нека потребителите не се учудват, че е възможно да има и различни цени на тази стока и респективно различни да са процентите, ако тази стока влезе в кампанията „Черен петък“. Това заяви в рубриката „Чети етикета“ на предаването „Тази сутрин“ по bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Темата на рубриката беше посветена на намаленията по време на т.нар. „Черен петък“, който тази година повечето търговци провеждат в удължени периоди.
„Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството. Потребителят може да прегледа няколко оферти за една и съща стока и на тази база да прецени дали процентът намаление е реален и коя в крайна сметка е най-изгодната ѝ цена”, посочи председателят на КЗП.
Той допълни, че поради засиления интерес към пазаруването в интернет по време на пандемия, КЗП извършва два пъти повече проверки в сравнение с миналата година, наблюдавайки два пъти повече електронни магазини и предлагани в тях продуктови групи стоки. “Потребителите все повече се ориентират към този способ и съответно рисковете за тях се увеличават”.
Относно дадения пример за стока, в която има подвеждане на потребителите – диван с по-ниска основна цена преди обявяване на намалението и с по-висока основна цена след обявяване на намалението – Маргаритов обясни, че става дума за нелоялна търговска практика, за която търговецът ще бъде санкциониран. Той припомни, че в търговската мрежа има по-строги изисквания по отношение на обявяване на намаленията, отколкото в интернет – задължително трябва да бъде поставена старата и новата цена, трябва да бъде обявен процент намаление, както и задължение старата цена да е действала поне един месец преди намалението.
В предаването беше представена информация за най-търсените стоки в хода на кампанията, като през тази година класацията се оглавява от техниката (черна и бяла), детски играчки, спортни стоки, мебели и др., за сметка на традиционно търсените стоки от минали периоди – дрехи и обувки и парфюмерия и козметика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АКМ
20:53 23.11.2020
2 Жоро
Коментиран от #5
20:55 23.11.2020
3 Боко
20:57 23.11.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 хах
До коментар #2 от "Жоро":
Какъв битак, това е международно техническо изложение...21:05 23.11.2020
6 КП КОНПИ
21:05 23.11.2020
7 намаления ли
21:07 23.11.2020
8 минчо
21:09 23.11.2020
9 Нема да се плашиш
До коментар #4 от "Пенсионер":
Боко ще излезе и ще отсече категорично.Нищо няма да затварям.За мене са по важни хората.Стари номера за лошия и добрия.21:10 23.11.2020
10 Makarov
Коментиран от #13
21:17 23.11.2020
11 Боко
21:20 23.11.2020
12 Пенев
21:24 23.11.2020
13 Иманяр
До коментар #10 от "Makarov":
А, също и си изплатил кредитите и си осигурил два мезонета с асансьор между тях.21:30 23.11.2020
14 DOC
Коментиран от #16
22:29 23.11.2020
15 Съмнителен
23:39 23.11.2020
16 Мисири
До коментар #14 от "DOC":
Дебилни сме ние, че ги търпим такива крадци и мошеници като него.23:41 23.11.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 герап
06:38 24.11.2020
19 кочо
18:34 24.11.2020
20 СусБе
08:58 26.11.2020