Last news in Fakti

1 Юли, 2021 22:07 6 046 35

Арх. Иван Шишков: Строежът на „Хемус“ не е спрян, магистралата не е планирана цялостно

  • ам хемус-
  • хемус-
  • иван шишков

Какво да спре, то не е започнало, защото не е планирано..., възмутен е от реакциите на бившите управляващи съветникът на министъра на регионалното развитие и благоустройството

Арх. Иван Шишков: Строежът на „Хемус“ не е спрян, магистралата не е планирана цялостно - 1
Снимка: БГНЕС

Строителството на АМ „Хемус“ не може да бъде спряно, защото не можеш да спреш нещо, което не е започнало. Това каза арх. Иван Шишков – съветник на министъра на регионалното развитие и благоустройството, пред Българската свободна телевизия. Той посочи, че от цялата останала за строеж магистрала има издадени разрешителни за строеж и се работи по три отсечки – между "Боаза" до пресичането пътя Плевен-Ловеч. За останалите участъци до Бухово, където се строи 15-километрова отсечка от магистралата до Шумен, няма одобрени проекти, няма издадени разрешителни за строеж и не е извършено отчуждаване на земите. Платени са само авансово големи суми пари.

„Изключително назад е във времето тема проектиране“, обясни арх. Шишков. Той допълни, че за други три отсечки във въпросния участък дори не се знае откъде ще мине магистралата и тепърва се правят плановете. „Никой не знае кога ще започне строителството, защото тепърва има да се правят проекти, отчуждаване на имоти и чак след това да се строи. Сега излизат и казват, че регионалният министър ще спре строителството на магистралата. Какво да спре? То не е започнало, защото не е планирано“, категоричен бе арх. Шишков. Според него, основният проблем с „Хемус“ е, че не е планирана цялостно.

Арх. Шишков смята, че за да се ускори строителството трябва да се предприемат спешни действия. За целта трябва максимално бързо да се отчуждят имотите по трасето след разклона Плевен-Ловеч, за да се издаде разрешително за строеж. Отчуждението на имотите обаче е свързано с отношения с частни собственици. Той обаче посочи като интересен въпрос кой е собственик на земите под магистралата и даде пример, че при посещението на министър Комитова преди седмица в участък 6 от трасето, където строителна фирма бе навляза с тежка техника в частни имоти, но не е последвала реакция от собствениците. „Тази пасивност на собственика е интересна, предвид факта, че обикновено това е доста чувствителна тема, но нямаше реакция“, коментира той.

Голяма част от ремонтите в София са в действителност строежи, коментира още в предаването арх. Шишков. По думите му това се прави, за да се избегне изготвянето на нужните проекти и последващо разрешение за влизане в експлоатация. „Докато това не приключи, ние няма да знаем какво имаме под краката си в града и какво може да се случи. Затова имаше и нещастен случай с убито дете от ток на шахта“, каза арх. Шишков.

Той коментира и проблемите с презастрояването на София и протестите на граждани в различни части. По думите му една от причината за това е абдикацията на общината от ангажимента ѝ да изгражда улици, зелени зони, детски градини и училища в новите квартали, независимо, че те присъстват в градоустройствените планове.

„Всички планове се одобряват от Столична община. Когато се приема един градоустройствен план, трябва да се предвиди бюджет за изграждането на такава инфраструктура. Въпросът е, че всичко се случва на парче, няма цялостна политика за изграждането на града. За действащия Общ устройствен план на София няма икономическа сметка, която да покаже колко пари трябва да отдели общината, за да се реализират зелени площи, булеварди. За последните 10 години едва ли има отчуждени площи за озеленяване“, коментира той. Според Иван Шишков липсва и синхрон между частниците и общинските инвестиции, което спира цялостното развитие на кварталите. Той напомни, че МРРБ няма никакво отношение относно градоустройството, което е изцяло функция на общината, включително и по казуса със „Златен век“.

„В последните години като се създаде проблем се използваше друга институция, за да не е виновна общината. Това доведе дотам, че обществото загуби представа коя институция за кое отговаря. За „Артекс“ е поръчано на ДНСК да спре строежа. Дирекцията спира строежа, но не защото е изтекло разрешението за строеж. Протестите стихват и това, което е сътворила общината като проблем – изчезва. Сега, когато отново проблемът идва на дневен ред, общината отново мълчи и я няма – през цялото време се говори “МРРБ, ДНСК…”, а действителност общината е тази, която трябва да одобри или не ново разрешение за строеж за „Златен век“. Високи сгради може да има. Всичко е въпрос на планиране, а не на случайни сгради. Истината е ,че трябва да има баланс в цялостната територия, категоричен беше арх. Шишков.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бойко Разбойко

    73 9 Отговор
    Аз построих 500 000 000 км магистрала.Подминах Марс и вече строя към Сатурн.

    Коментиран от #20

  • 2 Аве Шишко

    20 84 Отговор
    Колко време ще се прави пътния възел Боаза ,как да планират занапред 10 години,плюс спънки от глупавите комунисти....

    Коментиран от #3, #9

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Вкусни ли са

    3 14 Отговор

    До коментар #3 от "xaxax":

    Джонка ?
  • 6 Гошо

    17 58 Отговор
    Само да попитам: ОТ КОГА архитектите почнаха да разбират от пътища, "магистрали" мостове, съпътстващи съоръжения, като подлези надлези, тунели,........ конструкции......? За един приятел питам....

    Коментиран от #12, #17, #23

  • 7 Д-р Изроденска

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "xaxax":

    Силния смях може да скъса плацентата ......
  • 8 Аве Шишко

    6 25 Отговор
    От онуй време ,можеш да си поканиш адвокат да ти нацепи 15 кубика метровки ,да ти преточи зелето и да скопи нереза ....те сега адвокати ли са .....
  • 9 Anonymous

    57 6 Отговор

    До коментар #2 от "Аве Шишко":

    Повечето коментиращи в този сайт, предимно бабаити, подкрепящи герб, едва ли имат идея каква е въобще идеологията на комунизма и капитализма, че да хвалят едното и да възхваляват другото. Сократ е правилно казал, че демокрацията е глупава идея, когато народът гласува интуитивно, а не на основа умения и капацитет.

    Коментиран от #11, #25

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Аве Шишко

    11 32 Отговор

    До коментар #9 от "Anonymous":

    Повечето бабаити ,коментиращи тук са трима изкукали комунисти за пари и двама - трима червени меланхолици суисайдъли .
  • 12 Амиииии

    48 5 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо":

    Със сигурност повече разбира от един пожарникар!

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Ако искаш

    17 2 Отговор

    До коментар #13 от "Аве Шишко":

    Мога да ти покажа кой съм!

    Коментиран от #15

  • 15 Аве Шишко

    3 18 Отговор

    До коментар #14 от "Ако искаш":

    А покажи ,ха ха ,да не покажеш някой дийп фейк на Сашка Васева осамдесетте ?
  • 16 ДС на НРБ

    8 24 Отговор
    Е, дойдохме си на нашта, кво сме се разбързали.Цял свят знае, че магистралите ги правим за 50-60 години, аха да ги изненадаме и дръпнахме спирачката. Има време, внуците ще я довършат, дано! Между другото и тунела под Шипка зацикли, баш по комунистически!

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Аве Шишко

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "ДС на НРБ":

    Е ,той тоз тунел е кръгъл ,тип циклотрон ...Токамак ,михихийи

    Коментиран от #19

  • 19 ДС на НРБ

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Аве Шишко":

    Кръгъл го направиха комунистите и го сложиха на Бузлуджа, за друго не става!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Корумпиран

    8 1 Отговор
    Тоя Шишков изобщо да не се обажда. Лакей на всяка власт, по баща комунист, после заклет гербераст, сега...демократ? Айде стига, моля. Добре, че " му подадоха" оставката доброволно. Сега- "съветник" . Само един факт: арх.Шишков е проектирал ЗАЙЧАРНИКА на Бойко в Банкя. Да, искаме нови хора. Тоя не е от тях. Тоя е гербераст. С всички качества като такъв.

    Коментиран от #22

  • 22 Ей ..

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Корумпиран":

    фурнжийската лопата и в ерата на дрона на Радев ,си е фурнажийска лопата ,так так , де е горе ,де е долу
  • 23 Пунта Мара

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо":

    Точно па тоя от нищо не разбира. А пък от жени- съвсем......
  • 24 Гневен бургазлия

    8 3 Отговор
    Да и как ще обясниш на бай Ганя.. Че преди да се построи или направи нещо сериозно трябват се проектира изчисли, сметкоплан и прочие... А не като Тиквата първо да строи за да усвои парите, а след това да се чуди защо построеното пропада или се руши.. Та обясни го на Ганьо Балкански...
  • 25 Не ме

    8 4 Отговор

    До коментар #9 от "Anonymous":

    интересуват идеологиите ви,но за спирането на АМ Хемус съм притеснен. Един път се строи през последните 30 години в Ловешко и служебните абдали го спряха. Че и лъжат. Сега нека да кажат,че не е спрян и ремонта на пътя Ловеч -Севлиево. Северна България е пред колапс. По-добре да минем към Румъния.
  • 26 Абе Шишков

    5 1 Отговор
    Ти си по-голям лъжец и от Бойко. "Всичко трябва да се планира комплексно".....ама ти беше изгодно да работиш градоустройство на парче в Триадица. Далавера, а? Главният архитект с скрита проектантска фирма. Знаем ,те, беее. Всичко се знае. Отлявлен гербераст. Сега какъв го играеш?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 ГЕРБ=БСП=ДПС

    4 0 Отговор
    По-добре да няма сгради по-високи от 25-30 м в София. Това е безумие, ако все пак някъде потрябва такава сграда да се питат хората от квартала на референдум дали са съгасни да се строи небостъргач. Например в София Дървеница, в нашия квартал имаше ограничение от 25 м. кота било за всички имоти в квартала. И изведнъж в 3 бр. съседните имоти изведнъж някакси се промени това ограничение и постоиха блока по 10 етажа с 35 м. кота корниз. А уж в кватала не можеше да има сгради по-висока от 25 м. това е корупция за мен.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Мунчо Радев

    5 4 Отговор
    Провал на служебното правителство... Как можахте да спрете строежа на АМ Хемус...
    Крадци
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Всевише

    2 0 Отговор
    Всемирът ще бъде тесен за крадците и убийците, които откраднаха парите на България и ги изнесоха в чужди страни.
  • 33 Гошо

    2 0 Отговор
    Странно, а при Дренов и Владиня кво строят, че даже на гугъл се вижда и е на 5-6 километра след пътен възел Плевен-Ловеч? Аман от художници-строители мислещи се за архитекти!
  • 34 Боко бизнесмен

    6 2 Отговор
    Схемата е следната герберски синчета и подставени лица са изкупили земите на безценица и чакат държавата да почне да отчуждава земите за да го продадат с максимум печалба. Междувременно строителни фирми подизпълнители удвояват печалбата като работят на парче и още преди самия строеж да е започнал са взели кинтите.
  • 35 ...

    2 1 Отговор
    Хаосът в градоустройството не е само в София, а навсякъде в България. Благодарение на корумрираните гербаджийски калинки, много от големите градове се презастроиха. Правят се безумни ремонти по улици - последният пример е в Бургас, където имаше дори протести. Няма никакво виждане бъдеща инфраструктура за зареждоне на елколи. Изобщо всеки си прави, каквоти си иска, стига да си плати, на когото трябва. Това е положението след ГЕРБ.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове