Last news in Fakti

15 Декември, 2014 12:25 8 432 16

Атмосферните двигатели се връщат във Ф1

  • формула 1-
  • двигатели
Генералният промоутър на Формула 1 Бърни Екълстоун ще предложи по време на заседанието на стратегическата група на надпреварата, което ще се проведе на 18 декември тази година, да бъдат върнати атмосферните двигатели във Ф1. Това той е заявил пред Forbes.
 
Екълстоун предполага, че обратния преход може да стане през 2016 година. По неговите думи четири от шестте водещи отбора ще подкрепят предложението му. Този сезон болидите от Ф1 се задвижваха от 1.6-литрови турбо агрегати, които работят съвместно със система за рекупериране на кинетичната енергия.
 
По данни на Forbes ежегодното обслужване на подобен силов тракт струва на отбор от Формула 1 около $30 млн. За сравнение обезпечаването на атмосферен агрегат ще е два пъти по-евтино. Идеята е чрез връщането към атмосферните агрегати да се съкратят разходите на отборите.
 
Ако това стане от банкрут ще бъдат спасени малки отбори като Marussia и Caterham. Стратегическата група във Формула 1 беше създадена през 2013 година, когато се разформирова асоциацията на отборите FOTA. В новата група влизат представители на Mercedes AMG, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Lotus и представители на FIA.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 noob

    0 1 Отговор
    Nqkoi moje li da mi kaje kakvo e atmosferen dvigatel?

    Коментиран от #2

  • 2 Лъчо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "noob":

    noob, Двигател без турбо.
  • 3 Естребовски

    1 0 Отговор
    Това е двигател който работи в земната атмосфера.

    Коментиран от #5

  • 4 асдфгххх

    1 0 Отговор
    Харесва ми как мисли Бърни.
  • 5 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Естребовски":

    Да, да Естребовски само че не в, а от...))
  • 6 Maurice

    2 2 Отговор
    Сиреч, предложението ще бъде подкрепено от некадърниците Фекали и Рено, които не могат да направят конкуренция на Мергела. И не е трудно да се досетим, че идеята на Бърни е подплатена именно от черните катърчета, които газ пикаят, че вече толкова години са посредствен отбор. Дано Хонда да сделат приличен мотор и Ферари с тяхните двигатели от Мултипла да си заемат мястото в опашката на колоната.

    Коментиран от #7

  • 7 Mercedes-Benz

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Maurice":

    Крайно време е да се направи алтернативен шампионат, щото това дърто джудже с всяка изминала година става все по-лакомо и се чуди каква глупост да направи само и само да хапне повече кинти!
  • 8 тошибиян

    1 2 Отговор
    тва формулата с всеки изминал ден става все по голема ш.тня...трябва да отпаднат мнооого ограни4ения мощтност,обороти кубатура гуми спира4ки маса на болида и който има милиони да доминира другите като не могат да докарат хиляди коне и ниско тегло да се отказват..сега формулата е еднообразна едни и същи коли с разли4ни лепенки на тях

    Коментиран от #9

  • 9 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "тошибиян":

    От 5-6 години го хортувам това, ама няма да стане.
  • 10 диан

    0 0 Отговор
    за да се върне интереса трябва да се върнат марките
    рено хонда ягуар тойота форд
    за да ги идентифицират зрителите с тяхната кола
    аз като видя
    ред бул маруся катерхам
    ами не го свързвам някак с колата пред нас
    ади някои ще кажат ама двигателите сааа,,,,,
    но поне аз така мисля
  • 11 ivaylo mihaylov

    0 0 Отговор
    Видя се,че не е само двигателя решаващ за победата. Рикардо победи въпреки двигателя на Рено, който бил по-слаб с около 60-70 к.с. А Уилямс и Макларън като използваха двигатели на Мерцедес не бяха конкуренти на първите двама.
    Просто отбора на Мерцедес АМГ беше с най-добрата комбинация тази година, а другите, ако не мрънкат толкова, може да разработят болиди, с които да се конкурират идната година.
    Тази техника след 10 години трябва да се предлага в масовите коли и не трябва да има регрес, само заради парите.

    Коментиран от #12

  • 12 Maurice

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "ivaylo mihaylov":

    Рикардо спечели 3 старта, защото Хамилтън и Розберг имаха проблеми в тези стартове. Най-добрата кола след Мерца си беше Уилямс, но проблема им беше онзи плешив бразилец, който се е природно некадърен. Макларън направиха огромната грешка, да заложат на Бутон-тираджията и непохватния Магнусен. На британеца му дай да върти обиколка след обиколка, без да бърза за никъде и ще постави рекорд на гинес за най-продължително шофиране. Съгласен съм, че не е само до двигателя, но явно при червените нито шасито беше на ниво, нито двигателя. Аз също съм на мнение, че трябва да има повече заводски отбори и производители. Дано Тойота, Пежо и БМВ да се върнат, а очаквам и ВАГ да заиграят с Ауди. Форд нямат място в Ф1, многократно го доказаха.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Maurice":

    Бенетон Форд бяха добри с Барикело навремето! Не мисля че БМВ, Пежо или Тойота ще се върнат във Формула 1 със заводски отбор... А ако ВАГ заиграят то това надали ще е Ауди, а далеч по-спортно ориентираните Порше! Даже имаше такива слухове преди време.
  • 14 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Maurice":

    Никога не съм им бил фен но ФОРД винаги имат място във Формула 1.
    http://www.fordf1.com/
    Ето ти малко статистика.
    Що се отнася до атмосферните мотори, едвали ще се върнат отново към тях.
    До №8 тошибиан
    Регулацийте на ФИА не ограничават развитието на компонентите, даже напротив! Прост пример - ограничаваш двигателите, следователно за да направиш колата по-бърза - развиваш шасито! Гениалните инженерни решения се създават когато си натясно. Освен това без ограничения, колите стават прекалено бързи и опасни. Освен това, човешкото тяло също е фактор и си има своите граници на възможностите! Всеки може да направи супер мощен двигател без ограничение на обороти, кубатура, налягане на турбината и т.н. Когато са поставени граници, отборите правят двигателя по-лек, по-икономичен, с по-добър респонс и т.н. тоест осъвършенстват. Ограниченията са НАПЪЛНО наложителни и не трябва да отпадат.
  • 15 Бивш фен на Ф1

    1 0 Отговор
    Отдавна не гледам Ф1. През последните години набълбукаха хубавото състезание с десетки ограничения и правила. Липсват ми времената на Сена и Шумахер. Тогава имаше екшън. Е, вярно и повече катастрофи, но състезанията бяха интересни. Сега гледаме електронна игра и картинг колички. Изпреварванията са по-скоро изключение. Няма открояващи се личности и отбори. Всичко е компютри и електроники в името на сигурността, а пилотите все по-малко са фактор в едно състезание. То хубаво да ги пазиш, но професията рали пилот е рискова и потенциално смъртоносна. Неслучайно се взимат милиони евро, и който е избрал подобна кариера прави напълно осъзнат избор.

    Коментиран от #16

  • 16 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Бивш фен на Ф1":

    Напълно съм съгласен.Същото нещо го мисля и аз и също така от години вече не гледам Ф1.Просто,каквото и да пръкне дъртото английско п..и ще е все в негова полза.От години това,някога най-велико,състезание се превръща в едно посредствено картинг рали.То и във WRC вече е така.Единствено WEC все още предлага някакъв интерес и има положително развитие.А и печели все повече почитатели и зрители.