Last news in Fakti

9 Май, 2016 03:00 3 487 0

Виртуалната реалност става реална

  • хакери-
  • реалност-
  • виртуална реалност

И при разработването на компютърните игри виртуалната реалност поставя пред създателите нови предизвикателства

Виртуалната реалност става реална - 1

2016 г. ще бъде годината на виртуалната реалност, пише ДПА. За това са единодушни представителите на бранша. Развитието на технологията, с чиято помощ ползвателите могат да се потопят в една виртуална среда, се ускорява все повече в гейм-бранша. Индустрията на компютърните игри според оценката на маркетинговата фирма IDC ще продължава да бъде безспорен двигател на развитието. Но от доста време virtual reality (vr) – манията е обхванала и други браншове.

На re:publica в германската столица Берлин темата е на челно място. Също и учени, филмови дейци, архитекти, художници, музиканти и търговци откриха виртуалната реалност за себе си. И тук би могло да се крие много голям потенциал за технологията. „Целият свят е на път в този нов свят, в който има безкрайно много за откриване“, каза Андреас Гебхард, съучредител и управител на re:publica.

Ето защо Интернет-конференцията си сътрудничи тази година и с първия германски специализиран съюз за Virtual Reality, EDFVR.

В Берлин участниците в конференцията ще представят в рамките на трите дни калейдоскоп от възможности. Така напр. мюнхенската фирма Innoactive ще покаже, как виртуални обиколки и опознавателни турове могат да се използват в търговията. Сред клиентите им вече са: Tesla, Media-Saturn и Visa.

В един филиал на Media-Saturn в Берлин клиентите могат да видят с помощта на virtual-reality-система HTC Vive желаната от тях кухня. Подобни концепции предлага и хамбургската агенция Nerdindustries, която наример за „Villeroy und Boch“ е създала виртуална обиколка в бъдещата баня. Също и мюнхенската фирма Delightex иска да демократизира технологичното развитие.

Всеки може да се включи в това. С помощта на базираната в Browser игра-конструктор CoSpaces, която предприятието представя на re:publica, всеки може да изгради своя виртуален свят, без да има познания на програмист.

Интересно било приложението на виртуалната реалност в журналистиката или психотерапията, казва Ян-Кено Янсен, редактор и vr-ентусиаст в специализираното издание «c’t» на re:publica.

В университетската линейка за психотерапевтични сеанси вече се използва виртуалната реалност напр. при преодоляване на страхови състояния. Пациентът поставя на главата си един Осulus-Rift-Headset и с помощта на виртуални сценарии може целенасочено да се конфронтира с травматизиращи и опасни ситуации. Дори порно индустрията експериментира с виртуалната реалност. Има обаче и пречки: Интересно било например, че много ползватели не се смущавали от сексуалните действия, а от прекалената близост на чужди хора, каза Янсен. „90% от ползвателите си свалят очилата, защото чужд човек навлиза в тяхната зона на комфорт.“ И при разработването на компютърните игри виртуалната реалност поставя пред създателите нови предизвикателства.“

Често се стига до възбуждане на „грешни връзки в мозъка“, смята Янсен: Когато човек седял на стол и в играта се симулирало движение. При много игри в началото геймерите не биха издържали и 15 минути. Сигурно е обаче, че има голяма разлика, дали една игра се играе на екрана на компютър или телевизор или се потъва напълно с всички сетива в случващото се. Ето защо създателите на игри работят на пълни обороти по въвеждне на нови сценарии и драматургии. За Playstation VR на Sony се потготвят общо 115 игри. За очакваното пускане на пазара през октомври налични ще са 50.

Въпреки еуфорията в много други браншове според оценката на IDC, games-индустрията си остава безспорно двигателят за новите уреди. Първите Headsets за пионерите HTC и Oculus току що са излезли на пазара, системата на Sоny за Playstation 4 се чака половин година. И все пак анализатори очакват скок в оборота за 2016 г. Маркетинговите специалисти на IDC очакват да пласират 9,6 милиона Headsets и оборот от 2,3 милиарда долара. Само преди седмица HTC създаде алинас за цялата индустрия, за да раздвижи пазара за виртуална реалност. Фирми като Chipdesigner Nvidia и AMD, специалисти по игрите като Valve, Ubisoft и Epic Games, както и медийните гиганти като Warner Bros. иd Disney са сред партньорите, които искат да разширят екосистемата на НТС Vive с фонд от 100 милиона долара.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА