12 725 21

Изчислиха себестойността на Tesla Model 3

Георги Касабов

Широко разпространеното мнение, че Tesla продава електромобилите си - и в частност евтиния Model 3 - на загуба, не отговаря на истината, твърди бизнес изданието WirtschaftsWoche. Според инженери от компанията на Илон Мъск, интервюирани от немското списание, всяка "тройка" струва на производителя $28 000 (€23 897). $10 000 от тях отиват за изработката, а останалите $18 000 струват материалите и частите.

От WirtschaftsWoche изчисляват, че Tesla всъщност печели минимум $7 000 (€5 974) от всеки продаден Model 3. Базовата цена на електромобила е $35 000, но тази версия ще се предлага от догодина. В момента най-евтината модификация Long Range струва $49 000 (€41 820), а модификациите с два електромотора Long Range AWD и Performance излизат съответно по $54 000 и $78 000 (€46 088 и €66 571).

Как е постигната такава ефективност и ниска цена на производството на Model 3 не е много ясно, но отговорът вероятно се крие в поевтиняването на кобалта - важен елемент, който се съдържа в йон-литиевите батерии. Според медийни публикации Tesla и Panasonic са разработили метод, който позволява икономията на цели 75% от ценния метал.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Driving pleasure
    Отговор
    1 17:55  04.06.18
    да бе да... Над 50% марж на печалбата - тва и в наркотрафика го няма :D Пак някоя платена партенка на Свети Илоновите сектанти ;) И за пояснение - цената на кобалта върви нагоре, просто се твърди че Панасоник ползват 1/3 за производство на батериите - но е смешно да се твърди, че това прави печалбата с 50% по-висока, като Кобалта е едва около 7-9% от батерията, а самата батерия е едва 35-40% от стойността на колата.

    Коментиран от #2, #3, #5

  • Иии
    Отговор
    2 18:47  04.06.18

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Със сигурно си по-голям бизнесмен от колкото Мъск. Дори обмисляш да подобриш с дизелов ДВГ великия немски трабант за изпращане извън галактиката на собствен ход. А между другото, цялата тази статистика доказва, че останалите производители слагат изключително висока надценка на стоката си. При Тесла си сигурен, че плащаш реално себестойността на колата, а не за марката.
  • Гост
    Отговор
    3 18:52  04.06.18

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Не коментирам нищо друго освен, че батерията била едва 35-40% от стойността на колата. Че това малко ли е?

    Коментиран от #4

  • гост
    Отговор
    4 19:44  04.06.18

    До коментар #3 от "Гост":

    А ДВГ-то със скоростната кутия и всички свързани системи като горивна , охладителна , изпускателна каква част от стойността на колата са ? Да не се окажат повече от 35-40 , че голям срам , а ?

    Коментиран от #6


  • гост
    Отговор
    5 19:49  04.06.18

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Знам , че ДВГ феновете измисляте нови науки от зор , ама да ни светнеш как я сметна тая 50% печалба при 7000 от 35 000 ??!! Щото май всеки счетоводител ще ти каже , че са точно 20 % и то без да смятаме другите разходи освен частите и труда за сглобяване !

    Коментиран от #7

  • Антиелектрика
    Отговор
    6 20:16  04.06.18

    До коментар #4 от "гост":

    Я кажи скоростната кутия на Тесла без пари ли е? Или пък охладителната система на батериите е като бонус подарък, нали? Или пък може би инвертора за асинхронния двигател след батерията е много евтин?

    Коментиран от #13

  • Driving pleasure
    Отговор
    7 20:49  04.06.18

    До коментар #5 от "гост":

    Гостенинче, май на тебе ти куца науката... Прочете ли, че тоя модел от 35 000 долара не се произвежда а само съпите по 49 и 54 хиляди (78 няма да смятаме щото него го пуснаха преди седмици). С две думи, в най-добри случай те са могли да разглобят и изчислт себестойността на модела от 49 000 и колко прави това в проценти? дали не са 75% печалба?! (даже не го бях смятал преди!!!) Айде да видим и дереджето на батериите. При 28 000 себестойност на производството на 1 кола 1/3 се пада на батерията тоест около 9000 долара грубо за батерията. След като кобалта е едва 9% от батерията (говори се че технологията на Тесла са успели да го докарат до 3%) как това ще ти формира над 20 000 долара печалба от 1 кола?! Пълни глупости за сектантите на Св Мъск!
  • К.К.
    Отговор
    8 20:58  04.06.18
    Ако батерията е 40% от 35000$=14 хил. то останалите части и материали струват само 4 000$. Като махнем електромотора и софтуера . Нещо не се вързват цените, остават само за гуми и джанти другото е бонус.
  • 9 21:12  04.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 10 21:14  04.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 11 01:30  05.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Поправка
    Отговор
    12 09:06  05.06.18
    "Според инженери от компанията на Илон Мъск, интервюирани от немското списание, всяка "тройка" струва на производителя $28 000 (€23 897). $10 000 от тях отиват за изработката, а останалите $18 000 струват материалите и частите." Ами не инженерите не са на Тесла, а с немски инженер и направили обратен Инженеринг. "От WirtschaftsWoche изчисляват, че Tesla всъщност печели минимум $7 000 (€5 974) от всеки продаден Model 3. " Това също не е вярно, защото е невъзможно да са разглобили и оценили Тесла от 35 хиляди долара, защото такава все още не се произвежда.
  • Скоростната кутия
    Отговор
    13 13:55  05.06.18

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Скоростна кутия в електромобил... Интересно...

    Коментиран от #14

  • Антиелектрика
    Отговор
    14 15:49  05.06.18

    До коментар #13 от "Скоростната кутия":

    Интересно или не - факт. Също е факт, че струва пари!

    Коментиран от #15

  • Факти
    Отговор
    15 17:19  05.06.18

    До коментар #14 от "Антиелектрика":

    Друг факт е, че скоростната кутия на Тесла заедно с диференциала струва по-малко и има по-малко подвижни части, отколкото ръчна скоростна кутия на някоя малолитражка, да не говорим за автомат. Факти, какво да ги правиш!

    Коментиран от #16

  • Антиелектрика
    Отговор
    16 18:05  05.06.18

    До коментар #15 от "Факти":

    И къде са ти фактите? Твоите сънища и електро полюции не са факти, а диагноза! То цената не се определя от броя на частите, а от натоварванията, които трябва да издържа. Празнодумства и пак празнодумства , да живее демагогията и лъжата!

    Коментиран от #18

  • z.z.
    Отговор
    17 20:45  05.06.18
    така. в норвегия съм. днес през работният ден, на паркинга отпред от 40 спрени коли, 7 бяха тесли, два нисана и един хюндай електрически. Скоро бях в едно малко градче в германия. Wardemunde. До Рощок, тип селце. Пръснати имаше доста зарядни станцийки, наполовина по малки от ули4на кафемашина и всяка може да зарежда по 2 коли. Имам снимки. Истината е, че натам варвят нещата в Европа поне. Миналата година бях в щатите. В Калифорния. и там много ги търкалят, но е разбираемо. Имат някакви данъчни облекчения. Тук в Норвегия обаче са хит и много разпространени което ме учудва, при условие, че имат доста изкопаеми горива, а се говори и за тотална забрана на двг, дори и за тежкотоварният превоз.

  • Факти
    Отговор
    18 21:26  05.06.18

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Ааа, продължаваш с фактите, че електричките са по-мощна и имат по-голям въртящ момент? Благодаря, нямаше нужда! Така и така си почнал да сравняваш, сравни цената на трансмисията от двигателя до гумите на бутален и електрически автомобил с еднакви мощност и въртящ момент? Коя е по-проста, надеждна, евтина и с по-малка и рядка нужда от обслужване?

    Коментиран от #19

  • Антиелектрика
    Отговор
    19 21:37  05.06.18

    До коментар #18 от "Факти":

    Как да сравнявам нещо, което крият? Я дай данни за цената на трансмисията, охладителната система и инвертора на Тесла или пак ще си говорим празни приказки?

    Коментиран от #20

  • Факти
    Отговор
    20 23:41  05.06.18

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Как да ти кажа цени, като никой досега не ги е сменял? Не се чупят пущините, а дърпат самолети и вагони с камъни. Как да е сменял някой, като двигателите с редуктора са проектирани без нужда от обслужване първите 1 милион мили? Същите двигатели се използват и в камиона им и ускоряват 40 тона за 20 секунди, а имат ГАРАНЦИЯ 1 милион мили (1,6 милиона километра).
  • Механик
    Отговор
    21 04:25  06.06.18
    https://www.youtube.com/watch?v=hF6GqSAnEmM Гледай от 9:30 ще ти го кажа накратко 2 пъти сменял моторът!!!! https://www.youtube.com/watch?v=qIaPcpUBPoo Ето и смяна на масло. Имай предвид че най-старите Тесли са на 6 години!!!! По добре е от ДВГ обаче наложи ли ти се да правиш нещо и е извън гаранция ти режат главата!!!!!!!!!!!!!Дори и за ламарините са позпощадни!!!!

Напиши коментар:


Публикувай