13 884 20

По-слабо светещи фарове: Причините

По-слабо светещи фарове: Причините

Този проблем е често срещан при силно застаряващия автопарк у нас и касае автомобилите със стандартни халогенни фарове. Причините може да са няколко. Като за начало ще кажем, че причина за по-слабо светещите фарове могат да са помътнели поликарбонатни повърхности.

Този проблем се решава с полиране на фаровете. Друга причина за появата му са окислените контакти. За да нормализирате работата на светлините, изключете ги и проверете контактните повърхности. Ако се вижда плака и признаци на корозия, струва си да почистите контактите със специална течност и стоманена четка.

По-слабо светещи фарове: Причините

След това смажете с лубрикант, който предотвратява корозията и подобрява контакта. Ако контактите са в ред, потърсете причината в предпазителите или, ако предпазителите са непокътнати, в алтернатора. За да направите това, трябва да се въоръжите с волтметър или мултицет и да измерите напрежението, което генераторът подава на акумулатора без и с натоварване - с включени фарове, аудио система, климатик и т.н.

Без натоварване нормалните стойности на генератора варират от 13,8 до 14,5 V. При натоварване - от 13,7 до 14 V. Индикаторът под 13 V показва неизправност на генератора или в системата. Най-вероятно проблемът ще се реши със смяната на четките на алтернатора и проверка на връзките.

По-слабо светещи фарове: Причините

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.

Още по темата

  • Как да подготвим вратите на колата за зимата

    Как да подготвим вратите на колата за зимата

    Голяма част от водачите на моторни превозни средства са се сблъсквали с проблеми с вратите и стъклата през зимата. Това се отнася до по-старите коли, ...
    2.10.2019
    6 394
    14
  • Дефект в базовото изпълнение на новата Toyota RAV4

    Дефект в базовото изпълнение на новата Toyota RAV4

    След поредната порция краш тестове от страна на американската агенция IIHS, новата генерация на най-продавания кросоувър на Toyota спечели ...
    8.08.2019
    9 239
    15
  • Опасно ли е да караме на "резерва"

    Опасно ли е да караме на "резерва"

    Не са малко онези водачи на моторни превозни средства, които по една или друга причина (най-вече финансова) често карат своите автомобили на ...
    5.08.2019
    84 365
    52
  • За какво служи N при автоматиците

    За какво служи N при автоматиците

    Позицията N (neutral) при автоматичните скоростни кутии освобождава всички зъбни предавки в рамките на трансмисията, като ефективно прекъсва ...
    26.07.2019
    104 184
    81
  • Защо акумулаторът "пада" през лятото?

    Защо акумулаторът "пада" през лятото?

    Обяснение за това явление има и то е елементарно, макар много хора да смятат, че батерията на колата се влияе негативно само от студа. Естествено ...
    25.06.2019
    42 877
    33
  • Защо пушат дизелите?

    Защо пушат дизелите?

    Българинът, като цяло, е почитател на дизеловите автомобили, най-вече заради факта, че те са по-икономични от бензиновите. Преобладаващата част от ...
    19.06.2019
    69 626
    127

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Миро

    21 1 Отговор
    Полезно.
  • 2 потребител

    103 4 Отговор
    Много ви молим, не подменяйте халогенните крушки от старите фарове с измислени ксенони от пазара! Те не ви осветяват пътя по-добре от стандартните халогени, но заслепяват насрещните. Причината за това е разсеяната светлина, която дават. Не се чудете, че отсреща ви пресветкат и ви пускат дълги. Не може вие да заслепявате другите, а другите вас не.

    Коментиран от #3, #8

  • 3 Гост

    12 45 Отговор

    До коментар #2 от "потребител":

    Първо, такава дума прЕсветкат няма! Второ, ксенони в лупи не залепяват!

    Коментиран от #4, #16, #18, #20

  • 4 Анонимен

    37 7 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Но ксенони и диодни крушки в фар за халогенна крушка заслепяват затова на такива аз им карам на дълги.
  • 5 Синдикат на Ало Измамниците

    18 2 Отговор
    Потъмняла пластмаса на фаровете, кофти крушки,слаби връзки, ЗАХАБЕНО ПОКРИТИЕ на рефлекторите (нещо полезно да научи и Радко) и чак тогава търсете причините в алтернатора.

    Коментиран от #14

  • 6 123

    16 4 Отговор
    В Гърция за такива фарове има солена глоба. .

  • 7 Jack Bauer

    12 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: причина за по-слабо светещите фарове могат да са помътнели поликарбонатни повърхности. Абсолютно верно, чисто нов автомобил на 7 година е с жълти "стъкла" на фаровете, за съжаление не е държан в гараж, а само на открито и на слънце, така че ако имате възможност поне някъде на сянка паркирайте.
  • 8 Реалист

    27 6 Отговор

    До коментар #2 от "потребител":

    Да пресветнеш разбирам, но да включиш дългите светлини и ти е глупаво - така вече сте двама нищо не виждащи и шанса да се бухнете един в друг вече е голям.
  • 9 Гост

    7 5 Отговор
    Радо, ти с измененията на закона, може ли да идеш на топло за подстрекаване всеки да си ремонтира колата, а не в оторизиран сервиз, а!? Да е...а и законописците да е...а!
  • 10 от София

    11 1 Отговор
    Основната причина е нещо като финното шлайфане от всякаквите твърди частици, които се удрят във фаровете при движение с по-висока скорост. От многото удари се получават микроскопичните язвички по поликарбонатното стъкло на фаровете и то не се вижда като дупка с обикновено око, но в тях постепенно се насъбира мърсотия и го виждате като замъглено. Който има дори и не много качествена лупа може да си разгледа фаровете и челното стъкло за такива микроязвички. И за полиране не се опитвайте да експериментирате с гъбичката за миене на съдове /че и такива случаи съм виждал за почистването на един преден капак - стана съсипан лака/, а пробвайте да си измиете добре фаровете и с подходяща паста и чиста, мека, памучна кърпа, без силно натискане или нещо бързовъртящо се, си направете едно непрофесионално полиране. На някой фарове май има и допълнително ултравиолетова защита, която да предпазва пластмасата от стареене, та действайте нежно.
  • 11 един

    10 3 Отговор
    Статията е написана крайно аматьорски. В колите от вг-групата след 2014г например алтернатора не поддържа 13.7-14.0, а само 13-13.3 волта, вдига до 14.4 само в режим на принудителен празен ход- всичко е за икономия на енергия и разход... Освен това причините да ви светят лошо фаровете могат и да са други. Може да има проблем в релета, включватели, може да има проблем с хромовото покритие на рефлектора, може да има проблем с държачите на рефлектора- счупват се от старост и фара свети, но не може да се настрои ... и ред други причини. Но всичко това касае не само халогенните, а и ксенон-фабричните фарове. При тях има и още един проблем, специфичен само за тях- крушките не изгарят икога, но отслабват прогресивно до много ниска яркост... Ако всичко е наред с рефлектора, сменят се и фаровете стават отново хубави.

    Коментиран от #17

  • 12 nightrunner

    14 1 Отговор
    Каквито и да са причините за слабите фарове, нв се оправяр със по силни крушки или китайски ксенон. Ксенон на фар който не е предвиден за такава крушка е опасен първо са собственика на автомобила и тогава за останалите. Със всяко разминаване с друг автомобил младия специалист заслепява насрещния, а шанса някой от заслепените да му се бухне отгоре нараства. Да не говорим за нещастниците които са чули че могат да си сменят крушката сами и са поставили новата, извинете, просто са пуснали новата във фара, а тя свети на всякъде другаде но не и по пътя.
  • 13 Светльо Ламбов

    9 4 Отговор
    Причините са , някои марки и модели автомобили си го носят този дефект , да не споменавам някои модели от великата германска тройка премиуми . Докато други марки и модели , на годините на зряла жена с големи деца , си осветяват пътя съвсем прилично , като японски , или френски.
  • 14 787

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    Слаби фарове основно захабено покритие на рефлекторите от старост и ръжда. Другото след това.
  • 15 Ефстати

    9 0 Отговор
    От опит мога да кажа, че в 90% от случаите става въпрос за прегоряли рефлектори, следствие на постоянното каране на фарове! Отворете един фар на кола, която е изминала над 50000 км с включени къси светлини и сами ще се убедите! Става въпрос за коли с халогенни крушки, които нагряват най-много! Затова и последните години по-голямата част от колите започнаха да излизат с дневни светлини.
  • 16 Ехо

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Не се прави на отворен , човека много ясно е визирал стари фарове и циганията която става като сложиш китайски долнопробен ксенон на рефлекторен фар . За лупите знаем и още нещо за селските бекове - КАТО ВИ ИЗГОРЯТ КЪСИТЕ СВЕТЛИНИ НА ЕДИНИЯ ФАР НЕ КАРАЙТЕ НА ДЪЛГИ .

    Коментиран от #19

  • 17 бедняка милионер

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "един":

    Малиии, колко глупости в един пост! обаче и акъл се опитва да дава. Скрий се бе ЮНАК! 14 волта на принудителен празен ход!!! ко речи?
  • 18 Zombi

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Човека ти говори за обикновенни фарове къде прочете за фарове със лупи хубаво е когато четеш да осмислиш това което четеш
  • 19 Дъстъра

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ехо":

    Аз си сложих хубав ксенон от симеон 55 вата в рефлектора и само от време на време карам по седмица на дълги щото горат крушките бърже , но Дачия-та върви на поразия
  • 20 Тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Ти поглени пряко на лупата и пак кажи... Много си "мъдър" ама не ти е ясно много за фаровете..

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.