Киберпикапът на Tesla най-вероятно ще се произвежда в нов завод, който компанията планира да построи в САЩ, става ясно от съобщение на Илон Мъск в Twitter. Фабриката ще се намира в някой от централните щати.
Scouting locations for Cybertruck Gigafactory. Will be central USA.
— Elon Musk (@elonmusk) March 11, 2020
Потърсен за коментар от Wall Street Journal, Мъск уточнява, че изборът на място ще зависи в голяма степен от допълнителните "стимули, логистиката, достъпът до достатъчно работна ръка с необходимия ценз и качеството на живот". Източници от Tesla споделят неофициално, че засега като фаворит се очертава гр. Нашвил, Тенеси, където освен Cybertruck щял да се сглобява и новият Model Y за пазарите по източното крайбрежие на страната.
Малко след като Tesla започна строителството на гигафабрика в Германия, а в Шанхай предсрочно заработи заводът за производство на Model Y, Доналд Тръмп обяви, че компанията "трябва да отвори" още една фабрика в САЩ. Според президента Илон Мъск дължал това на американците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой си
Коментиран от #9
10:09 12.03.2020
2 ДОКО
10:10 12.03.2020
3 русия прокълната кочина на злото
Коментиран от #6
10:16 12.03.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Мозъка
До коментар #4 от "Next":
Нее така ,преди по време на руската дружба 2000 хиляди души са гледали землището на моето село сега го гледат 18 души техниката е същата,в момента няма не обработваема земя в България и всеки мислещ и работещ процъфтява10:31 12.03.2020
6 Руска пумия
До коментар #3 от "русия прокълната кочина на злото":
И водката им не струва на мизерните алкохолици,и бомбите им са като тяхните лади не могат да напуснат русия безаварийно10:33 12.03.2020
7 Миналата година 1, тази 2, догодина 4
По принцип вертикалната интеграция изисква много ресурси и възвръщаемостта е малка или никаква. Затова стогодишните автопроизводители залагат на хоризонтална интеграция, при което веднъж измислен възел или агрегат се прави във възможно най-голям тираж и се използва за възможно най-много модели. В общия случай го произвежда трета страна, а стогодишните само сглобяват от готови решения наблягайки на бройката.
Тесла вече измина пътя на вертикалната интеграция и сега ще жъне печалби от хоризонталната, а всички останали ще трябва тепърва да влагат милиарди за разработки, само за да настигнат Тесла. Фабриките са най-малкия разход, а Tesla дори тях си произвежда сама, защото закупи няколко фирми включително германски, които произвеждат поточни линии.
11:14 12.03.2020
8 гост
Коментиран от #11
12:49 12.03.2020
9 Име
До коментар #1 от "Някой си":
А така я плюй!!! Плюй и показвай че българите можем само да плюем!!! Ти кога някога си произвел нещо па да не говорим за най развитите коли в света? Ние като държава произвеждаме само части за коли. Тесла е абсолютен лидер в автомобилостроенето защото всичко се прави в една фабрика включително и сглобяването. Нито една друга компания не го прави това. То се вижда ясно като бял ден. Когато Тесла купи първата си фабрика от Тойота цялото производство беше разхвърляно в различни сгради някои на километри от основната производствена точка. При Тесла всичко се прави под един покрив. Това пести пари и време. Да не говорим че дизайна на колите им е такъв че могат не само да се автоматизират по лесно но и реално използват почти едни и същи части за напълно различни коли което пести още повече време и пари13:47 12.03.2020
10 Ти да видиш!
Гледам са се умълчали нещо, а на представянето на пикапа само преди няколко месеца, не можеше да им се затвори устата каква глупост и недоразумение било това.
Коментиран от #12
15:45 12.03.2020
11 Хахаха
До коментар #8 от "гост":
Норвежец, прогнозата ти се базира на предположението че планетата е неизчерпаем източник на глупаци с пари. ХахахахахаКоментиран от #13
15:48 12.03.2020
12 Хахаха
До коментар #10 от "Ти да видиш!":
В момента Тесла на практика заменя по големите си модели с по малки, в момента в който представиха Модел 3, продажбите на Ес се сринаха, същото ще стане и със СУВ-овете, така че не бързайте да кудкудякатеКоментиран от #14
15:52 12.03.2020
13 Ах ах ах
До коментар #11 от "Хахаха":
Всъщност е точно обратното. Маска разчита глупаците да намаляват и всеки който мисли с главата си да си купя електромобил, а не бездънната каца "новопроизведен автомобил с ДВГ" за да си запазят печалбите, автомобилните производители тотално усложниха двигателите, като в същото време ги направиха с изключително нисък ресурс. Ако едно време почти всеки автомобил можеше да стане милионнник, стига да го поддържаш, то сега трудно добутват дори до половин милион, преди да им се скапят половината системи, които са толкова скъпи че не си заслужава да ги ремонтираш.Йонити беше поредното доказателство, кой е основният приоритет на стогодишните. Това определено не са клиентите, а печалбите в степен печалбарство.
16:26 12.03.2020
14 И кой твърди обратното?
До коментар #12 от "Хахаха":
Разбира се, че в Европа пък и по света вече се предпочита SUV. Смятай колко ще се вдигнат продажбите в сравнение със седана модел 3. Да не мислиш, че ти първи си се сетил? Защо според тебе във фабриката в Германия няма да се произвежда модел 3, а ще започнат производството с модел У?Защо в новата фабрика в Щатите, ще се произвежда само модел У, освен пикапа? Много ясно, защото търсенето на модел 3 ще намалее, но общите продажби на марката ще се увеличат драстично.
Коментиран от #15
16:38 12.03.2020
15 Хахахах
До коментар #14 от "И кой твърди обратното?":
Тесла ще си остане нишов доставчик с един-два модела и ограничен растеж СЛЕД КАТО ДОСТАВЯТ МИКСЕРИТЕ НА ЗОМБИРАНИТЕ ИДИОТИ, които чакат от години, хахахахах!Коментиран от #16
16:55 12.03.2020
16 Кои ще са моделите
До коментар #15 от "Хахахах":
Модел S и модел Х, са толкова нишови, че на година продават от всеки модел по повече, отколкото BMW i8 за всичките години от когато е започнало производството му, което ще завърши тази година с около 20 хиляди продажби. А тези два модела на Тесла не са променяни вече седем-осем години. Продажбите им намаляха, защото всички предпочитат да си купят обновения модел, който ще излезе към края на тази година.От модел 3 само тази година ще се продадат над половин милион бройки, което е два пъти повече от всичките продажби на всичките модели на Porsche.
Модел У се очертава като бестселъра на марката.
Пикапът на Тесла, има резервации в щати и страни, в които почти няма продажби на модел 3, защото там хората предпочитат пикапи. Пикапът няма да канибализира никакви продажби на Тесла, а ще отвори напълно нови пазари.
Tesla Roadster, също няма да канибализира продажби, но има вероятност да вземе пазарен дял на доста марки произвеждащи хиперкари, предвид по-добрите технически характеристики и пет пъти по-ниската цена.
Тесла Семи пък със сигурност ще е бестселър, защото просто няма аналог. Ще се купува като топъл хляб по икономически, а не по екологични причини.
За батериите за съхранение на Tesla, просто няма конкуренция.
Tesla supercharger и тях ли ще затворят, поради липса на интерес?
Та да се върнем на въпроса кои ще са тези един-два нишови модела които Тесла ще продължи да прави и ще се откаже от производство на другите си модели? Май гов
Коментиран от #17, #18
17:11 12.03.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
До коментар #16 от "Кои ще са моделите":
В коментар 16 ви повтарям дословно супер истинската, невероятно достоверната мантра на Гуру божествения Мъск. Имам уверението му, че ще ми купи колело , ама друг път. Това , че всичките му мантри са в бъдещо несвършено време не трябва да ви притеснява. Аз евентуално когато замина в Норвегия ЩЕ си купя Тесла. Алилуля! Тук отношението към подобните на мен и Борето е много лошо, а в Норвегия ЩЕ мога свободно да се омъжа за Борко или оженя , кой как го разбира.Коментиран от #19
18:42 12.03.2020
19 Боре каскета
До коментар #18 от "гост":
Мечтая да направя сФирка на Илон, жалко само че няма да има какво да гълтамКоментиран от #22
19:24 12.03.2020
20 Кое ще?
До коментар #17 от "Хахаха":
Не виждаш ли, че ти говоря в минало време? Ти говориш за някакво мрачно бъдеще за Тесла, което не се основава на никакви факти в реалността или в миналото. Още миналата година, само от модел 3 биха продадени над 300 хиляди броя, а Porsche направи рекорд, като продаде 10% повече автомобили от 2018 година. Всичките продажби на Porsche за 2019 година на всичките модели заедно бяха 280 хиляди броя. Кой казваш, че продавал нишови модели? За декември месец, Тесла модел 3 беше на трето място по продажби в Европа. За какви нишови модели и за какво ЩЕ приказваш? НЕ ВИЖДАШ ЛИ РЕАЛНОСТТА КОЯТО ЩЕ ТИ ИЗВАДИ ОЧИТЕ? НЕ ВИЖДАШ ЛИ МИНАЛОТО?Коментиран от #21, #23
19:50 12.03.2020
21 ха ха ха хахаха
До коментар #20 от "Кое ще?":
Само пълен идиот би тръгнал да сравнява Тесла и Порше. Явно никога не си сядал в нито една от двете, хахахахах20:00 12.03.2020
22 гост
До коментар #19 от "Боре каскета":
Искам и аз да направя свирка на Илон, ако може в Норвегия, хсхахахахах20:20 12.03.2020
23 гост маскиран като Кое ще?
До коментар #20 от "Кое ще?":
Извинявам се, че започнах да пиша с големи букви, знам че е признак на нерви, но когато във библията на свети Мъск няма данни по някой въпрос или тези данни дори на облъчен поклонник като мен ми се струват преувеличени (прости ми гуру Мъск) , ставам нервен. Отделно Борката ме изостави сам да разпръсквам светлината на божеството, великия Мъск. Та на въпроса,както казах за декември Тесла е на трето място по продажби, на първите две места са ... Анатема, забранено ми е да споменавам имена и цифри, току виж взели неверниците да си помислят, че някой е по-предпочитан от идола (Тесла). Аз съм много умен и хитър,и сравнявам една скъпа престижна марка (Порше), която по принцип се купува от богати хора (малцинство в света) с една не толкова качествена и доста непрактична, но модерна марка (О, велики Гуру, ЩЕ напиша 10 000 пъти Тесла е хипер качествена) дотирана от държавата. За месец януари ще сравнявам продажбите на идола Тесла с продажбите Koenigsegg, със сигурност ЩЕ сме ги изпреварили и то в ПЪТИ. Следват 100 поклона пред плаката на идола Тесла и 100 пъти повтаряне на мантрата " ТЕСЛА Е СУПЕР, ТЕСЛА Е ВЪРХЪТ", както и целуване на снимката на гуру Мъск.Коментиран от #24
20:53 12.03.2020
24 Нишо
До коментар #23 от "гост маскиран като Кое ще?":
Нали говорихме за нишов модел? Дадох пример с Порше защото продават нишови модели в големи мащаби. Освен това продават десетки модели. Ако ти се струва че Porsche е скъпа и престижна марка, която се купува само от богатите, може да сравниш продажбите на модел 3 с продажбите на модел от най-евтината и непрестижна марка която се купува от най-бедните хора, например Дачия. Резултатът ще е същия, като при Porsche. И Дачия ли е нишов производител? И знаеш ли каква е основната разлика в продажбите? Дачия и Порше са продали точно толкова колкото се търси, а Тесла е продала точно толкова колкото може да произведе, а търсенето е по-високо от производствените и възможности. Затова строи нови фабрики и наема десетки хиляди нови работници, докато останалите производители затварят фабрики, съкращават модели и уволняват десетки хиляди служители. Пак ще ти напиша нещо с големи букви по технически причини, дано го прочетеш. СЛЯП ЛИ СИ ДА НЕ ВИЖДАШ ОЧЕВАДНОТО?Коментиран от #26
07:58 13.03.2020
25 Спокойно
12:19 13.03.2020
26 гост
До коментар #24 от "Нишо":
Ослепях от болки в главата, раздвоен съм. Някога, някъде да съм писал , че електричките нямат бъдеще? Проблема е това , че ми (ни) се налагат (електричките) по принципа "слагам каруцата пред коня". Аз ще ти преразкажа една случка:В "дивия комунизъм' когато СССР налага ядрената енергия , са пускали хора в отворен реактор да "почистват" за да покажат колко безопасна е АЕЦ . Тогава са казвали , че ядрената енергия ще измести тази от ТЕЦ за 10-15г. Ако си умен ще направиш аналогията.Коментиран от #27
19:11 13.03.2020
27 Я ми припомни?
До коментар #26 от "гост":
Кога някога съм твърдял, че електромобилите ще изместят ДВГ за 10-15 години? Ами те в България тъкмо ще започнат да навлизат тогава. Дори всяка година да се удвояват продажбите, пак ще отнеме 10 15 години, докато спрат ПРОДАЖБИТЕ на ДВГ. След това ще има още 10 15 години, за да свършиш жизнения цикъл на вече продадените ДВГ. Дори най-големия оптимист който познавам, смята 20х30 години за кратък период за пълно преминаване към електромобили. Само антиелектриците задават глупави въпроси, как още утре щели да зареждат 2 3 милиона електромобили по едно и също време с днешната електропреносна инфраструктура, при положение, че само за година преди десетина години, бяха инсталирани 1000 мегавата фотоволтаици на цени 10 пъти по-висока от сегашните, а след още 10 години, надали ще има и 100 000 електромобила в България. Кой според тебе мисли неадекватно и кой реалистично?09:06 14.03.2020
28 БОЙКО ЩО НЕ СЕ ОБАДИ
22:42 14.03.2020