В периода между 2008 и 2011 г. инженерите на Porsche са занижавали данните за вредните емисии на бензиновите модели на компанията, сред които 911 и Panamera, съобщава Bild am Sonntag. Германският производител обяви, че започва вътрешно разследване за извършваните манипулации.
От официална позиция на Porsche по въпроса става ясно, че са "установени проблеми" с "преразглеждане на техническите и нормативни аспекти" на произвежданите автомобили, за което са уведомени Федералната служба за моторни превозни средства (KBA), Щутгартската прокуратура и властите в САЩ. В документа се говори за незаконни софтуерни изменения, които могат да повлияят на работата на изпускателната система и компонентите на двигателя.
Porsche вече бе уличена в аналогични манипулации с вредните емисии на дизеловите си модели. През май миналата година немският производител бе глобен с €535 млн., €531 млн. от които за получаване на незаконна икономическа облага, а с €4 млн. - за небрежност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дфен
10:40 24.08.2020
2 от Германия нищо добро
Коментиран от #3, #7
10:54 24.08.2020
3 мдаааа
До коментар #2 от "от Германия нищо добро":
Гешефт-немска дума!За разлика от южнокорейците,които нямат собствени думи за кражба,измама и подобни,а използват чуждици!Коментиран от #22
10:57 24.08.2020
4 Тъп гласоподавател
Коментиран от #11
10:59 24.08.2020
5 Ракия
11:00 24.08.2020
6 гост
Коментиран от #8
11:00 24.08.2020
7 Бачо Киро
До коментар #2 от "от Германия нищо добро":
Мислиш ли, че на който и да е собственик му пука за тея глупости? Да не говорим, че тези "глоби" изчезват кой знае къде... Отделно трябва да шамаросат бастуните, дето постоянно се оливат с емисиите...Коментиран от #9
11:02 24.08.2020
8 Бачо Киро
До коментар #6 от "гост":
Кой го боли фара за измислените ти норми? Я си провери великите тесли как реално, без дори са споменаваме батериите, генерират повече от примерно Шкода Супърб 2.0 тди... Тоя ток дето го ползват да не идва от въздуха? Шматка...11:04 24.08.2020
9 гост
До коментар #7 от "Бачо Киро":
Ами на собственика може и да не му пука , но на другите им пука и то много , щото те дишат пушиляка !! И за твое съжаление са повече !! Много повече !! Ти се сети кои ще кажат какво ще стане !!Коментиран от #12
11:05 24.08.2020
10 Те и Тесла ще
11:06 24.08.2020
11 Бачо Киро
До коментар #4 от "Тъп гласоподавател":
Как какви, въобще не се споменават, когато се говори за ел автомобили 🤣🤣🤣🤣 Тесла Модел Ес 85квч реално генерира повече co2 g/km от Шкода Супърб 2.0 тди 190кс, дизелак... Оня ден разглеждах данните, има си ги, но никой не говори за тях. Важното е, че там където кара не пушело, другото карай да върви..
11:08 24.08.2020
12 Бачо Киро
До коментар #9 от "гост":
Почвайте тогава да си зареждате теслите с ток само от слънцето, защото в момента сте по-зле от дизелов двигател...Коментиран от #13
11:09 24.08.2020
13 гост
До коментар #12 от "Бачо Киро":
Теслите отдавна се зареждат с ток само от слънцето !! И това ли не знаеш , не че не си достатъчно изостанал !! И не само се зареждат , а се произвеждат с такъв !!! И пак остава още три пъти по толкова за продажба в мрежата !!! Толкова е производството на Солар сити от собствените им панели , забрави я тая опорка , както и другите де , хахах !!Коментиран от #14, #17
11:27 24.08.2020
14 Plameni
До коментар #13 от "гост":
Ти от къде зареждаш BMW-то ? Ами Golf-а? Или на съседа ренотоКоментиран от #15
12:02 24.08.2020
15 гост
До коментар #14 от "Plameni":
И що смени ника ?? От срам ?? Бачо Киро ли ти е ника за "разбирач" , хахаххаха ??!!!!Коментиран от #16, #23
12:07 24.08.2020
16 фен
До коментар #15 от "гост":
Да те пратя в Конго да поработиш в кобалтовите мини?Или на Мариците да се поопушиш малко!Коментиран от #19
12:21 24.08.2020
17 дизела
До коментар #13 от "гост":
Слънцето да не грее 24 ч. над Солар сити?Коментиран от #26
12:32 24.08.2020
18 незнайко
12:37 24.08.2020
19 гост
До коментар #16 от "фен":
Тесла не ползва кобалт вече 2 години !! И няма и да ползва , дори в Китай , където купува от китайска фирма пак батерии без кобалт !! А Мариците пък какво общо имат с Тесла ?? Да не би тя да ги е строила или да ползва ток от тях ?? Аз самия съм писал поне 10 пъти тук , че трябва да се затворят по най- бързия начин или да минат на газ в най-лошия случай !! Така или иначе след 2030 година ток от въглища няма да се произвежда в Европа , включително и в България !!Коментиран от #20
13:26 24.08.2020
20 фен
До коментар #19 от "гост":
Без кобалт няма батерии.Прашам те в Мариците защото тока е 40% от ТецКоментиран от #25
13:30 24.08.2020
21 Курбанколи Пардимагомедов
Коментиран от #24
13:43 24.08.2020
22 Иво
До коментар #3 от "мдаааа":
Тя думата е немска, но смисъла "афера, измама, пунта-Мара" си е наш - български.Geschäft на немски означава магазин, бизнес
13:47 24.08.2020
23 Plameni
До коментар #15 от "гост":
Голям смях - станах Бачо Киро.14:10 24.08.2020
24 гост
До коментар #21 от "Курбанколи Пардимагомедов":
Има един съвсем не малък , а огромен детайл !!! Продължавате да си въобразявате , че Порше значи 911 или в най-лошия случай Бокстер !! Само че вече 20 години това няма нищо общо с реалността !!! Порше в над 90% от случаите значи Панамера , Кайен и Маскан !! И го пише черно на бяло в данните за продажбите им !! Което е още по-зле , щото техните емисии са поне тройно , да не кажа петорно на 911 и Бокстер !! И те ли са "втора" кола , която се кара през уикенда ??? Хахахаххахах !!! Да не говорим , че са колкото 5-6 малолитражки !!15:42 24.08.2020
25 гост
До коментар #20 от "фен":
Верно ли , хахаха ??!! И що , щото не ти се връзва с опорката !! Сори , хахах !! А тока е 40% от ТЕЦ в България , а и тук не задълго още , само гледай !!Цените на електромобилите трябва да паднат още, за да могат повече хора да си ги позволят и може би безкобалтовите (!!!!!!!) LFP батерии, които китайците правят са решението на този проблем? Tesla, например, вече предлага Model 3 с такава батерия в Китай и въпреки че енергийната й плътност е само 125 Wh/kg, тя е оптимизирана за производителност, която позволява по-бързо зареждане и повече мощност. Компромисът в пробега вероятно ще бъде проблем за много хора, но пък цената пада значително и Model 3 с LFP батерия вече се предлага за еквивалента на €36,000 евро преди субсидия в Китай. Към момента повечето нови електромобили, които се предлагат в Европа ползват NCM 523 или NCM 622 батерии с енергийна плътност между 140 и 150 Wh/kg. Ако тези батерии се заменят с безкобалтови CTP (Cell-To-Pack) батерии с енергийна плътност над 160 Wh/kg, цените може да паднат осезаемо и да отпадне нуждата да се отпускат субсидии за закупуването на електромобили
Коментиран от #27
15:51 24.08.2020
26 гост
До коментар #17 от "дизела":
Не , толкова са панелите и продължават да се увеличават !! А още не са и една хилядна от това , което е възможно ! И не са допълнени с батерии за съхранение на излишната енергия , която мрежата не може да поеме !!! Сега сещаш ли се защо на 22 септември ще има "батери дей" на Тесла ??? И защо се прави батерия за 1 милион мили , при положение , че 99% от колите няма да минат повече от една трета от тия мили ?? Скоро Тесла и Солар сити ще са най-големия производител и търговец на ток в САЩ , а после и на други места , хаха !!Коментиран от #28, #29
15:56 24.08.2020
27 Радев
До коментар #25 от "гост":
Без значение какви материали се използват за производството на батерии(желязо никел кобалт литии)те се добиват и преработват из целия свят с мръсна енергия.Производството и рециклирането на батериите също.Така пушеците остават в страните производители за да караме екологично ние.Зареждането на батериите става с мръсен ток .Екологията на електромобила не е както изглежда на пръв поглед.17:04 24.08.2020
28 дизела
До коментар #26 от "гост":
Ще чакаме с нетърпение 22 септември!17:41 24.08.2020
29 Гробаря
До коментар #26 от "гост":
Как се радваш на чуждите успехи чак почна да ме съмняваш.Акции ли имаш или само си клакьор на Тесла?17:48 24.08.2020
30 клошар
18:40 25.08.2020