14 091 37

Украинец продава реактивен изтребител на цената на нова Dacia

В украинския град Запорожие се продава чехословашки учебен самолет Aero L-29 Delfin. Цената е $10 000 (€8 420) - колкото струва нова Dacia Logan.

Изтребителят, естествено, не може да лети. Състоянието му е далеч от идеалното, но самолетът е напълно окомплектован и дори има двигател. Продавачът изразява готовност да го достави във всяка точка по света.

Учебно-тренировъчния Aero L-29 Delfin се произвежда между 1961 и 1974 г. Използван е не само за подготовка на пилоти, а и в реални бойни действия като Войната от Йом Кипур, Нигерийската гражданска война и Нагорнокарабахския конфликт (1988-1994).

Aero L-29 Delfin е първият чехословашки реактивен самолет. Има двигател Motorlet M-701c 500 с тяга 8.7 кН и развива максимална скорост 655 км/ч. За 13 години са произведени 3 665 екземпляра.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 30 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 самарянин

    117 12 Отговор
    А нашите T54 ги подарихме на Македония иначе вече да са част от Албания, а те пак недоволни.

    Коментиран от #15, #36

  • 2 сектант

    41 5 Отговор
    на вниманието на синята каска с чанта била
  • 3 Съдията Дред

    23 7 Отговор
    Става само за музей

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 агроном

    17 6 Отговор

    До коментар #3 от "Съдията Дред":

    Става и за кокошарник.
  • 6 Наблюдател

    70 8 Отговор
    Това не е нищо. В България новата власт на Hато продаде цялата гражданска авиация ( Балкан) на цената на Един средно луксозен джип.

    Коментиран от #10


  • 7 Наблюдател

    60 10 Отговор
    Вижте " Как Иван Костов подари авиокомпания „Балкан“Превозвачът даден на цената на апартамент, 1000 остават без работа" Сега синия Герб предлага да се опростят деянията по време на приватизацията.
  • 8 Ivan S

    48 9 Отговор
    Mного е хубав, също като ф16 стария модел. Бойко земи го за резерва бе.

    Коментиран от #11

  • 9 Бокича съм....

    22 7 Отговор
    Да го докара в Банкя, нашите баламурници изобщо няма да направят разлика с ф16 които поръчах че даже и платих напред.Ще кажа че поръчката е изпълнена приоритетно и ще спечеля изпратите!

    Коментиран от #12

  • 10 Pokoloko

    29 2 Отговор

    До коментар #6 от "Наблюдател":

    Авиацията барабар с правата, слотовете по международни летища като Heathrow сега да сме на 4ти терминал заедно с Кения air и Мианмар-air. Сърбите си продадоха преди 5 години за 1 милиард на стратегически инвеститор и от 2 години имат директен полет до New York а ние подарихме Балкан на всички знаят кой и кой я подари
  • 11 .......

    13 17 Отговор

    До коментар #8 от "Ivan S":

    Като ф 16 хаххаха едва ли, ф 16 е многоцелеви изтребител, а това е стар тренировъчен самолет

    Коментиран от #17, #19

  • 12 Мунчо съм

    11 6 Отговор

    До коментар #9 от "Бокича съм....":

    Тц. Аз го взимам! Ще бегам с него след импийчмънта...
  • 13 Готин

    19 0 Отговор
    Какво се кефите толкова? Ние имахме стотина такива в Щръклево две ескадрили и в Долна Митрополия!
  • 14 ИНС

    49 1 Отговор
    През 1998 г. бяха затворени 4 авиобази на територията на Бълга­рия, за да се интегрираме в НАТО. В Габровница, Балчик, Узунджово и Щръклево. Две години по-късно е затворена и авиобазата в Стара Загора. През 2001 г. затварят врати авиобазите в Добрич, Равнец и Чешнегирово. През 2003 г. е затворена и авиобазата в Доброславци. 9 авиобази са закрити у нас в рамките на 5 години, за да може да се ин­тегрираме с НАТО. Според Стратегическата концеп­ция за отбраната и сигур­ността на страните членки на НАТО, приета в Лисабон, изграждането и развитие­то на Въоръжените сили на Република България е създа­ване на военен потенциал за гарантиране на сигурността на държавата. След 1989 г. под диктовката на западните сили страни членки на НАТО България започва снемането от въоръжение на 400 бойни самолета, за да остане днес с 15, и затваря 9 авиобази. Днес трябва да създаваме отново военен потенциал, с който да гарантираме сигурността на държавата.

    Коментиран от #22, #25

  • 15 Аз.....

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "самарянин":

    Не те ги нарязяха и за Германия.Нито един от тях не е останал.Хубава стомана.Дано Ст.Ганев гледа някаде отгоре .......негова беше идеята да признаем през 90 Република македония с малка буква!
  • 16 98сд8ць8

    11 1 Отговор
    Тоя украинец не е нищо. Верно ,че самолетът му не лети и изглежда ужасно, ама поне съществува физически. Може да го пипне човек, дето се вика. Виж САЩ са друга бира. Продадоха ни самолети, на които заводът още не е построен, камо ли самите те да са налични.
  • 17 Ivan S

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от ".......":

    Знам. Коментара ми е ироничен, но явно само ти не си разбрал. Мисли многопланово.
  • 18 бай Мирчо

    7 1 Отговор
    Аз не бих подценявал изтребителя. Амен-амен е на индентични лазарници с нашата придобивка Ф16.За разлика от нашите новозакупени трофей,този си е истински и куповача е готов да го достави на минутата,а не да го чакаме тепърва да строй заводи,да слага машини и да наема индийци които да го сглобяват.
  • 19 бай Мирчо

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от ".......":

    Стар,ама истински.Нашите ф16 ще си ги гледаме на картинка още 50 лазарника.
  • 20 L29

    6 1 Отговор
    Никакъв изтребител не е в бойния смисъл на тази дума. Това е учебно-тренировъчен самолет. Имахме такива във военното училище в Долна Митрополия. Целта беше аероклубските кадри (като мен до) вчера летяли на самолет с перка, да се научат да летят на реактивен такъв, защото е много различно. И чак тогава на истински МиГ-21 (такива имаше навремето...). Иначе нямам спомен някога L-29 да е можел да носи оръжие... Така че не знам защо го наричат "изтребител".

    Коментиран от #27

  • 21 За съжаление

    4 0 Отговор
    след демократичните промени на "Майдана" украинците разпродават всичко, но вече няма и купувачи

    Коментиран от #26

  • 22 Хасан

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "ИНС":

    Срещу кого??
  • 23 Емил

    5 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Изтребителят, естествено, не може да лети. Тя, и Дачията, естествено не може да върви!
  • 24 Пенчо

    0 1 Отговор
    Това и преди 50 г. не е било изтребител. Учебен таралясник.
  • 25 Голем смях

    5 9 Отговор

    До коментар #14 от "ИНС":

    400 бойни самолета ...Ако не се шегуваш ,явно си много тъп.400 бойни самолета ..Я да ни светнеш какви модели са ,кога са били произведени,кого сме ..били или кого щяхме да бием, след като са ..бойни .Сигурно Турция и Гърция и Югославия...всичките на камара .Явно самолет си виждал само по филмите.

    Коментиран от #28, #30

  • 26 червени боклуци

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "За съжаление":

    То за боклуци винаги е нямало купувачи.
  • 27 Носеше 2

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "L29":

    Носеше 2 бр. Уб8 а можеше и гондола с картечница 12,7 мм да качи
  • 28 85жц5ф8

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Голем смях":

    Авио-базата в Каменец (Плевенско) имаше около 20бр МиГ-15/17 и още толкова МиГ-21. Или общо около 40 самолета изтребители. Ако унижиш това по 10 закритиот демократите бази, ще получиш число, близко до това което ти казва човекът по-горе. Сега в тая авиобаза, няма самолети. НЯма нищо. И базата я няма даже.

    Коментиран от #29

  • 29 Брадвата

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "85жц5ф8":

    Всичко е смешен плач. От десетки полети на ден, сега вече път няма до тая база. А пилотите навиват дюнери в макдоналдс. Страхотни "партньори" си намерихме, ние им пристанахме, а те през цялото време са искали развод

  • 30 Бай Ху (By Who)

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "Голем смях":

    Самолетите действително бяха над 400, напълно боеспособни. Имаше и съвременни за времето си (80те години). Миг23 в Доброславци, Миг27 в Чешнигирово, Миг29, които ги има и сега, имаше даже Миг25 един или два, който е уникален прехващач за времето си, а може би дори и днес. Имаше и бомбардировачи Су и щурмови Су25. Масовият изтребител беше Миг21.

    Коментиран от #34

  • 31 Бай Ху (By Who)

    0 1 Отговор
    Друг въпрос е, че турците и гърците още тогава имаха Ф16
  • 32 5kof

    4 0 Отговор
    L-29 Делфин е учебно-тренировъчен самолет, произведен в Чехословакия. Летеше до 7000м и скорост до 550км/ч. служеше за първоначално обучение на курсантите специалност летец-пилот за ВВС и летец-пилот за БГА ( само един семестър). Можеше да носи бомби. С него сме пускали 50кг бомби. Другото му въоръжение бяха контейнерите за носене на НУРС ( неупраляеми реактивни снаряди). стрелбата с тях по земни цели беше много точна и много впечатляваща. За тренировка при въздушен бой се използваше фотокатречница. Демек един фотоапарат с малко по-специално изпълнение, който заснемаше това, в което пилотът се е прицелил и готов да стреля по него. За времето си самолетът беше много добър. Търпеше грешки и не беше претенциозен. Както за експлоатация ( пилотиране) , така и за обслужване на земята.
  • 33 Гост

    2 0 Отговор
    Този май има цяла ескадрила като гледам снимките ;)
  • 34 tjj

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "Бай Ху (By Who)":

    В Чешнегирово бяха МиГ 23БН, който само визуално прилича на МиГ 27. МиГ 25 бяха 4 броя, единия падна в морето.
  • 35 tjj

    1 0 Отговор
    L29 не е първия чешки реактивен самолет. След войната сглобяват Ме262 под марката AVIA.
  • 36 Гьоз бояджълък

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "самарянин":

    Можеше и тука да ги претопи, защо им ги дадох ме там да ги претопят или курници сигурно ще правят от тях. Аааа схванах за да се пъчем че сме дали нещо уж. Какво са казали хората :Ако мразиш някой му подари нещо счупено или дефекно. Да сега разбрах защо им подарихме брричките раздрънкани. А ние със делта планери ще летим😄😄😄е поне са по надеждни от подарени те.
  • 37 Голям Слон

    0 0 Отговор
    Готов бил да го достави до всяка точка на света... При положение, че не лети. И то за 8000 евро цена. Колко гладен трябва да си, че да даваш такива обещания.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.