1 759 30

Tesla ще трябва да отстрани сериозен дефект в 158 хил. електромобила

Национална служба за безопасност на пътното движение в САЩ (NHTSA) задължи Tesla да отзове 158 000 модела S и X за отстраняване на възможна неизправност на сензорния екран, от който се управляват всички функции на електромобила. Според държавната агенция дисплеят може внезапно да се изключи и това да доведе до катастрофа, съобщава Reuters.

Експертите на NHTSA са уведомили Tesla за проблема още през ноември, но досега компанията не е предприела никакви мерки за отстраняването му. Дефектът е открит в Model S от 2012-2018 г. и Model X от 2016-2018 г.

Изключването на екрана на мултимедията лишава водача от възможността да вижда изображение от камерата за движение на заден ход. Още по-сериозен риск обаче създава липсата на звукови и визуални предупреждения и най-вече контрол над автопилота.

Заради неработещия екран става недостъпна и системата за отопление на предното стъкло, което може да доведе до запотяване и влошена видимост в дъждовно време. От NHTSA твърдят, че това създава риск от ПТП.

В служба за безопасност на пътното движение са получени 12 523 сигнала за бъгове в работата на сензорния екран. Tesla трябва да даде официален отговор на обвиненията до 27 януари. Ако компанията не се съгласи с изводите на NHTSA, ще се наложи да предостави "детайлно обяснение за решението си".

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 баба ми

    26 15 Отговор
    ТЕСЛА НЕ Е КОЛА, а подвижен таблет. Какво очаквате от такова жалко подобие на автомобил? А какво правим след 5 г, когато всичко ще вземе да отказва, когато батерията ще осигурява не 500-600км, ами най-много 300км пробег? А какво правим след 10г? Хвърляме я за рециклиране без никакви шансове някой да може да я ползва като стара. Това е античовешко изобретение, а не кола.

    Коментиран от #21

  • 2 Дизела

    17 5 Отговор
    Пак ли детски болести? Бракуване на кочака!
  • 3 супер е

    9 23 Отговор
    Качеството на интерфейса на софтуера на Телса е от нивото на Апъл - много високо. Не знам друга фирма да се доближава толкова до Апъл.

    Коментиран от #29

  • 4 Turbo

    17 6 Отговор
    Ти да видиш! Афрото да признае дефекти? Потребителя е виновен винаги.Защото е бил наивен да си купи Тесла!
  • 5 Той

    8 5 Отговор
    Все още механиката е по сигурна от електрониката която се внедрява в новите автомобили!!!

    Коментиран от #8, #30

  • 6 DrivingPleasure

    14 6 Отговор
    Абе не бе, те са се объркали - влектричките никога не се чупят! А т'слата както винаги не е виновна... че сте уеко глупав да си трошите парите за т'сла...

  • 7 До турбо дизела

    4 10 Отговор
    Нужно ли е да разделяш мненията си на две Ами не се кръстиш турбодизел и да пишеш от един Ник хейта към Tesla, ами всеки път симулираш масовост? Поне се опитваш де, защото си прекалено прозрачен за да успееш.

    Коментиран от #11

  • 8 Блажени са верующите

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "Той":

    А да си чул че повечето проблеми с електрониката са от механично естество? Къде скъсан кабел, къде скъсано уплътнение, къде прекъсване на пътечките от вибрации.
  • 9 И каква е причината? Защо скрихте?

    7 5 Отговор
    Собствениците на по-стари автомобили Tesla Model S и Model X съобщават за някои проблеми с техните MCU. Сензорният екран става по-малко отзивчив, времето за включване става по-дълго, екранът замръзва и трябва да се рестартира, или дори има тотален отказ на MCU модула. Някои собственици смятат, че това е проблем с вградената памет на мултимедийната карта (eMMC) в MCU и че тя се презаписва до степен на отказ. Той е известен като проблем „eMMC отказ“. През 2018 г. Tesla представи нов MCU, който няма същия проблем, но собствениците на по-стари превозни средства все още изпитват проблема, тъй като се налага да сменят устройството извън гаранция, въпреки че виждат грешката на Tesla като източник на проблема вместо нормален проблем, който се появява с течение на времето. Миналата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви, че е започнала официално разследване по въпроса. Няколко месеца по-късно Tesla най-накрая официално призна неуспеха на eMMC със своя сензорен екран и предложи разширена гаранция. Този ход не беше приветстван от всички собственици на Tesla, тъй като мнозина смятаха, че не е стигнал достатъчно далеч при справяне с това, което мнозина смятат за важен дефект. Имайки предвид, че има много важни функции, които могат да бъдат достъпни само чрез сензорния екран / MCU в автомобилите на Tesla, NHTSA разглежда въпроса като потенциален проблем с безопасността и въпреки промяната на г

    Коментиран от #23

  • 10 Японеца

    5 2 Отговор
    Лошото е че бъгове винаги ще има!
  • 11 Дизела

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "До турбо дизела":

    Ти защо не си сложиш Ник "тесларя",а пишеш с различни никове?Преди ме обърка с някой си Радев,сега с Турбо хахахахахаха.Ти пишеш с различни никове,а обвиняваш другите.
  • 12 гост

    3 14 Отговор
    Поредната лъжа, целяща да дискредитира Тесла и Илон. Тук в Норвегия не сме и чували за такива проблеми,въпреки че половината от колите са Тесла.

    Коментиран от #13, #16, #17, #26

  • 13 баба ми

    9 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    А ВИЕ ОТВОРКОВЦИТЕ В НОРВЕГИЯ- аде обяснете ми какво ще продавате, ако всички коли минат на ток, като живеете само от нефтодобив?

    Коментиран от #14

  • 14 Тебе кой те излъга

    3 7 Отговор

    До коментар #13 от "баба ми":

    Че всичкия нефт отива за горива? Да не мислиш, че електромобилите нямат гуми, нямат пластмасови детайли по тях и не се движат по асфалт? Само за ремонта на вече построените от баце магистрали знаеш ли колко нефтопродукти са необходими годишно?
  • 15 qwerty

    6 1 Отговор
    158К водача ще трябва да се обърнат назад, когато паркират, защото камерата не работи. Камерата за заден ход я използвам единствено да "залепя" колата до тази на комшията на паркинга пред блока.
  • 16 Motorhead

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Как ще чуеш като не си стъпвал в Норвегия и не си се качвал в Тесла.Ние ти викаме "норвежец" на подбив,а ти се вземаш на сериозно!

    Коментиран от #19

  • 17 На теслата дръжката

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ти май си виждал тесла само на картинка.
  • 18 Алфа Вълкът

    2 1 Отговор
    АХАХАХАХАХА, ЧЕ ТЕ ТОЛКОВА ПРОИЗВЕЖДАТ ЗА ГОДИНА!
  • 19 гост

    1 8 Отговор

    До коментар #16 от "Motorhead":

    Грешиш, аз живея в Норвегия и имам Тесла

    Коментиран от #20

  • 20 Motorhead

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Снимай се до Теслата до някоя табела в Норвегия и качи снимката.Не можеш,познах!

    Коментиран от #24

  • 21 сектант

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "баба ми":

    не е кола. това е просто бъдещето.
  • 22 яко ни лъжат

    7 3 Отговор
    ИЛОН МЪСК ПРОИЗВЕЖДА БОКЛУЦИ НА БАТЕРИИ.

  • 23 яко ни лъжат

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "И каква е причината? Защо скрихте?":

    ПРИЧИНАТА Е ЗАКОДИРАНА В СОФТУЕРА. СЛЕД КАТО МИНЕ ГАРАНЦИЯТА ЗАПОЧВА ЗАПЛАНУВАНАТА СМЪРТ НА КОЛАТА ЗА ДА КУПИШ НОВА. ПРАВЕНА Е С ЕФТИНИ КИТАЙСКИ КОМПОНЕНТИ. ТЕСЛАТА Е МАДЕ ИН ЧАЙНА СГЛОБЯВАНА В САЩ.
  • 24 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #20 от "Motorhead":

    Вече съм го правил, преди време попитах един такъв неверник като тебе за името му, казваше се Наско, сложих вътре на таблета на Теслата надпис “Наско е оли_го_френ” и го качих, и въпреки това не можах да го убедя, хахахах

    Коментиран от #25

  • 25 Motorhead

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Давай да видим Тесла с норвежка регистрация снимана до табела на населено място в Норвегия.Може да напишеш Motorhead е .....
  • 26 Норвегия

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Стига си писал.глупости кретен къде в норвегия половината коли са тесла

    Коментиран от #27

  • 27 Много интересно нали? Инфантил.

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Норвегия":

    Сам се пита сам, си отговаря и накрая с трети Ник обяснява колко е глупав един от двамата. Това прави ли те по умен?
  • 28 незнайко

    2 1 Отговор
    Цял живат сме карали с отопление на предното стъкло и камера за заден ход !!! За автопилот да не говорим !!! Големи нещастници са тези от САЩ !!!
  • 29 PlimP

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "супер е":

    а качеството на механиката какво е :D:D:D, често се разпадат в движение, падат брони, късат се носачи по окачването, в тая ситуация АПЪЛ-ът няма да ти помогне
  • 30 Я тогава се снимай до жигулито си

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Той":

    То е само механика

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.