3 628 19

Hyundai се отказва от дизела

Hyundai повече няма да разработва дизелови двигатели. Отказът обаче ще бъде поетапен, а съществуващите нафтови агрегати ще бъдат обновени, съобщават от корейската компания.

Решението не е изненадващо предвид повсеместната електрификация и обратът в предпочитанията на купувачите след скандалите с манипулирани емисии. Продажбите на дизелови автомобили спадат постоянно за сметка на нарастващото търсене на хибриди.

Според Korea JoongAng Daily Hyundai е прекратил разработката на дизелови двигатели още в средата на миналата година. Компанията обаче планира да продължи да доразвива съществуващите си мотори поне още известно време.

Hyundai обещава да представи 23 напълно електрически модела до 2025 г. Първият от тях ще бъде Ioniq 5, чиято премиера се очаква идния месец. Kia също готви цяла гама от електромобили.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бай Пешо карбуратора

    25 32 Отговор
    Вие отдавна се отказахте. Дизелът ви бе най-слаб от всички. Може би само Фият имаше по-слаб дизел и то под 2.5 само! Правете си електроуреди, там ви е силата

    Коментиран от #18

  • 2 Ироничен

    17 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Hyundai се отказва от дизела Тъкмо го бяха понаучили.
  • 3 DrivingPleasure

    36 8 Отговор
    Повсеместна електрификация? с 1% от общите продажби? Егати жалката пропаганда за щепселите.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Дизела

    39 4 Отговор

    До коментар #3 от "DrivingPleasure":

    Ако не са забраните и субсидиите от държавата, повсеместната електрификация нямаше да бъде и 1%.
  • 5 Пак си назад с времето

    8 23 Отговор

    До коментар #3 от "DrivingPleasure":

    Коя година е при тебе? Един процент от продажбите бяха през 2018 година. При нас вече е 2021. С нетърпение очаквам отговора В коя година живееш?
  • 6 Диамантената ръка

    19 15 Отговор
    Дизелът е с по-ниски емисии СО2 от бензина

    Коментиран от #10


  • 7 12345

    14 5 Отговор
    Жалко. Карам 2.2 дизел 197 к.с. Санта Фе. Уникален мотор. Дърпа яко и е много икономичен.
  • 8 japan

    29 8 Отговор
    КПД-то на диела е доста по добро,а замърсяването....винаги можеха да доразработят катализаторите ,горивото и прочие...ама с тая повсеместна лъжа за електричките...изработването на една електричка(ресурсите които са нужни0 са доста повече от замърсяването на един дизелов автомобил среден клас за целия му жизнен цикъл...

    Коментиран от #9

  • 9 Pokoloko

    4 9 Отговор

    До коментар #8 от "japan":

    Казва се CO2 equivalent from well to shaft което значи от извличането на ресурсите от източника до задвижвощия механизам на превозното средство и за дизеловия двигател той е най-нисък от всички, така че миксерите могат да са по-добри единствено ако електроенергията е от зелен източник а тя е от въглища... аз лично също не обичам дизела и лично съм се отказал от него но само защото тук е опорочено - махане на филтри, ЕГР клапани...
  • 10 Някой

    19 5 Отговор

    До коментар #6 от "Диамантената ръка":

    Затова пък по-високи емисии на азотни оксиди и фини прахови частици

    Коментиран от #13

  • 11 Джуган

    13 3 Отговор
    В повечето развиващи се страни токът често спира поради недостиг на мощности. Малко ще почакат с “повсеместната електрификация”, а и съвсем не е сигурно че там всички хора мечтаят за миксери.
  • 12 Бай Пешо

    7 3 Отговор
    До 7.Точно този двигател не го давай за пример че е най скапаният от санта фе.Преработен двулитров дизел с коляновал който не изчислен за това натоварване.Като се скапа поне вече знаеш от къде да търсиш по евтината алтернатива.Почети малко,инфо много.Айде със здраве да си го караш.

    Коментиран от #16

  • 13 Диамантената ръка

    9 8 Отговор

    До коментар #10 от "Някой":

    При двойно впръскване на ад блу, със сигурност дизелът е по-чист от бензин евро 5 и съпоставим с евро 6. А и на 100 км да гориш 7-8 л. бензин не е по-добре от 5-6 дизел.
  • 14 оня с коня

    5 9 Отговор
    Мъдро решение на Хюндай- "Като не го можеш едно нещо,не се опитвай да го правиш" е казал Народът.
  • 15 кочо

    2 5 Отговор
    ДИЗЕЛА НЕ Е ЛЪЖИЦА ЗА ВСЯКА УСТА.ТЕЗИ КОЙТО ГО ПРАВЯТ ГО ПРАВЯТ.
  • 16 qwerty

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Пешо":

    аз съм с шестцилиндровия дизел 239кс, 451нм ама за тия 2.2 тона си е тегав в ниските скорости. като среден разход май се доближава до 4 цилиндровите. за отказа може да се тълкува със сътрудничеството с епъл при разработката на електромобил
  • 17 0000

    1 1 Отговор
    Е те тия не са почвали с дизела,че да свършват
  • 18 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Пешо карбуратора":

    Абе немските дизели не са за хвалене, нито японските. Ей го на, съседите ми на етажа, единият си купи хюндай, а другият пасат, и двамата датоха по 2 бона за ремонт на двигателите, понеже първият затегна на пътя, а вторият си подаде биелата без напъни или мъки. Та викат ми какъв съм бил загубен, че карам бензинов сув с разход 8,5л, ама техният спестен литър от типа гориво го дават в пъти за ремонти. Роднини също държат на дизел, изкормени и пушещи, дават постоянно пари за ремонти, шумни са, вибрират, ама си държат, че са е по-изгодно и това е.

    Коментиран от #19

  • 19 S80D5

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Пич.Съседите ти ако са си купили дизели на 150 000 км "реални със сервизна книжка" нищо чудно че са хвърлили мотори.Последния дизел го продадох на 385 000 км и 11 години.След седмица го видях на обява с 2000лв отгоре(нищо лошо нама в това)но........ и вече на 165 000 км.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.