15 747 14

Volkswagen уволнява 30 хил. души

Георги Касабов

23 000 служители на Volkswagen в Германия ще бъдат съкратени като част от план за оптимизиране на разходите, съобщава Reuters. До 2025 г. немският концерн ще съкрати общо 30 000 души по цял свят.

Компанията ще вложи €3.5 млрд. в преструктуриране на заводите си за производство на електромобили. Средствата ще бъдат инвестирани в преоборудване на фабриките във Волфсбург и Цвикау за работа с модулната платформа MEB и пилотен проект за производство на батерии.

Шасито за електромобили MEB дебютира с прототипа I.D. в края на септември на салона в Париж. Серийната версия, която ще стане първият масов Volkswagen на ток, трябва да се появи на пазара през 2020 г.

Концернът разчита на 25-процентно увеличение на производителността на немските си заводи и допълнителна печалба в размер на €3.7 млрд. до 2020 г. Като контрапункт на предстоящите съкращения се предвижда създаването на 9 000 нови работни места за "трансформация" на компанията.

Неотдавна VW обяви, че прекратява участието си в световния шампионат по рали WRC, в който спечели четири отборни и четири индивидуални титли със Себастиен Ожие. От Волфсбург обявиха, че "с нарастващия брой електрически модели компанията трябва да се съсредоточи върху технологиите на бъдещето".



Още по темата

  • Палачите на немската автоиндустрия

    Палачите на немската автоиндустрия

    Преориентацията на германските компании към производство на електромобили ще коства работата на хиляди служители. Под въпрос е и бизнесът на стотици ...
    23.11.2016
    16 991
    9
  • Volkswagen патентова своя Tesla

    Volkswagen патентова своя Tesla

    В интернет форума VW Vortex, където се събират почитатели на Volkswagen от цял свят, бяха публикуване изображения на нов електрически прототип, чийто ...
    17.10.2016
    5 241
    1
  • Във Волфсбург пуснаха тока

    Във Волфсбург пуснаха тока

    Volkswagen тепърва ще плаща за нафтовите си гяволъци, но "Дизелгейт" очевидно може да има и положителни последствия за концерна. След като ...
    29.09.2016
    7 699
    4

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 13:07  21.11.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • mediator37
    Отговор
    2 13:58  21.11.16
    Правилно са се ориентирали. При електричките поне няма да им се налага да лъжат да количеството вредни емисии, поради липса на такива. Скука.
  • Кобрата
    Отговор
    3 21:57  21.11.16
    Тези техни действия според мен не са основателни и не ги одобрявам! За 4 години 53 000 души работещи във VAG ще загубят работата си, а освен това прекратяват и участието си в световния рали шампионат и наблягат на тези тъпи електрици...

    Коментиран от #6

  • Гост
    Отговор
    4 22:31  21.11.16
    Винаги съм подкрепял електромобилите, но да оправдаеш с тях оставането на улицата на толкова много хора е просто жалко. Така обаче стоят нещата в западната икономика, всеки миризлив чаршаф с пълен с петродолари може да си купи достатъчно акции за да се озове в управителния съвет на ФВ, а след това резултатите са на лице, проспиване на възхода на ел. мобилите (сякаш докато свят светува ще се кара на фосилни горива), дизеловия скандал, изгонването на вс. тези хора, но не и намаляване на тлъстите печалби на борда.

  • Жожо
    Отговор
    5 22:55  21.11.16
    Еми някой трябва да плати сметката за дизелгейт.....много ясно кой....работниците...
  • гост
    Отговор
    6 11:21  22.11.16

    До коментар #3 от "Кобрата":

    А още нищо не си видял , БМВ и Ауди отиват във Формула Е още догодина , а Мерцедес от 2018 , като най-вероятно ще напусне Формула 1 , а от догодина и трите ограничават програмите в ДТМ ( любимия и на трите ) !
  • John Doe
    Отговор
    7 16:31  22.11.16
    Всички се насочват към тези бездушни електрички. Дали наистина ерата на бензиновите мотори си отива?! Btw за дизелите ме боли п....та!

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 17:25  22.11.16

    До коментар #7 от "John Doe":

    Интересно откъде накъде "електричките" са бездушни , а бензиновите са "мъжка" работа ? Може би защото вият на умряло , смърдят , тровят всички околни и прахосват две трети от енергията която използват , а най-вече щото са "голямо желязо" пълно с излишни и развалящи се чаркове , което дава почва да се изживяваш като " разбирач" пред "кифлите" ? Щото ако гледаш мощност , бързина , надеждност или разход , пред електричките просто нямат шанс ! А ако ще избиваме комплекси , докторите знаят много по-евтини , ефективни и безопасни във всякакъв аспект методи !

    Коментиран от #9, #11

  • Гост
    Отговор
    9 17:52  22.11.16

    До коментар #8 от "гост":

    Ти пък кога ще пораснеш и ще уважаваш мнението на хората? Ясно е, че си напълно неук и искаш да се върнеш 100 години назад! Що не си направиш платноходка и така да не замърсяваш природата? Като ти чета глупавите сравнения, направо се учудвам защо не загърбим LED TV и не се върнем на електронно-лъчевите тръби (кинескопи) - харчат по-малко, нямат толкова загуби, нямат толкова сложно устройство, по-бързи са и са по-евтини за изработване?! Но добре, че хората не са слепи като теб и сега г-н Тръмп, ще би го набута на всички зелени лъжливи престъпници!

    Коментиран от #12

  • Ееееерре
    Отговор
    10 17:58  22.11.16
    Гласят тия работни места за работната сила, идваща от юг.
  • John Doe
    Отговор
    11 18:21  22.11.16

    До коментар #8 от "гост":

    Не искам никой да засягам с моето мнение, но все пак имам правото да го изкажа. И все пак ще се обоснова за него. Според мен тези електрички са страхотен финансов и икономически трик - така да се каже нова мода и като всичко модерно ще се търси и купува много. Но замислял ли си се, че можеби тези "Еко" електрички не са чак толкова еко. Сещаш ли се заводите за батерии какви ресурси ще харчат и какви мизерии ще бълват. А я сега си представи примерно след 50 години всичките коли да са на ток. Тоя ток да не идва от нищото, колко повече електроцентрали ще са нужни. Много е простичко за да се движи някакъв предмет без значение дали той е автомобил или дори пешеходец е нужна някаква енергия, която от своя страна се нуждае от някакъв импулс (съответно ресурс). Дали автомобила ще се движи от двигател с вътерешно горене, харчещ гориво или ще е на ток, за който електроцентралата харчи същото това гориво според мен е все едно. И пак си остава факта че за направата на батериите ще е необходим страшен ресурс.

    Коментиран от #13

  • гост
    Отговор
    12 23:21  22.11.16

    До коментар #9 от "Гост":

    Уважавам твоето мнение точно толкова , колкото и ти уважаваш моето , кой е по-неук е напълно ясно от глупостите които ръсиш , а любимия ти Тръмп може да го набутва само на словенската "кифла" , за другите неща има много по-силни и умни от него в Америка , даже собствената му партия вече почва да му се зъби и скоро може да му посочи вратата ако се прави на много важен . А относно телевизорите толкова глупости на едно място отдавна не бях виждал . Само ще припомня относно по-евтиното , че 21 инчов "електронно-лъчев" струваше 650-700 долара в разцвета на "технологията" , а в момента за тия пари взимаш 50-55 инча умен "LED TV" , при поне два пъти по-високи заплати и материали , с два пъти по-малка консумация (има стандарти , не смятай хората за тъпи) , а за качеството даже няма да коментирам , всеки ще ти каже , че си луд .

    Коментиран от #14

  • гост
    Отговор
    13 00:12  23.11.16

    До коментар #11 от "John Doe":

    Мнението ти и като "Джон" и като "Гост" си е все едно и все толкова изсмукано от пръстите и абсолютно манипулативно . Завода на Тесла за батерии ще се захранва 100% от ВЕИ , както най-вероятно и следващите заводи , а и няма да бълват нищо по простата причина , че вече всички нови производства имат изисквания за екологичност които за теб явно са тъмна Индия . Всички коли на ток няма нужда да си представям защото от 2030 други в Европа няма да се продават , а още преди това всички градове ще забранят достъп на ДВГ , така че след не повече от 20 (двадесет) г. пушилки ще видиш само на село и то не винаги . Относно великото прозрение , че електромобилите ползвали енергия , да ползват , но за твое съжаление от 3 до 5 ПЪТИ по-малко от съответния ДВГ , особено в населено място , което е 75% от използването на автомобилите сега . И тъй като в момента вече 30% от електроенергията в Европа се произвежда от ВЕИ , а след 15 години ще е над 60% , никакви нови ТЕЦ-ове не се задават , а даже ще се закриват съществуващи , особено на въглища , да не говорим ,че сградите в Европа до тогава трябва да намалят употребата на енергия над 3 пъти , така че успокой "екологичното" си безпокойство , никакво "разхищение" на енергия не предстои , напротив , всички мастити "ЕРП-та" се чудят как да си запазят оборотите , ако не си чул в Англия и Германия вече ги задължиха да изградят системи за "акумулиране" , демек батерии , за да поемат излишъците и да ги отдават в пиковите часове
  • Гост
    Отговор
    14 18:06  23.11.16

    До коментар #12 от "гост":

    Много се забавлявам с тъпизмите ти :))) Но най-смешен ми ставаш като започнеш да пишеш, че твоите простотии са приети за верни от всички! Хайде г-н Химлер, събуди се и дай да видим каква диплома имаш. Аз съм инженер и си стоя зад думите, а ти какъв си освен смешен глашатай на Тесла? Всъщност винаги се напъваш да показваш, че нищо не разбираш! Първо електронно-лъчевите тръби НЕ МОГАТ да бъдат 55 инча, но ти няма как да го знаеш. Второ, виж колко струваха в началото LCD панелите и тогава пиши подобни глупости! Но как да ги знаеш тези неща, като си зает да онанираш всяка вечер над надписа "Тесла"!!!

Напиши коментар:


Публикувай