11 416 21

Най-големият Lexus свива перките

Японската лимузина минава на шестцилиндров двигател

Георги Касабов

На салона в Детройт дебютира петото поколение на флагманския Lexus. Моделът бе представен с модификацията LS500, оборудвана с шестцилиндров V-образен битурбомотор и 10-степенна автоматична трансмисия.

Новата лимузина е построена на платформата със задно предаване GA-L, която бе използвана за първи път за купето LC 500. Новият LS е дълъг 5 235, широк 1 900 и висок 1 450 мм при междуосие 3 125 мм. Това го прави 3 см по-дълъг и 15 мм по-нисък от предшественика. По-ниско с 30 и 41 мм стоят капакът на двигателя и багажника.

Японските конструктори са увеличили широчината на автомобила и колеята. Резултатът е по-добро разпределение на масата и по-нисък център на теглото. В резултат по-широкото използване на алуминий LS е олекнал с около 90 кг в сравнение с предишното поколение.

Новият 3.5-литров V6 с директно впръскване развива 415 к.с. и 600 Нм (за досегашния върхов LS 600h с хибридна силова установка развиваше 394 к.с.). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.5 секунди.

Оборудването на новия LS включва предни и задни седалки с подгряване, вентилация и масаж и "табуретка" за краката на пътниците отзад. Облегалката на предното дясно кресло се накланя на 48 градуса, което осигурява по-удобен достъп до задния диван.

За оформлението на интериора могат да се поръчат декорации от естествена дървесина, изработени по традиционни японски техники в съчетание с най-модерни технологии за лазерно рязане.

Новият LS ще глези пътниците си с пневматично окачване, прожекционен дисплей с виртуален диагонал 24 инча (най-големият в света), озвучителна система Mark Levinson, функция за активно гасене на шумове и нови 19- и 20-цолови джанти с куха структура, която намалява резонансните звуци от гумите.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 656
    Отговор
    1 12:32  10.01.17
    Предната решетка има много як 3D ефект. само да не я счупи човек че мамата си джейсън, колата е жестока. Не случайно наричат Лексус японския Мерцедес но германеца е доста по внушителен, поради не толкова японо-корейската заострена форма на "лицето" ( и все искат обозначенията на моделите им да наподобяват тези на Мечоците)
  • папирус
    Отговор
    2 12:49  10.01.17
    Вътре мяза на луксозна яхта американската Тойота. Мене пък решетката ме дразни, то това броня ли е. Да Мерца е по внушителен но Лексуна е най надеждната марка
  • Роман Маверика Ценов
    Отговор
    3 12:55  10.01.17
    Мяза на Мазда 6 ама с по грозна предница Много по яко е новото бмв 3 с черната решетка отпред с трите ленти
  • Чичу Ади
    Отговор
    4 14:00  10.01.17
    Автокритиците сигурно ще поставят Лексуса под немското трио, може и да имат право. Но тази кола ще ти даде идентичност сред стадото. Много по екстравагантен дизайн. Единствено фаровете ми идват малко грозни с тези лед дневни светлини отдолу. С тази 10 степенна кутия не знам защо се напъват. Преди няколко години беше доказано, че 10 степенния автоматик не превъзхожда с нищо 8-ка, а е по-обемен и по-тежък. Почти всички се отказаха от него, само корейците продължиха да се натискат, за да изпъкнат с нещо.

  • AMG
    Отговор
    5 14:28  10.01.17
    Ами интересното е че когато се качиш в този лексус си вози като голяма хубава тойота,но когато се качиш в С класа от същото поколение от което е лексуса и няма нищо общо!В с класата нищо ама нищо не се чува,нито мотор,нито окачване,само музиката.Това разбира се е само мое мнение....

    Коментиран от #6

  • КИРИЛИЦА
    Отговор
    6 14:51  10.01.17

    До коментар #5 от "AMG":

    Ти пък кога точно се вози в тоя Лекус?!?! И чак шумът вътре ти смути благородния слух??!?! Лудница е лимузината, дай боже всеки му! Аз съм собственик на Мерцедес в момента, много е хубав, върви като самолет и прави 7 сек 0-100, но е долу-горе 50/50 от времето в Балканстар и още един сервиз. Цифрите на фактурите са кошмарни. Вече мисля да се мятам на Лексус - малко тромав, но си го караш безотказно 24/7.

    Коментиран от #8

  • дас капът
    Отговор
    7 15:02  10.01.17
    Поне една класа над германо-турската каруца Мерцедес. От вътрешни хора знам,че новите мерцедеси в НСО,всичките са с основен ремонт по двигателите.
  • AMG
    Отговор
    8 15:06  10.01.17

    До коментар #6 от "КИРИЛИЦА":

    Возил съм се на доста лексуси и то чисто нови!Имам приятел в тойота който почти всеки ден излиза на тест драйв с най новите тойоти и лексуси!Разбира се никой не говори за точно този предполагам ме разбра!Щом имаш мерцедес значи знаеш какво имам впредвид!Личните ми коли са Г класа и Е класа 6.3 така че не съм някъв ляло тука да си измислям глупости.Повози се на лексус 2 4аса и се ка4и на мерцедес и ще усетиш разликата.Не казвам 4е са лоши.Просто са различни коли.Хубав ден на всички!

    Коментиран от #14, #16

  • Lexus
    Отговор
    9 15:16  10.01.17
    Някой казват японския мерцедес какъв мерцедес е трябва по точно на мерцедес да му викат немския лексус
  • Бай Шиле
    Отговор
    10 15:57  10.01.17
    Ако искате 5 метрова скучна грозотия наподобяваща извратена кръстоска между Porsche Panamera и Jaguar XJ - това е колата за вас! Отвътре от някои ъгли изглежда като одрала кожата на Mercedes W222, от други - новото BMW 7. Чан-чунковците за пореден път доказват, че са номер 1 в копирането на 5-10 годишни европейски коли. Аз никога не бих купил кола направена от хора без капка въображение. Това че от десетилетия крадат без свян най-добрите идеи от автомобилна Европа не ги прави добри автомобилостроители. Дори напротив. Затова техните "луксозни" коли винаги са били нишови продукти на стария континент. Това си е мое мнение.

    Коментиран от #12

  • Гостенин
    Отговор
    11 16:18  10.01.17
    Страхотен автомобил! Жалко, че никога няма да го притежавам...
  • мм84
    Отговор
    12 16:39  10.01.17

    До коментар #10 от "Бай Шиле":

    Шиле ли си? Теле ли си не те знам, но я ми кажи какво точно са откраднали от Мерцедес и БМВ. Линията на дизайна започва още в CT и GS. тези същите линии ги наследява IS през 2013-та година. За IS мога да кажа, че като излезна беше , а и за мен все още най-красивият градски седан в класа си, а също и най-високотехнологичен. Да дизайна на Лексус не се харесва на всеки, но това му е чара - различен си. А технологично колата е класи над А8, С- клас и 7 серия. За здравина - няма какво да говорим , последните 9 години е колата, която най-рядко посещава сервизите. Има класации в САЩ и Германия. на мен лично дизайна не ми допада особено, но вътре колата е веднъж. Внедрени са най-модерни технологии, които гарантирано работят безотказно.
  • Benz
    Отговор
    13 16:43  10.01.17
    Карам Мерцедес ама Лексус си е по добрата марка и мисля да продам моята каруца и да си взема нещо истинско
  • оня същия
    Отговор
    14 16:44  10.01.17

    До коментар #8 от "AMG":

    мхм само като те гледаме как пишеш и веднага си ясен точно колко 63ки имаш във фантазьорския тийн гараж :)
  • B M W
    Отговор
    15 17:29  10.01.17
    B M W ///M-POWER !!!
  • корса
    Отговор
    16 18:13  10.01.17

    До коментар #8 от "AMG":

    Ако притежаваше тези коли, нямаше да пишеш тук, още повече да отговаряш на някого! В най-добрия случей си некой шофьор с комплекси за собственост на служебните автомобили! Имаше тука един опосум, ама поне си признаваше!
  • Еххх
    Отговор
    17 22:08  10.01.17
    Не си падам по лимузини,но този лексъс бих си го купил веднага,ако имах възможност.Красота лукс и здравина.

  • Бай Ганьо
    Отговор
    18 23:18  10.01.17
    Какво става пак задно предаване!!!!! Защо сега няма коментари "И Ко ша прайм през зимата с туй задно" Или те там инженерите в Лексус Мерцедес БМВ и други нищо не разбират ???

    Коментиран от #19

  • Shmeker
    Отговор
    19 00:18  11.01.17

    До коментар #18 от "Бай Ганьо":

    Щото ESP върши доста работа зимата, а и в комбинация с добър диф и гуми, тази тежка кола ще се справя добре. Естествено няма как да се мери с някое Куатро при зимни условия, но все пак идеята е друга
  • Гост
    Отговор
    20 00:29  11.01.17
    Шофьор съм от 25 години. От 11 години карам Лексус. Имал съм над 30 автомобила , някои от тях само за по месец-два. Карал съм немски, американски, италиански и японски. Не ми ли хареса нещо продавам то веднага. Факта че този Лексус го карам 11 години говори сам за себе си. Забравих какво е сервиз . Скоро ще си купя по-нова. Няма да уточнявам каква. Живота е твърде кратък за да си правя други експерименти. Открил съм най-доброто и най-надеждното за мен и не мисля да го променям. ЧНГ 2017 И Успех на всички !!!

    Коментиран от #21

  • мм84
    Отговор
    21 12:53  11.01.17

    До коментар #20 от "Гост":

    Колега, още 11 години да не влиза Лекса в сервиза, ако решиш да си го запазиш. Имайки предвид с каква страст говориш за колата - няма да си задаваме интересният въпрос каква марка ще е , а само кой модел от марката :)

Напиши коментар:


Публикувай