53 633 29

Суперкари, дялани с теслата

Радослав Славчев

Понятията за аеродинамика са различни през различните години. Това е сложна наука, която определено не стои на едно място.

Още през 60-те години на миналия век инженерите разбират, че клиновидната форма на каросерията помага на обтекаемостта на колата.

Конструкторите от онези години обаче подхождат почти буквално към този постулат и много от тогавашните суперкари се отличават със силно изразен клиновиден силует.

На някои им отива, а други изглеждат просто потресаващо. Сега ще ви покажем десет такива суперколи от миналото.

Bizzarini Manta (1968 година)Това е един от първите клиновидни автомобили, а негов автор е италианският гениален стилист Джорджето Джуджаро.

Alfa Romeo Carabo (1968 година)Ефектната Alfa е дело на дизайнерското ателие Bertone, но по-любопитното е, че т.нар. Lambo-врати са се появили за първи път при Alfa Romeo.

Porsche Tapiro (1970 година)Една от колите, които имат най-силно изразена клиновидна форма. Формата на колата е определяна като длето, но това си е направо остър кинжал.

Ferrari 512S Berlinetta (1970 година)Още един италиански шедьовър, явяващ с концептуален автомобил и направен на шасито на серийното Ferrari, което е с мощност 550 коня.

Mazda RX-500 (1970 година)При това клиновидно купе на mazda футуристичен е не само дизайнът. Двигателят също е различен. Японците залагат на роторен мотор.

De Tomaso Pantera (1971 година)Дизайнът на този автомобил се оказва толкова прогресивен, че колата се произвежда почти без изменения в продължение на 20 години.

Lamborghini Countach (1974 година)Първият в света суперкар с марка Lamborghini и до ден-днешен се явява най-известната кола с въпросния клиновиден дизайн.

Dome Zero (1975 година)Трудно е да се повярва, но това чудо не е концепткар, а е произвеждано серийно, макар и в малки серии. Двигателят е с мощност 145 конски сили от Nissan.

Maserati Khamsin (1975 година)Това също е сериен модел. Между другото интересното при него е, че е първият модел с адаптивно серво на волана.

Aston Martin Bulldog (1979 година)Автомобилът може да бъде определен като нисък и широк звездолет с колела, който разполага с битурбо V8 мотор с мощност 600 к.с.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Васичка Атанасова (потребител)
    Отговор
    1 06:48  30.01.17
    КОЛИТЕ СИ ПРИЛИЧАТ ЕДНА С ДРУГА
    ГЛЕДАХ ГИ И НЕ НАМИРАМ НЕЩО ЛОШО В ТЯХ
    ДЯЛАНИ С ТЕСЛА НЕЩО НЕ МИ СЕ ВЪРЗВА
    НЕВЕРОЯТНИ КЛАСИКИ СА ВСЯКА ЕДНА ОТ ТЯХ
    ЩАСТЛИВЕЦ Е КОЙТО ПРИТЕЖАВА ДОРИ ЕДНА ОТ ТЯХ
  • гощо (гост)
    Отговор
    2 07:11  30.01.17
    Ясно е че са с колекционерска стойност,но че са грозни също е фект!!!! Няма да забравя през далечната 1990г пред мен спря Ламборджини Контач.....помислих,че извънземни са дошли а от вътре ми се хилеше един военен!!! Помня точното място в София на което видях този звяр!!!
  • некойси (гост)
    Отговор
    3 07:55  30.01.17
    Ферарито като че ли ми допадна, но не ми харесва травестита дето се е покатерил отгоре му.
  • Марто (гост)
    Отговор
    4 08:35  30.01.17
    Заглавието е много точно. Абсолютно, като, чи с теслата са правени.

    Коментиран от #5

  • Енцо (гост)
    Отговор
    5 08:45  30.01.17

    До коментар #4 от "Марто":

    Е , ЗА ВРЕМЕТО СИ СА БИЛИ СУПЕР АВТОМОБИЛИ ...

    Коментиран от #6

  • ссс (гост)
    Отговор
    6 09:19  30.01.17

    До коментар #5 от "Енцо":

    Но те и сега са супер !
  • Иван (гост)
    Отговор
    7 09:32  30.01.17
    Сигурно така ще говорят след 30-40 год. за много от сегашните автомобили.
  • бай Иван (гост)
    Отговор
    8 09:57  30.01.17
    Като искате извивки си взимайте една мултипла и й се радвайте.
    Квадратни,дялани с тесла, не ми дреме - по-хубави са от сегашните "пластмасова количка на горещ котлон"

    Коментиран от #11

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    9 10:18  30.01.17
    А БМВ нямат ли такава?

    Коментиран от #17

  • Хълк (гост)
    Отговор
    10 10:56  30.01.17
    Забелязах, че повечето нямат странични огледала. А ферарито даже няма странични стъкла. Явно са били толкова бързи колите, че е нямало за какво да се оглеждат.
  • гощо (гост)
    Отговор
    11 11:14  30.01.17

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Ти сядал ли си в такива коли от онова време? Аз съм сядал в едно ферари от 80-те години! Вътре беше по зле от Фиат Уно който се караше тогава!!!

    Коментиран от #12

  • бай Иван (гост)
    Отговор
    12 11:29  30.01.17

    До коментар #11 от "гощо":

    Карал съм Мазда 323 BF и Лада 2105, не сеъм казал че само квадратните суперколи ми харесват.
    И двете се карат по-лесно от Пасат 3(тоя без решетка).
    Сега тея новите много ясно че са по-комфортни, ама то е нормално.
  • гост (гост)
    Отговор
    13 11:51  30.01.17
    Когато са произведени тези коли ,журналистите ,който са писали статията не са били родени още. За времето си автомобилите са изглеждали ,като шедьоври в сравнение с тези по улиците.
  • 14 12:23  30.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Баш Майстора (гост)
    Отговор
    15 14:06  30.01.17
    Всичките са правени на банцика!
  • BMW (гост)
    Отговор
    16 17:03  30.01.17
    Има една подробност ,че през 75та година докато тука са се карали фенуменални шедиоври на автомобилостроенето разбирай москвичи и лади хората на вън са карали грозни супер карс... кво да се прави.
  • The real BMW (гост)
    Отговор
    17 17:07  30.01.17

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Имат - Най-скъпото BMW на всички времена: когато през 1979 г. Анди Уорхол обрисува М1, никой не подозира, че то не само ще се превърне в „бавареца“ с най-висока цена в историята на марката, но и в една от най-скъпите коли изобщо. Творбата на Уорхол се оценява на повече от 4 млн. лева.
  • Той (гост)
    Отговор
    18 18:57  30.01.17
    Защо няма Vector W8?
  • The real BMW (гост)
    Отговор
    19 20:25  30.01.17
    Това всъщност са произведение на искуството част от развитието на света в технологичен аспект сега изглеждат странно,но тогава са били нещо невиждано на фона на дъргели като ладите и москвичите.
  • 20 20:37  30.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 21 20:52  30.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • оня с автосервиза (гост)
    Отговор
    22 21:23  30.01.17
    Ще ми се De tomaso - то пък ако ще и със кирка да е дялано ! - Мечти ,но пък кой знае ?
  • iliev (гост)
    Отговор
    23 00:59  31.01.17
    priyatel vijdal li si BMW M1 na jivo? da bezsporno e krasivo i bie M6 i M4gts na Redbull ring go gledah no niama obsto s tezi shediovri koito sa po gore...

    Коментиран от #24

  • 24 20:47  31.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 25 20:50  31.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 26 22:32  31.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Али Джи (гост)
    Отговор
    27 09:30  04.03.17
    "Между другото интересното при него е, че е първият модел с адаптивно серво на волана."... каква е тази глупост и какво означава?!
  • Matchbox (гост)
    Отговор
    28 08:53  17.04.17
    Някои от тях бяха направени като модели от Matchbox и си играехме с тях като деца. Дялани или изваяни, при дизайна едно мнение няма. По-важното е, че създадоха интереса у мен към автомобилите.
  • Го Го (гост)
    Отговор
    29 11:56  19.05.17
    Повечето са много красиви (с изключение на Aston Martin Bulldog и Dome Zero)- лично мое мнение. Сигурно са останали по десетина читави екземпляра от модел и струват майка си и баща си.

Напиши коментар:


Публикувай