16 305 44

Тест на бюджетното Peugeot 301

Радослав Славчев

Като изключим субкомпактното 108, което е предназначено основно за къси градски преходи, 301 се явява най-евтиното Peugeot. Обновената му версия е вече на нашия пазар и впечатлява с изменена външност, нов мултимедиен комплекс и с доста атрактивна цена. Екипът ни направи тест на новото 301, впечатленията от който ще ви представим сега.

Екстериор


Разликите спрямо предшественика във външния вид се откриват в доста променената "муцуна". Нова е радиаторната решетка, която е в унисон с последните стилистични решения на марката и е вертикална, фаровете са различни и са снабдени с LED дневни светлини, а новата екстериорна картинка завършват видоизменените предна и задна брони и новите джанти. Всички тези промени правят евтиното Peugeot да изглежда модерно, стилно, качествено и надеждно или иначе казано, идеята на французите е за по-малко пари да получавате по-голям и по-престижно изглеждащ автомобил.

Интериор


В салона материалите не са скъпи, но дизайнерите са се постарали това да личи възможно най-малко. Сглобката е подобрена значително, седалките са удобни, а уредите - информативни. Страничната поддръжка на предните кресла е по-слаба, което се превръща в лек проблем при взимане на завои с по-висока скорост, но в крайна сметка този автомобил не е предназначен за улични състезатели. За сметка на това пространството отзад е доста голямо, а багажникът впечатлява с приличен отвор и с най-големия обем в сегмента В-седан. Интерес представлява и мултимедията, разполагаща с MirrorLink и поддържаща интерфейсите Apple CarPlay и Android Auto.

Двигател и ходови характеристики


Базовият двигател за модела е трицилиндровият атмосферен 1.2-литров бензинов мотор, който разполага с мощност 82 конски сили, но той е слабичък за сравнително голямото купе. Бензиновата гама обаче включва 1.6-литров агрегат с мощност 115 коня, който работи и с петстепенна механична трансмисия, и с шестдиапазонен автомат. Именно този двигател е оптимален за новото 301. Смесеният му разход рядко надвишава седем литра на сто километра пробег, а динамиката му е повече от прилична. Предлагат се и два дизела с обем от 1.6 литра и мощност съответно 92 и 100 к.с., Икономични са, но недостатъкът им е, че не могат да се съчетават с автоматичната трансмисия. Возията може да се определи по-скоро като мека, което е проблем само при път с по-остри завои, защото въпреки сравнително ниския център на тежестта кренът е по-голям.

Цена


Както вече споменахме, цената за автомобил от този сегмент е особено атрактивна. Варира в диапазона 21 000 - 27 000 лв с ДДС, като за тези пари получавате пълноценен автомобил с прилично базово оборудване, който по практичност, возия и динамика не отстъпва много на колите от по-горния клас. Ето и пълната ценова листа на обновеното Peugeot 301.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Винету
    Отговор
    1 13:42  04.07.17
    Грозник, с френска надеждност!

    Коментиран от #3, #17

  • filo
    Отговор
    2 13:43  04.07.17
    За тези пари няма какво повече да се иска.
  • filo
    Отговор
    3 13:47  04.07.17

    До коментар #1 от "Винету":

    Колата не е грозна, не е скъпа и освен това френските коли са не по-малко надеждни от останалите и затова са толкова широко разпространени.

    Коментиран от #4, #11

  • Винету
    Отговор
    4 13:54  04.07.17

    До коментар #3 от "filo":

    Нямам нищо против вкуса ти, наблюденията са ми от колеги, които карат Пежо, нови - скърцащ интериор, който се похабява бързо, смяна на дискове, на 36 хил. км., избушено турбо и луда електроника.

    Коментиран от #9


  • Иван
    Отговор
    5 13:55  04.07.17
    За 27 хил почти всеки мерк ауди и бмв на три-четири години при внимателен подбор е 10 пъти по-добре. Това в момента в който излезе от салона от 27 цената му ще е макс 18-20 и 10 хил лева близо ги хвърляш ей така на вятъра.....

    Коментиран от #6, #7

  • Някой си препатил
    Отговор
    6 14:08  04.07.17

    До коментар #5 от "Иван":

    Или както казваше дядо ми " само егносват желязото ".
  • гост
    Отговор
    7 14:27  04.07.17

    До коментар #5 от "Иван":

    При кола втора ръка не е по-различно с обезценяването и ремонтите, само че разликата тук е, че дори и да се наложи ремонт, то той е безплатен. При един мерцедес ремонта може да ти излезе хиляди левове и си го понасяш сам. Всеки си решава за какво ще си даде парите, но нова кола не се купува, за да се продаде на следващата година. Евтина и бюджетна кола се купува за много каране, като години и километри. Ако държиш това пежо 5г. то реална цена след 5г ще е към 12-15х.лв за модел струващ нов 22х.лв. Или приблизително 2х.лв годишно за сметка на сигурност, гаранция и удоволствие от нова кола. При една кола втора ръка разходите при нормална поддръжка и обезценяване са пак толкова. Разликата е, че тук е ново и по-евтино, а втора ръка може да е луксозно, което е приятно докато не се наложи ремонт.

    Коментиран от #8, #40

  • запознат
    Отговор
    8 14:35  04.07.17

    До коментар #7 от "гост":

    Само ти си разбрал колега че от новото по хубаво няма.Като гледам по горните коментари ми става жал че поне още 15 20 год ще обираме моргите на европа евала на теб и те поздравявам за мисленето.
  • filo
    Отговор
    9 14:37  04.07.17

    До коментар #4 от "Винету":

    Чак пък толкова. Нека не пресолваме манджата. Аз имам пежо на 11 години и не съм имал никакви проблеми с него.
  • Антон
    Отговор
    10 14:53  04.07.17
    Супер количка изглежда. И преди да ми нацвъкате минусите ще ви кажа че карам нова от магазина коренно различен клас кола. Но това пежо, заедно с дачия и може би новия меган са перфектни коли за цена около 25-27 хил.лв. В крайна сметка получавате нова кола, в ГАРАНЦИЯ поне 2 години, която освен гориво и комплект гуми друго няма да иска. Да порше, бмв , мерц, ауди, лексус са в пъти по-добри но цените са с пъти отгоре. А всички пишман тарикати купили си премиум нов внос като нова само на 110 хил.км, но в действотелност пробег по 5-6 пъти по-голям , няма какво да ги коментирам. След като не могат да я изкарат нова от магазина, очевидно не им подходжа на доходите и статуса. Важно е статуса да е фалшив.Нали?

    Коментиран от #13

  • Бат Асен
    Отговор
    11 15:38  04.07.17

    До коментар #3 от "filo":

    Приятел!!!Разпространени са толкова много,защото са евтиниИначе хич не са надеждни.

    Коментиран от #12

  • filo
    Отговор
    12 16:09  04.07.17

    До коментар #11 от "Бат Асен":

    Предполагам никога не си карал френска кола щом пишеш такива глупости.
  • Guest
    Отговор
    13 16:14  04.07.17

    До коментар #10 от "Антон":

    Много е хубаво да караш нова кола. В това спор няма. Само дето като отидеш в сервиза за смяна на масло....ти пускат една не много къса фактура със сменени сума ти работи като консуматив. Оглед - 1час толкова лева...крушка толкова лева. Отделно маслото е на баснословна цена + труд толкова лева... Имам познат на който в Мото-Пфое примерно са му сменяли маслото фиктивно...и кола на 150 000км - двигателя й ставаше само за скраб (разбира се и негова грешка беше че не е отварял капачката на маслото да види какво има вътре). Нова кола е много добре да караш само дето българските дилъри са алчни да не кажа мошеници. Предпочитам да карам кола на 50-60 хил км...но по-висок клас от колкото нова за същите пари но по-нисък.

    Коментиран от #14, #19, #31

  • filo
    Отговор
    14 16:28  04.07.17

    До коментар #13 от "Guest":

    Не може да се каже, че това не е истина.
  • Petar
    Отговор
    15 16:34  04.07.17
    Карам Ситроен Елизе, ,1.6 дизел 92 к.с. Едно към едно ,разход средно 6.7/100. Взех я с голямо недоверие и мрънкане, НО колата за парите си е много добра. Има кусури, но с всичко се свиква
  • Petar
    Отговор
    16 16:43  04.07.17
    Не знам защо изчезна: три години, 90 900 км, сменени: две крушки на късите, два комплекта предни накладки, предни дискове, шумна до 140, учудващо стабилна при висока скорост,
  • 17 16:58  04.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Никола
    Отговор
    18 18:50  04.07.17
    Безспорно колата е много добра за цената , само защо не предлагат и комби , седанът ми идва много азиатска работа по принцип .
  • Кожо
    Отговор
    19 19:51  04.07.17

    До коментар #13 от "Guest":

    За да е продадена на 50-60 хиляди, или е размазана и изчукана, или с неотстраним проблем по двигателя...
  • ооооо
    Отговор
    20 20:17  04.07.17
    браво на французите за този автомобил.
  • Мишето 7 в клас
    Отговор
    21 21:38  04.07.17
    до 19 Нема страшно. Като ти се появи някой "неостстраним проблем по двигателя" баща ти ще намери някой приятел майстор и ще я оправи. Сега спи спокойно че утре си на училище

    Коментиран от #25

  • мемендо
    Отговор
    22 22:01  04.07.17
    Стига бе,тоз ВАРЕЛ някой виждал ли го е - тапицерията е залепена за тавана директно върху ламарината,тва е по-зле от "GREAT WALL"

    Коментиран от #28

  • ops
    Отговор
    23 22:19  04.07.17
    за 30хил. лв даже не са си направили труда да боядисат с боя купето зад двигателя,капакът се подпира с арматура? смешна работа !!!!
  • SubaruVarna
    Отговор
    24 22:37  04.07.17
    Това не е Пежо - сглобява се в Иран със Ситрое С Юлийс. Пълен трошляк създаден за третия свят ирак и балканите! Истинско Пежо е 508!

    Коментиран от #44

  • Кожо
    Отговор
    25 22:40  04.07.17

    До коментар #21 от "Мишето 7 в клас":

    Майстори много у нас, едно оправи - две счупи. Иначе благодаря за корекцията на грешката ми, безгрешни батко :)
  • ivan
    Отговор
    26 22:43  04.07.17
    Izviniavam se , nemoga da pi6a na kirilica .Peugeot . Da kupih prez 2007 4isto nov Boxer 3 , 2.2 hdi 120cv . Sega sme 2017 godina , 235707 km. realni , bez kakavto i da bilo problemlem. Karan samo v España . Dali sa nadejni ili ne, vie 6te kajete .
  • Гошо
    Отговор
    27 23:12  04.07.17
    Не знам защо една октавия или рапид да са по лоши от това , понеже не са по скъпи а за парите си получавате немско качество

    Коментиран от #29, #32, #33

  • 28 23:15  04.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    29 23:38  04.07.17

    До коментар #27 от "Гошо":

    Немското качество не е много различно от френското, даже фрнските, ако се вземе впревид цената, са по-добрри.
  • Селянина с колелото
    Отговор
    30 02:11  05.07.17
    Каруца за 1.60лв.....френски ш.т
  • Добри
    Отговор
    31 07:50  05.07.17

    До коментар #13 от "Guest":

    Форд фокус модел 2014г смяна на масла филтри комплект наклатки 710лв нямат прошка там
  • Max
    Отговор
    32 07:51  05.07.17

    До коментар #27 от "Гошо":

    Немско качество???? та какво се произвежда в Германия вече? То там немци не останаха пък камоли немски производители.

    Коментиран от #37

  • filo
    Отговор
    33 09:22  05.07.17

    До коментар #27 от "Гошо":

    Покажи ми октавия за 20 бона, за да си взема.

    Коментиран от #36

  • Грую
    Отговор
    34 09:58  05.07.17
    Откак взеха да се произвеждат бюджетни коли фалира СААБ, а Волво го продадоха. Те правеха истински коли, заедно с някои англичани, които също фалираха или се продадоха. От тогава караме само лъскави трошляци. За това къде и как се произвеждат пък да Ви кажа откакто възникна практиката зад понятието брандиране на стоки, няма никакво значение. Сега си купувате стока от известна марка, която е фалирала и е изкупена от някой, който създава така наречения бранд. Той слага етикета и произвежда евтина конфекция. При автомобилните компании е малко по-различно, но практиката е горе долу същата, както и резултатът. Знаете ли кое обаче е трагичното- ако намерите добър майстор, който да Ви ушие костюм по поръчка , а Вие да искате да му платите като за конфекция. Там е конфликта на днешното време. Всеки смята, че може да получи качество по поръчка на цената на конфекция. Е ако някой го е получил то считайте, че този който му го е дал вече е умрял и то от глад.
  • onzi
    Отговор
    35 09:59  05.07.17
    Модела бензин 115к.с. ръчна скоростна кутия струва 13203 евро-няколко месечна заплата в западна европа. Вкрайна сметка сме си европейци с африкански доходи. Няма как да ни сглобят надеждна и добра кола за 5000лв. Ако имам парите бих си я купил, винаги новата кола е по-добре от изтърбушените 10-15 годишни коли , който караме. По горе е коментирано ако не можеш да я изкараш нова от салона, не ти отговаря на статуса. Не знам какво е това напъване за големи луксозни коли, които са били такива някокга, а ние ги взимаме и правим основни ремонти и т.н.
  • 123
    Отговор
    36 11:27  05.07.17

    До коментар #33 от "filo":

    Много го критикувате Гошо, ама май не сте много в час... На 301 аналогът му е Рапид, не Октавията може да я сравнявате с 508. Та, Рапида седан, прилично оборудване, ТСИ двигател на 90 коня бензин е 23 000. А багажника му е като на старата октавия 2 - в смисъл огромен. Дизелите също са им скъпи на Шкода, но няма смисъл от тях, защото ТСИ харчи с 5-6 % повече само. Е няма да си взема френски боклук, пък ако ще да са ни сложили герба върху него...

    Коментиран от #41, #42

  • 123
    Отговор
    37 11:32  05.07.17

    До коментар #32 от "Max":

    Прав си пич, няма нищо в прехваленото немско качество - и трите основни марки в заводите им са само неграмотни араби и турци. Само че в заводите на Шкода в Чехия от горния матрял няма никой.. Тоест, да, при чехите може да откриеш немското качество, както е писал Гошо, ама в произведено в Германия - забрави..

    Коментиран от #43

  • Дидо
    Отговор
    38 23:05  05.07.17
    Като човек карал 301 на 5 километра на километраж а не нещо тестово юркано през дупки от знайни и незнайни тестери мога да кажа само, че колата беше нова. Стабилна на завои и дизела реагираше добре по свететофарите (не съм въртял гуми). Усещането вътре беше като на нов автомобил докато не го подкарах - кънти като вартбург или лада калина (руския им.прякор е кофа или варел), окачването е кофти и не става за дълъг път или трябва да си мазохист. Все пак това е лично мнение на човек каращ повече от 15 години френски автомобили и в момента каращ рено меган1 хечбек и пежо 307sw от 2004. Съжелявам но нещо ме разубедиха тези, отделно се опитаха да ме убедят след проблем с пежото че не се поддържа наличност от резервни части, чака се поръчка от франция и то след "оглед и решение от екип сервизни инженери но това минимум след 10 дена" при положение, че отивам с готов диагностициран проблем и трябва просто да се замени детайл за 50 лева а те ми предлагат нещо от рода на 500+ лева ако съм съгласен, труда отделно. Съжелявам ама нещо не ме кефите с тоз варел и това ниво на обслужване. Ако някой се чувства засегнат да се обади ще му дам дати и час кога съм бил в СФА.
  • Shmeker
    Отговор
    39 23:04  06.07.17
    С тия смешни мотори не може пр*дна. Само дизелът ще ускорява както трябва вероятно, но при Пежо турбо лагът е много голям, като америките заедно.
  • Shmeker
    Отговор
    40 23:05  06.07.17

    До коментар #7 от "гост":

    Да бе особено с 1.2 мотора е много добра тая кола. Има да вдига 100 докато пристигнеш.

  • Язе
    Отговор
    41 20:06  07.07.17

    До коментар #36 от "123":

    Пич не пиши колко е добро тси на vw а питай.Дърво с подръжката отвсякъде.
  • Българи от старо време
    Отговор
    42 10:07  08.07.17

    До коментар #36 от "123":

    Е, аз не разбирам как ще сравняваш 508, който е флагмански модел, с Октавия, която не е водещ модел за компанията. Разбира се, новата Шкода е красавица, доста немци ги карат, защото нова Октавия им струва смешни за германския стандарт пари - 12-13,000 €, но 25,000 лв. си е доста пара в България. 301 е доста хубава машина, стига да си е купена нова, да е карана 5-6 години и след това продадена на някой киртак, който иска да се похвали с хубава кола (такива са много и в България). Купил бих си, за да си избия парите от евентуални ремонти на някой стар трошляк. Имах през годините какви ли не коли, разбира се, втора употреба и навсякъде нещо се троши за няма и време. Излизаше ми по-евтино да си продам старата втора употреба и направо да си купя друга втора употреба. Новата кола е друга бира, затова недейте писа като че ще я карате 20 години! Напротив, веднъж купили нова кола, след пет години ще я смените за нова и няма да имате време да се занимавате със сервизи и ремонти.
  • Българи от старо време
    Отговор
    43 10:21  08.07.17

    До коментар #37 от "123":

    В Германия работят доста турци, това е вярно, а в Чехия бачкат сума ти словаци, украинци, молдованци и българи. Та, по въпроса с немското качество в заводите на Шкода - язък, не позна! Да не мислиш, че българите или молдованците там са много грамотни? В голямата си част са от контингента и изпълняват прости операции - завинти винтче тук, после тук и още шест в същата последователност. Да те светна, че работих като консултант и преводач в завода на Шкода в Млада Болеслав - докарат групата булгаристанци и там само ромалеа, тук-таме някой етнически българин за цвят. Не се справят добре и след седмица са вън! Чехите докарват качество, защото отдавна работят по германския модел. Трудно е да не се забележи проблем при това, германците са внедрили такива технологии, че и идиот би разбрал на поточната линия какво предишната работна станция е пропуснала. Дефектен възел не може да напусне завода, дефектите се появяват само по стечение на обстоятелствата - винтът е завинтен, но не с необходимата сила; някаква джаджа се изключва заради калпавия монтаж, но не може да се установи веднага и всякакви простотии с човешкия фактор.
  • Владимир
    Отговор
    44 13:41  05.09.18

    До коментар #24 от "SubaruVarna":

    Карам вече 4 и половина години Пежо 301 бензин,малкия 72 коня двигател (първата серия) Сглобява се в испанския завод във Виго,точно където се сглобява и 508.Като си измисляш неща,провери ги първо в нета,чи ставаш смешен......😀

Напиши коментар:


Публикувай