27 507 56

Евтина кола на старо за града и... извън него

Радослав Славчев

Сега ще ви обърнем внимание на един, скучен на пръв поглед хечбек. Става дума за второто поколение Honda Jazz - кола, произвеждаща се през периода 2002 - 2008 година. Този автомобил е идеален, както за градски, така и за извънградски условия. За първото, предпоставка са компактните габарити, а за второто - уникалния многофункционален салон.

Мнозина гледат на тази кола като на малък дамски автомобил, който е чудесен за града. Това е вярно. Но също така е вярно, че компактният Jazz има каросерия, която е пресечна точка между хечбек и миниван. Освен това резервоарът за гориво е под предните седалки, което отваря гигантски багажник.

С учудваща лекота можете да сгънете задните седалки като в стар киносалон или пък да ги свалите напред за голям багажен обем. А предните седалки може да бъдат свалени на едно ниво със задните, така че да получите своеобразно легло. С други думи салонът е един от най-функционалните и просторни в класа си.

Още нещо, което съвсем не е за пренебрегване е прословутата здравина и надеждност на този модел. Частите са сравнително скъпи, но тази кола почти не се разваля. Скучна, здрава и икономична, тя е идеална, за да ви превози от точка А до точка Б, без да ви създава каквито и да било главоболия.

Екземпляри от втората генерация на Jazz се намират и у нас, при това на прилични цени. Можете да ги видите ТУК, а пълни ТТ данни за модела - ТУК.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дааа (гост)
    Отговор
    1 09:57  16.12.17
    и затова са по-евтини дори от доказания боклук Mercedes A-klasse

    Коментиран от #2

  • гост (гост)
    Отговор
    2 10:42  16.12.17

    До коментар #1 от "Дааа":

    За ниската цена причина е дизайна наподобяващ сива мишка. Мен би ме било срам да го карам това, по-добре да си поддържам някой трошляк.

    Коментиран от #6, #7

  • 3 11:07  16.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Зло (гост)
    Отговор
    4 11:17  16.12.17
    Има хора които я харесват, и на вашия вкус се смеят.
  • 333 (гост)
    Отговор
    5 11:50  16.12.17
    Хондата е всичко друго, но не и евтина. Колите от 2002 вече гонят 16 години. Ако търсиш нещо по-младо на около 10, цените за Jazz стават над 5000лв, преките конкуренти почват от половината 2000, и за 3000 можеш да си намериш читав екземпляр.

    Коментиран от #8

  • нагазаки (гост)
    Отговор
    6 12:20  16.12.17

    До коментар #2 от "гост":

    Я влез в ДЖАЗА бе брато и ша разбереш що е то музика на пътя
  • перо (гост)
    Отговор
    7 12:53  16.12.17

    До коментар #2 от "гост":

    Карам сивик 06-та с 2.2 дизел от 4г. и само мога да кажа че следващата пак ще е хонда. За съжаление цените на хонда хич не са прилични. Джаза струва едни пари. Освен ако не е в насипно състояние. Но това е нормално, надежните коли по принцип са скъпи и държат висока цена.
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    8 12:55  16.12.17

    До коментар #5 от "333":

    Мдаа... минава им периода на полу-разпад и дисинтегиране в железни окиси.. .
    Дали някой се е качвал от немски премиум на това? Няма как да стане.

    Коментиран от #11

  • Алфата (гост)
    Отговор
    9 12:57  16.12.17
    Изключително грозен, нифелен и опулен курник! Не препоръчвам да катастрофирате с него - виждал съм го как се размазва в истински автомобил... Трябва да съм намразил много жената! Показателен е за скръндзавостта на японските фенове: има само един плюс - гори много малко, ама това е все едно да вземеш грозна жена/мъж/, защото яде малко! И като я видя на газ... Леле майко, а най вероятно собственика е предвидил и малки загуби при продажба!
  • Винету (гост)
    Отговор
    10 13:24  16.12.17
    Алфа, ко си се закахърил..., с парите за Джаз спокойно можеш да си купиш 5-6 г. по-нова Алфа :)))

    Коментиран от #23

  • Боляр (гост)
    Отговор
    11 13:56  16.12.17

    До коментар #8 от "Shmeker":

    Ами половината свят се качва от немско на японско и не се връща обратно.

    Коментиран от #28, #29, #34

  • Хонда (гост)
    Отговор
    12 13:59  16.12.17
    За по горните тарикати.Вкусове различни казал котката и си облизала гъза.
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    13 14:48  16.12.17
    По-добре една Мерива, и тя е грозна и доста надеждна, има по-евтина поддръжка и цената и е по-ниска, нивото и на сигурност е по-добро.
  • Иво (гост)
    Отговор
    14 15:11  16.12.17
    Имам я същата . Въобще не е икономична. Съотношението цена-качество Не си заслужава парите. Сложих и газ Някой ако иска давам я за 8000за лв.
  • Японеца (гост)
    Отговор
    15 16:15  16.12.17
    Здрава кола, за града.
    Както каза колега се размазва, но така е и с корса, поло, сеат и др. още по-големи боклуци.
    Познавам доста хора с Е, С, S, klasse, те не признават R и А класа за мерцедеси, плюват ги повече от японските!!!
  • Гост Хост (гост)
    Отговор
    16 16:36  16.12.17
    Ако искате евтина и здрава кола препоръчвам ви опел модел до 2004-та на бензин .
  • ВАГ (гост)
    Отговор
    17 17:03  16.12.17
    Имам помпа за вода Хонда -мноого съм доволен ,виж за автомобил трябва да помолят (като Тойота) някой немски или в краен случай френски автопроизводител да им направят кола.

    Коментиран от #25

  • мега зле (гост)
    Отговор
    18 17:39  16.12.17
    като ще е азиатска колата ви, то си вземете южнокорейска!
    вече японското не е това, което е било, а и е скъпо, но това не означава, че е добро... колите изглеждат еднакви вече, понеже се скатава от пари за изследвания на потребителския интерес... просто се гледа конкуренцията какви ги бълва и веднага и другите марки правят подобен пластмасов безличен кенеф, който в последствие да стане курник на село...
    каквото и ново да вземете ще сте се набутали понеже няма качество и понеже всяка друга марка го предлага същото подобие на кола... то затова и тунингите станаха толкова популярни, понеже на хората дето разбират им писна от еднообразни пишман коли...
  • Емил (гост)
    Отговор
    19 17:41  16.12.17
    По-голяма измама от това, че малка кола се кара по-лесно и се обслужва по-евтино НЯМА! Малките коли са фабрично направени слаби, неконфортни и неудобни. Трошат се лесно и са удобни за самоубийци!

    Коментиран от #20, #21

  • 333 (гост)
    Отговор
    20 18:00  16.12.17

    До коментар #19 от "Емил":

    Пиши в youtube modus vs volvo 940 да видиш коя е колата за самоубийци.
    https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
    Нито удобството зависи от размера на автомобила, нито здравината.
    Предната ми кола гореше близо 50% повече от новата. Само се чудех къде да го навра тоя параход.
  • 333 (гост)
    Отговор
    21 18:05  16.12.17

    До коментар #19 от "Емил":

    А, и клиото на жена ми дето е Б клас, беше 40 кила по-леко от моята кола, която е два класа отгоре. Не 400, 40.
  • MAZDA3 (гост)
    Отговор
    22 18:18  16.12.17
    MAZDA3 е най-красива и надежна,от изброените от вас автомобили...
  • Алфата (гост)
    Отговор
    23 18:59  16.12.17

    До коментар #10 от "Винету":

    В много голяма грешка си! И 147-цата и МиТо съобразно годината на производство, държат същите цени, като това недоразумение! И са в пъти по-комфортни и возията им е на the next level, а и с тези торпеда отпред са много, ама много по-енергопоемащи при удар! Фейс и обтекаемост въобще няма да коментирам - хондето направо може да дърпа пердето! А ако трябва да сравнявам джаза с моята 159-ка, само ще... ХА-ХА-ХА!!!

    Коментиран от #32, #38

  • ФАКТ (гост)
    Отговор
    24 19:03  16.12.17
    ЗАФИРА
  • Хахахахах (гост)
    Отговор
    25 19:13  16.12.17

    До коментар #17 от "ВАГ":

    Глупости това за пръв път го чувам

    Коментиран от #30

  • Бай хой (гост)
    Отговор
    26 20:29  16.12.17
    Все разбирачи и отворковци тук бе,я си карайте магаретата много еи се оска да ядете бялото на праза ама цък.
  • Има и по-добри (гост)
    Отговор
    27 20:59  16.12.17
    Занивам се с коли. Карал съм над 50 модела различни. Личното ми мнение е , че каквато и да е колата до 70-80х км почти не създава грижи. Мога да препоръчам Мазда 3 вместо тази на аналогична цена. Просто караш и нищо не сменяш.
  • Анонимен (гост)
    Отговор
    28 21:03  16.12.17

    До коментар #11 от "Боляр":

    Качи се и ти като ти харесва. Аз лично японски ръждилник не искам.
  • ice (гост)
    Отговор
    29 22:24  16.12.17

    До коментар #11 от "Боляр":

    не половината свят прави обратното...от немски легени трошливи се качва на японска здравина...само в бг тъпите ВАГинисти и БМВсти със съборените си варели са пънат и защитават тези недоразумения..само защото тва е немскоо веее...като започнете да поправяте коли ще разберете кое е здравина...карайте си преееемиум ментетата немски...важното е комшията да каже...ей ква яка кола си си зел..нищо че ти си даваш заплатата само за нея в сервиза всеки месец
  • ВАГ (гост)
    Отговор
    30 22:27  16.12.17

    До коментар #25 от "Хахахахах":

    Да бе ,помпите за вода Хонда ги бива ,сериозно.
  • 31 23:22  16.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Винету (гост)
    Отговор
    32 23:57  16.12.17

    До коментар #23 от "Алфата":

    Алфата, Джазовете са по-скъпи от 159-ките.., що ли е така, а!? :)
  • Гост123 (гост)
    Отговор
    33 00:35  17.12.17
    Карам 20 годишен хюндай лантра с минимална потдръжка и то от доста години вече е на 300х км и мога да кажа че и следващата пак ще е хюндай .мога да кажа че та големи катъри направо нямат трошене.ама то в тия коментари всички карат нови коли нумога да се меря
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    34 00:39  17.12.17

    До коментар #11 от "Боляр":

    Няма как да стане това колега. То само като се качиш от ауди на японска кочина и видиш евтините копчета, смотаните правени в час по трудово циферблати и ти става лошо. Да не говорим за вибрациите по ламарините, все едно си в консерва.

    От там нататък повечето нови японски мотори се скапват на газ, а дизелите им не стават.
    Има някакъв вариант да си вземеш Лексус, но там като се счупи нещо и трябва да хвърляш цялата кола щото докато го намериш в EBAY ще ръждяса от стоене.

    Коментиран от #36, #37, #54

  • Гост2 (гост)
    Отговор
    35 00:59  17.12.17
    Тази кола не е за първенюта и претенциозни хора...
  • Ввв (гост)
    Отговор
    36 01:00  17.12.17

    До коментар #34 от "Shmeker":

    Баш Ауди ли бе пич?Несериозно е,виж само таблото на курниците от А5 до А7....ама всеки си има вкус,казало кучето и...

    Коментиран от #44

  • факВаг (гост)
    Отговор
    37 01:15  17.12.17

    До коментар #34 от "Shmeker":

    Аз като видя разлагащата се пластмаса в голф 4, и обелените бутони в Ауди, и като прочета за поредния 1.8 ТСИ и 2.0 ТДИ във някой форум и ми става яко от кеф. Истинското немско е AMG и M-Power.

    Коментиран от #43, #45

  • хирохито (гост)
    Отговор
    38 08:22  17.12.17

    До коментар #23 от "Алфата":

    Калфа от италянците само музика и спагети Фестивали като Сан Ремо идр. друго нищо Много яко пеят .А и Венеция Колизеума Пиза белисимма.
  • Разбирача (гост)
    Отговор
    39 08:26  17.12.17
    Всяка жаба да си знае гьола който иска японско избира евтино и практично който иска гъзария и скъпо си знае кво да си купи
  • Карам си опел ето и не ми дреме (гост)
    Отговор
    40 09:03  17.12.17
    Пичове ще ви кажа едно за японски автомобил имах Мазда 626 2.0 115 к.с. бензин на 850 000 км. 83 Г. За тази година с тия екстри Ел. Стъкла Ел. Огледала Ел. Шибидак подгряване на придните седалки. Двигателя издържа до един милион километра. Колкото на тогавашният мерцедес. До преди 2000 Г. Се правеха качествени коли а сега всички са балшой театър каквато и да купиш все е трошка е друг е проблема каква марка ти подхожда на имиджа. Просто си копулация марката кола а качеството е еднакво за всички марки коли. Това е истината драги слушатели. Вече няма каче стена стока в каквото и да е отношение.
  • hienata (гост)
    Отговор
    41 11:02  17.12.17
    Поредната реклама. Нормално, зима е и ръждата тръгна по колите в автокъщите. Съгласен съм с автора за положителните качества на JAZZ, но е премълчал недостатъците, а те за този модел са : основно ръждата отдолу, евтините материали в купето (протрити седалки и волан са нещо нормално) и неприятната миризма в багажника. За необходимостта от реглаж на клапаните всички знаят (на всеки 30-40х км.). Аз лично много се чудих дали да не си взема една, но взех Поло и не съжалявам за избора. В моята класация за малък градски автомобил,Джаза е на трето място след Мазда 2 и Поло. (Мазда 3 е в по-горния клас)

    Коментиран от #42

  • моторджия (гост)
    Отговор
    42 11:58  17.12.17

    До коментар #41 от "hienata":

    Пишеш голуми глупости. Първото поколение JAZZ имаше проблеми с ръждата отдолу и то след 5-тата година и карано в Австрия или Германия където и Аудитата гният след 5 г. Следващото поколение е добре обработено фабрично с боди кит и няма никакъв проблем с корозията. А да говориш за евтини материали и дя си си взел Поло е някакъв голям виц. Точно Поло е с по-евтините материали и протрити седалки, волан, врати, евтини пластмаси. Ти изобщо не си се спирал на JAZZ и не е бил опция, защото едно, че държи доста по-висока цена от Поло, а и е много по-кола от него във всяко отношение. То само като видиш вътрушен обем и пространство в японката и веднага ти става ясно кое е вярното решение за покупка. Поло става само за града, ако не е в бокса за пореден ремонт, а JAZZ е мнгфункционален автомобил за градско, извънградско, дълго, международно и каквото си решиш пътуване. Не само, че е универсален, но и безупречен, като здравина. Знаеш, че където и да тръгнеш, няма да те остави на пътя. Е то и теб много не те бърка с евтиното и трошливо Поло, защото и буз това от града не излизаш с нуго и дори и да те остави, сервизите са много и наблизо. Когато карах и бях фен на немските автомобили знаех всуки един сервиз в града и всяка една авто гробница за резервни части. Откакто преминах на японско забравих за всичките тези места.

    Коментиран от #46, #50

  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    43 13:39  17.12.17

    До коментар #37 от "факВаг":

    Те се белят на някои версии ама като станат на 600 000 км. и минат 17-18 години. А и това е поправимо за 1 следобед се прави за няма и 20 лв. разходи.

    То 17-18 годишни японки вече няма живи. Т.е. като умират японките, на германките само бутоните са се олющили.
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    44 13:40  17.12.17

    До коментар #36 от "Ввв":

    Викаш друго си е да са от японска рециклирана пластмаса като от кофичка за кисело мляко
  • 2пак (гост)
    Отговор
    45 13:46  17.12.17

    До коментар #37 от "факВаг":

    Скъпи ми батка (12г имам в предвид) тия АМГ и Паури само по филмите и в мобилето си ги виждал.
  • Георги (гост)
    Отговор
    46 13:54  17.12.17

    До коментар #42 от "моторджия":

    Ти чуваш ли се какво говориш, междуградско, междударжавно, с тоя чайник 0.8 кубика,3 цилиндъръ със 120 е на 4500 оборота и ще избие предния капак.

    Коментиран от #47

  • OOF (гост)
    Отговор
    47 14:01  17.12.17

    До коментар #46 от "Георги":

    Не си праФ, както казва Филип "1.4и - 83кс гоУемио двигател си земи"
  • Honda&Mazda (гост)
    Отговор
    48 14:38  17.12.17
    Тая количка е най - доброто което може да си купите в малкия клас на старо.
    Предимства - много надежна и здрава кола, супер икономична - гори средно около 5.5 литра на 100. Огромно гъвкаво багажно пространство. За града е супер. А и на дълъг път няма да се посрами.
    Има и недостатъци - и на старо е скъпа, много твърдо окачване ( но това е и предимство ) лека е, и като прибавим височината и става доста нестабилна при висока скорост на завои.
    Друга качествена кола от тоя клас е Мазда 2 ( Испания ). Единствения и недостатък в сравнение с Джаза е по високия разход на гориво ( с около 2 литра ) , иначе като стабилност и комфорт при шофиране Маздата превъзхожда Хонда Джаз.
  • Фен (гост)
    Отговор
    49 16:36  17.12.17
    Перфектният градски автомобил баща ми има 2006г купен 2014 за около 6хил.само консумативи (масло,филтри,гуми,ел.крушки) е сменял досега даже не ходи и в сервиз защото всички филтри са на достъпни места. За ел.крушките си е едно малко приключение което при следващата генерация е оправено(аз имам 2010г) просторен автомобил аз съм висок 1,80 и зад мен може да седне спокойно друг човек автомобил разхода е повече от добър около 4,7-5,5 (бензин)извънградско ,градско 6-6,5 лятото ,около 8 зимата това за седалките е вярно
  • hienata (гост)
    Отговор
    50 18:08  17.12.17

    До коментар #42 от "моторджия":

    По принцип се старая да не пиша глупости. Цените на Поло и Джаз (2005г) са идентични, така че цената не е определяща. Полото ми е 100к.с и като динамика е по-добро от Джаза. Като разход е приемливо и ръжда има малко по тръбите на ауспуха. Карам го 4-та година и съм му навъртял 150 000км. на газ. Сменял съм 3 пъти ангренаж ( това е най-скъпото правено по колата). Волана е като нов, пластмасата около копчетата е мека и приятна на допир. Седалките са здрави, а в момента по километраж е 286 300 + поне 100 000 скрити от джамбазите. За сравнение имаме служебен Джаз 2006г ръждата е по носачите , на местата за поставяне на крик , на веждата на единия заден калник и най- смешното , на предния капак където са удряли камъчета. Ще кажете служебна , но се кара от един единствен колега и той много се грижи за нея. В момента Джаза е на 269 000км + също незнайни скрити от джамбазите км (купувана е втора употреба). Ако тръгнем по магистралата от София за Пловдив , аз с Полото и някой с Джаз, ще съм в Пловдив най-малко с 20мин по-бързо.
    Заради това избрах Поло, макар да го карам повече градско (имам и Авенсис). Оправи си правописа.
  • Джазмена (гост)
    Отговор
    51 18:55  17.12.17
    Така ето ви и мнение от потребител 100к направени с джаз за 3 години. Първоначално я взех за бившата , беше си с газ от Италия 1.2 мотор , не ми хареса отпред , дизайна отзад е поносим отпред си откровено грозновата. Мъчил съм се много да я харесам отпред , но не се получи , може би ако я гледаш по отстрани се търпи. Жената се отказа от нея искала автомат , тръгнах да я продавам, имах голямо бмв влезе в сервиза и се качих малко на джаза докато я продам, и тогава се шокирах, много лек за управление , градско е цар , въртящ момент в ниските обороти почти като на дизел , супер практичен и просторен отвътре , на колконка като спря да заредя и кажа до горе газ и се напълни за 6-7 лв за 100км.. След няколко месеца продадох бмв-то.
    А за тези 100 хил. Навъртяни съм дал не повече от 400 -500лв за консумативи едно каре и лагер главина. Мои познати дават по 4000 на година да си ремонтират бмв-тата .
    Естествено има и минуси това е свръх практичен автомобил и икономичен автомобил комфорта клони към нулата шумен е няма изолация всичко дрънчи особено при сухо и студено време, има и проблем прекъсване трудно отстраним поради наличието на 8 бобини ,на дълъг път е голяма мъка няма вървеж след 110-120 няма почти никакво ускорение ,трябва да си много сппкоен и хладнокръвен водач като видиш как тировете и автобусите те изпреварват особено ако има изкачване. Лека е много особено отзад бяга Задницата понякога без причина те изхвърля и чустваш , че е нестабилна . Идеална е за с
  • Джазмена (гост)
    Отговор
    52 19:00  17.12.17
    Лека е много особено отзад бяга Задницата понякога без причина те изхвърля и чустваш , че е нестабилна . Идеална е за служебна да те придвижи леко е спокойно от А до Б . Препоръчвам я за служебен или работен безпроблемен автомобил , за удоволствие от шофирането има други машини с по - различни параметри , тука удоволствието идва от това , че знаеш че просто се придвижваш с минимум разходи в София лесно ще и намериш място да я паркираш поради компактните размери. Това е може да забравям нещо , ако има въпроси питайте
  • Някой (гост)
    Отговор
    53 21:44  17.12.17
    Жена ми кара Джаз от 3+ год, лично и е докарах от Швейцария. За тези, които се интересуват от този модел и клас коли, бих им препоръчал Джаза. Купето е супер просторно за габаритите на автомобила, двигателят е тих и икономичен, окачването-надежно. При редовно обслужване няма да ви създава проблеми тази кола. За любителите на газ-гориво става безпроблемно, но аз не съм от тези любители, пък и не си заслужава с оглед на пробега, който изминава жена ми. Не бива да очаквате някаква супер динамика, но за 80 кс си върви прилично.
  • Японеца (гост)
    Отговор
    54 23:02  17.12.17

    До коментар #34 от "Shmeker":

    Публикувано във факти.бг: От там нататък повечето нови японски мотори се скапват на газ, а дизелите им не стават.

    Шмекер, това те успокоява нали.НО да знаеш, ауди, рано или късно ще те комплексира и фалира пич!
    Ауди е за баровци, а такива тук не пишат.
    Значи си гаражен герой с А3 ли или А4?
    От 96 или 00година?

    Коментиран от #55

  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    55 21:49  18.12.17

    До коментар #54 от "Японеца":

    Що бе , цените са като на Голф същия мотор или Октавия.
    Просто е по-добро от тях.
    Имал съм 3 Аудита до сега.
  • гост (гост)
    Отговор
    56 22:26  18.12.17
    Имаме такава в семейството от 14 год. по малкият мотор 77 к.с.За това време са и навъртени над 200 хил. км. като 95% е градско!Сменяна е една свещ,съединител един път и фаровете се чистят през няколко години защото потъмняват с времето!Убиваме я от каране и товарене с медицински материали,единствената кола която се доближава като надеждност е едно дърто ауди Б4!

Напиши коментар:


Публикувай