6 867 21

Ново ли е новото Subaru Forester?

Радослав Славчев

Погледнете ли външния вид на новата, пета генерация на Subaru Forester, ще помислите, че става дума за фейслифт. Дизайнерите от Subaru никога не са били сред най-добрите и явно и сега не са посмели да експериментират.

Те са взели за основа стария силует и са започнали да се упражняват върху детайлите. Резултатът от външния вид определено не е задоволителен. Колата изглежда като банален рестайлинг. И все пак, новият Forester е изцяло нов.

Направен е на новата глобална платформа SGP (Subaru Global Platform), на която се правят и Impreza, и XV. Междуосието е по-голямо с 30 мм, а подобреното разпределение на вътрешното пространство дава много повече простор в салона.

Задните врати се отварят по-широко, седалките са по-удобни. Въобще комфортът в купето е на доста по-високо ниво. Японците твърдят, че и возията е оптимизирана, а заявеният от тях клиренс от 22 сантиметра е впечатляващ.

Всъщност, те могат да си позволят това заради опозитните си двигатели, характеризиращи се с много нисък център на тежестта. Основният за САЩ агрегат е модернизиран 2.5-литров бензинов мотор, който е атмосферен и разполага с мощност от 182 конски сили.

Заедно с безстепенната Lineatronic трансмисия предава момента на четирите колела. Заявеният разход на гориво е малко над седем литра на сто километра пробег. Цените на новия Forester все още не са обявени.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 10:25  29.03.18
    Вариатор за Форестър? Кощунството продължава. Пък дизайна винаги е бил ужасен, но поне бяха проходими. Сега с този вариатор ще стават само за качване на бордюри!

    Коментиран от #18

  • Бат Саше
    Отговор
    2 10:43  29.03.18
    Ужас! Никога сетивата ми не са можели да приемат дизайна на японските коли, с малки изключения. И като гледам, няма надежда някога да се случи.
  • Как го
    Отговор
    3 10:46  29.03.18
    Постигнаха този клиренс от 22 сантиметра тези са гении.
  • Борисов
    Отговор
    4 10:54  29.03.18
    Истината е само в H6+автомат,иначе адмирирам прогреса колкото и да е скромен във интериора.Като цяло са страхотни автомобили,говоря от личен опит.

    Коментиран от #6, #12


  • Бесен Язовец
    Отговор
    5 11:10  29.03.18
    Ново е, колкото две по стари.
  • Random
    Отговор
    6 11:17  29.03.18

    До коментар #4 от "Борисов":

    H6+ръчка*

    Коментиран от #13, #15

  • Зорлем
    Отговор
    7 11:26  29.03.18
    По другите сайтове пише, че въпросният двигател 2,5 с тези 182 коня не само е основен, а е направо единствен. Дори за модификацията "Спорт" няма да има нищо друго, т.е. няма вече турбини за Форестър. Да, и ръчка нямало да има. Щяло да има CVT със "симулация" на ръчно превключване (каквото и извращение да е това!).
  • Plameni
    Отговор
    8 12:05  29.03.18
    Преди 30 години 2.5 бензиновите атмосферни бяха с над 200 кс.

    Коментиран от #10

  • Не мерси
    Отговор
    9 12:25  29.03.18
    Грозен и ръждив буклук като всички други субарута
  • гост
    Отговор
    10 13:36  29.03.18

    До коментар #8 от "Plameni":

    По-добре си трайте , щото по-следващия ще е 1,6 л / 100 коня , преди да капитулират нацяло и да минат на ток като всички останали или да изчезнат безславно от пазара !!

    Коментиран от #11

  • Гост
    Отговор
    11 14:38  29.03.18

    До коментар #10 от "гост":

    Как пък няма една статия, без да се изходиш с твоите тъпи електрички? Чакай ги да капитулират, ти само от злоба живееш, тесломан! Болна работа!
  • Гост
    Отговор
    12 14:42  29.03.18

    До коментар #4 от "Борисов":

    Като говориш от личен опит, кой е този Форестър с Н6??? Точно такъв мотор нямат и по-добре! Имат един 330 к.с. от 2007 година и той е 2,5 турбобензин. Ама от онези 300 к.с. преди 15 години при STI, не са мръднали. А бяха рали икони.
  • Sandokan
    Отговор
    13 21:18  29.03.18

    До коментар #6 от "Random":

    Доколкото знам Н6 е само окомплектован само с автоматична кутия за Европа и САЩ, за Япония може и да има ръчка, но фабрично едва ли. Плюс това Форестър с Н6 няма, само Легаси и Аутбек се оборудват с такъв двигател.

    Коментиран от #14, #19

  • Random
    Отговор
    14 21:43  29.03.18

    До коментар #13 от "Sandokan":

    3.0R е ръчка.
  • Stenly
    Отговор
    15 22:39  29.03.18

    До коментар #6 от "Random":

    Spec B вероятно
  • ttt
    Отговор
    16 00:56  30.03.18
    Н6 така ли, 6 цилиндъра боксер, аз искам да спомена за конструктивния дефект на този двигател. Пука се дясната глава, само дясната. И това ако е кола не знам, тя няма здрав дригател.....

    Коментиран от #20

  • Субарист
    Отговор
    17 07:39  30.03.18
    Коя коя глава ,хахаха ти колко спукани глави на H6 си видял ? Приказвате без да имате досег до Субаруто ,може би си чул нещо но не си разбрал .

  • Суби
    Отговор
    18 16:22  30.03.18

    До коментар #1 от "Гост":

    Последното поколение има проблем с качването на бродюр, но иначе става за сняг и лек офроуд. Вариатора е по-добър от ДСГ и др. подобни, а в X-mode режим и двигателя се адаптира.
  • Гост
    Отговор
    19 16:26  30.03.18

    До коментар #13 от "Sandokan":

    И Трибека
  • Гост
    Отговор
    20 16:30  30.03.18

    До коментар #16 от "ttt":

    Има прегряли двигатели, но спукани глави? Ако следиш антифриза и маслото сменяш редовно този двигател е прекрасен. А и понася газификация.
  • Иван Господинов
    Отговор
    21 14:21  31.03.18
    Колицата е добра ама от Субару имат крещяща нужда от добри дизайнери.

Напиши коментар:


Публикувай