Японските дилъри на Toyota започнаха да приемат поръчки за новото поколение на флагманския седан на марката Century. Това е едва третата генерация в 50-годишната история на модела.
Toyota произвежда дребни серии Century от 1967 г. за нуждите на висши държавни служители и членове на императорското семейство. Новото издание на лимузината дебютира миналата есен на салона 21 години след представянето на предишното поколение.
Новото Century запазва сръхконсервативния дизайн на предшествениците си, макар че трите генерации нямат нищо общо в технически план. Първото поколение (1967-1997) се оборудва с V-образен осемцилиндров двигател с обем от 3.0 до 4.0 литра, а наследникът му (1997-2017) е единственият японски автомобил с 12-цилиндров мотор.
Третата генерация на Century получава хибридна силова установка от Lexus LS 600h, съставена от атмосферен V8 с обем 5.0 литра (381 к.с.) и електромеханичен вариатор THS II. Системната мощност е 431 к.с.
Новата флагманска Toyota е дълга 5 335, широка 1 930 и висока 1 505 мм при междуосие 3 090 мм. Това я помества между Mercedes-Benz S-Klasse с дълга база и Maybach. Линията на покрива е почти хоризонтална, без скосяване в задната част, което осигурява повече простор над главите на пътниците.
Интериорът на седана е също толкова консервативен, колкото и външността - арматурното табло лежи в една равнина, декорациите са от светло дърво, а циферблатите на приборните уреди са аналогови. Изключение прави само екранът на мултимедийната система. Кожа може да се поръча, но японците по традиция предпочитат текстилна тапицерия от висококачествена вълна.
Задните седалки са снабдени с функция за масаж, а на гърба на предните има облегалки за краката. За плавна возия е настроено не само окачването, а и гумите, създадени специално за модела. За акустичния комфорт в салона се грижи система за активно гасене на шума.
Основният цвят за каросерията е черно Kamui. От боята се нанасят осем ръце, а в лака се добавя черен пигмент, който придава особена дълбочина на цвета. Предлагат се още три окраски - тъмносиня, тъмно бордо и сребриста. Работата на бояджиите приключва с мокро полиране на три етапа, с което се постига огледална гладкост.
Toyota Century се сглобява почти изцяло на ръка в завода Higashi-Fuji. Тиражът е 600 бройки на година, а цената 19 600 000 йени (€153 000). За тази сума в Япония могат да се купят почти всички версии на Mercedes-Benz S-Klasse с изключение на S600, AMG-моделите и Maybach.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BRABUS
Коментиран от #3, #23
16:01 22.06.2018
2 Антон
Защото вече имаме едно фиаско - когато народната кола реши че може да се мери с големите. Дори името й беше подходящо - файтон - една идея по луксозно от каруца. Спряха я от производство бързо бързо.
Коментиран от #6, #7, #22
16:03 22.06.2018
3 селянин
До коментар #1 от "BRABUS":
Прилича на VOLGA-BRABUS,само че от тунинг ателито са забравили да сложът,,еленчето,,16:09 22.06.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ХАХА ХА
16:30 22.06.2018
6 Антончо чети повече
До коментар #2 от "Антон":
Фаетона не е спрян от производство,а да твърдиш,че има нещо общо с каруца...личи,че си виждал такъв само по снимкиКоментиран от #11
16:44 22.06.2018
7 опаааа
До коментар #2 от "Антон":
ВрАГ спряха грозотията фаитон...каруца защото загубите гонеха МИЛЯРД...защото е... мноо убава.!!ОБАЧЕ зада спестят ..точно в техен стил направиха другата каруца БЕНТЛИ на основата на каруцата....разбирай ..същото лай...но с друга емблема и голфаджийте сега лапат големия Пасат с емблема на Б...ли за троини пари ...ТОЧНО В ТЕХЕН СТИЛ...мизерници лъжливи....!!!!Коментиран от #9
16:53 22.06.2018
8 ГосТ
17:04 22.06.2018
9 DBS
До коментар #7 от "опаааа":
Далеч съм от идеята да защитавам WAG,има и зрънце истина в коментара ти,но направи си труда прочетеш малко за Phaeton и виж какви технологични решения има.Справка -виж само пантата на багажника.А не беше пазарен успех, защото този пазар е консервативен и човек трудно вади пари за S-Class да си купи VW
17:13 22.06.2018
10 Yes
17:56 22.06.2018
11 Антон
До коментар #6 от "Антончо чети повече":
Да не съм имал файтон, защото не си падам по каруци! Притежавам доста по-добри коли от него, и като клас и като марки.Ти наистина ли смяташ че файтона се произвежда още?
В жестока заблуда си! няма вече такъв автомобил, не може да отидеш в шоурума и да си конфигурираш такъв - вагените са силни в малките сапунерки и служебните пасати.Толкова могат.
Ама какви екстри имал файтона, ама каква му била пантата, ама какъв климатик имал, ама какви техноплогии....пазара им показа и ги изрита шумно - никой не дава стотици хиляди евро за кола с емблема фолксваген
По същия начин пежо, алфа, рено, хонда и всички останали не правят подобни лимузини, не защото не могат, а защото знаят че никой ням да си купи такава кола на цената на ес класа или седмица.
И не знам защо си мислите че фолксваген е нещо повече от останалите средностатистически марки.
Коментиран от #12
17:59 22.06.2018
12 Никой
До коментар #11 от "Антон":
Ти в коментара си написал, всичко сгрешено в пазара в момента. Фаетона не беше никак лоша кола, разбирам, че мразиш ФВ като марка, но изглеждаш смешен да нареждаш кола сляпо, която е в пъти по-качествена като сглобка от издънката w220. Разликата е че S класата е станала синоним за луксозна кола и Мерцедес и БМВ са си изградили име. И именно сляпото следване на тенденции и робуването на марки е което уби Фаетона и е което прави навлизането на нови марки в сегмента доста трудно. Мерцедес и л*йно да извадят на пазара, хора като теб пак ще го купуват, защото се интересуват само от имидж и какво мислят другите за тях.Коментиран от #13, #14
18:24 22.06.2018
13 Антон
До коментар #12 от "Никой":
Колкото и да не ти харесва ес класата определя правилата в този сегмент. Това е жестоката истина. Ходи разгледай и покарай новата седма серия. направи същото с ес класата. И въпреки че съм по-скоро от крайните фенове на бмв, не мога да си изкривя душата, седмица не дава това усещане за премиум който имаш в мерца.Колкото и да се пънат останалите няма как да стигнат традициите и опита в правенето на топ лимузини.
Дори и мега луксозната Тойота от статията, пак не може да избяга от гените си. Виж таблета между задните седалки, този за управлението на масажите и климатика. 1 към 1 с този от новия лексус лс. Копчетата около скоростния лост едно към 1 с лексус. панела на климатроника същия като в лексус от преди 10 год.Сега аз лексус или кралска лимузина си купувам. същото и с фаетона, няма как вътре да мирише на пасат и да ми искат над 100 хил.евро за такова нещо.
Отиди в някоя автокъща и разгледай внимателно един ролс. и ще разбереш защо има коли и коли, а той е директно в друго измерение.
И недей да мислиш че хората които имат пари за подобни коли са наивници, а защо бмв и мерц са се утвърдили , а файтона не успя ми прочети отново внимателно коментара.
И не мразя ваг, едната ми кола е от топ фирмите на ваг.
Коментиран от #16
18:45 22.06.2018
14 Пфйдйдкк
До коментар #12 от "Никой":
Файтона по качествен от w220 🤣🤣🤣 като натиснеш копчето да си свалиш прозореца на файтоня и ти остава в ръцете. Когато Мерцедес изкарват W220ката 98ма имат регистрирани над 100 патента за технологии. Карам такава вече 4 год и къде ли не съм я карал и освен една възглавница19:44 22.06.2018
15 Йсйдйдк
19:45 22.06.2018
16 Random
До коментар #13 от "Антон":
Копчетата на Е класа и GL са същите като на Sprinter.Ся, аз кола висок клас ли си купувам или ръждив бус(2007 година няма един панел без ръжда)?
Коментиран от #18, #19
21:06 22.06.2018
17 Варна
21:14 22.06.2018
18 Йфкфйфйд
До коментар #16 от "Random":
Предполагам че коментара е до мен! Да така е долу горе са едни и същи копчетата 😃 което не ок. Но със сигурност ще изкарат повече от на файтона . На жена ми бийтъла е със същите копчета като на файтона и знам как остават в ръцете ми21:21 22.06.2018
19 Антон
До коментар #16 от "Random":
Ама не правиш разлика - гл, е класа, спринтер и всички останали са все под марката на мерц и се продават като коли една идея малко по-луксозни от конкурентите им в съответния клас. А това на снимката има претенции да бъде в друго измерение при кралските особи.....Ходи виж новия майбах, и виж дали кожата, копчетата , седалките и каквото се сетиш имат нещо общо с изброените от тебе. Въпреки че и майбаха е просто по-луксозна ес класа. Ама хората са се постарали да получиш това за което си платил.
А тези купиваш файтон, усещане като в удължен пасат.
21:58 22.06.2018
20 ВАГ
Коментиран от #21
22:34 22.06.2018
21 До ВАГ
До коментар #20 от "ВАГ":
Ако си прочел коментарите внимателно ще видиш че се споменава фауве не по линия на голф, поло където са силни, а по линия на файтона. И то защото някой се опитват да приравнят марката към луксозните коли.А ние имаме една много хубава поговорка - всяка жаба да си знае гьола, защото селтаците трябва да се научат че света не започва и свършва с газифициран фолксваген.
09:23 23.06.2018
22 ДДД
До коментар #2 от "Антон":
идеята е че тази кола струва колкото S класано е по по най за държавни глави посланници и такива
те не могат с поста s класа да тръгнат я
09:54 23.06.2018
23 Газ 24
До коментар #1 от "BRABUS":
Точно волга с кристални фарове и повече електроника. Сега руснаците да ги съдят за кражба на дизайн от 60те години.10:14 23.06.2018
24 моторджия
10:14 23.06.2018
25 toyota
Коментиран от #26
12:12 23.06.2018
26 йорбалу карбус
До коментар #25 от "toyota":
Е наистина има прости хора в Бг, след като ти прочетох недоразумението явно си от тях16:40 23.06.2018
27 Дългия
12:38 24.06.2018
28 Минаващ от тук
18:55 24.06.2018
29 B52
14:53 25.06.2018