Въпреки бързо навлизащата електрификация при новите автомобили и разярилият се дизелов скандал с VW-групата, в която е и Porsche, германците са твърди в принципите си и няма да се отказват от бензиновите мотори. Това важи с пълна сила за емблематичния им модел 911, който и след десет години ще се оборудва само с яки бензинови мотори.
Това заяви Лутц Мешке - отговарящ за финансите и IT технологиите на марката. Според него масовото електрифициране на спортни автомобили е пълна глупост той не разбира защо много от производителите на подобни автомобили инвестират огромни средства в разработката на тези технологии.
Все пак Porsche ще се съобрази с тенденцията за електрифициране, и ще предложи такива версии от всички свои модели, но с изключение на 911. Той не изключва възможността 911 да се превърне в още по-нишов автомобил, но заяви, че това не притеснява компанията. Според него трябва да останат автомобили, като 911, които да носят удоволствие от шофирането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #22, #28, #36, #38
11:09 29.03.2019
2 Ивайло
Коментиран от #4, #7
11:10 29.03.2019
3 Необходимо е да остане
Коментиран от #13
11:11 29.03.2019
4 На вкус и на цвет друзья нет
До коментар #2 от "Ивайло":
Прав си.За едни е удоволствие да го правят с руса, а за други с брионетка. Добре е да има и електрически и бензинови модели и всеки да си прави кефа с каквото пожелае.Коментиран от #5
11:16 29.03.2019
5 гост
До коментар #4 от "На вкус и на цвет друзья нет":
И като стане "още по-нишов модел" , разбирай производство по 4-500 бр. годишно и цени почващи от половин милион , кои ще са тия "правещи си кефа" изяснява ли ти се или си мислиш , че ще го караш пета ръка от майната си !!! Те и тия дето ще го купят 90% ще прашасва по складове на колекционери , дето го купуват само заради вдигането на цената след години и треперят прашинка да не падне по него , камо ли да си "правят кефа" по пътищата !!!11:30 29.03.2019
6 гост
11:34 29.03.2019
7 Бръм бръм
До коментар #2 от "Ивайло":
Ако под удоволствие не визираш бръмчене от ауспуха, електродвигателите имат много по-добър потенциал за писта и като мощност и като размери и като охлаждане и като въртящ момент. На този етап проблем са теглото и загряването на батериите. Хубавото е че и двете се подобряват с всяка изминала година. Не е далече моментът, в който електромобилите ще станат по-леки от бензиновите, а батериите няма да загряват на десетата минута и да намаляват мощността си. Тогава ДВГ няма дори теоретични шансове за успех на писта срещу електрическия двигател.Коментиран от #10, #15
11:36 29.03.2019
8 Порше с въздушно охлаждане без турбо
11:48 29.03.2019
9 ванката
11:51 29.03.2019
10 ipojkl
До коментар #7 от "Бръм бръм":
Тогава се върни да ги обясняваш тези работи за по-добрите батерии в недалечния момент, защото към сегашния нещата стоят малко по-иначе.Коментиран от #11
12:02 29.03.2019
11 Бръм бръм
До коментар #10 от "ipojkl":
Не далечният момент е по-близо, отколкото времето за което говори господина в статията:Това заяви Лутц Мешке - отговарящ за финансите и IT технологиите на марката. Според него масовото електрифициране на спортни автомобили е пълна глупост той не разбира защо много от производителите на подобни автомобили инвестират огромни средства в РАЗРАБОТКАТА НА ТЕЗИ ТЕХНОЛОГИИ.Коментиран от #21
12:08 29.03.2019
12 Нокиа: смартфоните са пълна глупост
12:14 29.03.2019
13 Язе
До коментар #3 от "Необходимо е да остане":
Ако Нюрбургринг Поршето го взима за към 7мин а електричката за 20мин къде викаш е унижението?Пък и след тези 7мин може отново и отново да ги взима.Не е като Формула Е,карат 10мин.почивка,карат 10мин почивка.ОтвратКоментиран от #14, #50
12:23 29.03.2019
14 Необходимо е да остане
До коментар #13 от "Язе":
Ами нали това ти думам. Така по-лесно ще се следи развитието на технологиите и ще се сравнява. Поршето преди 30 години 7 минути на нюрбургринг, тази година с 10 секунди по-малко от преди 30 години. Електромобилите за 20 минути преди 3 години, миналата година за 10, тази за 7, а догодина за шест. Правиш ли разликата. Едната от двете технологии от години тъпче на едно място, а другата се развива с бясни темпове. Въпросът въобще не е ДАЛИ, а КОГА едната технология ще задмине другата.Коментиран от #23, #45
12:32 29.03.2019
15 Микровълнова
До коментар #7 от "Бръм бръм":
На кого му пука? Ако си непосветен статист карай си микровълновата на колела. Автомобилните ентусиасти искат бензинова симфония и ръчни предавки, а не дистанционна количка в мащаб 1:1.Коментиран от #17, #18
12:36 29.03.2019
16 Тайкан
12:36 29.03.2019
17 Ти какво караш
До коментар #15 от "Микровълнова":
Може би Porsche 911?12:39 29.03.2019
18 гост
До коментар #15 от "Микровълнова":
И като те издуха електричката ще помислиш ,че си спрял.След 10 г такива пърдялници ще са в музеите.Ама теб няма да те бърка,ти не ходиш по музеи.Коментиран от #19
12:47 29.03.2019
19 Писта
До коментар #18 от "гост":
Абе той със сигурност е ходил на повече музей отколкото писти, ама нали трябва да каже нещо. Даже е виждал на живо повече електрички отколкото porsche 911. Със сигурност ще се вози на електричка и най-вероятно дори ще си купи такава след време, но надали някога дори ще седне на седалката на 911. Аз само съм се возил и не мога да кажа нищо лошо за автомобила, но нито мога да си позволя да го купя първоначално, нито пък да го поддържам, дори да ми го подарят. Ако не се брои картинг пистата, никога не съм карал на писта и не мисля, че ще ми се наложи да карам.13:00 29.03.2019
20 турбо
13:03 29.03.2019
21 оштгн
До коментар #11 от "Бръм бръм":
Те тия същите до вчера инвестираха огромни средства в разработката и на НОВИ ДИЗЕЛОВИ ТЕХНОЛОГИИ, така че не ми обяснявай как това е гаранция за успех.13:09 29.03.2019
22 123
До коментар #1 от "сектант":
Какъв е този Дъстър. Стига северно-корейски боклуци. Като вземете да хвалите някакви самоделки. Че даже и ток му сложили.13:13 29.03.2019
23 уеяоаэъ
До коментар #14 от "Необходимо е да остане":
Така де, въпросът е наистина кога. Електрофилите си късате ризите, че това "кога" вече е едва ли не настъпило и погребвате производители наляво и надясно, докато ние изостаналите гледаме и не виждаме такова нещо и ви се смеем на фантасмагориите.Коментиран от #24
15:18 29.03.2019
24 Необходимо е да остане
До коментар #23 от "уеяоаэъ":
Бъркаш двата щата. Продажбите на електрически автомобили по никакъв начин не са свързани с резултатите на Нюрбургринг, колкото и да се опитвате да ни убедите че е така. Няма как да не ви се смеем. Технологията на батериите още през 2012 година е достигнала до ниво за пълноценно използване на електромобил в ежедневието. 500 километра и 40-минутно зареждане дори днес са достатъчни за 95% от шофьорите. Проблемът е че почти никой от стогодишните не ги предлага и няма да ги предлага, 10 години след като са излезнали на пазара. А конкуренцията още днес, вече предлага 15-минутно зареждане и над 500 километра пробег вече на половин цена от онази през 2012 година. Стогодишните имаха потенциала, но засега изпускат влака на електромобилите. Твърде вероятно е китайци и Тесла да завземат пазара и което е по-лошото, договорите за достатъчно количество и ниски цени на материалите за производство на батерии.Коментиран от #26
15:30 29.03.2019
25 Пак изопачавате фактите
Германският производител Porsche ще продължи да залага на бензиновите мотори дори след 2030 г., когато в много райони по света влиза в сила забраната за използване на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тово обяви финансовият директор на компанията Лутц Мешке.
Според него, е глупаво да се отрича популяризацията и все по-масовото навлизане на електрифицирани автомобили. На практика всички големи производители инвестират огромни суми в тези технологии и Porsche няма да бъде изключение от това. Компанията си е поставила за цел, през 2030 г. всички нейни модели да бъдат електрифицирани по някакъв начин.
Мешке обаче е категоричен, че легендарното спортно купе 911 ще си остане с двигател с вътрешно горене (поне една от неговите модификации) дори и след 10 години. Топ-мениджърът е убеден, че други големи компании ще постъпят по същия начин. Тези автомобили обаче ще бъдат нишов продукт за колекционери и за любители на истинското усещане, което дават подобни машини.
Коментиран от #49
15:50 29.03.2019
26 8465
До коментар #24 от "Необходимо е да остане":
"Твърде вероятно" не е баш като "със сигурност". Поевтиняване, подобряване на батериите, пу..ки май..и, ама аз досега народна, т.е. евтина, и практична електричка не съм виждал да се продава ни от Тесла, ни от китайци, ни от никой друг. Така че, говорете си за тенденции в Ганкиното кафене, колкото искате, но днешната реалност е друга. Твърде вероятното бъдеще е блян и wishful thinking, както казват някои.16:02 29.03.2019
27 Необходимо е да остане
Коментиран от #39
16:17 29.03.2019
28 TopShagger24
До коментар #1 от "сектант":
Колега не се мами по румънските циганчета тва е просто новата им схема за крадене на ток18:06 29.03.2019
29 09876
Коментиран от #30
18:08 29.03.2019
30 Да, близо и неизбежно е!
До коментар #29 от "09876":
ДВГ при автомобилите си заминава на 100%. Въпроса е колко бързо може да бъде организирано производството на електромобили и изграждането на зарядна инфраструктура. Разбира се ДВГ има много дълъг жизнен цикъл, а към момента са акумулирани над един милиард автомобила. Ще се карате поне 20 години, след като спре производството им. Хубаво е електромразците, и да правите разлика между "край на производство на ДВГ" и "край на използването на ДВГ" първият край ще много скоро - под 50% пазарен дял след няма и 5-6 години. Втория ще е най-рано след 30.18:56 29.03.2019
31 ь34я5465
Коментиран от #33, #37
19:37 29.03.2019
32 Антиелектрика
Коментиран от #34
20:12 29.03.2019
33 Прогнози и статистики
До коментар #31 от "ь34я5465":
Разбира се, че не мога да направя точни прогнози. Никой не може. Обикновенно дори най-оптимистичните прогнози за бъдещето на електромобилите и ВЕИ, са се оказвали прекалено песимистични в реалността. Дори най-добрите анализатори, постоянно повишават прогнозите си за да станат реалистични. Форумният анализатор Антиелектрика и неговата компания, постоянно ни засипваха с прогнозите си Как с увеличаване на производството на батерии, необходимите за целта материали ще станат дефицитни и цените им ще скочат до небесата. На практика се оказа точно обратното. Цените само от началото на годината досега паднаха с 30%, а запасите ще стигнат до 2022 година и се очертава голям излишък. С недостига на батерии ще се случи същото, защото в момента само в Китай се изграждат фабрики с капацитет за 20 милиона автомобила годишно. На този фон, моята прогноза за 10 милиона електромобила годишно след две-три години, не ти ли се струва песимистична? Колкото е и големи мечти и желания да имам, надали тогава ще има толкова търсене, колкото ще е производствения капацитет. Излишъкът ще свали цените на батериите драстично, което ще увеличи използванетоим и за други приложения, което ще свали цената на тока от ВЕИ и разполагаемостта му. Само след пет години ще има драстични промени и в автомобилната индустрия и в енергетиката. Всичко това е необратимо.20:16 29.03.2019
34 Оня с пейсмейкъра
До коментар #32 от "Антиелектрика":
Не се притеснявай. Хората ти обещаха, че за радиофоби и хора като тебе с пейсмейкъри, ще продължат да правят Porsche 911 с бензинов двигател след 2030 година, а останалите модели и част от 911 ще са електрически. Недей да четеш фейк новината тук, иди да видиш какво пише за изказването на този същия в Топ Гиър. Копирано е в пост 25. Не ти ли се струва, че говори точно обратното на заглавието тук?20:22 29.03.2019
35 Никола Тесла
20:44 29.03.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Прогнозирай това
До коментар #31 от "ь34я5465":
Хайде познай колко броя Тесла модел 3 са продадени в Норвегия този месец, който между другото все още не е приключил. Малко информация:Ръстът спрямо предходния месец е впечатляващ. През февруари в страната са доставени 792 бройки от Модел 3
Припомняме, че през 2018 година една трета от продажбите на чисто нови коли в Норвегия се падаше на EV машините. Най-добре продаван модел за годината пък стана електрическа кола - Nissan LEAF със 12 303 доставени бройки за 12 месеца.
21:18 29.03.2019
38 Твоят дъстер има срок на годност
До коментар #1 от "сектант":
Колкото фавла,две години и Чао,Чао към вторичните.21:55 29.03.2019
39 Prorok
До коментар #27 от "Необходимо е да остане":
Не знам какви данни цитираш, но в Германия за януари и февруари са регистрирани повече е тронони от тесла, а тя дори не пусната официално все още.Не че ми през..., но американците трудно ще се проборят с европейските марки.
Не мога да разбера еуфорията около тесла.
Електро мобила на практика е по лесен за конструиране и производство от ДВГ, така че ще е голяма борба за пазари. Ще по живеем и ще видим, но смятам че тесла ще имат огромен проблем, дори и с помощта на мериканското правителство.
Големи проблеми
Коментиран от #40
22:53 29.03.2019
40 Необходимо е да остане
До коментар #39 от "Prorok":
Тесла стъпи съвсем официално в Европа. Прочете ли пост 37? Където е стъпила разбива безпрецедентно всички рекорди и паникьосва стогодишните. С други думи, действа по план и вече приключи с изпълнението на основната си цел.07:49 30.03.2019
41 гощо
08:13 30.03.2019
42 111
Коментиран от #43
08:58 30.03.2019
43 Център на тежестта
До коментар #42 от "111":
Да не мислиш, че съвсем случайно са наблъскали батериите точно в пода? Точно там е най-доброто място именно заради центъра на тежестта. За разлика от двигателя изпускателната система и радиаторите, няма никакви ограничения за мястото на батериите, така че те се поставят на най-подходящото място и перфектното разпределението на тежестта е в ръцете на дизайнерите без особени трудности. проблем при електромобилите е самата тежест като килограми, а не разпределението ѝ.10:24 30.03.2019
44 некойси
23:42 30.03.2019
45 Язе
До коментар #14 от "Необходимо е да остане":
Ще ти се.По твоята логика след 5год миксера ще вземе пистата за 1минута.Гледате много филми но реалността е друга.Коментиран от #46
15:15 31.03.2019
46 Необходимо е да остане
До коментар #45 от "Язе":
Надали ще падне под 6+ минути. Не се прави, че не разбираш какво ти говоря. Само преди няколко години, електричките въобще не можеха да се мерят по възможност и с бензиновите та дори и с дизеловите автомобили. Тази граница много бързо се стопява и е въпрос на време, електричките да станат по-добри, дори и на писта. После ще обърнете плочата на "ама то кой кара на писта, това са безсмислени сравнения". Точно както сега разправяте за ускорението до 100. И зарядните ще станат повече отколкото бензиностанциите. И зареждането ще стане за 5, 10 минути. Въпрос на време е. Единствения проблем засега е цената в ниския клас.15:36 31.03.2019
47 Българин
10:31 01.04.2019
48 Българин
11:02 01.04.2019
49 Японеца
До коментар #25 от "Пак изопачавате фактите":
Славчев и Касабов са пишман мото журналисти. Даже и да преписват не могат.15:52 01.04.2019
50 агаг
До коментар #13 от "Язе":
От тая година Формула Е си кара цяло състезание с една батерия.20:32 01.04.2019