10 373 15

Старо Audi S8 срещу ново S3 и дизелово A8

Първото Audi S8 бе една от големите звезди на 90-те години на миналия век. Алуминиевата спортна лимузина бе избрана от героя на Робърт Де Ниро в култовия екшън-трилър "Ронин" с лаконичното обяснение, че е "бърза и блъска добре".

От тогава обаче са минали повече от 20 години и на бял свят са се появили доста други бързи "аудита". Може ли добрата стара S-осмица да им се опъне проверяват от британския YouTube-канал WowCar, като го изправят срещу ново S3 Sportback и дизелово A8.

S3 има двулитров четирицилиндров турбомотор с мощност 310 к.с. и максимален въртящ момент 380 Нм, които позволяват ускорение от 0 до 100 за 4.5 секунди. Под предния капак на Audi 50 TDI работи 3.0-литров дизел с 286 коня и 600 Нм, достатъчни за време от 5.9 сек. от 0 до 100 км/ч.

Старата школа в лицето на S8 разчита на класически атмосферен V8 с обем 4.2-литра с мощност 360 к.с. (340 до юни 1999 г.) и 410 Нм. На хартия спринтът от място до 100 км/ч приключва след 5.5 секунди, но дали две десетилетия по-късно това продължава да е така?

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Анонимен

    17 35 Отговор
    Сега чакам коментари от 30-годишни пубери, как дъртия калорифер е много по-хубава кола от тези новите.Не че са скъпи и не могат да си ги позволят...

    Коментиран от #6

  • 2 Новото си е ново

    25 20 Отговор
    Старите трошки са хубави, щото Ганю може да си ги купи и после да дрънка как новите коли масово се чупели.Нищо, че не е помирисвал ново. След това ми е любимо, да ми обясняват колко са прости тези, дето карат нови коли, щото каското им било скъпо...
  • 3 236

    21 3 Отговор
    А8 е много хубаво докато не вземе да ви се разваля НОВО нещо по електрониката. От там след първият сервиз от някой с "две леви" нещата стават непоправими. Подобно на един приятел с novo BMW X5 - 6 месеца все още не могат да разберат в сервиза на BMW проблема с електрониката му, макар че пращаха специалист от Париж, който искаше 300 евро на час!

    Коментиран от #4

  • 4 Новото си е ново

    14 11 Отговор

    До коментар #3 от "236":

    Няма вариант в официалния сервиз да не разберат какъв е проблема. Най-вероятно на въпросния човек са му казали каква е цената на ремонта, и че не се покрива от гаранцията, от което му е настръхнала косата и сега върти и суче да мине тънко...
  • 5 сектант

    37 3 Отговор
    в истинския живот на софийски светофар а8цата старата ще мине в бус лентата и ще ги предреди с 50 коли в задръстването и на потеглянето ще опуши с черно бял дим всичките коли и ще е изчезнала като се разсея дима.... до следващия светофар, където ще чака за следващите жертви
  • 6 AUDI

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Не...то ще е повсеместно хранене по AUDI..не щото са скъпи и не могата да си го позволят :D

  • 7 Гостс

    9 9 Отговор
    Трите Фолксвагенчета,каква идилия
  • 8 smeh

    18 3 Отговор
    За България трябва новото S3 да върви задължително с Virtual Cockpit и перманентно включена навигация. Като там да са записани само отбрани маршрути, с пояснения къде ще удариш праг, ще счупиш кора или пък ще откачиш броня. За откачена генерация или спукан охладител за горивото се дават бонус точки. При каране зад камион с хвърчащи камъчета от гумите, които правят люспи на стъклото и дупчат предния капак, превъртаме играта.
  • 9 Я. Петров

    4 2 Отговор
    Дай Боже на всеки нова кола. Всяка кола е Ок независимо от годините ако се поддържа. Имам нова и Голф2 Гти. И ДВЕТЕ ИМАТ СВОЯ ЧАР.
  • 10 Ганьо

    4 6 Отговор
    Само на мен ли ми се стори че дори "хубавата нова" нафтова печка пушеше на старта?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Kirumo

    4 1 Отговор
    Объркали сте си фактите. Ауди S8 с автоматичната кутия ускорява до 100км/ч. за 6.6 секунди. Данните които сте дали са за варианта с 6-степенната ръчна кутия. Ако S8 беше версията с ръчната кутия, щеше да отвее новия дизел.

    Коментиран от #14

  • 13 Знайо

    3 4 Отговор
    А8 от 90-те е пълен таралясник.Постоянни проблеми с електрониката, предницата е под всякаква критика.Комплекта носачи е като на А4 Б5.Не съм видял до сега някое такова Ауди да не е с неравномерно износени гуми.Защо?Ами много просто - ПРЕДНИЦАТА.Една по-сериозна дупка с 50-60км/ч и някой носач е за смяна)Скоростната кутия е много слаба и постоянно се поврежда.Абе пълна трагедия.Едно правиш, друго се чупи.
  • 14 Alfa Romeo 159 TI

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Kirumo":

    Дал съм ти +
  • 15 А8 все още е върхът при Ауди

    0 0 Отговор
    Старата осмица е идеална - няма и 1 секунда разлика от чистак новите говнолини, дето са ужким хипер мега турбо инфра ултра модерни, и с четвърт век по - нови. И какво ? Нямат и секунда преднина пред 25 годишното Ауди А8...

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.