2 769 7

Гордън Мъри показа "истинския наследник" на McLaren F1

Гордън Мъри показа "истинския наследник" на McLaren F1

Легендарният конструктор Гордън Мъри разкри подробности за новия си суперавтомобил, който по думите му ще се превърне в "истински наследник" на най-прочутото му цивилно творение McLaren F1. Колата, която засега носи името T.50, ще бъде въоръжена с най-високооборотния сериен двигател в света и ще има революционна аеродинамика.

Новият суперавтомобил на Мъри ще тежи едва 980 кг благодарение на конструкцията от сандвич-панелите от въглеродни нишки. Освен монокока от карбон ще бъде изработвана и цялата каросерия.

На размери T.50 ще бъде една идея по-малък от Porsche 911. Пред задния мост ще бъде монтиран 3.9-литров V12 Cosworth-GMA, който ще развърта до 12 100 об/мин.

Двигателят ще развива мощност от 650 к.с. и максимален въртящ момент 450 Нм. Шестстепенната трансмисия Xtrac с ръчно превключване ще бъде съчетана с диференциал с повишено триене.

Гордън Мъри показа "истинския наследник" на McLaren F1

Най-интересна в конструктивен план обаче си остава активната аеродинамика на T.50. Суперколата ще бъде оборудвана със съвременна версия на системата за регулиране на силата на притискане посредством вентилатор в задната част на болида от Формула 1 Brabham BT46B, конструиран от Мъри през 1978 г.

Гордън Мъри показа "истинския наследник" на McLaren F1

Два пропелера с диаметър 400 мм ще засмукват въздуха под шасито и ще го разреждат, генерирайки ниско налягане и вакуум. По този начин за създаването на притискащ ефект няма да се налага използването на спойлери, въздуховоди и антикрила, което според Мъри прави дизайна "по-изчистен и привлекателен".

Подобно на McLaren F1 в T.50 ще има три места, като шофьорското ще бъде разположено в средата. Всички прибори ще бъдат аналогови, а органите за управление - ориентирани към пилота.

По думите на Гордън Мъри T.50 ще бъде ориентиран най-вече към усещанията при шофиране, а не към поставянето на рекорди за скорост или динамика. Ще бъдат произведени точно 100 екземпляра, всеки от които с базова цена £2.2 млн. (€2.5 млн.), а доставките започват в началото 2022 г.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Ивайло

    9 1 Отговор
    Ми добре е, изчистена, лека! Ще е интересен проект, дано се случи!
  • 2 бай онзи

    2 3 Отговор
    моите уважения за г-н Мъри, но F1 определено не е първата серийна кола с активни спойлери.

    Коментиран от #3, #6

  • 3 123

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "бай онзи":

    а коя образовай ни

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор

  • 5 stefano

    5 0 Отговор
    BRABHAM във формула 1 ги забрниха ,че засмукват песъчинки ,малки камъчета от пистата и ако има друг състезател отзад ги получава по КАСКАТА.. като дъжд....
  • 6 ссс

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "бай онзи":

    Chapral - има го в Гранд туризмо 4 - с два вентилатора отзаде
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.