30 850 150

Бензинови или дизелови употребявани коли предпочитат българите?

Бензинови или дизелови употребявани коли предпочитат българите?
Снимка: Shutterstock

Статистиката на МВР, която показва броя на регистрирани автомобили в нашата страна е сравнително добър лакмус, за да се направят изводи за това, какъв вид автомобили предпочита българинът.

Вече ви разказахме кой как продава на пазара за нови автомобили, а сега ще обобщим глобалната автомобилна картина в нашата страна и по-конкретно ще покажем тенденциите и предпочитанията на нашенците спрямо дизеловите и бензинови употребявани возила.

Оказва се, че напук на европейските директиви, в България присъствието на дизелови употребявани автомобили се увеличава и вече е почти равно с това на бензиновите. Към днешна дата дизеловите коли в България са 45%, докато бензиновите все още водят с близо 48%, но преднината им постепенно се топи.

Тази плавна промяна се дължи на грандиозните скандали в световен мащаб, свързани с дизеловите автомобили и забраната за употребата им в много градове по света и в Европа. Всичко това сваля цената на дизеловите коли и те се превръщат в предпочитана стока за вносителите на употребявани автомобили у нас.

Малко над 7% пък са колите, които са оборудвани с газови уредби, а електромобилите у нас са пренебрежимо малък процент от цялата картина. Прогнозите са, че инвазията на дизела ще продължи у нас поне още две - три години, след което, те отново ще започнат да намаляват.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 44 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    40 159 Отговор
    Българина предпочита истински автомобили като Дачия Дъстър с премиум усещане на допустима цена.

    Коментиран от #6, #43, #60, #77, #107

  • 2 The King

    93 187 Отговор
    Само бензин, без газ и без нафта. Едното е за готвене, другото - за отопление. Бензинът е за каране. Казах!

    Коментиран от #36, #80, #108

  • 3 Смешници

    95 27 Отговор
    Истината е, че българина иска да е Ларш и си взима 20год. премиум автомобил дизел за 5хил. лв. понеже толкова има. А 20год бензинов същия е с 1000лв от горе.

    Коментиран от #67

  • 4 пейо

    58 9 Отговор
    Както казаха в статията По-евтини са затова и по- предпочитани. Това за процента на газта не е вярно. Има много коли с ГУ просто не е отразено в КАТ. При някои коли разликата между бензин дизел за еднаква година достига 4-5 000 лв в полза на дизела. Как няма да се купуват дизели.
  • 5 Баш майстора

    95 7 Отговор
    Българинът почти винаги търси "Изгоден автомобил" ,да "ГОРИ МАЛКО и да ВЪРВИ МНОГО" ,да е компактен за по лесно парко место в града но да събира много багаж,да е с евтини чати за поддръжка ,но и да е доста луксозен за да му завиждат ,повечето гледат газърииката и като скочат в "Джаза" после в сервизите се усукват "не можели нещо по евтино да се измисли".

    Коментиран от #42

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 заз на газ

    66 34 Отговор
    Запазен 6-7 годишен дизел в Германия,е два пъти по-скъп от бензиновия аналог на същите години и километри!

    Коментиран от #75

  • 9 мислещ

    25 29 Отговор
    Не се съмнявам, че кухата кратуна на Бай Ганьо няма да роди никаква стойностна идея и ще плаща луди пари за поддръжка, за да му е "евтино".
  • 10 qwerty

    32 13 Отговор
    статистиката на АГУ не крайно не точно, понеже повечето коли на с отбелязана АГУ в талона. последно време е нормално да се залита по дизела, понеже ката разноски за гориво е по-изгодно от еквивалентен бензинов двигател (бензин), друг е въпроса дали във времето тази икономия се запазва. При ново МПС на 20 г. 120+ кс. освен всичко останало има идно бонус 1000 лв. за АГУ и цената с обслужването надхвърля 50% от МПС. Затова явно изглежда по примамливо нафта ако може да е с верига, да се смени едно масло за 50 лв. и да се дава газ, а каквото дойде като повреда и обслужване да се разсрочва във времето.
  • 11 Ввв

    30 20 Отговор
    Който има пари за година да дава повече за бензин,отколкото струва колата му,жив и здрав!!!
  • 12 бай дъ уей

    67 39 Отговор
    Жена ми кара"Хюндай Атос"...1.0 64 к.с.!!! В града гори над 7 л/100.Аз си карам "Нисан Микра" дизел 1.5 82 к.с..Разход в града 4.3-4.5 л /100. Е, какво ще кажете против дизела?!

    Коментиран от #47

  • 13 Фен на немското

    47 10 Отговор
    Много негативни коментари, на фона на доста обективна и неутрална статия.Аз лично имам и дизелова и бензинова кола без газова, и общо взето разходите по двете са еднакви.Като се има предвид поддръжката на дизела и разхода на бензина няма разлика в средствата по двата автомобила.Бензина е доста по-чист от екологична гледна точка, но ако дизела си е с добър катализатор, а и в ниските обороти е доста добър.Според мен няма нищо лошо в увеличаването на дизелите щом обстоятелствата ги правят по достъпни.

    Коментиран от #14

  • 14 123

    37 13 Отговор

    До коментар #13 от "Фен на немското":

    Напълно съм съгласен с теб. Само едно нещо ще те поправя. От някоко години дизелите ЕВРО 6 са с по-малки емисии от бензиновите. DPF и Adblue са вградени във всички и те постигат по-добри параметри на СО2 и още няколко показателя от бензина.

    Коментиран от #81, #144

  • 15 онзи

    77 16 Отговор
    Като дойде време за двумасов маховик и съединител,дюзи,Dpf,турбо,Егр,помпа налягане и др...тогава е големият рев...При нов внос на по 400-500 хил.км тези неща идват бързо;)

    Коментиран от #115

  • 16 Талисман

    61 19 Отговор
    Купуваме си ,,запазен'' дизелак на 160 000км. И още първата зима почва едно чесане по главата
  • 17 потребител

    69 16 Отговор
    Най-доброто за лека кола е атмосферен бензинов мотор. Другото - дизел, газ, метан, електро - са компромиси, които и аз правя, и осъзнавам това, но...налага се.
  • 18 Aladin

    69 5 Отговор
    Всичко зависи от това колко километри се изминават горе-долу на година. Ако се кара не повече от 10-12 хиляди годишно или предимно градско, дизел не е необходим, бензинката върши идеална работа. За повече от 12 хиляди на година - дизел или бензин с газово. Друг е въпросът, че внасяните в България дизели са изтърбушени от каране, защото никой нормален човек на Запад няма да си купи дизел, ако не кара много. Най-малкото цената на нов дизел е поне 4-5 хиляди евро отгоре и ако няма да избие тази цена с каране, не му трябва дизел. Общо взето дизелите се продават, когато им е взето здравето, и максимум до година-две идват големите и скъпи ремонти - турбини, дюзи, маховици и т.н. Но всеки си прави сметката.

    Коментиран от #20

  • 19 охохохохох

    20 36 Отговор
    Само нафта и нищо друго !

    Коментиран от #71

  • 20 офофофоф

    17 35 Отговор

    До коментар #18 от "Aladin":

    Изтърбушена ти е тиквата-нов дизел и забравяш ! Това е !

    Коментиран от #24

  • 21 Нищо незнаещ

    13 6 Отговор
    И нейде има български народец и за сведение той е много прост и пешеходец
  • 22 Нищо незнаещ

    5 5 Отговор
    И нейде има български народец и за сведение той е много прост и пешеходец
  • 23 АВСТРИЕЦ

    41 11 Отговор
    80%от Австрийците карат ДИЗЕЛ ,стига с тия спекулации,всеки да кара каквото му харесва...👍
  • 24 Aladin

    31 6 Отговор

    До коментар #20 от "офофофоф":

    До коментар 20: Говорих за старите дизели, които се внасят в България. Никой не може да ме убеди, че дизел на 10 години е на по-малко от 200 хиляди километра. Или не си прочел това, което съм написал, или се правиш на остроумен, какъвто всъщност не си.
  • 25 гост

    38 5 Отговор
    Значи моето градче е изключение където 7 от 10 коли са дизел, без да зачитаме това, че при бусовете и камионите са 9 от 10. Нямам против дизел, но да е пречистен и изправен, а у нас мнозинството не са и първото нещо дори преди регистрация е да се изрежат пречиствателните системи на колата, за да нямало проблеми казват, а това, че се превръща в генератор за отрови никой българин не го вълнува. Никой не се замисля колко отрова бълва колата му, щом му харчи 5л. Това е убийственото, хората, които ги купуват и ползват, а не самите коли. Ето един нож сам по себе си може да е необходим и опасен и само човекът решава за какво ще го ползва. Моля се да затегнат ГТП и всички неизправни коли да не минат прегледа, без да са изпълнили стандарта, по който са регистрирани, така ще е добре за всички ни, редно е да го осъзнаят повече хора.

    Коментиран от #45

  • 26 diesel forever

    39 10 Отговор
    Само нафта, друго си е да трака и смърди, а като я настъпим, къпем всички с къдиляк, баровците веднага си вдигат джамовете, а иначе на отворено да ги виждат в лъскавите крадени еврофондови коли.

    Коментиран от #27

  • 27 Манго с БМВ

    21 14 Отговор

    До коментар #26 от "diesel forever":

    А така колега, аз махнах катализатора и филтъра, сега пушим яко, и никой не смее да кара зад мен, по добре от застраховка и броня
  • 28 Таисан

    24 22 Отговор
    Само Бензин с нафтовите печки само главоболия.
  • 29 Цървулчета

    18 29 Отговор
    Най-ми е интересно льо7льовците като започнт-турбо,маховици,чули нещо там на пейката пред блока.Я по-добре газчица си казва Ганя,хем ще сипя за 10 лв и ще отида до кафето в Люлин с Кайена за 15 бона...

    Коментиран от #32

  • 30 афая

    34 24 Отговор
    Мита да икономичността на дизелите е вече история ! Това, което го "спестяваш" от горивото, после в троен размер го даваш в сервиза. Трябва да си голям наивник, да смяташ, че след като си купиш дизелов автомобил, ще си на далавера. Това дори и в Африка го проумяха, но у нас ще трябва да минат поколения !
  • 31 Таисан

    21 22 Отговор
    Нафтови печки през лятото ,а зимата е опасно защото почва дърпането.Само бензин да си спокоен.
  • 32 BMW M4

    10 10 Отговор

    До коментар #29 от "Цървулчета":

    А който кара само с 98 и дори не иска да чува за газ? Или който има 760Li?
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор

  • 34 123

    15 6 Отговор
    ега ти излиянията по тая статия 4 цилиндъра бензин на газ - най - икономично и икономически изгодно при над 8000 км на година. от там на нататък за всяка екстричка си плащаш дали ще е дизел или бенз повече цилиндри турбини задвижване спирачки и нт. и кат стане на 20 год. почва мъката, ама положението е, че нямаме избор тъй че си правиш сметка на джоба и решаваш или бг. действителността купуваш на кредит и после виси пред блока
  • 35 Иво

    19 17 Отговор
    Бензина е по изгоден и надежден от дизела

    Коментиран от #37

  • 36 Само нафта

    4 8 Отговор

    До коментар #2 от "The King":

    шЪ чекаш баце.
  • 37 Само нафта

    2 6 Отговор

    До коментар #35 от "Иво":

    И ти шЪ чекаш баце.
  • 38 Само нафта

    24 19 Отговор
    Имам и бензин имам и нафта. Бензина - сипвам и сипвам и сипвам и сипвам.... а не карам! Нафтата - карам и карам и карам и карам... а не сипвам!
  • 39 Все тая

    32 23 Отговор
    Като чета коментарите разбирам колко невежи има. Дизела зимата не палел, бензоновата кола била по-скъпа, и още, и още... Правилно употребяван дизел зимата пали по-лесно от бензин. Всеки дизелов автомобил е винаги по-скъп от бемзиновия еквивалент. КПД-то на дизела е в пъти по-голям от бензина. Всички иновации в бензиновите двигатели са взети от дизеловите такива. Въвеждането на инжекциона, директното впръскване, търбинирането, кулерите, всички тези неща са взети от дизеловия двигател. Един съвременен дизел е доста по- чист от всеки бензинов двигател. 9г карах кола на газ/бензин, от както карам дизел, бензинова кола на снимка не искам да видя.

    Коментиран от #40

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор

  • 41 Дядо Мраз

    31 7 Отговор
    Така мареченото КПД на бензина е 0.36 а на дизела е 0.45. За тези който не разбират е в проценти.Съответно за бензина от 28% до 35% а за дизела от 35%до 45%.Къде виждаш разлика в пъти.Кпгато не разбирате не пишете глупости.Някой по-горе беше писал че колата му гори дизел към 5 на сто.по 2.30 колко прави.Моята е 150коня и е 4*4 и гори LPG 16 на сто по 0.92стотинки.Тежи два тона и вози като лодка и има сумати екстри.Та кое е по евтино на газ или нафта.
  • 42 Алфа Ромео

    22 0 Отговор

    До коментар #5 от "Баш майстора":

    Има доста такива "баровци", гледам им "премиумите" Алуди, ВМЗ или Бенц на 15-20 години със зимни гуми ги търкалят лятото или със летни изтъркани галоши, на гол тумбак чифте пищови...
  • 43 Ганьо

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Що не вземеш да млъкнеш най-после. Не виждаш ли че кочината палат няма да стане!
  • 44 Дядо Мраз

    11 6 Отговор
    То май е обратно .Вие сте баровци където карате със скъпо гориво.Аз съм беден гледам да ми е евтино.
  • 45 Фернандо Алонсо

    24 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Благодаря Ви колега! Мнението ми изцяло съвпада с вашето, а именно, че трябва веднъж завинаги Ганьо да спре да си премахва ДПФ, ЕГР, Катализатори и всичко екологично в колата си. Всеки който е родител ще разбере. Хора вие убивате, когато тоалетните ви, наречени коли бълват черен, син, сив и бял пушек, след като настъпите, "чипосаната" си бракма. Изобщо не ме интересува, че след "подобренията" кенефа харчел с половин литър по-малко и станал 200 или 300 к. с. Като сте големи състезатели си купете състезателен автомобил и си платете да карате на писта! Това с карането на такива отровни автомобили е еквивалентно на опит за убийство. Който няма пари да си поддържа автомобила, плюс гориво, плюс данъци, просто няма да кара.

    Коментиран от #50

  • 46 Все тая

    24 16 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Глупи, един 2.0л бензинов двигател произвежда 30кс на 2000об. Един 1,9 тди двигател същите 30кс ги произвежда на 1300об. Ти карал ли си някога кола на 75кс? Май не си. Я вземи някой дизел 250кс и виж как ще ти счупи някой прешлен. Я прочети малко от кога се слагаъ турбини на бензиновите двигатели и от кога на дизелите. И пак се върни. Какви бяха бензиновите двигатели преди 20г? Я ми кажи? Карбуратори, моно ижекции и подобни асматици с разход 20 на сто. Айде като се научиш малко пак да се върнеш. На всякъде където се изисква сила на двигателя, то той е дизел глупи,точно заради високото КПД. Някога имаше бензинови камиони, ама ти по всяка вероятност си бил блясък в очите на тати по това времв и не ги знаеш. Зил, Газка бяха бензинови камиони, харчеха по една цистерна на ден, и като им качиш 3куб.земя и не може да тръгне. Пуснаха дизели и почнаха да влачат по 10-15 тона. Дойдоха камазите и 20 тона ги нямаха за нищо. Сега има страни дето влачат по 60 тона. Това с бензинов двигател няма да можеш да го направиш,глупи.

    Коментиран от #49

  • 47 Алфа Ромео

    18 7 Отговор

    До коментар #12 от "бай дъ уей":

    Ще кажем че изхвъря твърди канцерогенне частици и децата ти ги дишат, ама нали спести 10 лева на 100 км., а ако си на газ си по-екологичен и плащаш колкото с дизела ако не и по-малко на 100 км. в някои случай. Сега някой ще каже тя газовата струва 800-1000 лева, ами има много прилични коли се продават направо със газова на прилични цени, газовата се изплаща за 8-10 000 км даже и да си я купиш после след автомобила.
  • 48 Дядо Мраз

    31 3 Отговор
    При LPG от ауспуха излиза чиста вода.Првителството пак приката хората който карат на газ.Няма разлика за данъка дали е на газ.А трябва.Някакъв френски 20 годишен таралясник на нафта ще плаща 20лв.данак а моята на 8 години плащам 360лв.Това че е на газ неги интересува.

    Коментиран от #51

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор

  • 50 Ганьо

    14 9 Отговор

    До коментар #45 от "Фернандо Алонсо":

    Ганьо маха само DPFа. Катализаторите ги махат автокъщите и крадците! Но дори с махнат катализатор бензина не фърга дим, но дизела пуши яко и смърди на кюмюр!
  • 51 Ганьо

    9 0 Отговор

    До коментар #48 от "Дядо Мраз":

    Интересува ги. Парите. Те ги интересуват
  • 52 Все тая

    13 17 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Глупииии, глупи, турбините са измислени в авиацията, глупи. Там горе на тоя разреден въздух двигателя няма да работи!!! Във повечето автомобилни състезания като Ф1 например използват ЕТАНОЛ!!! НЕ БЕНЗИН!!! Ама ти от къде да го знаеш. В драг състезания използват пак ЕТАНОЛ!!! Ама ти от къде да го знаеш. Я ми кажи на 24ч на Льо Ман какви двигатели използват? Сигурен съм че не знаеш за това ще ти кажа. От доста години бензинките не издържат там. От много години там са предимно автомобили с дизелови двигател. Един от властелините там доста години по ред Ауди печели с двигател ТДИ!!! Сега навлязоха хибридите, но двигателите пак са дизели. Бемзинките просто не издържат. Да се върнем на търбините. Турбото е вградено първо в авиацията, причината съм ти я казал по-горе. Турбината повишава КПД на всеки един двигател. При бензинките има един проблем при поставянето на турбо. Компресията на двигателя трябва да се намали, за да се избегне самовъзпламеняването на горивната смес. При дизела глупи, точно това е целта самовъзпламеняване!!! При висока надморска височина атмосверен двигател има проблем. Въздуха е разреден, и не толкова плътен. Това прави горивната смес некачествена. От там двигателя не работи правилно. Казах ти, порасни малко, понаучи малко, и пак се върни.

    Коментиран от #56, #74, #142

  • 53 Дядо Мраз

    9 2 Отговор
    А етанола се възпламенява сам като при нафтата.Или не.Големите пари ще ви накарат да повярвате и че земята е плоска.най много сажалявам че не съм на мястото на тези с парите.Ще ви направя на маймуни..Ще вярвате че ходенето на глава е вярното.И още много неща от който имам изгода.А дали разбрахте какво ви казвам.?
  • 54 Владислав

    13 11 Отговор
    Всеки сам си преценява, но трябва колата да се поддържа.Аз съм фен на дизела по ред причини, но то е комплексно, комби, извънградско каране, по-голям въртящ момент, по голям ряз и най-вече яко товарене и пак върви и тегли.и още много други неща, но наистина са си пари, както написа един колега, двумасов маховик (денпферен съединител комолект) 900 лв комолекта на LUK, затапване на ЕГР DPF,.ВИХРОВИ КЛАПИ, айде още толкова, смяна на верига със все ремъци ролки и т.н още 1500 лв. Това го казвам за ауди а6 3,0 tdi. И това е след покупката която е 12,000 лв.А е стара кола, но за сметка на това лукс, комфорт, динамика, практичност...... Нямат равни. Просто всеки според чергата си но не плюйте дизела е така щото трябва да го. Щото като ми стъпите със същия аналог на магистралата но с бензинов мотор и ще ви поздравявам със стоповете.

    Коментиран от #70, #79, #101, #103, #106

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор

  • 57 Сандокан

    12 1 Отговор
    Комплекси, комплекси, комплекси също така и доста глупости!!
  • 58 Дядо Мраз

    6 1 Отговор
    Както казва мечо пух .Едните го могат другите не.Това е истината.Другото са празни приказки.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор

  • 60 vasik atanasova

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    ха ха ха ха ха ххааа ха ха ах аха българина обича премиум бензин с газчица дачия ще карат само служебни коли
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор

  • 65 ФИНЦИ

    4 2 Отговор
    НЕ САМ ЧЕЛ ДРАСКАНИЦИТЕ ПО ГОРЕ НО МОГА ДА КАЖА ЕДНО НИЩО НЕ ТЪРСЯТ ЩОТ СА БАСТУНИ И НЯМАТ ПАРИ И КУПУВАТ КОШНИЦИ И ТАКА ЩЕ Е ЗА НАПРЕД
  • 66 боико

    3 1 Отговор
    СТАТИСТИКА НА МВР ТЕ НЕ СТАВАТ ЗА НИЩО КОТО ИМ КАЖАТ ОТГОРЕ ДОВА ПИШАТ
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор

  • 69 Townboy

    18 1 Отговор
    Класиката е 12 годишно БМВ 5ца дизелак с десен волан свирещо турбо и прецакани дюзи дето дими като локомотив и регистрационен номер започващ със СО.
  • 70 Алфа Ромео

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Владислав":

    Типично по Ганьовски, кво да очакваш повече, толкова, по-нагоре няма как...
  • 71 Bobi

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "охохохохох":

    Кара и си скапания диэел
  • 72 Гост

    9 5 Отговор

    До коментар #68 от "Все тая":

    Не може дори да осъзнаеш каква глупост си написал, защото не правиш разлика между по-голямо КПД и в ПЪТИ по-голямо КПД. А да даваш пример с БМВ 535 Е60, че чупело вратове с неговите умрели 6,5 секунди от 0 до 100 км/ч, показва какъв палячо си! А модератора е по-кух дори от теб.

    Коментиран от #78, #82

  • 73 Денис

    0 8 Отговор
    Само 1.9 тди
  • 74 хич

    17 0 Отговор

    До коментар #52 от "Все тая":

    В Льо Ман преди 10 години имаше TDI на Audi и HDI FAP на Peugeot, други не е имало и двете вече ги няма при това от години. Другите класове и коли от същия клас са на бензин. Ф1 винаги са били на бензин, Индикар карат с етанол Е85. Драгстерите са на смес от метанол и нитрометан.

    Коментиран от #76

  • 75 Олееееее

    15 2 Отговор

    До коментар #8 от "заз на газ":

    Горе дол толкова е живота на съвременните дизели - около 7 години или тва са към 200 000 км на тяхното каране. И после почват такива харчове, че нема никъв смисъл. Идея да си купиш дизел има само ако е от магазина. Другото е мазохизъм. Ама всеки си знае. Карам служебен Голф дизел- на 5 години е и на 230 000. До 200 000 нищо не бараш , само караш. Нема проблеми. От скоро насам - почнаха да хвърчат хилядарките в сервиза. Нема нужда
  • 76 Все тая

    1 14 Отговор

    До коментар #74 от "хич":

    Хахахахахахахаха Ф1 на бензин??? Хахахахаха поредния глупи. И на бензин от 1,6 вадят 800+ конски сили ли? Кажи честно. Хахахахах

    Коментиран от #117

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор

  • 78 Все тая

    4 13 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Има доста клипове с битки между дизел и бензин. Има един клип с бмв 320i и 320D намери го и гледай колко дизела не върви. Смешкооо казах ти двигатеш не си виждал никога през живота си. Само си чуш, че колите имат такова нещо. Дизелите отдавна не са това, което бяха преди 20-30г. Покарай някоя сериозна кола дизел и ела пак да ми кажеш че не вървят. Да не могат да набират като бензиновите, но това е само за старта, после нещата се развиват по друг начин. На дизел със същите конски сили като на бензинлата ще му вземеш 1ва,2ра най много, от там само ще му дишаш пушилката.

    Коментиран от #87

  • 79 Фернандо Алонсо

    13 0 Отговор

    До коментар #54 от "Владислав":

    Ей го и тоя : "*затапва EGR, вихрови клапи и т. н. Моля Ви, не спорете за глупости, който каквото си харесва, нека това да си кара. При всички положения и двата вида гориво си имат предимства, но при покупка на употребяван автомобил, всяка покупка на дизелов автомобил, който е над 150 000 км, а повечето са на над 200 000, е риск с повече и по-скъпи евентуални последващи разходи. Положението става страшно, когато автомобилът е на над 300 000 с незнайно колко предишни собственика и т. н. Друг факт, е че горивото, особено дизела в БГ е с лошо качество, а дизеловите са по-капризни, към горивото. Относно Ф1 горивото е бензин с октаново число между 95 и 102 и съвпада на 99 % с това от колонката, разликата е в 1%, където този процент прави разлика в летливост и плътност на горивото.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор

  • 81 ПетровДругарят Петров

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Ad Blue е за намаляване на азотните газове,EGR-а е по същата причина сложен до турбото.
  • 82 Все тая

    6 15 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Бмв 530i 272hp/315nm. 0-100, 6,6 sek. Max speed 250km/h Бмв 530D 235hp/500nm 0-100,6,8 sek. Max speed 250km/ Глупи,2 стотни дори не можеш да ги видиш без помощни средства. Обърни внимание, че бензинката е с повече коне, и виж какъв въртящ момент има, после виж и дизела. И двете са 3000куб и двете се 6 цилиндрови. Айде бягай пишкай и лягай.

    Коментиран от #85, #88, #92

  • 83 Ганьо

    7 1 Отговор

    До коментар #59 от "Все тая":

    По-скоро бърка етанол с метанол. Поредният надъхан еко-шаран. Не съм наясно какво точно гориво се използва във Ф1,но мисля че и на меттанол не са. С метанол карат драгстерите. Но той е твърде разрушителен за двигателя и е отровен за цивилна употреба.

    Коментиран от #84

  • 84 Все тая

    3 1 Отговор

    До коментар #83 от "Ганьо":

    Етанола си е чист спирт 100гр. Продава се във всяка аптека. Етаноловото гориво се прави или от царевица, ечемик и още нещо беше или по химичен път. Етанола изгаря много по добре от бензина. Етанола е много по безвреден при изгарянето си от всеки един бензин. Етанола дава повече енергия от бензина. Етанола развива доста по висока температура от бензина. За това двигателите се правят специално да работят на етанол. Нормалните коли, които се правят за драг състезания и се правят на етанол им се циментира блока, за да може да издържи двигателя. И въпреки това, почти след всяко състезание двигателя подлежи на ремонт. Буталата не са като на нормален автомобил, почти нищо не е като на обикновения двигател. По еврогейска директива във всеки бензин продаван по бензиностанциите трябва да има до 7% етанол. На всяка бензинова колонка го има. При дизела е процентите не помня биодизел.

    Коментиран от #86

  • 85 Ганьо

    10 7 Отговор

    До коментар #82 от "Все тая":

    Въртящия момент не те касае в лек автомобил. Там са важни конете. Нютоните се гледат когато трябва да изтеглиш 60 тона товар по нанагорнището. Да си виждал ТИР да кара със 100 по нанагорнище? Не! Тегли със 60 но ТЕГЛИ! Бензина няма проблем и със 130 да пердаши по баира но пък няма да изтегли 60 тона не със 60, с 0 дори. А съм виждал и как бензиново БМВ изпреварва ТИР по нанагорнище! (Колко е умно да изпреварваш на наклон друг въпрос) Толкова са ви объркали хитрите немци с техните вагони че не знаете на коя планета се намирате от погълнатия кюмюр!
  • 86 Ганьо

    7 4 Отговор

    До коментар #84 от "Все тая":

    Приказваш пълни глупости. Няма м време да те уча, можеш и сам да си провериш колко енергия има в бензина, нафтата и етанола! Другото също е простотия. Етанола е и корозвен за металите и го слагат за да могат най-вече ония с царевицата да си продават продукцията! Хонда само дето не го пишеше в прав текст в по-старите си ръководства на потребителя "търсете бензин с по-малко малко етанол"! Много, много си заблуден а нямам цяла вечер да ти обяснявам всичките схемички в които ония от ЕPA оплитат хората и автопроизводителите! Само едно трябва да се направи но те не го праеят: да се забрани тоя мръсен кюмюрлък: дизела за леки коли!

    Коментиран от #89

  • 87 Да да

    8 4 Отговор

    До коментар #78 от "Все тая":

    Интересна логика имаш! Първо БМВ не е кола, а диагноза. Второ бензинка 1,2 с турбо вади спокойно 120-140 коня, за дизел такава мощност минимум 1,6. Ако сложиш бензин с турбо 1,6 и тръгнеш да го гониш с дизела, ще го стигнеш след като паркира. Дизела е подходящ за тежки автомобили(комбита), бусове, камиони. Ако искаш да си бърз, лек, маневрен - бензин. Когато кола на дизел спечели WRC, тогава може да пишем отново. Само за инфо - Първата кола минала 1000 км/ч е Блу Флейм и е била на газ. Тва някъде около 1975 година е било.

    Коментиран от #90, #91

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор

  • 89 Все тая

    2 8 Отговор

    До коментар #86 от "Ганьо":

    Да най добре не си губи времето. Нищо няма да ми кажеш. Направи си труда да прочетеш какво е етанил. Там ще разбервш и какво е етаноловото гориво. Викаш на колите въртящ момент не им трябва? Кажи чеСно? Ми ако не е тоя въртящ момент как ще върви тая кола бе глупи3? Я ми кажи? Хахахахаха. Важни били конете. Те са важни за максимална мощност/скорост!!! Хахахаха леле колко глупита има на тая земя.не ни касаел въртящия момент. Хахахахахахахах иди го кажи на всички хиляди и жинера дето толкова години хвърлят труд да го увеличават. Сигурно защото не е нужен. Хахахаха и в комиците не съм се смял така. Вие ги засенчихте бре.
  • 90 Все тая

    4 9 Отговор

    До коментар #87 от "Да да":

    Да, да то за това днешните талиги дето са 1,2 бензинки по 150кс имат живот от днес за утре. Подмине ли 200000км вдигаш банкет че още не е умряла. Вижда се колко е удачно да турбинираш малолитражки. Ако тръгна да гоня някоя такава, най много да взема да го закача за теглича и да го закарам в моргата къдехо му е мястото.
  • 91 Все тая

    3 6 Отговор

    До коментар #87 от "Да да":

    Иначе за трибуквието съм напълно съгласен с тебе. Просто за друга обикновенна кола, която да върви толкова не се сещам. А иначе бмв е кола за бедни светофарни джигити. Ама да не се отколоняваме от темата
  • 92 Хаха

    12 2 Отговор

    До коментар #82 от "Все тая":

    Глупии, бензина е БЕЗ турбо и пак наказва тракалника.Сложи му едно турбо и 500 N.m ще ги мине преспокойно

    Коментиран от #94, #129

  • 93 Все тая

    0 7 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    Ок турбо дизел с турбо бензин. Голф 7 2.0ТДИ и голф 7 1,4 тфси и двте са по 150кс и бензинлата е с 4 стотни по бърза. Можеш ли да ги видил тея 4 стотни глупи? 8,2 сек за бензина, и 8,6 за дизела. 4 стотни глупи. Това е от значение само на драг пистата. На пътя е все тая. Ерата на малитражните турбинирани бензинови еднодневки започва. Няма двигател над 1,6куб бензинов. При голф7. Остават само гти-то и толкова. Ама и то е дно гти, пффф

    Коментиран от #97

  • 94 Все тая

    2 10 Отговор

    До коментар #92 от "Хаха":

    С ДВЕ СТОТНИ ЛИ БЕ? МНОГО ГО БИЕ ХАХАХАХАХАХАХА бензина е за косачки и резачки за дърва. За всичко друго има дизел.
  • 95 тОката

    6 1 Отговор
    Имам въпрос. Всички горива[бензин, дизел и lpg визирам] се правят от петрол. А кажете ми, колко [в проценти] е добивът от примерно 1 барел? Колко бензини, нафта, газьотл, керосин, газ за лампи, пропан, Бутан и т. Н. Се добива? За да произведеш 100 тона нафта, може ли другите да ги прескочи или неутрализираш? Ми правете само *скъпоценната* нафта бе?!!! Разбирачи!!! И друг въпрос не ми дава мира, може ли на електричка та да и сложа газ/с/з/с/з/с??? Или нещо по-икиномично, евтино и екологично чисто, за да стигна с 20 минути след оня дизеляк с 345 коня, 234 катъра, 4 мулета и 2 магарвта, смърдящ на смръднят[щото не е нов] и не ползвам климатик и съм с отворен прозорец, до морето примерно?
  • 96 тОката

    1 0 Отговор
    С голяма пиша, лесно се пикае, но времената се менят, към по-лошо😁
  • 97 Гост

    17 1 Отговор

    До коментар #93 от "Все тая":

    Ти си истинско олицетворение на това, колко ниско може да падне бай Ганьо в самонавиването си, че неговия дизелов трошлвк е хем икономичен, хем бърз. Как изобщо ти хрумна да сравняваш 1,4 бензин с 2,0 дизел и на всичкото отгоре да казваш, че дизела изостава малко? Ти си напълно смахнат прошляк.

    Коментиран от #99

  • 98 тОката

    4 2 Отговор
    И най-лошото е, на много хора КПД-то в главата им е * - *, но се цепят като цепеняци[авторитети] 😄
  • 99 Все тая

    8 7 Отговор

    До коментар #97 от "Гост":

    Значи в цяла европа са ганьовци според тебе, защото карат дизели. Хахахахахаах смешко когато искаш един автомобил да върши работа то този автомобил е дизел. Ако искаш да се перчиш пред празноглавата силиконова кифла с мозък като оризово зърно си взимаш бензинка и понеже си скъсан от всякъде и слагаш газ, а ако си още по скъсан метан. Айде карай си косачката за трева и не ме занимавай повече. На вкус и цвет тавариш нет. Когато видиш камион, кораб, самолет на бензин обади ми се. Всички машини които извършват някава работа са на дизел! Тея дето са за пълнеж са на всичко останало. Едно е 4л на 100км друго е 8+л на 100км, леко е по две. Математика трети клас. Нито съм тръгнал да се състезавам с тези около мен, нито ми дреме за колко ускорява до 100км/ч.

    Коментиран от #102, #111, #113

  • 100 serjant

    5 0 Отговор
    krajat na dizela e daleche daleche v neobozrimoto badeshte. samo si pomislete che vsichki zemedelski mashini sa dizelovi , celijat svetoven transporten park ot kamioni,korabi,goljamachast ot lokomotivite,stroitelnite mashini i dosta drugi vlucitelno i aviacionnoto gorivo .prosto edno lobi se opitva da se naloje nad ostanaite .....
  • 101 ДедоВиЯ

    5 1 Отговор

    До коментар #54 от "Владислав":

    Баш па на аутобана "аналогов" бензинов мотор ама ич нема да те бави! Ти де ша запреш с мазутника той от там те почва... Те по ралитата не работят с български дебили. Ша знаиш!
  • 102 Фернандо Алонсо

    6 2 Отговор

    До коментар #99 от "Все тая":

    Ок, карай си дизела, но без да му махаш ДПФ, без да му затапваш EGR и всички подобни изродщини, които правят в БГ, след като си купят дизелов автомобил. Според мен, когато си купуваш нов автомобил си заслужава да си купиш дизелов, но за втора употреба, трябва или да познаваш собственика или пълна сервизен история и колата да е макс на 150 000 км. Всичко друго е измамна икономия. Ще видим в дългосрочен план сегашните бензинови малолитражки, колко ще издържат, защото и те имат вече по_сложни дюзи, двумасови махивици и турбини. Проблемът е, че масово, компактните и малките автомобили ги правят само на бензин и няма да има алтернатива...

    Коментиран от #105

  • 103 Алфа Ромео

    9 0 Отговор

    До коментар #54 от "Владислав":

    Същата кубатура бензин с турбо ще те направи смешен бе Ганчо, кво се биеш по гърдите че си голяма работа със тоя семеен шлеп като хвъряш канцерогенни сажди след теб.
  • 104 Истината

    9 2 Отговор
    Японците карат 92% бензинови коли, щото са много прости. Втора ръка нафтови печки влизат на незнайни километри в идеално състояние почти нови-ха ха ха.
  • 105 Аман от дебили в БГ

    5 1 Отговор

    До коментар #102 от "Фернандо Алонсо":

    Максимум на 150 к,а един мармот завиваше шоколад в станиол,лапешки истории
  • 106 vasik atanasova

    4 2 Отговор

    До коментар #54 от "Владислав":

    а аз ще те поздравя с левия ми мигач евала за аудито но бензина е по хубав само че бърка дълбоко в джоба затова и всичките топ версии са бензинови S RS СА СИ БЕНЗИНОВИ иначе ауди правят едни от най добрите дизели особено двигателя комън реал
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор

  • 108 Алфа Вълкът

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "The King":

    Това е точно, но българинът в масата си е простичък човечец и обича простичките неща. Виж колко дислайка имаш, значи простите хора са два пъти повече в тая държава.

    Коментиран от #110

  • 109 гощо

    4 2 Отговор
    Бензинов само ако е V-8 Другото няма душа и емоция сравнено с дизела! Проблема на дизеловите е,че са на по милион километра и е останало само ремонтирането!
  • 110 Читател

    12 3 Отговор

    До коментар #108 от "Алфа Вълкът":

    Това мнение... е силно разпространено сред 20 годишните, късноизживяващи пубертета. На които мама/тати са им купили някаква кола, наливат им бензин... и карат по 2-3000 км./годишно, като в тези километри е включено и ходене до морето. Разумен човек, няма да "хвърля" 1000 и нагоре лева годишно в повече, след като може да ги спести от разликата бензин/газ; Хондата ми гори 8/100 бензин и 10/100 газ. 17 лв. срещу 9 лв. При 20 000 км. годишно - 200 пъти по 8 лв. разлика. Това са 1600 лв. от тях - 240 отиват за бензин, 160 (прекалено много е това, но от мен да мине) - за подръжка на АГУ (смяна на 2 филтъра за 8 лв. на 10-15000км.); Аз съм работещ човек, сам изхванвам семейството си и е смятам, че граничи с малоумието да хвърлям над 1000 лв. годишно.... само заради снобизма - да карам на бензин. Нека не забравяме и еко-елемента в избора на гориво.
  • 111 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #99 от "Все тая":

    Палячо, самолетите са на керосин. Дори и танковете са с бензин, така че тъпите ти сравнения си ги заври някъде. Ти си пълен цървулан и за твое сведение никога не съм карал на газ. Такива пушляци като теб, скоро ще ги забранят навсякъде, защото не им пука за околните и тровят всички с корубите си.

    Коментиран от #112, #126

  • 112 Читател

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Гост":

    Нима смяташ, че ползвайки бензин/дизел замърсявап по-малко спрямо шофиране на газ(пропан-бутан/CNG)? Интересно - с какво образование си, защото определено проявяваш сериозна доза неграмотност.

    Коментиран от #118

  • 113 Читател

    9 0 Отговор

    До коментар #99 от "Все тая":

    Прав си - дизеловият двигател е с по-високо КПД. Затова е по-подходящ за всякаква тежка техника - трактори, камиони, комбайни и т.н. Проблемът е - че е прекалено сложен и капризен двигател. С много по-скъпа подръжка. И силно-замърсяващ с канцерогенни замърсители. Затова и по-разумните държави/градове, се опитват да ограничат употребата на дизелови автомобили.

    Коментиран от #127

  • 114 тОката

    2 2 Отговор
    Нашлусал съм се колко икономичен е дизеът- а мерси. Карал шкода 3 цилиндрова, едвам пипа педала, кара с 90-100 и пуска по инерция като си мисли, че прави нещо:). И му докарвала 4,1л -5л на 100. А мерси:), Аз си пърпоря със 130-40 ( не че не може и повече с това "ниско" КПД) без да се събразявам с нищо и сметнато в пари прави 2,9 - 3 литра дизел. Е аз ли не мога да смятам.... да не говорим за разликата в поддръжката на двата типа автомобила, комфорта( щото се сравнявам с дизели на същата възраст). Всеки си има някакви нужди и гледа да си ги задоволи, но много хора нямат нужда от дизел, но като не могат да карат трактор, булдозер, фадрома, си купили таралясник :)
  • 115 Този

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "онзи":

    И Ганьо, не поддържа тези системи или постига временен резултат с добавки и нашумалото водородно почистване... Ужасно е!! Всяка втора кола като даде газ и зад нея става климатична катастрофа! Щото дизела нали... ай сик...
  • 116 Автомонтьор

    6 0 Отговор
    Явно в Парламента има доста силни лобита по интереси! Нормалните държави си пазят гражданите, забранявайки дизеловите автомобили, а у нас само дотации за покупката им няма! Карайте дизели! Аз се радвам за всички малоумници, който твърдят , че са " икономични"! Комплект дюзи- минимум 1000 лв. и горница, моята комисиона от части- 30 %, 300 лв. за " Добро утро" в джоба + труд.... Диагностика " Умна дюза" / особено на умно " БМВ"!!!/- 120 лв. Дизел, ти наш дизел! Не е като в ТКЗС- то- нафта да се лее по канавките....

    Коментиран от #123

  • 117 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #76 от "Все тая":

    Ти въобще разбираш ли от коли? Или грешно съм те разбрал че Ф1не са с бензинови двигатели?
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор

  • 119 Iceman

    6 1 Отговор
    От Враца до Бургас и обратно 70лв. на газ. Евтино и екологично чисто. Но е факт, че си е друго да ти мирише на галош и да не можеш да си отвориш прозореца, а саждите след теб да те правят да изглеждаш като Икарус.
  • 120 Читател

    4 2 Отговор

    До коментар #118 от "Гост":

    Уф, пак тази простотия - "Газта скапва двигателя" :) Както написах по-горе, за 20 000 км. ми остават едни 1000 лв. Със сегашната ми кола съм минал малко над 50 000 км., т.е. 2500 лв. съм напред. Е колко струва един двигател??? С опел Астра съм направил 150 000 км.. Това е кола купена за 4500 лв. през 2010. От разликата в горивата ми останаха едни 7000 лв. Скапвал двигателя :) При пробег над 100 000 км (и спестени 5 000 лв. от разлика в цените на горивата). ще си купя не само двигател:) Ти като си купил кола, очакваш да векуваш с нея ли :) но все пак - като за теб, добре е да вярваш, че газта скапва двигателя :)
  • 121 фффф

    6 0 Отговор

    До коментар #118 от "Гост":

    Газта не съсипва двигателя. Съсипва го комбинацията смотана уредба + двигател неподходящ за газ. Много често срещана комбинация в БГ - евтина уредба при евтин майстор сложена на произволна кола без да се чете и после - изненада. ************************************************ Ако се избере правилния мотор, сложи се правилната уредба и то от кадърен специализиран сервиз може да си я търкаляш 200-300-500 хил.км. И все пак най-добре си е заводски произведена кола на метан - най-евтино, най-екологично, без недостатъците на афтърмаркета.
  • 122 ончо

    7 0 Отговор
    Аз пък карам бензинова и съм на газ.82 стотинки газ срещу 2,30 нафта.Хич не ми ги хвалете а иначе дизела много пушат.Няма как просто до няколко години да не ги спрат.
  • 123 дрън

    2 5 Отговор

    До коментар #116 от "Автомонтьор":

    В нормалните държави се ограничават дизелите Евро-2-3 и бензиновите до Евро-2.Но това са коли произведени преди 20 и повече години!С дизел Евро 4,5,6 нямаш грижа!! Аман от простотийте написани от газаджий ,само и само да зарибят нови клиенти!
  • 124 дрън

    5 8 Отговор
    Да,на газ е евтино,но колата няма никаква динамика.Все едно че караш каруца по надолнище.Отделно,постоянната смяна на свещи и влошки на клапани,щото разхода на масло става колкото разхода на газ!

    Коментиран от #125, #146

  • 125 Читател

    5 2 Отговор

    До коментар #124 от "дрън":

    Пълни глупости си написал.
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор

  • 127 Все тая

    4 4 Отговор

    До коментар #113 от "Читател":

    За старите дизели съм съгласен че замърсяват. Новите нямат нищо общо със старите. Имат дпф филтри, имат адблу системи и от ауспуха излиза единствено азот и пари. Погледни ауспуха на някоя кола на 2,3 години и ще видиш, че е абсолютно чист. От външната страна ще се изцапаш повече от колкото ако бръкнеш вътре. Карам камион на милион и петстотин, като го запаля няма грам пушече, няма мирис на нафта, няма нищо. Личната ми кола е 2016г ауспуха вътре свети. Няма пушаци, няма миризми на нафти. Ограничават старите дизели, и то само в идеален център на градовете. На всякъде другаде можеш да си караш спокойно. Това със забраните на дизела са бръщолевения на смотаните журналисти. В действителност изобщо не е така. От 2012г съм в Европа, дори и в момента докато пиша и дизелите не спират да се карат ама изобщо. Всяка 2ра кола е тди, цди, хди, дти и така на татък. Компании които никога не са слагали дизел започнаха да слагат дизели. Модели на коли които нинога не са имали дизел започнаха да слагат дизел. Дали е защото ще ги забраняват?
  • 128 159

    7 1 Отговор
    Коментирате крайно не правилно темата. В България работата е по-така. Важно е дизелът да е крайно не екологичен. Ползва се основно градско и то за дърпане от - до! Т. е., дори и да са му читави екологиите всичко се премахва: катализатори (обикн. два броя), премахване, както и софтуерно на ФАП (ДПФ), вихрови клапи, затъкване на ЕГР. Ремап - 30 % нагоре мощността и... Ставам бацета ном. 1 рийш ли у маалата! Боли ма фара за екологията, а извън града карам с до 100, щото икономията над 120 - 130 на съвременният дизел е химера голема (няма сми да ме апострофирате щото имам малък дизелов сув, нов, 1.6, 115 к.с., както и 2.2 бенз, 185 к.с. и съм доста наясно с разходната част)! Беше квото беше. Ама да си правим бла-бла! А за капацитетите, които непрекъснато натякват, че СО2 отделен от дизела е по-малко ще вметна, че ограниченията са заради NO окиси, които са карциногенни, а с тях справянето е по-невъзможно! Така че - продължавайте да махате "запушалките", продължавайте...

    Коментиран от #131

  • 129 Ганьо

    3 1 Отговор

    До коментар #92 от "Хаха":

    Мани, тия трактори на 4000 оборота са мъртви. Бензина едва тогава почва да пердаши и има още 3000 оборота до червеното да ускорява! Ама върви им го обяснявай на тия нафтаджийски черни кратуни!

    Коментиран от #130

  • 130 Все тая

    0 3 Отговор

    До коментар #129 от "Ганьо":

    Само дето на 4000об дизела ще е залепил стрелката в дясно, а ти тепърва ще запопваш да ускоряваш. Ама върви ти го обяснявай. Много сте ми смешни. Да няма интернет, да няма заснети клипове, разбирам. Гледайте бе момчета като не можете да карате. Ела да те повозя на 260кс v6 дизелак да видиш как мре на 4000об.хахахах

    Коментиран от #132, #136

  • 131 Ганьо

    4 2 Отговор

    До коментар #128 от "159":

    А извънградско даже е добре за мотора да се кара по-динамично с около 120 защото изчиства въглеродните отлагания. Или пък в града да не се гаси мотора на всеки светофар! Естествено за бензин говоря, ония черни тракалници боли ме фара за комините им! Всички тия глупости които въведоха и старт-стоп и ЕGR, всичко това УБИВА двигателя, а не води до кой знае какви разлики в замърсяването. Просто капиталистите са намерили още един начин да печелят на наш гръб, като колите се чупят точно на края на гаранцията!
  • 132 Ганьо

    2 1 Отговор

    До коментар #130 от "Все тая":

    Пак не си прав. Нали като превллючиш от четвърта на втора и оборотите веднага стаеат 5000! Това че караш като тираджия, не ти е виновен никой!

    Коментиран от #135

  • 133 Фен

    3 1 Отговор
    Нова,нова,нова!Бензин или дизел!Скрапа на западна Европа си е скрап,па макар и "премиум"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;;!!;
  • 134 фен дизел

    2 2 Отговор
    От първи януари забраняват дизела напълно във франция следват дойчовците 2021,нема зелени нема пембени стикери всички са чао. Всички дизели около 10 млн.коли ще бъдат разпродадени на половин цена на робите България,Румъния,Полша,Украина,Русия,Турция и т.н. Така че всеки който си купи дизел следващите 6месеца ще се самопрееВе да не ревете после че не сте знаели
  • 135 Все тая

    1 3 Отговор

    До коментар #132 от "Ганьо":

    Ганьоооо, ама верно си Ганьо. Не ми трябва да превключвсм от 4та на втора!!! Това не ти е бензиновия асматик. Достатъчно ми е двигателя да е на около 1100-1200об и само натискам и ти казвам чао бамбино. Качи се пикарай съвременен дизел и заповядай пак. До 2007ма година и аз мислех като теб. Бензин и нищо друго. Да ама ми се наложи да си взема дизел, с много недоверие го взех. От 2007ма година до ден днешен бензинов асматик не искам и на снимка да видя. Особенно ако не е турбиниран и е някоя малолитражка дето има живот от днес до утре.
  • 136 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #130 от "Все тая":

    Пак ли ти бе, неграмотно тираджийче? Ела да направя смешен твоя умрял 3,0 литров дизелов Мерцедес с моя "асматичен" 2,5 турбо бензин с 250 к. с. Що не се скриеш вече, че тъпотиите ти станаха множко - то не бяха пъти КПД, не бяха измишльотини за Льо Ман и накрая това за смешния ти и тромав Мерцедес, който е пълен смях като динамика.

    Коментиран от #137

  • 137 Все тая

    1 3 Отговор

    До коментар #136 от "Гост":

    Ти като по-грамотен я ми обясни какво е това тираджия? Разясни ми я тази непонятна за мен професия ли е какво е това? На тебе ти казах ти кола над 75 коня 1,4куб не си се возил, какво остава да си имал.

    Коментиран от #138

  • 138 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #137 от "Все тая":

    Ти верно си страшно неграмотен и нагъл. Нали беше много врял и кипял едно време или забрави, че тираджии сраваха най-тъпите и караха ТИР-овете, защото за друго не ставаха освен да въртят геврека. Та ти си пълно олицетворение на това. Нямал съм кола - само тази простотия ли успя да измислиш след глупостта да сравняваш 2,0 литра дизел с 1,4 бензин, защото били с еднаква мощност? Май ти нямаш мозък щом си си купил скопения дизелов Бенц, който всеки бензини VW, BMW или дори Subaru и Skoda ще те направят смешен.

    Коментиран от #139, #140

  • 139 Все тая

    1 2 Отговор

    До коментар #138 от "Гост":

    Е защо ли още от самото начало си знаех че си глупи. То сигурно и на челото ти го пише. Я ми кажи какво е това ТИР и как се кара? То като ставаш за нещо що не се пробваш? А? Искаш ли да пробваш, мога да ти го уредя? Няма да е за дълго,само метър на пред и 5м на зад в права линия. Завойчета няма да те карам да правиш, че току виж ти се е напрегнало гладкото мозъче. Ако ке са теа дето освен геврек друго немогат, ако не са те ти нали знаеш кое ще си ближеш за сол? Ако не знаш ще ти кажа. А, ама забравих, че си глупи и не знаеш, че всяко нещо, до което ти се докосваш всеки ден, го доставят тея дето само въртят геврека. Вибратора на женати дето го ползва, вместо пикалото ти, че за друго не става пак тея дето въртят геврека са го докарали. Ако не са били те, жена ти на сухо да е стояла. Са и на това да те науча ГЛУПИ. Професия тираджия НЕ СЪЩЕСТВУВА!!! ТИР не е превозно средство!!! ТИР е международна конвенция за превоз на стоки и товари, от, и за страни извън евросъюза!!! Глупи. За да стана ШОФЬОР НА ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ НАД 12 ТОНА съм карал доста повече курсове от колкото ти за аматьорската ти ЛЮБИТЕЛСКА книжка!!! Може за друго да не ставам, ама не работя за 500Е на месец и след време няма да взимам 150 евро пенсийка и да се моля децата да са живи и здтави да ме гледат. На всеки 5г си взимам чисто нов автомобил и не мисля дали ще се счупи. Като се счупи вдигам телефона и отива в сервиз. И всичко това ми е безплатно!!! Не плащам винетки за да карам по разб
  • 140 Все тая

    1 2 Отговор

    До коментар #138 от "Гост":

    А и да допълня. За тея 5 години след като му разкатая играта от каране идва някой глупи като тебе и се кефи каква хубава кола си е взел. А след като за 5 години аз и разкатая играта на тая кола от каране някой голям глупи като тебе разправя на ляво о дясно как дизелите не вървят, пушат замърсяват. Големи еколози станахте бре. До вчера с галошите, днес обули лецовете и станале граждане. Той си хвърля плика с отпадъците през бълкона, защото си мисли че е още на село и долу е бунището, ама еколог станал. Като го спре полицая върви с 20те лева на пред само и само да не го глобят щото глобата ще му е колкото заплатата. И тръгнал да говори кои за какво ставали. Говори ми за коли 250кс,ти само си чувал, че има такива коли

    Коментиран от #141, #148

  • 141 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #140 от "Все тая":

    Не е истина, колко си неграмотен - в два поста имаш над 10 правописни грешки. И в този ред на мисли, за мен е чест да бъда наречен глупи от съвършен къхар като теб. Празната ти кратуна не може да роди друго освен вибратори, пикала и чужди жени, защото е всеизвестен факт какво се случва с жените на тираджиите. Явно с друго не може да се успокояваш в жалкия си животец и за да не се самоубиеш, си вярвай, че нямам кола с 250 к. с. - боли ме фалоса за толкова смешно същество като теб, което си мисли, че е център на света, а не осъзнава, колко е жалък.

    Коментиран от #143

  • 142 Този коментар е премахнат от модератор


  • 143 Този коментар е премахнат от модератор

  • 144 help

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    прочети в нета за евро6 бензин и дизел и ще видиш че нормите на дизела а почти х2, а е пак едно и също евро. В USA обаче са еднакви и затова от там почна дизел гейта, щото докарват стойностите само на хартия или с измама
  • 145 Този коментар е премахнат от модератор

  • 146 qwerty

    2 1 Отговор

    До коментар #124 от "дрън":

    при кадърно сложена газова това с клапаните не е на всеки 10 000 км. или нещо от сорта. факт, че свещите са консумативно, но смяната на 20 000 - 30 000 км. и с оглед възрастта на масовата кола в бг. се касае за обикновени свещи за 20 лв. комплекта. филтър на газова на всяко обслужване на колата за 10 лв. и още + 10 лв. при ГТП това са в общи линии разноските, разбира се според монтажа на 50 000 км. рейка за стотина лева и на 100 000 км. изпарител за сто и няколко лв. според избора., а и 5 лв на година за 2 капачки като ти ги откраднат на паркинга. винаги могат да се завишат или понижат тези цифри, но това е доста реалистична развивка на разноските по АГУ след монтажа на кола среден клас над 10 г. аз си плащам и си правя избора, който може да кара на бензин негов избор, но 110 - 160 кс. за семейна кола е предостатъчно като възможности и динамика

    Коментиран от #149

  • 147 Ники 2

    0 2 Отговор
    Комплексирания българин предпочита дизел и то най-вече да е Мерцедес с 6 пъти въртян километраж, инак е на реални 120 000. С износени вихрови клапи, омазнена турбина, 70% запушен дпф и влизащ често в авариен режим. Иначе е на мерцедеса 143 коня 2.2 не 150, че пак е мн гоялм разхода, по възможността комби, инак повече пари и да е на джанта!! Обикновения българин - беден ще си вземе бензина да му е вярна и здрава за 3-4000лв и да му върши работа. Аз богат българин да кара дизел не съм виждал, е да като изключим 4.2, 5.0 м performance 6.0 w12 ви такива далеч от комплексирания българин. Истината е една Мерцедес ц220 143 w203 да е след фейслифта че много се трошат със запушен дпф и Неше да върви, непризнава, но да е в мрежа, зимата му е лошо. Такова предпочита българина, чичка комплексар с малка пи**а :))
  • 148 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #140 от "Все тая":

    ПРИЯТЕЛЮ не се хаби да спориш със Госта госта Ганьо и други тем подобни индивиди и най вече зомбираните по Агу защото те са само карачи каруцари без грам да са технически грамотни в областта на колите!!! Повечето пишат абсолютни глупости за дизелите!! Повечето коли са във едни заводски рамки на които те трябва да отговарят!! Повечето тука философи не разбират факта че като се моднат Грамотно с умисъл и изкараш колата от заводските рамки се отключва реалния потенциал на тези двигатели - дига се мощността и въртящия момент,оттам по ниския разход!!! Друго напълно се премахват Еко боклуците файда от тях няма ,като се пренапише софтуера в екуто Грамотно колата замърсява далеч под нормите доказано проверено в сериозни пунктове по София!!! Защо е хубаво да се махнат еко боклуците - веднага отговарям заради подобията на горива в Бг оттам аварират адски бързо и се почват мъките!!!
  • 149 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #146 от "qwerty":

    Дрън дрън ярина!!! Карай си асматика на газ пък мисли че е евтино!!! Ние с дизелите щракаме с пръсти само за консумативи и нафта се дават пари за нищо друго!!! Аз съм постигнал около 6,82 лв на 100 .. как и защо дълго за обяснение!!
  • 150 Не ми пука

    0 0 Отговор
    Имам три автомобила -малолитражка за града на бензин ван за приятно и удобно возене с много място и добър поглед върху пътя на нафта и един товарен бус за да си върша всякакви товарни задачи и съм си супер доволен ! Не виждам какво се разправяте толкова ? Важното е колите които имаш да са ти от полза и да ти вършат работа ...според мен това е рецептата !!!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.