Last news in Fakti

2 Август, 2019 19:21 8 046 24

Tesla от Норвегия

  • fresco motors-
  • електромобил-
  • норвегия

Норвежката компания Fresco Motors се готви да пусне в серийно производство конкурент на Tesla Model 3. Електрическият седан Reverie ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди и ще развива максимална скорост 300 км/ч.

Към момента скандинавците не са показали готов прототип, а само компютърни графики на бъдещия електромобил. Визуално Reverie напомня Model S, който е една от най-популярните коли на ток в страната. С дължина от 4 807 мм обаче норвежката Tesla е по-близка по размери до Model 3.

Най-интересната техническа особеност на Reverie е модулната батерия. Ако някой от елементите на акумулаторния блок се повреди или ресурсът му се изчерпи, той ще може да се заменя отделно.

Самата батерия ще поддържа бързо и безжично зареждане. Норвежката Tesla ще има и трансмисия. Тя ще бъде четиристепенна и ще разполага с повишаваща предавка.

От Fresco Motors виждат сред бъдещите си клиенти купувачи, които предпочитат родното производство. Такива изглежда не липсват, тъй като компанията вече е успяла да събере 70 поръчки за електромобила, който ще излезе на пазара чак през 2021 г.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай

    18 13 Отговор
    ТУК ИМА ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ КАКВИ СА ТИЯ 300КМ ИЛИ АКО КАРАШ ТАКАВА КОЛА МОЖЕ, НЕ ТЕ ЗАКАЧАТ ТРИНОГИТЕ И ПАТРУЛИТЕ
  • 2 Димов

    21 12 Отговор
    Де го оня, дето ми разправяше, че нямало смисъл от предавки в електричките?

    Коментиран от #4, #19

  • 3 Да да

    14 10 Отговор
    Добро решение с модулната батерия. Мисля че ако направят базова батерия в пода и две бързо заменяеми, примерно влизащи от страни под седалките, ще се получи добре. Караш си в града с базовата, тръгваш на път и слагаш допълнителните за 200-300 км. повече, които ще са заредени стационарно. С Базовия пакет цена 30 000 евро и 5 000 евро за допълнителните. Със скоростите малко са се увлякли. Две предавки са повече от достатъчни,макар че и 1 стига. Явно са заложили на по-висока макс. скорост и една идея по-бързо ускорение. Излишно е.
  • 4 Фейсалл

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Има смисъл от редактора. Може да се направи и на 1 директна предавка, но ще е загуба, ъ х защото предавателните числа ще са от 0 до Х еднолинейно, което до 50 км в час не е проблем, но нагоре ще затормозяват двигателя, гумите и ще гълта повече ток. Води и до прегряване.

    Коментиран от #5

  • 5 Димов

    11 5 Отговор

    До коментар #4 от "Фейсалл":

    Аз и ти мислим така, но има един многоников трол, дето притежава последният свитък от някаква супер тайна диаграма, на Тесла мотора, която той си разчита, както му е угодно, и смята с формули в 1000 поста, докато излезе така, както му е угодно. И накрая, пак излезе, че с предавки, Тесла Модел-3 ще има повече гейн в пробега, отколкото са постигнали с по-голямата й батерия.

    Коментиран от #7, #9, #12

  • 6 реалиста

    7 2 Отговор
    Rimac-ът е с две предавки
  • 7 Фейсал

    7 13 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    Тесла е дал много отговори. Но корпорации и тайни служби ги крият от фолка. При едностепенна те вариаторна преводи, ускорението и намаля ето ще зависят само от промяна на задвижващия елемент, Ел. той или гориво. В зависимост от терена ще се променя и разхода.защото както при байковете има минимум 3х3 крайни размера. И на наклон ще дърпа повече или по-малко ток или гориво. Магнитно индукционния двигател н Тесла и Сел работят на същия принцип на Ек и Ер потенциална и кинетична енергия, както ДВГ, но ДВГ развива -Ек по хоризонталата, чрез трансмисията. Дори и летящите чинии имат контролери и редактори. Техния редактор е директен линеен, защото нямат триене по асфалт,. Това обезсмисля степените предавки.. там промяната на тока, ЕДНапрежение ускорява и спира. Триенето е намалено до минимум защото Е индукция задвижва финно шлайфани детайли и на практика износването е минимално. На движещи се по земя нерелсови МПС това може да се приложи но има смисъл до 50 км в час. Нагоре става опасно от катастрофи. При мотрисите става, защото пътя им е линеен и няма резки часове и височини. Така, че МПСтата не могат без редактор, бил и автоматика, защото повърхността на пътя е с промяна на наклона и грапавостта. Оттам и триенето е повече. Не можеш да караш НЛО по асфалта, то ще аварира, поради високата -Екинетична и дупките. Ако е една директна предавка, ще трябва повече ток или гориво заради високото съпротивление при сцеплението с асфалта. За чакъл да не говорим.

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    19 2 Отговор

    До коментар #7 от "Фейсал":

    копи-пейст чуждестранна статия с гугъл преводач. да се беше постарал поне да я поизгладиш малко, че трудно й се разбира.

    Коментиран от #10

  • 9 Фейсал

    3 12 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    Директна линейна предавка има и при високоскоростните Ел. влакове в Китай, Япония и другаде. Но трасето е линейно право, с минимални рискове от 6 нужда от забавяне и промяна на скоростта. При е автомобилите зависи с какъв двигател ще са? Ако е с на Тесла, но работещ само по хоризонталата, пак може и с 1 директна предавка, но ще гори повече ток при резки ускорения и намаля Ив. Като потенцилметъра е, плавно ускоряващ и намалял . Ако е на този принцип спестява износване на спирачни дискове, но трябва много издръжлив стабилизатор на U, за да не стане авария при рязко ускоряване,тогава тока расте по почти вертикална експонента. Но мисля, че автоматичната седемстепенна кутия е добро решение и издържа над 150000 км ако не се кара екшън .
  • 10 Фейсал

    2 12 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не копирам. Ето го опростено. Ускорението и забавянето на двигателя трябва да се контролират от водача. Кое го прави? Увеличение или намаление на газта, горивопоаване, обороти или пусковият ток и промяна големината му. Редактира само предава усилието на двигателните колела, вериги, витла.....При НЛО няма триене по повърхността на земята значи няма нужда и от многостранни редактори. С. потенцилметъра и стабилизатори се контролира големината на тока, посоката и въздуха има най-малко съпротивление от вода и твърда настилка. Там двигателя не предава на Коледа, а ускорява и забавя усилва и намаля магнитни. индукция и това дирижира скоростта от 0 до Х. Те са движещи се жироскопи. Докато движението по асфалта игнорира вертикалата и акцентира по хоризонталното движение. Затова и е добре да има редуктор, защото триенето е високо, загубите големи, а само с потенцилметъра ще катастрофираш, защото ще имаш високо линейно ускорение и колелата няма да могат да го следват директно 1:1. Затова ти е нужен и редуктор. За да разпредели усилието по -най-ппдхоящия за терена начин.
  • 11 гост

    7 9 Отговор
    Ама естествено , то вие двамата сте светилата , дето не знам колко хиляди инженера от всички компании дето произвеждат електромобили трябва да се учат от вас , хахахаххахах !!!! Поне не се ли усещате колко сте жалки да давате акъл на хора разказали играта на такива като Ферари и Ламборгини ??? И то с ЕДНА предавка !!! Смисъл от втора има само при скорости над 250 км/ч , щото просто оборотите на електромотора стават такива , че лагерите почват да прегряват !! Само че такива скорости съвсем скоро НЯМА да съществуват по обществени пътища , а и са абсолютно безсмислени , така че няма смисъл само за това да се усложнява конструкцията !!

    Коментиран от #16, #18

  • 12 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    А тая смешка от картинката като я видиш на пътя със "4 скорости" , тогава плямпай !!! И най-вече да покаже нещо повече от Тесла с ЕДНА предавка !!!

    Коментиран от #15, #17

  • 13 Зелено човече

    8 2 Отговор
    То хубаво развиват високи скорости тези електрички, но е важно и колко пробег може да се направи. Доста има да се изпипва технологията и дали ще се наложи и стане масова само времето ще покаже.
  • 14 незнайко

    7 3 Отговор
    Браво за това, че ще сложат скорости. Няма значение, че ще са автомат ! Колкото и да превъзнасят електродвигателите, въртящия им момент е за сметка на ТОКА през тях. Скоростите ще "намаляват" натоварванията на двигателите а и от там ще се стигне и до по голям пробег, съответно и батериите ще се товарят по малко.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Фейсал

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Защо се присмиваш,? Ние не сме светила, просто споделяме мнение. А и Тесла не е откривател на тези неща, просто те съществуват милиарди години преди това. 1 директна предавка е плюс при самолети, НЛО, бхуъркрафт...там, където съпротивлението на околната среда върху движещо тяло е по-малка. Вакуум, въздух, вода са по-малко съпротивителните. Но асфалт, пръст, създават голямо съпротивление и загубите са много големи. За да се намалят, може да се използва редукторна кутия, която ще намали натоварването на двигателя и ще пести ток. И двата варианта стават. Но ако е само с директна предавка или реостат, загубите ще са по-големи на асфалт, отколкото при със скоростен редуктор. Колата на снимката е добра. Е, цената не е малка. Но ще се купува. Никой не отрича едноскоостна предавка. Тя съществува в природата навред от трилиарди векове. Тесла просто предава това, което е открил, че има. Но политици и задкулисие го крият, за да манипулират и дирижират хората.
  • 17 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Всяка твоя изцепка след време бива зверски опровергана, в поредната нова статия. Не ми омръзва да чета и да си те представям, колко ли тъпо гледаш, докато четеш и ти.
  • 18 Димов

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Ферари сами ограничиха бройката на произвежданите си коли, за да запазят ексклузивност, като продължават да се радват на печалби и добро име. А Тесла се съдра да се напъва, да прави още и още..... и още и още, но винаги на загуба. Ферари е кола за хора с пари и вкус. Тесла е играчка за напушени джендъри.

    Коментиран от #20

  • 19 Ганьо

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    По принцип няма нужда. И това му е хубавото. Но някои не могат да скъсат със статуквото и затова им слагат, особено на мотоциклетите.
  • 20 Ганьо

    3 4 Отговор

    До коментар #18 от "Димов":

    Не е точно така. Не бъдете толкова предубедени преди да сте покарали такава. Вижте канала на Engineering Explained в ютюб. Оказва се че дори "пейтрълхед" след като покара малко започва да им се кефи.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Именно

    1 4 Отговор
    Tesla е запазена марка! Журналистите трябва да ги знаят тези неща и да не пишат лъжливи заглавия, но за драскачите не знам ...
  • 22 мнение

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "Ганьо":

    Управлението на Модел 3 е много добро, но е трудно да се обясни на хора които даже не са виждали! Продажбите ще продължават да се увеличават!
  • 23 Димов

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "Ганьо":

    Как пък реши, че не съм карал такава?
  • 24 asdas

    4 2 Отговор
    Към момента скандинавците не са показали готов прототип, а само компютърни графики

    ясно