Last news in Fakti

20 Септември, 2010 12:58 16 000 53

Най-недомислените светофари в София

  • кръстовище-
  • светофар

Причините за кошмарните задръствания и катастрофите в столицата са ясни за всеки. Тесните улици, огромният брой автомобили, непознаването и неспазването на правилника за движение обаче са само част от тях. Много по-рядко се говори за зле организираните кръстовища и лишените от всякаква логика на работата светофари.

Надали има водач в София, който да не се е питал защо спускащите се по бул. "Драган Цанков" могат да завиват надясно по "Евлоги Георгиев", но не и да продължат направо, при положение, че в същия момент кръстовището е абсолютно свободно и дългата опашка покрай радиото би намаляла чувствително.

Зле урегулираното времетраене на зеления сигнал е друг пример за недомислие, което води до похабени нерви, преразход на гориво, а нерядко и до инциденти. Почти всички секции за ляв завой по бул. "България" са светят неадекватно кратко за трафика, който трябва да поемат - особено на кръстовището с "Т. Каблешков". За да успеят да завият наляво от бул. "Яворов" по "Др. Цанков" или "Иван Асен ІІ" пък шофьорите са принудени едва ли не задължително да направят нарушение.

Почти всеки, който е принуден да се бори с ужасяващия трафик в столицата, може да даде пример за кръстовище, оптимизирането на чиято работа би облекчила задръстванията и би намалила риска от катастрофи. Помогнете да съставим списък на най-недомислените светофари в София. Така ще направим първата стъпка по повдигането и решаването на този наболял въпрос.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_Power

    39 2 Отговор
    На бул. "Драган Цанков" свети червено за направо, а зелено за надясно, защото на трамваите идващи от площад "Журналист" през това време им свети "зелено", а както някои си карат по линията може да стане инцидент. Иначе, ако се огледаш за трамвай няма проблем да минеш направо, когато свети зелено за надясно.
    За "Яворов" и "Др. Цанков" съм напълно съгласен.

    Коментиран от #2, #8

  • 2 ТТТ

    23 7 Отговор

    До коментар #1 от "M_Power":

    По трамвайната линия по принцип не е позволено да се кара. Нищо не пречи колите да продължават направо в платното, предназначено за тях.

    Коментиран от #5, #21, #35

  • 3 петер

    20 1 Отговор
    Някой да ми обясни защо на кръстовището на ген. Тотлебен и Пенчо Славейков свети зелено на тези за направо и червено за завиващите на дясно (когато идваш по Пенчо Славейков и искаш да завиеш на дясно по Тотлебен (илио Борис III който както му вика)).

    Коментиран от #28

  • 4 gad

    28 2 Отговор
    жк. Дружба 1 - кръстовището на Цветан Лазаров и Хр. Колумб посока Младост. Има два светофара на разстояние 10-тина метра един от друг, които са разположени ужасно подвеждащо. Бил съм свидетел на разминаване с катастрофа на късмет, а и аз съм се подлъгвал и добре че се усетих в последния момент. Първо светва втория и ти се струва че е за теб, а в това време твоя свети червено и трафика от ляво се набира на газта - точно от страната на шофьора.
  • 5 той

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "ТТТ":

    направо се продължава по графа, който май е затворен за коли, а всички идващи от драган цанков искат да завият наляво, което е невъзможно защото по това време колите по евлоги георгиев си карат направо...голяма недомислица е кръстовището още когато са го правили преди сто години....
  • 6 Димитров

    15 2 Отговор
    Абсолютно съм съгласен с автора, че не само шофьорите, но и недомислиците в регулирането на движението задръстват допълнително софииските улици. Тук има много работа за вършене, което със сигурност ще глътне много ресурс и време.
    Аз имам обаче една простичка лесна и бърза за реализация идея(поне така си мисля), която със сигурност ще има вълшебен ефект. Моето предложение е драстично да се увеличат тактовте на всички светофари едновременно - например 2 или най добре 3 пъти.
  • 7 Георги

    18 1 Отговор
    Доста глупави са и светофарите за големи магазини, които остават активни след края на работното им време. Ярък пример за това е този на Била/Технополис Люлин,който накъсва движението и тотално му липсва синхронизация с главния на кръстовището само на 20 метра след това...Идентични са случаите с Практикер/Хит и кой знае още колко...

    Най-проблемни остават 2-3 лентови пътища, които пред светофара се разделят на повече, но ако има задръстване....пада голямо висене да се добереш до лентата си...

    Проблемни са и кратки S-образни криволичения, к/о трябва да се правят на светофари през има-няма 200м, само и само, за д аможеш да продължиш движение напред, а не да зациклиш в несинхронизирана лента за наляво или дясно...Примери - бол: Хр. Ботев, К. Величков,.....
  • 8 Благо

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "M_Power":

    Има проблем, защото има камера на това кръстовище.

    Коментиран от #9

  • 9 M_Power

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "Благо":

    Наистина не съм забелязъл да има камера на това кръстовище, но и да има - досега трябваше да са ми дошли 100 честитки. Тези камери са просто охранителни (при ПТП и др.), не такива, които снимат нарушителите и ги изпращат. Или не го считат за такова нарушение, явно...
  • 10 bai ganio

    7 3 Отговор
    svetofara na lomsko shose,predi okolo razkopkite za metroto diagonalno na bulbank,idvashtite ot kanala znachi tam absolutno nikoi ne spazva svetofarite sutrin stavat ogromni adrastvaniq,ima i katastrofi,idvashtite ot poshtata pravqt lqv zavoi v nas\reshtnoto i na dobra volq gi puskat
  • 11 Viva Italy

    11 2 Отговор
    Кръговото под околовръстното на слатина ако се сложи някъкъв адекватен светофар по бул.Г.М.Димитров няма да има 2 км. задръстване.Съответно и като идваш от слатина и искаш да се включиш в Г.М.-то е мисия невъзможна защото спускащите се от околовръстното въобще не те пускат.Който е минавал от там знае за какво става въпрос,особенно след 5 вечерта.
  • 12 kostov

    7 3 Отговор
    kakto kaza kolegata po gore za dragan cankov ako ima kameri togava trjbva da sam bez kni6ka a inache kato cialo trafika v sofia e otvratitelen osobeno za takiva kato men koito sa v trafika vseki den ot kat mogat da si regylirat sfetofarite no jvno taka im e po izgodno za da mogat da lapat ot snimki i aktove
  • 13 Ted

    10 1 Отговор
    Този на Т. каблешков и бул. България в посока от Борово
    към Хладилника. Опашката за направо и наляво е киломтрична и доста изнервени шофьори и пропряни водачи правят ляв завой от крайна дясна. Лично мен са ме засичали няколко пъти, дори един път ме жулна такъв бързак.
  • 14 bat vas

    6 3 Отговор
    xaxa tva krastovi6te e mn 6ibano :D
  • 15 babreca

    9 0 Отговор
    докато ни е такова управлението в общината,ще има недосмислени сфетофари,поставят се сфетофари на най-ненужни места,пример за това е кауфлан в люлин,а където наистина има нужда от сфетофари не се поставят такива.
  • 16 giorev

    5 0 Отговор
    http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2782.0
  • 17 Milanov

    8 0 Отговор
    Ядосвате се за глупости. Опитайте да направите ляв завой ако излизате от Надежда 1 и сте се насочили към надлез "Надежда". 1. Първия ляв завой е насрещното, което е по посока "Ломско шосе", следващото място на което могат да завият водачите е насрещното за ляв завой по улицата покрай реката. И последния вариант е да се опитате да се набутате в колоната срещу вас, но около 15-20метра по-надолу със обратен завой в колона, която чака близо 20 минути за да е стигнала до там. Която колона обаче е толкова голяма заради недомислието "светофар" за десен завой. Сега да се опитаме да открием логиката. Насрещно движение там няма, а и да има, дясно завиващия е с предимство (но все пак няма). Както споменах, тези от насрещното трябва доста да се побутат в същата тази колона, която чака червен светофар, който е сложен за тоя дето ***** нали... И така се получава един кръговрат от глупости начело с този недомислен светофар и още по-недомислено организиране на кръстовището
  • 18 Marian

    14 0 Отговор
    Според мен проблемен е и левият завой на семинарията - идващите от телевизионната кула, които завиват наляво по симеоновско шосе. Огромни опашки, постоянно има коли правещи ляв завой от едната лента за направо и добре, че ги има нарушителите, иначе всички ще стоят в една колонка още от кулата! Светофарът пуска 15-16сек, в които не може никой да се изтегли, понеже се минава и през разбитите трамвайни линии и 90% от хората намалят, което допълнително бави колоната. Там трябват поне две ленти за наляво. Другото е от симеоновско шосе левият завой на семинарията - днес един караше срещу мен, защото лентичката за наляво се отделя едва пред светофара и повечето карат известно време в насрещното, за да минат трафика, който е за направо и да стигнат до лената за наляво. Там общо взето е много проблемно кръстовище!
  • 19 Marian

    11 0 Отговор
    От толкова много камери поне да започнат да регулират малко от малко движението, а не само да мислят как да глобяват за глупости! На телевизионната кула регулират от "колибката" и всичко е ток вече.
  • 20 piaggo_50

    13 2 Отговор
    svetofara na simeonovkso shose kum fantastikoto tova e nai nelogi4niq svetofar v cqla sofiq povqrvaite mi samo tezi koito minavat ot tam vseki den mogat da me razberat svetofara na simeonovsko shose kum styd. grad e v razstoqnie okolo 50 metra i kogato tam svetne zeleno 5 sekyndi sled tova svetva 4erveno na vuprosniq svetofar na fantastikoto za men tova e pulna prostotiq minete ottam i shte razberete za kakvo govorq ne sum napulno kompetenten da vi obesnq s dymi tui kato sum 16 godishen shofior na skyter :D
  • 21 Maltto

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТТТ":

    Не съм съгласен с теб. По трамвайната линия е позволено да се кара,НО !! само ако не възпрепятстваш движението на трамвайте (пише го в закона за движение по пътищата).

    Иначе съм "За", инициатива поета чрез тази статия. :)
  • 22 Йордан

    8 0 Отговор
    Светофарите пред големите вериги магазини са най-безумните, но явно който си плаща може да си слага светофар където си поиска. А те вече са доста, като може би най-безумния е вече споменатия светофар на симеоновско шосе за Фантастико. Ужас.
  • 23 tihomir

    8 2 Отговор
    за мен най безумното кръстовище е раковска и жълтите павета, идваш от народно събрание в 2 ленти след кръстовището е една , колко народ от лява по средата на кръстовището сменят в дясна, същото е положението и наобратно, там от 3 се влиза в 2 и пак посредата някой се сеща да ходи в друга лента, също така от 3-те посоки имаш ляв завой ,ако идваш от кристал ти е забранено, предполагам никой не може да обясни защо

    Коментиран от #29, #30

  • 24 Наблюдател

    7 0 Отговор
    Ало, мобилето!

    Да вземете да го дадете това, дето го пишем, на катаджиите, да го прочетат, та барем направят нещо.
  • 25 Real

    6 0 Отговор
    Когато тръгнаха да слагат камерите обявиха, че те ще помагат за намаляването на задръстванията и олекотяване на трафика.... Честитки може да изпращат ама не могат да променят червената вълна да стои там където има в момента 2 пъти по малко коли.... Идеите умират в България....
  • 26 iii

    4 0 Отговор
    в това време пешеходците пресичат Тотлебен и завиващите на дясно от П.Славейков се пресичат с тях.
  • 27 iii

    4 0 Отговор
    в това време пешеходците пресичат Тотлебен и завиващите на дясно от П.Славейков се пресичат с тях.
  • 28 iii

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "петер":

    в това време пешеходците пресичат Тотлебен и завиващите на дясно от П.Славейков се пресичат с тях.

    Коментиран от #49

  • 29 iii

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "tihomir":

    Когато идваш от Народното събрание едната лента е за наляво и остава само 1 в 1 за направо. същото е и положението от "мавзолея" - от 2 към 2 направо/надясно, а третата е за на ляво. От Раковски към Невски няма ляво, защото там пресичат пешеходците (успоредно на раковски). Не помня някъде да се пресичат завиващи на ляво и пешеходци, но дори и да има то не е на такова натоварено от пешеходци кръстовище.
  • 30 той

    8 0 Отговор

    До коментар #23 от "tihomir":

    " tihomir
    за мен най безумното кръстовище е раковска и жълтите павета, идваш от народно събрание в 2 ленти след кръстовището е една"

    ми то си има знаци и наземна маркировка, че лявата лента е само за ляв завой! Не се правете на тарикати, а гледайте какво пише по земята и знаците и го спазвайте!

    Коментиран от #38

  • 31 ТРОШАЧА

    9 1 Отговор
    КАКТО СЕ ВИЖДА СПИСЪКА Е ДОСТА ДЪЛЪГ ! ТОВА ГОВОРИ ЗА НЕГРАМОТНИ И НЕМИСЛЕЩИ КАДРИ В КАТ !!!!!!!!!! КЪДЕ СА СМОТАНИТЕ КАДРОВИЦИ ??? ДА ИЗЛИЗАТ В ПЕНСИЯ И ДА СЕ МАХАТ А НЕ ДА СЕ ПРЕНАЗНАЧАВАТ И ДА ВЗИМАТ ХЕМ ПЕНСИЯ ХЕМ ЗАПЛАТА НА ДЪРЖАВНА РАБОТА !? ЦВЕТАНОВ ... КАК СТАВАТ ТИЯ РАБОТИ ЗНАЕШ ЛИ ИЛИ СИ СЕ ПРЕДОВЕРИЛ НА МИНИСТЕРСТВОТО И ПОЛОВИНАТА ОТ СЛУЖИТЕЛИТЕ ТИ - ОФИЦЕРИ ВЗИМАТ И ПЕНСИЯ И ЗАПЛАТА И ЦЯЛ ДЕН РЕШАВАТ КРЪСТОСЛОВИЦИ ! ДО КОГА ТАКА ????? ЕТО ЕДНА ОТ ПРИЧИНИТЕ ДА СЕ ВДИГАТ ГОДИНИТЕ ЗА ПЕНСИЯ !!!!!!! НЕЩО СЕ ЧУДЯ КОЙ Е НАЧАЛНИКА НА МВР ??? А СЕГА ЗА КРЪСТОВИЩАТА -1. ВИТОШКА И АЛАБИН ? НЕНУЖЕН СВЕТОФАР ЗАДРЪСТВА И БАВИ !НЕОБХОДИМ Е САМО ЗНАК ! АЛАБИН И ГРАФ ИГНАТИЕВ - НАСЛАГАНИ ЖЪЛТИ ОГРАНИЧИТЕЛИ ПО ЗЕМЯТА ЗА ДА НЕ СЕ ПОЛЗВА ТРАМВАЙНАТА ЛИНИЯ ??? СУПЕР ПРОСТОТИЯ И УНИКАЛНО БАВНО ПРИДВИЖВАНЕ !? ТОВА КОЕТО КАТ БГ ИЗМИСЛИ НЕ МОЖЕ И БОЛЕН МОЗЪК ДА ГО СЪТВОРИ ! ОТ МЕН ТОЛКВА ЗА СЕГА !
  • 32 ТРОШАЧА P. S.

    11 1 Отговор
    P. S. ЕДНА СУТРИН НЯКОЙ БЕШЕ БУТНАЛ КОНТЕЙНЕРА НА УЛ.АЛАБИН И УЛ. ГРАФ ИГНАТИЕВ КЪДЕТО ДВИЖЕНИЕТО Е ОГРАНИЧЕНО С ПЛАСТМАСОВИ ЛЕНТИ ПО АСВАЛТА И Е САМО ПО ЕДНАТА ЛЕНТА ! ЗАРАДИ ТОВА ТРЯБВАШЕ ДА ИЗЛЯЗА И ДА ВДИГНА И ИЗБУТАМ КОНТЕЙНЕРА САМ !? КЪДЕ СА КАТ ? КЪДЕ СА СКАПАНЯЦИТЕ ОТ ТИТАН ??? АКО БЯХ ЗАОБИКОЛИЛ ПО ТРАМВАЙНАТА ЛИНИЯ ВЕДНАГА ЩЯХТЕ ДА МЕ АКТУВАТЕ С РЕКЕТЬОРСКИТЕ ВИ КАМЕРИ А ...? ИМА ЕДНА ПРИКАЗКА И ТЯ ГЛАСИ : - ПРОСТ НАРОД СЛАБА ДЪРЖАВА !!! В СЛУЧАЯ ТОВА ВАЖИ С ПЪЛНА СИЛА ЗА СЛУЖБА - КАТ !!! ДО КОГА ???
  • 33 tihomir

    4 0 Отговор
    Здравей те не можах да прочета всичките коментари тук и за това се извинявам предварително,ако се повторя с някой от потребителите.Аз съм от квартал герена и ще говоря за конкретният светофар който разделя бул.Владимир вазов с ул.Васил кънчев.Когато идваш от пожарната и стигнеш прослувутия светофар с владимир вазов предполагам всеки който е от района знае,че и двата светофара на крастовището светкат заедно както червено така и зелено,но уви във обратната посока не е точно така.А точно обратното светофара от към васил кънчев свети червено но не и този който е на кръстовището на съмия мост там свети зелено и аз лично може би над 20-30 пъти съм се обарквал и съм тръгвал.Просто е срашно недомислено най-редовно стават страшни катастрофи,аз лично заради този светофар загубих много добър приятел.Следващия светофар посока додуков е същия който пресича владимир вазов и ул.макгахан.Това просто е безбожие надявам се скоро наистина да се съберем достатачно хора и всичко това да се промени в цяла софия не само в района за който говоря.
  • 34 tihomir

    8 0 Отговор
    Здравей те пак,само да добавя още нещо в което ще ме подкрепят не един и двама 100%.След около един месец ще устанат подщи 100 хиляди шофьори без книжки може би и аз в това число.И то не заради превишна скорост,а заради минаване на червено,защото никои несе заема да сложат на всеки светофар брояч,за да улесни и да предодврати много такива нарушения.Някой си лапа парични,а ние да плащаме данъци да си плащаме глобите балъците.
  • 35 М_Power

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "ТТТ":

    Колега, "графа" е затворен за движение, за коли само в
    едната посока (от "Патриарха" към канала).
  • 36 Valldy

    6 0 Отговор
    И аз да се изкажа.Цяла София е една каша и то защото инфраструктурата е разчетена за 200-300 хиляди автомобила а не за над 2 милиона.Нормално е да има задръствания.Защо нямаше лятото когато хората бяха на почивка?!А за сфетофарите съм напълно съгласен с всички.Страхотни парадокси има навсякъде.В цяла Европа сфетофарите пропускат движещите коли във всички посоки, и после насрещно движещите се пак във всички посоки, а тук на много малко места има такова нещо.Например ако идваш по Цар Борис от Пирогов посока Красно село, светофара на Гешов пуска във всички посоки, но ако искаш да направиш ляв завой посока бул. България и си 4 та кола се отзоваваш по средата на Гешов, защото и 2 та леви завоя са червени.Когато спре колите за направо пуска левите завой и започва едно псуване и бурене кой да мине, та не е истина. Аз съм бивш полицай и когато ми се е налагало да регулирам (с акъл естествено) съм пускал колите по начина който описах по-горе и много бързо съм разтоварвал кръстовището.А камерите не би трябвало само да снимат, а и няколко човека да преценяват трафика и да контролират сфетофара така, че да ратоварят а не да правят трафика още по-голям.Успех на всички, карайте внимателно, давайте мигачи и повече толерантност на пътя а не война :)
  • 37 ALPINE

    6 1 Отговор
    за да се улесни движението според мен триабва да минем по американскиа стандарт да баде разрешен десниа завои дори да свети червено след като се огледа водача и тогава премиине помислете вархо това
  • 38 tihomir

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "той":

    въпросът не е каква маркировка има и какви знаци да се спазват ,а да се регулира така движението че да не се нарушават тези забрани и да е по удобно и лесно на всички
  • 39 Ради

    2 1 Отговор
    Кръстовището в Люлин при тунела е безумие в всички посоки. Вместо да го разчертаят правилно и да оптимизират светофара, те сложиха бутка за милиционер който регулира ръчно.
  • 40 vrab

    4 0 Отговор
    Това е за да може линейките да минават безпроблемно в насрещното когато идват от руски паметник защото все пак там е пирогов.
  • 41 йойо

    2 4 Отговор
    цялата столица е недомислена ,4е светофарите им били проблем на софиянци,първо да се научат да карат, после да се оплакжат.
  • 42 йойо

    3 5 Отговор
    цялата столица е недомислена ,4е светофарите им били проблем на софиянци,първо да се научат да карат, после да се оплакват
  • 43 Driver

    3 6 Отговор
    Abe ayde stiga s tazi sofia VSI4KO KOETO NE E DO MORETO E PROVINCIA i to dalboka Aman ot komentari samo za sofia Vie zatova kato doydete tuk ne znaete kade se namirate
  • 44 prosto 4ovek

    3 0 Отговор
    Незнам ,кой как организира светофарите в София ,но е или малоумник или инфантилен полуидиот ! Но това е най-малкия проблем според мен ! По големия е лишеното от всякаква логика безразборно поставяне на светофари ,на кой където му падне!
    Пример:
    1.Светофара на входа на София на магистрала "Хемус"
    2.Светофара на бул. "Ситняково" на мега мола грандоманщина!

    Ами докато има сервилни подкупни институции и служители в тях които задоволяват прищявките на всеки и докато всеки прави каквото си иска ,а не се съобразява с някакъв градоустройствен план ще е така!
    А главния архитект на София трябва да бъде убит с камани на пилоните на НДК! Това е най-престъпното и коромпирано животно довело масата от живущите в този град до тотална погнуса, отвращение и отчаяние! Този човек заедно с шайката му от ояли(оляли) се подчинени превърнаха уреден град проектиран да се развива норомално по периферия в ориенталски катун съсредоточен в централната част!
    Престъпните разрешения за стоеж, малоумната безконтролна реституция каде ли не, това са ни истинските проблеми и същината на решаването на проблема с трафика! Защото няма ли булеварди, надлези и подлези като хората и най-добрия светофар неможе да подобри придвижването в град надминал отдавна 1-ния милион жители!
  • 45 РЕАЛИТИ

    1 1 Отговор
    - ПЪРВО - ТЕМАТА Е ПРЕКРАСНА С ДИСКУСИЯТА ТУК. ЛОШОТО Е ЧЕ ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ЧЕТЕ ОТ ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ ОРГАНИЗАТОРИ НА ДВИЖЕНИЕТО В СТОЛИЦАТА(НЕ ДА ПОЛЗВАТ СТАРИ ОПРАВДАНИЯ ЗА НЕАДЕКВАТНИЯ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА БРОЙ АВТОМОБИЛИ) - ОВЧА КУПЕЛ + 1 И 2 + ПЕРНИК, ГОРНА БАНЯ И КНЯЖЕВО...СУТРИН И ВЕЧЕР Т. МУШАНОВ СТАВАТ НЕПОНОСИМИ ЗАДРЪСТВАНИЯ. ЗАЩО?
    - ПЪРВО ПРЕПЯТСТВИЕ - ПЕШЕХОДЕН СВЕТОФАТ(БЕЗ СЕКУНДОМЕР - СЪБИРАЩ НЕПРЕКЪСНАТО КОЛОНИ) ПРЕДИ НЕГО И ПРЕДХОЖДАН ОТ ПЕШЕХОДЕН НАДЛЕЗ СРЕЩУ КОЙТО НЯМА БЛОКОВЕ И СЪОТВЕТНО ПРЕМИНАВАН ОТ ПО 2 - 3 ПЕШЕХОДЦИ/ДНЕВНО.
    - ВТОРО ПРЕПЯТСТВИЕ...ЗАПУШЕНА(ЗАТВОРЕНА С ПРЕГРАДИ) МЕЖДУБЛОКОВА УЛИЦА МОЖЕЩА ДА ПОЕМА ЧАСТ ОТ ТРАФИКА.
    - ТРЕТО - НЕАДЕКВАТЕН СВЕТОФАР С 40/20 СЕКУНДИ ОБРАТНО НА ТРАФИКА(20 НА Т. МУШАНОВ, 4О НА ПРЯКАТА КЪМ ТУНЕЛА ЛЮЛИН.
    - ЧЕТВЪРТО - ПОСОКА КРАСНО СЕЛО - КРЪСТОВИЩЕТО С ЦАР БОРИС - ВМЕСТО ОТВАРЯНЕ НА ПЪТ ЗАД ТРАМВАЙНИЯ ТЕХНИКУМ...ВСИЧКО Е НАСОЧЕНО КЪМ КР. СЕЛО - ЕФЕКТА СЪЩИЯ...
    - ПЕТО(ИЗВОД) - НАРЕД С ТОВА ЧЕ В ГРАДОУСТРОЙСТВЕНИЯ ПЛАН - НЕ Е ПРЕДВИДЕН ЛЪЧ НА МЕТРОПОЛИТЕНА, ОБСЛУЖВАНИТЕ ОТ 2-3 АВТОБУСНИ ЛИНИИ О. КУПЕЛ СТАВАТ ГЕТОТО НА СФ...ЗА ВЗЕМАНЕТО С ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ ИЛИ ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ РАЗСТОЯНИЕТО ДО СЛИВНИЦА, РЕСПЕКТИВНО БУЛ. ЕВРОПА(7 КМ)...ОТНЕМА ИМА НЯМА МЕЖДУ 30 И 40 МИН С ПРЕОДОЛЯВАНЕТО НА 7 - 9 СВЕТОФАРА(ОТ КЪДЕТО И ДА СЕ МИНАВА...
  • 46 kon_kreten

    2 0 Отговор
    Всички виждаме, че в София са много местата, където светофарите повече пречат, отколкото да създават условия за облекчаване на трафика. Например: Голяма улица с 4 ленти, натоварен трафик, и изведнъж ПРАС!- пешеходен светофар "на самообслужване", където 2-3 пешеходци докато пресечат тези 4 ленти, спират движението на поне 20 коли + 1-2 или дори повече автобуси! Нека КАТ да каже кой има полза от това? Тримата пешеходци ли, или 100-тината нервно чакащи ги в МПС-тата? А и са доста случаите, когато тези пешеходни светофари са на автоматичен режим, и без да има пешеходци ти светва червеното, ти спираш, стоиш с работещ двигател докато по пътеката никой не минава, и споменаваш майката на този дето е сложил тук светофара... Имаме лош опит с пешеходните подлези, но защо ли не се изграждат поне пешеходни надлези? Може би защото в тяхното изграждане няма държавни пари за крадене, и после няма келепир от експлоатацията им? Ако някой знае, нека каже на нас неосведомените! Един такъв надлез има от няколко години в Младост-1, на "Ал.Малинов" срещу ХМС. Лека метална конструкция, поликарбонати, прозрачен, даже с асансьор за инвалидни колички. Явно е, че върши хубава работа. Но защо ли не построят още един малко по-нагоре, срещу сбутаните един до друг МОЛ-ове+OMVбензиностанция на спирка "бл.43"? Дали отговорът не се крие 5 изречения по-горе?...
    И друго: колко са местата в София, където имаме движение на автомобили на 2 нива? Или 3 нива? Знаете ли повече от 5? А трябва да са поне 50!!!
    Защо скачате срещу КАТ? Те са служба за контрол и глобяване, не за облекчаване на движението! Моите наблюдения показват, че застане ли катаджия да регулира кръстовище, в 50% от случаите шофьорите още повече се изнервят, защо ли?!? Да не споменавам, че когато има нужда от тях, никакви ги няма. А виждали ли сте, как стоят малко в страни, и вместо да се намесят и да разкарат набързо задръстването, чакат някой да сгафи за да го глобят!
    Друга тема: ограниението на скоростта. Като карате от Семинарията по Симеоновско шосе в посока гара Пионер и Зоопарка: Я някой да провери какво е там ограничението, и колко често има скрита патрулка с радар!? Гора наоколо, няма пешеходци, не е ЗАСТРОЕНА ТЕРИТОРИЯ (т.е.според ЗДвП не сме в населено място!)няма нищо което да оправдава бавното каране, обаче НЪЦ! Ако решиш че някой малоумник с пагони се е направил и тук на велик, доста е вероятно да ти олекне джоба!
    За да не ви стана досаден, ще задам само още един въпрос: Ние ли дето пишем във форума сме толкова умни, че виждаме къде и какво трябва да се направи, или тези на които ТОЧНО ЗА ТОВА ИМ СЕ ДАВА ДЪРЖАВНА ЗАПЛАТА май само ходят на работа????????????????????
  • 47 Светльо

    1 0 Отговор
    В ж.к. Младост на кръстовището: бул. Александър Малинов и бул. Андрей Ляпчев като караш по Малинов по посока към Цариградско шосе. Този светофар свети прекалено малко в зелено и така отсечката от предишния до този светофар се запълва с тези завиващи на дясно по малинов от Филип Аврамович. В следващия момент пуска предния светофар пред Макдоналдс и колите няма на къде да се движат тъй като отсечката между двата светофара е пълна с коли... Не знам дали на някой които не е минавал от там му стана ясно, но съм сигурен, че тези минаващи по маршрута знаят за какво става дума.
  • 48 Mitko

    1 0 Отговор
    Няма зелена вълна никъде!
    Кофите са по улиците!
    Мероприятията да се провеждат в парка, а не на булеварда!
    Нощем поне да свети жълто!
    Да не задръстват, когато депутатите идват на работа, а депутатите да не пият до късно!
    Броячите със секундите ... толкова ли са скъпи?
    Бутоните на светофарите за пешеходците да се върнат!
    Похарчиха милиони за тия светофари. Моля, посочете един правилно регулиран.

    В Младост има гора от светофари. И преди там живееха хора. Откакто има светофари има и задръствания.

    Посока Перник има 5 светофара в Княжево, че и пешеходни, че и на червена вълна, че и нощем работят.

    Е, не е ли ясно, че е умишлено? Не се ли демонстрира дейност и да се харчат пари, а за 10 години няма нито един паркинг. Единствено дето сега си палщам за да се прибера у дома и плащам за синьото небе над мен.

    КОЛЕГИ, ДА СВИРИМ С КЛКСОНИТЕ В ТАКИВА ЗАДРЪСТВАНИЯ!!!
    ДРУГ НАЧИН НЯМАМЕ ЗА ИЗРАЗЯВАНЕ!!!
  • 49 стоян

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "iii":

    На всяко обикновено кръстовище, завиващите надясно автомобили пресичат пътя на пешеходците.Естетствено пешеходците са с предимство.
  • 50 ДУРАК

    1 0 Отговор
    На кого пречи десният завой на Т-образаното кръстовище на бул. Шипченски проход към бул Слатински по посока зала Униврсиада за да е червено, когато от Слатинска завиват на дясмо и на ляво по Шипченски проход? Същото недомислие имаше и на десния завой от Подуене кжм Редута по линията на автобус 72, но го оправиха.Сега свети постоянно зелено.Хайде оправете го и на Т-пресечката на Слатинска и Шипченски проход и едно задръстване ще има по-малко.Трамваят от обраталото не може да излезе и без това при тази комбинация на светфара.Нека зелената стрелка за на дясно свети постоянно. Зелено за пешеходците да си както сега-при зелено за направо.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 софиянци

    0 0 Отговор
    На светофара на Вардар и Стамболийски, когато се слезе от трамвая от посока центъра: на пешеходците които пресичат Стамболийски показва червен сигнал. Но в същото време на автомобилите по Вардар им свети зелено. При това положение трябва и на пешеходците да свети зелено. Тези които са настройвали светофара са допуснали грешка и е желателно да си я поправят защото това е от много време. Дали от некомпетентност или под влияние на алкохол са го правили те си знаят. Но фактите са на лице.