Следващата година немският концерн Daimler ще бъде принуден да съкрати сериозно продажбите на модели от AMG-гамата си, за да покрие новите екологични норми на Европейския съюз, твърди Financial Times. Под заплаха са и обикновените "бенцове" с 3.0-литрови двигатели.
Влизането в сила на новите изисквания за усреднени количества на отделяния въглероден двуокис от гамите на производителите ще ударят жестоко Mercedes-Benz, смятат дилърите на марката. Те очакват до 75% спад в продажбите на коли с емблемата на AMG, което според аналитици ще се превърне в катастрофа за печалбите на концерна.
В гамата от масови модели също се очакват сътресения. Mercedes-Benz ще се опита да пренасочи интереса на купувачите от свръхмощните компактни и средноразмерни автомобили към по-слабите модификации. Под ножа могат да минат, например, кросоувърът GLE с трилитров мотор и топ версиите на E-Klasse.
Регламентът 2019/631, приет от Европарламента през април, предвижда поетапно намаляване на усреднените емисии на въглероден двуокис за моделната гама на всеки производител. До 2021 г. те трябва да бъдат редуцирани до 95 г CO₂ на километър, което съответства на разход 4.1 л/100 км за бензиновите и 3.6 л/100 км за дизеловите автомобили. Глобата за всеки грам въглероден двуокис над нормата е €95. При това сумата трябва да се умножи по общия брой продадени коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #3, #41, #48, #54, #55, #62
14:54 19.12.2019
2 сас
AMG най-луксозните автомобили с голяма мощност.
Не е за педеруги.
Коментиран от #4
14:56 19.12.2019
3 гост
До коментар #1 от "незнайко":
Що ревеш па ти за арабите бе...неграмотен ли си...що ли..това са изисквания на ЕС и се прилагат в ЕС...ти отпраши чак при арабелите.Ама да се намираш само на приказки, или ти харесва да си обект на внимание.Коментиран от #25
15:00 19.12.2019
4 AMG
До коментар #2 от "сас":
естественно , много добре расъждаваш момче и така трябвяа , продължаваи в същия дух , тук трябва да отбележим че BRABUS и PORSHE KARERA 911 TURBO също не са за подценяване както AMG.Коментиран от #6
15:07 19.12.2019
5 Иванчо
Коментиран от #47, #63
15:14 19.12.2019
6 гост
До коментар #4 от "AMG":
Оооо, деде..ха добре дошъл...ти като чуеш AMG и сън те не лови..аман заман -някой да не каже нещо лошо за тях. Гледам че и на Порше карера се отплесна..да не си напълнил едно хале и с тях, гаче ли баща ти 57 година в Карера те е правил...Коментиран от #10
15:16 19.12.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 SDECHEV
15:20 19.12.2019
9 Госта
15:22 19.12.2019
10 AMG
До коментар #6 от "гост":
навремето баща ми лека му пръст , беше един от наи старите и първи шофьори в сомат международен шофьор , може и у товарния мерцедес да ме е правил , а по твоито съдене по думите ти , бащати те е правил в някоя каручка магарешка в махалата , нещастен идиьот си ти , и каквато колекция да имам в гаража , тебе яд ли те е, и това твои ли е проблем , питам аз и отговор не искам от дебили като теб от мЪхлата . .Коментиран от #14, #64
15:30 19.12.2019
11 Реалист
Коментиран от #16
15:30 19.12.2019
12 гост
15:38 19.12.2019
13 CL500
И докато тези производители имат и други 'екологични' модели, то ми е интересно, какво ще стане полежението за марки като Ферари, МакЛарън, Астън, Ролс, Бентли и разбира се супер-спортистите като Бугати и Кьонигсег, които други модели освен наточените до последно просто нямат. Колкото и да завишат цените, заради плащането на безумни глоби за емисии на всяка кола, то разходите за разработка и мижавите им продажбите, ще ги фалират.
Коментиран от #15, #18
15:39 19.12.2019
14 гост
До коментар #10 от "AMG":
Баща ти може и да е бил свестен човек, ама от тебе нищо не е излязло..бадева си му ял хляба...ама ти си го знаеш и без да ти го казвам, нали !!!Коментиран от #19
15:40 19.12.2019
15 гост
До коментар #13 от "CL500":
Ами дали пък точно това не е целта..15:42 19.12.2019
16 Driving pleasure
До коментар #11 от "Реалист":
Добви и САЩ, които са втори след Китай и първи ако смяташ на глава от населението. Европейците са полудели! Новата "Зелена" сделка с която се гордеят ще коства по половин трилион на година - пари от нашите джобове, за сметка на което много европейски производители ще бъдат умишлено фалирани с подобни идиорски мерки.Може би когато сринат икономиката и огладнеят (да не забравяме, че финансиите на европа не са по-добри от американските и просперитета е основно базиран на дългове надвишаващи БВП на повечето държави) ще изтрезнеят... но предполагам че тогава вече ще е твърде късно да се оправят нещата и европа да бъде поне регионална сила
15:47 19.12.2019
17 Фифу
15:50 19.12.2019
18 UK прие Брекзит
До коментар #13 от "CL500":
И излиза от ЕС колите ще стават все по хубави мошни и наточени и никой нищо неможе да им каже.15:55 19.12.2019
19 ВРАЧКАТА
До коментар #14 от "гост":
абе ти маи скоро си търсиш някои да те вкара в Пирогов болезнено , какво искаш от чвека та го дразниш само , имаш ли малко срам че е доста по голям от теб , сигурно е видял още много неща , ти за които не си сънувал даже , престани нема само твоите простотии да четеме тука и твоите убиди .Коментиран от #20
15:55 19.12.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 111
Да не говорим също, че всяка втора 4-цилиндрова дизелова Ц-класа/Е-класа е с фабричен АМГ пакет с бутафорни ауспухови накрайници и с 20-цолови джанти, което тотално сваля имиджа на подразределението.
Сега просто някои от моделите се водят "Мерцедес-АМГ" и са малко по-надути, но го няма ексклузивитета който го имаше преди 15-20 години.
Коментиран от #23, #24, #30
16:01 19.12.2019
22 само питам бе
До коментар #20 от "AMG":
Хахахаха..на увисналия кардан ли?16:19 19.12.2019
23 AMG
До коментар #21 от "111":
както казват турците , анджик бе момче, ммааашаша ве лолле, и Даката в аламинут , ето това е отговора правилен , но как да им го обясниш на еврогеичетата , тези коли нито имат качество нито аналог, и ресурс , пълно ГМО ,това е едно време се правеха колите с десетилетия за напред , а сега излизат всяка година нови модели ,и викат не е надеждно , е как ще е надеждно щото се прави в шир потреб, не говоря само за мерцедесите а за всички останали като цяло , навремето щяло да фалират някои заводи , поради факта че не са се продавали резевни части толкова , това какво значи че е било здраво и надеждно .16:19 19.12.2019
24 гост
До коментар #21 от "111":
Абсолютно си прав, ама я го кажи на оня с ник AMG..ще те изяде с кърпите, вервай ми...Коментиран от #27, #34
16:21 19.12.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 спешна помощ 112
Коментиран от #28
16:27 19.12.2019
27 апешна помощ112
До коментар #24 от "гост":
ТИ ЧУЛИ КАКВО ТИ КАЗАХМЕ , НЕ СЕ ОПИТВАИ ДА ИЗБЯГАШ САМО ,ЩОТО СМЕ С ПОЛИЦИЯТА ЗАЕДНО .Коментиран от #29
16:31 19.12.2019
28 само питам бе
До коментар #26 от "спешна помощ 112":
Деде, нали знаеш кои страдат от раздвоение на личността...а?16:34 19.12.2019
29 гост
До коментар #27 от "апешна помощ112":
Хахахахаха...I LOVE' YOU..сладур!!!16:38 19.12.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Факт!
16:41 19.12.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Plameni
16:45 19.12.2019
34 AMG
До коментар #24 от "гост":
абе/ орел с ориз / , тои ти пише за 5-6 годишните , не за старите класики , аре у лево , пак не разбрал, и спри да се дрогираш не здравнословно е .16:51 19.12.2019
35 Факт!
16:54 19.12.2019
36 гост
До коментар #30 от "AMG":
''Пляс-пляс педалите...пляс-пляс педалите..водно колело''...айде деде, за днес те оставям, да укротиш малко,пък утре пак, нали.. Целувки на бабата и стой по-далеч от тиганчето. И пусни водата от AMGтата, че нощеска се очаква студ, да не пукнеш някой радиатор, ей...Коментиран от #37, #38
16:55 19.12.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 AMG
До коментар #36 от "гост":
а ти внимаваи с дрогата , щото женати ще те прати директно в някоя нарко комуна за излекуване , вие там де сте се збрали компанията , да не би да шмъкате свите , хахаха кажи ми кои са ти приятелите за да ти кажа къв си .17:02 19.12.2019
39 Гост
Коментиран от #44
17:10 19.12.2019
40 гост
До коментар #37 от "Имам предложение за детето гост":
Каква Норвегия ...какви тесли, какви триони та гонят пък тебе бе...от дърводобива и дърводелството съм много далече, ама щом ти харесва...егати, кви сте събирани тука бе...Коментиран от #42
17:15 19.12.2019
41 Гост
До коментар #1 от "незнайко":
Арабите имат много мегдан за слънчеви колектори. Ще продават ток на страните, които нямат слънце като тях.17:17 19.12.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 гост
До коментар #42 от "За детето гост":
Бе какъв Илон какъв найлон те е подгонил тебе бре ..не си добре, дедеее..не си ...тесли, найлони и триони..не сте добре бе.Я минете през 4ти км., днеска дават от червените хапчета..безплатни са, а за желаещите има и допълнително18:04 19.12.2019
44 Какво има общо едното с другото?
До коментар #39 от "Гост":
Тесла не е автомобилен производител и печалбите им не зависят пряко от продажбите на електромобили. Тесла произвежда батерии, фотоволтаични панели, инвертори проектира собствени батерии и процесори и има мрежа от зарядни станции. Това са все дейности, с които автомобилните производители не се занимават и обикновено разчитат за тях на външни фирми.За Тесла досега това бяха огромни разходи, които обаче ги изстреляха напред и вече ще носят печалби. Стогодишните тепърва ще трябва да инвестират и пари и време за същите неща, но през това време Тесла ще продава и ще ги мачка, поне в електромобилната ниша.
Коментиран от #57
18:52 19.12.2019
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Julio
21:57 19.12.2019
47 Гошо
До коментар #5 от "Иванчо":
Като Фъндъка, по улиците има педя кал а офцата си знае нейното колите произвеждали прах и от там разни педали, курбели, джедаи...... С ЕГН 98.......... и нагоре дават акъл!22:01 19.12.2019
48 Boxer 3.0
До коментар #1 от "незнайко":
Въпросът ти за корабите е много уместен.От Януари 2020, корабите минават на ДИЗЕЛ.
За това преди 10 г, когато дизелът им беше в излишък, дизеловите автомобили бяха върхът на сладоледа. А от няколко години върви кампания за анатемосването на дизеловите коли, понеже са знаели че дизелът ще им трябва за корабите...
Голям бизнес - голяма пропаганда!
Когато корабите минат на новите еко правила, ще има колосален пренос на гориво в световен мащаб, което ще обезмисли еко-ефектът от цялата галимация...
Коментиран от #50
22:21 19.12.2019
49 Алфа Ромео
Коментиран от #52
00:25 20.12.2019
50 CL500
До коментар #48 от "Boxer 3.0":
Корабите минават на гориво с ниско съдържание на сяра от януари 2020, но само в СЕКА районите. Когато си в средата на океана си гориш, каквото си искаш, а в пристанище си сменяш горивото. Отделно слагат и скрубери на домохода за пречистване, което е общо казано впръскване на вода за очистване на изгорелите газове. Тук въпросът е леко спорен, защото се получава сярна киселина от остатъчната сяра в изг. газове и изхвърлената зад борд вода след пречистването е лееееко вредна.Коментиран от #61
00:30 20.12.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Добро утро
До коментар #49 от "Алфа Ромео":
за европейските лицемери не е проблем да забраняват употребата на разни таратайки, и в същото време да ги изнасят за Африка; не е проблем да забраняват преработването на старата електроника, но нямат проблем да изнасят електронна скрап за Африка под предлог че щели така да намалят технологиното разминаване между Африка и останалия свят.01:03 20.12.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Emilr
До коментар #1 от "незнайко":
Хора въобще не се заблуждавайте въобще няма да спират AMG от производство07:35 20.12.2019
55 Без име
До коментар #1 от "незнайко":
За самолетите се говори поне в Германия да се забранят вътрешните полети и цените на билетите ше се вдигнат до степен, която ще накара някой хора поне да не пътуват толкова често.07:46 20.12.2019
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Гост
До коментар #44 от "Какво има общо едното с другото?":
Тесла не прави коли, а? Аха, разбрах! И Тойота не правят коли. Те правят само каросерии, двигатели, трансмисии, а после няколко шматки накрая на линията решават да ги сглобят, щото да си уплътнят свободното време. И изведнъж се оказва, че печелят пари от това. Санитарите днес по-късно ли ще ви раздават хапчетата.09:12 20.12.2019
58 Зомби с квадратен волан
10:19 20.12.2019
59 От кадя на кадя бе?
11:53 20.12.2019
60 ВикиЛексъсЕвксиноград
13:50 20.12.2019
61 Boxer 3.0
До коментар #50 от "CL500":
Пиша ти минусче, защото това са правилата, които важат СЕГА и до края на тази година.От Януари 2020 всички кораби (опериращи около САЩ Европа) минават на дизел и извън ЕСА.
Да, Индия и Китай, няма да се събразят.
А, за скрабърите - знаеш, че са скъпи и опасни, а и не само ти. Така, че далеч не всички компании ще ги ползват.
Масово газифициране не изключено.
Ще се случват интресни промени в този отрасъл, които обаче със сигурност са енергоемки, не предвидими, спекулативни и със съмнителен екологичен ефект.
17:55 20.12.2019
62 Master
До коментар #1 от "незнайко":
И корабите ги ограничават от 2020 проятел, ще използват мазут със сярно съдържание до 0.5%, до сега беше 3.5%12:27 22.12.2019
63 Гус
До коментар #5 от "Иванчо":
Ти сериозно ли: колите и газовете, отделяни от тях, са миниатюрна част...???13:17 25.12.2019
64 Грам
До коментар #10 от "AMG":
Ебаси неграмотника си, друго за теб не знам...13:19 25.12.2019