Last news in Fakti

19 Декември, 2019 14:49 10 797 64

Екологична балтия за AMG

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • amg-
  • екология

Следващата година немският концерн Daimler ще бъде принуден да съкрати сериозно продажбите на модели от AMG-гамата си, за да покрие новите екологични норми на Европейския съюз, твърди Financial Times. Под заплаха са и обикновените "бенцове" с 3.0-литрови двигатели.

Влизането в сила на новите изисквания за усреднени количества на отделяния въглероден двуокис от гамите на производителите ще ударят жестоко Mercedes-Benz, смятат дилърите на марката. Те очакват до 75% спад в продажбите на коли с емблемата на AMG, което според аналитици ще се превърне в катастрофа за печалбите на концерна.

В гамата от масови модели също се очакват сътресения. Mercedes-Benz ще се опита да пренасочи интереса на купувачите от свръхмощните компактни и средноразмерни автомобили към по-слабите модификации. Под ножа могат да минат, например, кросоувърът GLE с трилитров мотор и топ версиите на E-Klasse.

Регламентът 2019/631, приет от Европарламента през април, предвижда поетапно намаляване на усреднените емисии на въглероден двуокис за моделната гама на всеки производител. До 2021 г. те трябва да бъдат редуцирани до 95 г CO₂ на километър, което съответства на разход 4.1 л/100 км за бензиновите и 3.6 л/100 км за дизеловите автомобили. Глобата за всеки грам въглероден двуокис над нормата е €95. При това сумата трябва да се умножи по общия брой продадени коли.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    98 15 Отговор
    ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА МАФИЯ Е НА ПЪТ ДА СПЕЧЕЛИ !!! Интересното е корабите и самолетите какво ще правят ??? Да не говорим за АРАБИТЕ, тях трябва да ги ОПЛАЧЕМ !!!

    Коментиран от #3, #41, #48, #54, #55, #62

  • 2 сас

    64 7 Отговор
    Искат хората да карат трошки.

    AMG най-луксозните автомобили с голяма мощност.

    Не е за педеруги.

    Коментиран от #4

  • 3 гост

    15 36 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Що ревеш па ти за арабите бе...неграмотен ли си...що ли..това са изисквания на ЕС и се прилагат в ЕС...ти отпраши чак при арабелите.Ама да се намираш само на приказки, или ти харесва да си обект на внимание.

    Коментиран от #25

  • 4 AMG

    21 5 Отговор

    До коментар #2 от "сас":

    естественно , много добре расъждаваш момче и така трябвяа , продължаваи в същия дух , тук трябва да отбележим че BRABUS и PORSHE KARERA 911 TURBO също не са за подценяване както AMG.

    Коментиран от #6

  • 5 Иванчо

    54 5 Отговор
    Тая еко истерия започва да минава всякакви граници. Колите и техните мисии са само една миниатюрна част от проблема, но понеже е популистко, всички се хванаха за това. И ако не се вразумят разни хора, ще се стигне до положени, при което ще разрушим граденото с десетилетия общество и да започнем отначало.

    Коментиран от #47, #63

  • 6 гост

    7 17 Отговор

    До коментар #4 от "AMG":

    Оооо, деде..ха добре дошъл...ти като чуеш AMG и сън те не лови..аман заман -някой да не каже нещо лошо за тях. Гледам че и на Порше карера се отплесна..да не си напълнил едно хале и с тях, гаче ли баща ти 57 година в Карера те е правил...

    Коментиран от #10

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 SDECHEV

    15 28 Отговор
    ИДВАТ ВРЕМЕНА КОГАТО МЕРЕНЕТО НА МЪЖКИ ЧЛЕНОВЕ НЯМА ДА СТАВА СПОРЕД ТОВА КОЛКО ВДИГА СКРАПА ТИ
  • 9 Госта

    25 4 Отговор
    Axaxa евроджендърите щели да бъдат неутрални,всичко е за многооооо пари,но стадото обича да го поема във всички дупки
  • 10 AMG

    26 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    навремето баща ми лека му пръст , беше един от наи старите и първи шофьори в сомат международен шофьор , може и у товарния мерцедес да ме е правил , а по твоито съдене по думите ти , бащати те е правил в някоя каручка магарешка в махалата , нещастен идиьот си ти , и каквато колекция да имам в гаража , тебе яд ли те е, и това твои ли е проблем , питам аз и отговор не искам от дебили като теб от мЪхлата . .

    Коментиран от #14, #64

  • 11 Реалист

    57 3 Отговор
    Не че нещо, но населението на ЕС е 510 милиона души, което представлява 6.96% от населението на света по данни на световната банка. Дори и да спрем всички коли в ЕС, това няма да окаже съществено влияние върху CO2 емисиите и изобщо върху глобалното замърсяване. Населението на Индия и Китай например представлява малко над 36% от световното население. Тези държави са най-големите замърсители, най-големите потребители на петрол и т.н. Те изобщо не се интересуват от екологични норми и т.н. не само за автомобилите и превозните средства, но и за производствата от индустрията. Покриването на тези "строги" екологични изисквания ще накара производителите на автомобили да минимизират разходите за да влагат огромни суми за разработки. Това от своя страна ще доведе до големи съкращения на работници ( което впрочем вече се случва) и разбира се повишаване на цените на новите автомобили. Така че влизането в сила на тези изисквания ще доведе до много негативни социални ефекти! А цената ще платим разбира се ние (потребителите), която считам, че е твърде висока, а ефектите доста спорни и минимални в глобален мащаб!

    Коментиран от #16

  • 12 гост

    22 2 Отговор
    абе тоя макарон и тая дърта овца мергел , нема ли да се намери един кои да ги утепа тия изроди саксонски долни .
  • 13 CL500

    20 0 Отговор
    Интересно заглавие :-) Оставам с убеждението, че само АМГ горят по 20 литра, а М-ки, РС-ки и т.н. горят по 4 литра :-)
    И докато тези производители имат и други 'екологични' модели, то ми е интересно, какво ще стане полежението за марки като Ферари, МакЛарън, Астън, Ролс, Бентли и разбира се супер-спортистите като Бугати и Кьонигсег, които други модели освен наточените до последно просто нямат. Колкото и да завишат цените, заради плащането на безумни глоби за емисии на всяка кола, то разходите за разработка и мижавите им продажбите, ще ги фалират.

    Коментиран от #15, #18

  • 14 гост

    3 18 Отговор

    До коментар #10 от "AMG":

    Баща ти може и да е бил свестен човек, ама от тебе нищо не е излязло..бадева си му ял хляба...ама ти си го знаеш и без да ти го казвам, нали !!!

    Коментиран от #19

  • 15 гост

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "CL500":

    Ами дали пък точно това не е целта..
  • 16 Driving pleasure

    20 2 Отговор

    До коментар #11 от "Реалист":

    Добви и САЩ, които са втори след Китай и първи ако смяташ на глава от населението. Европейците са полудели! Новата "Зелена" сделка с която се гордеят ще коства по половин трилион на година - пари от нашите джобове, за сметка на което много европейски производители ще бъдат умишлено фалирани с подобни идиорски мерки.
    Може би когато сринат икономиката и огладнеят (да не забравяме, че финансиите на европа не са по-добри от американските и просперитета е основно базиран на дългове надвишаващи БВП на повечето държави) ще изтрезнеят... но предполагам че тогава вече ще е твърде късно да се оправят нещата и европа да бъде поне регионална сила
  • 17 Фифу

    10 20 Отговор
    И да фалират Мерцедес няма да липсват на никого.
  • 18 UK прие Брекзит

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "CL500":

    И излиза от ЕС колите ще стават все по хубави мошни и наточени и никой нищо неможе да им каже.
  • 19 ВРАЧКАТА

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    абе ти маи скоро си търсиш някои да те вкара в Пирогов болезнено , какво искаш от чвека та го дразниш само , имаш ли малко срам че е доста по голям от теб , сигурно е видял още много неща , ти за които не си сънувал даже , престани нема само твоите простотии да четеме тука и твоите убиди .

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 111

    26 0 Отговор
    АМГ стана ширпотреба в последните 5-6 години. При АМГ 43/53 се ползват обикновените 6-цилиндрови двигатели от C400/E400, с чип тунинг и с по-шумна изпускателна система. Нямат дори и плочка кой ги е сглобил.

    Да не говорим също, че всяка втора 4-цилиндрова дизелова Ц-класа/Е-класа е с фабричен АМГ пакет с бутафорни ауспухови накрайници и с 20-цолови джанти, което тотално сваля имиджа на подразределението.

    Сега просто някои от моделите се водят "Мерцедес-АМГ" и са малко по-надути, но го няма ексклузивитета който го имаше преди 15-20 години.

    Коментиран от #23, #24, #30

  • 22 само питам бе

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "AMG":

    Хахахаха..на увисналия кардан ли?
  • 23 AMG

    9 3 Отговор

    До коментар #21 от "111":

    както казват турците , анджик бе момче, ммааашаша ве лолле, и Даката в аламинут , ето това е отговора правилен , но как да им го обясниш на еврогеичетата , тези коли нито имат качество нито аналог, и ресурс , пълно ГМО ,това е едно време се правеха колите с десетилетия за напред , а сега излизат всяка година нови модели ,и викат не е надеждно , е как ще е надеждно щото се прави в шир потреб, не говоря само за мерцедесите а за всички останали като цяло , навремето щяло да фалират някои заводи , поради факта че не са се продавали резевни части толкова , това какво значи че е било здраво и надеждно .
  • 24 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "111":

    Абсолютно си прав, ама я го кажи на оня с ник AMG..ще те изяде с кърпите, вервай ми...

    Коментиран от #27, #34

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 спешна помощ 112

    4 3 Отговор
    за теб ли казаха че си избягал от лудницата я кажи си кординати , за да доидем да те приберем незабавно .

    Коментиран от #28

  • 27 апешна помощ112

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    ТИ ЧУЛИ КАКВО ТИ КАЗАХМЕ , НЕ СЕ ОПИТВАИ ДА ИЗБЯГАШ САМО ,ЩОТО СМЕ С ПОЛИЦИЯТА ЗАЕДНО .

    Коментиран от #29

  • 28 само питам бе

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "спешна помощ 112":

    Деде, нали знаеш кои страдат от раздвоение на личността...а?
  • 29 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #27 от "апешна помощ112":

    Хахахахаха...I LOVE' YOU..сладур!!!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Факт!

    11 3 Отговор
    В Америка може да има 8 литрови осмаци огромна държава Тексас е по-голям от цяла Европа повечето са пикапи на фермери които си вършат работа.Германците измислиха тия в8 5,6 литрови и ги набутаха в сгъчканите европейски градове.Закривай!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Plameni

    11 1 Отговор
    Вчера нали писаха ,че и BMW спира М -ките ,уж електрически проблем който може да се окаже екологичен.
  • 34 AMG

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    абе/ орел с ориз / , тои ти пише за 5-6 годишните , не за старите класики , аре у лево , пак не разбрал, и спри да се дрогираш не здравнословно е .
  • 35 Факт!

    5 12 Отговор
    Алтернативи има Тесла е първият пример да не говорим ако се разработи мини ядрен реактор с това ще си караш колата 5 хиляди години и ще ускоряваш за 0.8 секунди без изтощаване през следващите 4 милиона 999 999 години.Електеически самолети също има.Но не се налагат що щото пречат на русия арабухите у германия на семейстяо Рап от БМв които отдавна трябваше да са в затвора щото са ползвали робски теуд през ВСВ незнайно кой им позволи десетилетия да правят коли.
  • 36 гост

    6 9 Отговор

    До коментар #30 от "AMG":

    ''Пляс-пляс педалите...пляс-пляс педалите..водно колело''...айде деде, за днес те оставям, да укротиш малко,пък утре пак, нали.. Целувки на бабата и стой по-далеч от тиганчето. И пусни водата от AMGтата, че нощеска се очаква студ, да не пукнеш някой радиатор, ей...

    Коментиран от #37, #38

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 AMG

    8 2 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    а ти внимаваи с дрогата , щото женати ще те прати директно в някоя нарко комуна за излекуване , вие там де сте се збрали компанията , да не би да шмъкате свите , хахаха кажи ми кои са ти приятелите за да ти кажа къв си .
  • 39 Гост

    8 3 Отговор
    Интересна работа. Традиционните марки все очакват спад в продажбите си, а накрая все са на печалба. Тесла все очаква повече продажби, а накрая все е на загуба.

    Коментиран от #44

  • 40 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #37 от "Имам предложение за детето гост":

    Каква Норвегия ...какви тесли, какви триони та гонят пък тебе бе...от дърводобива и дърводелството съм много далече, ама щом ти харесва...егати, кви сте събирани тука бе...

    Коментиран от #42

  • 41 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Арабите имат много мегдан за слънчеви колектори. Ще продават ток на страните, които нямат слънце като тях.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 гост

    0 9 Отговор

    До коментар #42 от "За детето гост":

    Бе какъв Илон какъв найлон те е подгонил тебе бре ..не си добре, дедеее..не си ...тесли, найлони и триони..не сте добре бе.Я минете през 4ти км., днеска дават от червените хапчета..безплатни са, а за желаещите има и допълнително
  • 44 Какво има общо едното с другото?

    3 10 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Тесла не е автомобилен производител и печалбите им не зависят пряко от продажбите на електромобили. Тесла произвежда батерии, фотоволтаични панели, инвертори проектира собствени батерии и процесори и има мрежа от зарядни станции. Това са все дейности, с които автомобилните производители не се занимават и обикновено разчитат за тях на външни фирми.

    За Тесла досега това бяха огромни разходи, които обаче ги изстреляха напред и вече ще носят печалби. Стогодишните тепърва ще трябва да инвестират и пари и време за същите неща, но през това време Тесла ще продава и ще ги мачка, поне в електромобилната ниша.

    Коментиран от #57

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Julio

    7 0 Отговор
    Глоби за производителя значи само и единствено по-високи цени и по-ниско качевство за потребителите. Нищо повече. Това и обяснява пасивността на европейските автопроизводители при приемането на тези еко-норми. Идеалното оправдание за производство на бокулци...
  • 47 Гошо

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "Иванчо":

    Като Фъндъка, по улиците има педя кал а офцата си знае нейното колите произвеждали прах и от там разни педали, курбели, джедаи...... С ЕГН 98.......... и нагоре дават акъл!
  • 48 Boxer 3.0

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Въпросът ти за корабите е много уместен.
    От Януари 2020, корабите минават на ДИЗЕЛ.
    За това преди 10 г, когато дизелът им беше в излишък, дизеловите автомобили бяха върхът на сладоледа. А от няколко години върви кампания за анатемосването на дизеловите коли, понеже са знаели че дизелът ще им трябва за корабите...
    Голям бизнес - голяма пропаганда!
    Когато корабите минат на новите еко правила, ще има колосален пренос на гориво в световен мащаб, което ще обезмисли еко-ефектът от цялата галимация...

    Коментиран от #50

  • 49 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Добре де, само в Европа се затягат еко-нормите а на другите места по света няма проблем продължават както досега, така ли да го разбираме...

    Коментиран от #52

  • 50 CL500

    6 2 Отговор

    До коментар #48 от "Boxer 3.0":

    Корабите минават на гориво с ниско съдържание на сяра от януари 2020, но само в СЕКА районите. Когато си в средата на океана си гориш, каквото си искаш, а в пристанище си сменяш горивото. Отделно слагат и скрубери на домохода за пречистване, което е общо казано впръскване на вода за очистване на изгорелите газове. Тук въпросът е леко спорен, защото се получава сярна киселина от остатъчната сяра в изг. газове и изхвърлената зад борд вода след пречистването е лееееко вредна.

    Коментиран от #61

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Добро утро

    5 0 Отговор

    До коментар #49 от "Алфа Ромео":

    за европейските лицемери не е проблем да забраняват употребата на разни таратайки, и в същото време да ги изнасят за Африка; не е проблем да забраняват преработването на старата електроника, но нямат проблем да изнасят електронна скрап за Африка под предлог че щели така да намалят технологиното разминаване между Африка и останалия свят.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Emilr

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Хора въобще не се заблуждавайте въобще няма да спират AMG от производство
  • 55 Без име

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    За самолетите се говори поне в Германия да се забранят вътрешните полети и цените на билетите ше се вдигнат до степен, която ще накара някой хора поне да не пътуват толкова често.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "Какво има общо едното с другото?":

    Тесла не прави коли, а? Аха, разбрах! И Тойота не правят коли. Те правят само каросерии, двигатели, трансмисии, а после няколко шматки накрая на линията решават да ги сглобят, щото да си уплътнят свободното време. И изведнъж се оказва, че печелят пари от това. Санитарите днес по-късно ли ще ви раздават хапчетата.
  • 58 Зомби с квадратен волан

    2 4 Отговор
    Правилно, трябва да се спрат пушилниците. АМГ да продължи да тунингова електрическите модели. Вече имат прекрасен пример в лицето на 2019 Mercedes EQC AMG 4MATIC.
  • 59 От кадя на кадя бе?

    3 1 Отговор
    А американците кога?
  • 60 ВикиЛексъсЕвксиноград

    5 0 Отговор
    И докога тези тежки еко въведения ще се изпълняват САМО в ЕС? - нито САЩ нито Русия нито Африканските държави нито Азия - Австралия ги изпълняват! - ЗАЩО само в Еврозоната ???? с какво са по велики Африка - САЩ - Русия - Азия от ЕС и нима в САЩ и Русия не замърсяват зверски с любимите си 8 цл. зверове???? Скоро се върнах от Москва - на всеки ъгъл Ге класи 63 АМГ - Ленд Круизъри 8 цл. 5.7 л....и американската Тойота Хайлендър с 8 цл. мотор - болно влюбени са московчани в тези модели с 8 цл. 5.7 литров бензин който е евро 4.
  • 61 Boxer 3.0

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "CL500":

    Пиша ти минусче, защото това са правилата, които важат СЕГА и до края на тази година.
    От Януари 2020 всички кораби (опериращи около САЩ Европа) минават на дизел и извън ЕСА.
    Да, Индия и Китай, няма да се събразят.
    А, за скрабърите - знаеш, че са скъпи и опасни, а и не само ти. Така, че далеч не всички компании ще ги ползват.
    Масово газифициране не изключено.
    Ще се случват интресни промени в този отрасъл, които обаче със сигурност са енергоемки, не предвидими, спекулативни и със съмнителен екологичен ефект.
  • 62 Master

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    И корабите ги ограничават от 2020 проятел, ще използват мазут със сярно съдържание до 0.5%, до сега беше 3.5%
  • 63 Гус

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Иванчо":

    Ти сериозно ли: колите и газовете, отделяни от тях, са миниатюрна част...???
  • 64 Грам

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "AMG":

    Ебаси неграмотника си, друго за теб не знам...