След дълги кризисни месеци, в които бъдещето на Nissan бе поставено под сериозно съмнение, японската марка успя да се добере до спасителен пояс. Компанията представи официално серийната версия на електрическия кросоувър Ariya, на който се възлагат огромни надежди.
В Европа новият модел ще се предлага в пет версии. В зависимост от модификацията Ariya ще се оборудва с батерия с капацитет 63 или 87 кВтч, един или два електромотора, предно или задно задвижване. Автономният пробег по цикъла WLTP варира между 360 и 500 км.
Версията с предно предаване има силова установка с мощност 217 или 242 к.с. (300 Нм), а тази с двойно - 278 или 305 к.с. (560 Нм). Сумарната мощност на върховата модификация e-4orce Performance е 394 коня (600 Нм).
Базовата Ariya ускорява от 0 до 100 за 7.5 сек., а топ версията - за 5.1. Максималната скорост на модификациите с предно предаване е ограничена на 160 км/ч, а на тези с четири задвижващи колела - на 200.
Дизайнът на Ariya повтаря едноименния концепт, показан на автосалона в Токио миналата година. Серийният кросоувър е наследил от изложбения прототип фаровете с 20-милиметрови мини прожектори, трапецовидната радиаторна решетка и прорезите встрани от нея. Разлики се забелязват във формата на предната броня и страничните огледала. Моделът ще се предлага с 19- или 20-цолови колела.
Емблемата на Ariya има подсветка от 20 светодиода. Тя ще краси и бъдещите електрически модели на Nissan.
Технологията e-4orce регулира изходната мощност и параметрите на спирачките. В стандартен режим на движение тягата се разпределя между двата електромотора в съотношение 50:50, но при нужда може да бъде пренасочена изцяло към предния или задния мост.
В завои на хлъзгави или заснежени участъци електромобилът следва зададената от водача траектория благодарение на точното взаимодействие между електромоторите и спирачките. Надлъжните колебания на каросерията и "гмуркането" на предницата при рязко намаляване на скоростта са сведени до минимум, тъй като в процеса на спиране участва не само предният, а и задният електромотор, както при други електрически или хибридни модели.
От Nissan сравняват салона на Ariya с каюта в шикозен презокеански лайнер. Климатикът е разположен в предния кош, където при традиционните автомобили се намира двигателят. Акумулаторният блок е поместен в основата на шасито и подът в купето е напълно плосък.
Друга особеност на интериора са седалките Zero Gravity. Проектирани са така, че пътниците да понасят натоварванията толкова леко, колкото в условията на безтегловност.
Арматурното табло на Ariya е изпълнено в минималистичен стил - физически копчета и превключватели липсват. Сензорните бутони за управление на климатика с вградени в централната конзола, декорирана с дърво, и вибрират при допир като обичайните механични превключватели.
На таблото има два 12.3-инчови дисплея. Първият изпълнява функциите на приборен панел, а вторият отговаря за управлението на мултимедийната система. Фразите "Здравей, Nissan!" и "Ей, Nissan!" активират виртуален помощник, който разбира прости изречения от разговорната реч.
Вградената комуникационна система (4G) осигурява достъп до облачни данни за по-добро разбиране на конкретни запитвания. С помощта на гласовия асистент може да се получава необходимата информация, да се управлява маршрутът и да се възпроизвежда музика, както и да се регулира температурата в салона.
Серийната Ariya е дълга 4 595, широка 1 850 и висока 1 660 мм при междуосие от 2 775 мм. Обемът на багажника варира от 415 л за версиите с двойно предаване до 468 л за тези с предно. Електрическият кросоувър може да тегли ремарке с тегло до 1.5 тона.
Ariya става първият Nissan, който разполага с функция за обновяване на софтуера "по въздуха". Ъпгрейдът може да се извършва дори по време на движение.
Новият японски кросоувър ще се предлага и със системата ProPILOT, която вече е свързана с навигацията. Тя може да регулира скоростта в съответствие с ограниченията и конкретната пътна ситуация, като отчита данни за трафика и използва сензорни технологии. ProPILOT Park пък може да открива свободни места и да паркира паралелно без намесата на водача.
От Nissan обещават да обявят цените на Ariya за Европа в близките месеци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 04393
11:26 15.07.2020
2 Браво
11:28 15.07.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Някой
11:35 15.07.2020
5 Така е
12:21 15.07.2020
6 ...
Коментиран от #7, #9
13:43 15.07.2020
7 Komapak
До коментар #6 от "...":
Най-важното от всичко е да е евтино. А то със сигурност не е... Ако го предложат за 20000 евро дали ще ти прави впечатление звука? 😊Коментиран от #8
13:51 15.07.2020
8 Чакай малко!
До коментар #7 от "Komapak":
Как 20 хиляди евро? Кой СУВ струва 20 хиляди евро? Един Голф нов му искат 25 хиляди, а вие за мощен електрически СУВ пълен с технологии, искате за 20! Осъзнайте се малко! Даже и 35 хиляди е нормална цена!Коментиран от #10, #15
13:57 15.07.2020
9 Еха
До коментар #6 от "...":
Свистят Лийфовете. Тук технологията няма да е като в Лийф. Тук са друг вид мотори, батерии и въобще нова технология, а не като в Лийф! Сега остава да направят още 4-5 модела, зарядна мрежа с 20 хиляди зарядни в света ниска цена на зарядните и са настигнали Тесла!Коментиран от #14
14:01 15.07.2020
10 7375
До коментар #8 от "Чакай малко!":
Себестойноста на голфа е 12-15 евро. Това че се копува за 25 базов не го прави да струва толко. В тая кия себестойността аконе 15 защо да не се дава за 20. Все пак е една торба кабели, 1 торба ел модули и камери една батерия и един ел мотор.Коментиран от #11, #12, #13
14:15 15.07.2020
11 Чакай малко
До коментар #10 от "7375":
А Голфа защо не ти го дават за 10?14:28 15.07.2020
12 Шуменския
До коментар #10 от "7375":
Каква Киа те гони бе човек?!14:33 15.07.2020
13 гост
До коментар #10 от "7375":
Ма да бе , направо е 10 000 себестойността на Голфа , щото на теб така ти изнася , хахахах !!! И те ВАГ са луди да не го пуснат на 15 000 и пак да имат 50% печалба и да продадат три пъти повече бройки !!! Тия идиотии като си ги мечтаете на кой ги пробутвате , набедени "оценители" разни , хахахха !!14:40 15.07.2020
14 ...
До коментар #9 от "Еха":
Ако е така би било супер! Volt 1 също го имаше това, но при Volt 2 вече нещата са тихи и елегантни. Развиват се нещата. Никакви излишни шумове няма и при i3, както и при e-Up! и е-Golf. Като нинджи са16:27 15.07.2020
15 Komapak
До коментар #8 от "Чакай малко!":
Ей не ме остави да си помечтая!!! 😂😂😂 За 20000 евро го взимам! 😊18:22 15.07.2020
16 Ввв
09:38 16.07.2020
17 1000км с 1 резервоар
01:44 17.07.2020