Last news in Fakti

15 Юли, 2020 11:14 4 175 17

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

  • nissan-
  • ariya

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток - 1

След дълги кризисни месеци, в които бъдещето на Nissan бе поставено под сериозно съмнение, японската марка успя да се добере до спасителен пояс. Компанията представи официално серийната версия на електрическия кросоувър Ariya, на който се възлагат огромни надежди.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

В Европа новият модел ще се предлага в пет версии. В зависимост от модификацията Ariya ще се оборудва с батерия с капацитет 63 или 87 кВтч, един или два електромотора, предно или задно задвижване. Автономният пробег по цикъла WLTP варира между 360 и 500 км.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Версията с предно предаване има силова установка с мощност 217 или 242 к.с. (300 Нм), а тази с двойно - 278 или 305 к.с. (560 Нм). Сумарната мощност на върховата модификация e-4orce Performance е 394 коня (600 Нм).

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Базовата Ariya ускорява от 0 до 100 за 7.5 сек., а топ версията - за 5.1. Максималната скорост на модификациите с предно предаване е ограничена на 160 км/ч, а на тези с четири задвижващи колела - на 200.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Дизайнът на Ariya повтаря едноименния концепт, показан на автосалона в Токио миналата година. Серийният кросоувър е наследил от изложбения прототип фаровете с 20-милиметрови мини прожектори, трапецовидната радиаторна решетка и прорезите встрани от нея. Разлики се забелязват във формата на предната броня и страничните огледала. Моделът ще се предлага с 19- или 20-цолови колела.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Емблемата на Ariya има подсветка от 20 светодиода. Тя ще краси и бъдещите електрически модели на Nissan.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Технологията e-4orce регулира изходната мощност и параметрите на спирачките. В стандартен режим на движение тягата се разпределя между двата електромотора в съотношение 50:50, но при нужда може да бъде пренасочена изцяло към предния или задния мост.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

В завои на хлъзгави или заснежени участъци електромобилът следва зададената от водача траектория благодарение на точното взаимодействие между електромоторите и спирачките. Надлъжните колебания на каросерията и "гмуркането" на предницата при рязко намаляване на скоростта са сведени до минимум, тъй като в процеса на спиране участва не само предният, а и задният електромотор, както при други електрически или хибридни модели.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

От Nissan сравняват салона на Ariya с каюта в шикозен презокеански лайнер. Климатикът е разположен в предния кош, където при традиционните автомобили се намира двигателят. Акумулаторният блок е поместен в основата на шасито и подът в купето е напълно плосък.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Друга особеност на интериора са седалките Zero Gravity. Проектирани са така, че пътниците да понасят натоварванията толкова леко, колкото в условията на безтегловност.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Арматурното табло на Ariya е изпълнено в минималистичен стил - физически копчета и превключватели липсват. Сензорните бутони за управление на климатика с вградени в централната конзола, декорирана с дърво, и вибрират при допир като обичайните механични превключватели.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

На таблото има два 12.3-инчови дисплея. Първият изпълнява функциите на приборен панел, а вторият отговаря за управлението на мултимедийната система. Фразите "Здравей, Nissan!" и "Ей, Nissan!" активират виртуален помощник, който разбира прости изречения от разговорната реч.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Вградената комуникационна система (4G) осигурява достъп до облачни данни за по-добро разбиране на конкретни запитвания. С помощта на гласовия асистент може да се получава необходимата информация, да се управлява маршрутът и да се възпроизвежда музика, както и да се регулира температурата в салона.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Серийната Ariya е дълга 4 595, широка 1 850 и висока 1 660 мм при междуосие от 2 775 мм. Обемът на багажника варира от 415 л за версиите с двойно предаване до 468 л за тези с предно. Електрическият кросоувър може да тегли ремарке с тегло до 1.5 тона.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Ariya става първият Nissan, който разполага с функция за обновяване на софтуера "по въздуха". Ъпгрейдът може да се извършва дори по време на движение.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Новият японски кросоувър ще се предлага и със системата ProPILOT, която вече е свързана с навигацията. Тя може да регулира скоростта в съответствие с ограниченията и конкретната пътна ситуация, като отчита данни за трафика и използва сензорни технологии. ProPILOT Park пък може да открива свободни места и да паркира паралелно без намесата на водача.

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

Nissan показа първия си сериен кросоувър на ток

От Nissan обещават да обявят цените на Ariya за Европа в близките месеци.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 04393

    21 4 Отговор
    Яко е. Швабите изтърват положението всеки ден по малко. Само африка и южна америка къде не са почнали да правят коли на ток за да е пълен цирка.
  • 2 Браво

    20 2 Отговор
    изглежда много добре, и качеството ако успеят да подобрят ще имат добри продажби
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Някой

    26 3 Отговор
    Красота! Най накрая красив електромобил.
  • 5 Така е

    17 2 Отговор
    Светът минава на ток!
  • 6 ...

    1 3 Отговор
    Пищят ушите от тея Нисани. Че даже и в рекламата се чува свистенето на мотор/инвертор. Някои хора не ги чуват тея херци, нооо.. Другите как могат да правят безшумно задвижване, пък те не

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Komapak

    6 0 Отговор

    До коментар #6 от "...":

    Най-важното от всичко е да е евтино. А то със сигурност не е... Ако го предложат за 20000 евро дали ще ти прави впечатление звука? 😊

    Коментиран от #8

  • 8 Чакай малко!

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "Komapak":

    Как 20 хиляди евро? Кой СУВ струва 20 хиляди евро? Един Голф нов му искат 25 хиляди, а вие за мощен електрически СУВ пълен с технологии, искате за 20! Осъзнайте се малко! Даже и 35 хиляди е нормална цена!

    Коментиран от #10, #15

  • 9 Еха

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "...":

    Свистят Лийфовете. Тук технологията няма да е като в Лийф. Тук са друг вид мотори, батерии и въобще нова технология, а не като в Лийф! Сега остава да направят още 4-5 модела, зарядна мрежа с 20 хиляди зарядни в света ниска цена на зарядните и са настигнали Тесла!

    Коментиран от #14

  • 10 7375

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Чакай малко!":

    Себестойноста на голфа е 12-15 евро. Това че се копува за 25 базов не го прави да струва толко. В тая кия себестойността аконе 15 защо да не се дава за 20. Все пак е една торба кабели, 1 торба ел модули и камери една батерия и един ел мотор.

    Коментиран от #11, #12, #13

  • 11 Чакай малко

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "7375":

    А Голфа защо не ти го дават за 10?
  • 12 Шуменския

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "7375":

    Каква Киа те гони бе човек?!
  • 13 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "7375":

    Ма да бе , направо е 10 000 себестойността на Голфа , щото на теб така ти изнася , хахахах !!! И те ВАГ са луди да не го пуснат на 15 000 и пак да имат 50% печалба и да продадат три пъти повече бройки !!! Тия идиотии като си ги мечтаете на кой ги пробутвате , набедени "оценители" разни , хахахха !!
  • 14 ...

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Еха":

    Ако е така би било супер! Volt 1 също го имаше това, но при Volt 2 вече нещата са тихи и елегантни. Развиват се нещата. Никакви излишни шумове няма и при i3, както и при e-Up! и е-Golf. Като нинджи са
  • 15 Komapak

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Чакай малко!":

    Ей не ме остави да си помечтая!!! 😂😂😂 За 20000 евро го взимам! 😊
  • 16 Ввв

    2 0 Отговор
    Много “вървежни”,но ЕС не ги оцени....ех мечти мечти
  • 17 1000км с 1 резервоар

    2 1 Отговор
    Стига вече с тези миксери с 300км-500км автономен пробег ...Пфуу...800км-1000км ще е оферта...дотогава само пълен пас...