1 981 19

39% спад в продажбите на нови коли в Европа през първото полугодие

Несигурността доминира на европейския автопазар и през юни

39% спад в продажбите на нови коли в Европа през първото полугодие
Снимка: Shutterstock

Несигурността доминира на европейския автопазар и през юни. Според данните на JATO Dynamics, новите регистрации на Стария континент през последния месец възлизат на 1,13 милиона, което представлява спад в продажбите от 24 процента в сравнение със същия период на миналата година. През юни 2019-а са доставени 1,49 милиона нови коли. През първата половина на 2020-а обаче европейският автопазар е отбелязал още по-сериозен спад. Новите регистрации през първото полугодие са се свили с 39 процента до 5,09 милиона автомобила.

Източник: JATO Dynamics

39% спад в продажбите на нови коли в Европа през първото полугодие

Въпреки това, през последните няколко месеца има тенденция за ръст в търсенето на нови коли. Юни дори отчита най-силния резултат от началото на пандемията през февруари. Според JATO Dynamics, би било твърде рано да се говори за възстановяване, но купувачите вече реагират на новите отстъпки и държавни премии. 

Търсенето на електрифицирани коли и електромобили продължава да расте

Търсенето на електромобили и плъгин хибриди се е увеличило по време на пандемията, докато конвенционалните ДВГ отбелязват спад. През юни новите регистрациите на бензинови и дизелови автомобили са намалели със съответно 32 и 31 процента в сравнение със същия месец на 2019-а. За разлика от това, обемът на електрифицираните коли е нараснал с 65 процента (от 111 300 на 183 300 превозни средства). Пазарният им дял пък се е увеличил повече от два пъти - от 7 на 16 процента. 

Източник: JATO Dynamics

39% спад в продажбите на нови коли в Европа през първото полугодие

През първите шест месеца на годината европейският пазар на плъгин хибриди е доминиран от три премиум марки, а именно Volvo, Mercedes и BMW. Предишният лидер Mitsubishi трябваше да се примири с шестото място. Когато става дума за електромобили, Renault е на върха, тъй като французите са съумели да удвоят доставките си. Продажбите на Tesla пък са намалели с 42 процента, нареждайки американската компания на втора позиция.  

Въпреки трудната икономическа среда, SUV-тата се представят сравнително добре. Новите регистрации на кросоувърите са намалели с 18 процента, но пазарният им дял е нараснал до 40 процента. Интересно е, че най-големите и най-скъпите всъдеходи отчитат спад от само 2 процента. Продажбите на компактните SUV-та пък са намалели с 21 процента, което позволява на малките кросоувъри да ги изпреварят по популярност. 

Volkswagen Group е най-успешният в този сегмент с пазарен дял от 25 процента. Въпреки това Ford, Volvo и Mercedes също отбелязват ръст от съответно 1, 39 и 24 процента.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 гост

    2 21 Отговор
    Моите данни са че продажбите на Тесла са се удвоили, някой пуска фалшиви новини.

    Коментиран от #3

  • 3 Не вървиш

    13 5 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    И да ползваш чужди никове, всички знаят причината за намалението на продажбите на Тесла. То беше ясно още когато затвориха завода им заради коронавируса. Още тогава казаха че това ще се отрази на доставките за Европа, защото точно тогава е бил в графика за производство за европейските пазари. Сега търсенето превишава предлагането.

    Коментиран от #4

  • 4 Вървиш

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "Не вървиш":

    Ти като всичко знаеш я кажи ще отменят ли прайда заради вируса?

    Коментиран от #6

  • 5 О.Р.

    7 6 Отговор
    Защото новите коли са калпави.
  • 6 Питай антиелектриците

    7 5 Отговор

    До коментар #4 от "Вървиш":

    Защо питаш мен за неща, които не ме интересуват? И ти си ми ясен щом питаш такива неща. То лошо няма де, щом те влече.

  • 7 Ти да видиш!

    3 9 Отговор
    "За разлика от това, обемът на електрифицираните коли е нараснал с 65 процента (от 111 300 на 183 300 превозни средства). Пазарният им дял пък се е увеличил повече от два пъти - от 7 на 16 процента. " И каква стана тя господа антиелектрици? Само преди две години се смеехте, че електромобилите представлявали само един процент от продажбите и то ако се отчетат и плъгин хибридите. Само преди два дни се смеехте на прогнозите, че през 2030 година всяка трета нова кола ще е електрифицирана. Ами ако тази тенденция се запази, още догодина от 16 ще станат 32 процента, което си е точно всеки трети автомобил. Каква ли е вероятността това да се случи? Според драйфащия плежър, с това темпо през 2030 година електромобилите и хибридите щели да са 5% от пазара. Бъдещето май идва по-бързо отколкото може да си представите.

    Коментиран от #8

  • 8 стига цвили

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш!":

    от радост госте

    Коментиран от #9

  • 9 Ами да не е като вас?

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "стига цвили":

    Разбира се че от радост. При вас е само от омраза. Нали сте АНТИ.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 нали си

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ами да не е като вас?":

    Анти пушилник

    Коментиран от #13

  • 11 Капитализма ЗАЦИКЛИ !

    5 1 Отговор
    Умирам от кеф ! Каточе ли някой , нявга го бе предсказал.
  • 12 Харесвам високи брюнетки

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ами да не е като вас?":

    Това обаче не значи, че ще върна някоя дребна и симпатична блондинка. Бъркаш двата щата. Това, че ти мразиш всичко и всички което не съвпада с твоето мнение, не значи че и останалите правят така. Ти си този който мрази брюнетките, останалите не мразим блондинките, щом защитаваме брюнетките от омразата ти.
  • 13 Предишното мнение

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "нали си":

    Беше към тебе
  • 14 StandartenTip

    4 0 Отговор
    oще да им надуят цените, кво очакват
  • 15 Необвързан

    1 0 Отговор
    Търси се свободна брюнетка между 25 и 28. Да обича геимарство
  • 16 Камен

    5 0 Отговор
    И отново България я няма в списъка. Не ви ли писна? Няма ни в преводите на уредите, няма ни в хранителните продуктите, а според ЕС регламента трябва да има.....

    Коментиран от #18

  • 17 Пламен

    2 0 Отговор
    Да, ама банкомата на мафията презареди едни милиарди за седем години напред. Ха, сега Изперкалата бабичка да иде да обясни на малкото останали Ханс и Хенриете, защо ще си сменят автомобилите вече на 9, вместо на 3 години, и как Тулупа-проста Кърджалийска, ги е порил с 200...
  • 18 Пламен

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Камен":

    Те ако присъединят Македония, Хърватска и Албания, познай кой няма да е статистиката. Да - НИЕ!!!
  • 19 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Хмм България я няма в класацията, може би не считат че е в Европа?!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.