Last news in Fakti

16 Септември, 2020 08:47 5 772 23

Audi пуска A3 на метан

  • audi-
  • a3-
  • g-tron-
  • метан

Audi представи модификация на A3 Sportback, която може да работи на природен газ и биометан. Продажбите на версията 30 g-tron започват през есента на цена от €30 700.

Audi пуска A3 на метан

Горивото се съхранява в три бутилки, разположени в задната част на каросерията. Стоманената побира четири килограма метан и се намира пред резервоара за бензин, а две други от армиран полимер са закрепени под пода на багажника.

Audi пуска A3 на метан

Общото количество газ, съхранявано под налягане 200 бара, стига за изминаването на 445 км. Деветлитровият бензинов резервоар служи за стартиране на двигателя при ниски температури и за резерва ако метанът бъде изразходван.

Audi пуска A3 на метан

Визуално A3 Sportback 30 g-tron е напълно идентичен с останалите модификации. Единствената разлика е в обема на багажника, чийто обем е намалял от 380 на 280 литра.

Audi пуска A3 на метан

Под предния капак работи 1.5-литров турбодвигател с мощност 131 к.с. и максимален въртящ момент 200 Нм, съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия. Ускорението до 100 отнема 9.7 сек., а максималната скорост е 211 км/ч.

Audi пуска A3 на метан

Audi пуска A3 на метан


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вин дизел

    9 25 Отговор
    Като са ги започнали всичките видове горива за движение да бяха сложили и един 5 литров резервоар и с дизел и 1 ел.батерия да може и на ток да се движи също. Смятай това как ще гръмне...

    Коментиран от #2

  • 2 Дървен философ

    31 6 Отговор

    До коментар #1 от "вин дизел":

    12 години имах Ауди а6 на газ и метан. И други като теб разбирачи казваха "еее сложи му и дизел да е на всичко". Навъртях му 200 хиляди. Нито комфорта нито екстрите се промениха, че карам на метан. Защо да плащам повече за същото. А ти карай печката и философствай

    Коментиран от #4, #5, #9, #20, #23

  • 3 Админ

    8 8 Отговор
    А на боб върви ли ?

    Коментиран от #12

  • 4 вин дизел

    6 22 Отговор

    До коментар #2 от "Дървен философ":

    И кво ми се хвалиш с тоя кош на 25 години, имал екстри хахха не се излагай

    Коментиран от #6

  • 5 Виж го ти

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "Дървен философ":

    Това Ауди ще харчи същите пари на км като Тесла S.
  • 6 Трифонов

    18 3 Отговор

    До коментар #4 от "вин дизел":

    Човекът не се хвали, а просто се опитва да ти каже, че има опит с Ауди, предназначено фабрично да се движи на метан и че от опит знае, че колата е икономична, екологично чиста, а във всяко друго отношение няма разлика от останалите модели на марката. Което е абсолютно основание да си купиш новото Ауди А3 30 gtron. На мене ми е малко малко, а и не харесвам хечбеци, но ако пуснат по-голям модел на метан, със сигурност ще се замисля.

    Коментиран от #7

  • 7 вин дизел

    10 7 Отговор

    До коментар #6 от "Трифонов":

    Трифоне, тая А6-ца е била на метан и газ, и да точно си се хвали че 12 години я карал 200 хил км и какво от това, това няма да ми промени мнението че ауди са кошове.
  • 8 Иво

    10 2 Отговор
    Имах Голф 5 1.6 102к.с BIFUEL(фабрична газова уредба)който вървеше много мудно и разхода му в града често беше над 10/100.Веднъж отказа да работи на газ и започнах да обикалям сервизите но навсякъде ме отпращаха защото части за такава система нямали а и диагностика не могли да направят.Накрая един едвам се съгласи да я погледне и се оказа,че някаква мембрана която се скъсала е за смяна но трябваше да я поръчва защото никъде няма налична и струваше 140 лева(за масовите уредби е 20-30).Карах колата около 2 години и я продадох с минимална разлика от цената на която я купих което е единственото нещо свързано с нея което не ме кара да съжалявам.

    Коментиран от #22

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Виж го ти

    15 3 Отговор
    Вижам, че някакви лаици са ми насвяткали минуси. Тесла Модел S я дават, по данни от производител, да изминава 490 км с едно зареждане, на батерия 90 КWth, при температури под 0. Тези 90 KWth са били заредени при максимум 80% ефективност, като Тесла допускат дори по-ниска. Значи по кабела между зарядното и батерията са минали най-малко 112,5 кWth. При превръщането им от AC на DC в зарядното, електромерът е отчел около 120 kWth. Тук един караше хората да си зареждат колите по паркингите денем, при цена на дневна енергия 22 ст/kWth, което прави 26,40 лв за изминати 490 км. Аз имам Ауди А4 на метан. Гори ми 6 лв/100. За тези 490 км ще ми изгори 30 лв. За някакви си 3,50 лв за 490 км или за 71 ст/100 км разлика, няма начин да се навия на електрическа кола. Тези играчки не са по-икономични и на 100 км излизат също толкова, колкото и моята кола. Само че Модел S струва 90 000 долара, а моята кола съм я взел за 2000 долара. С парите за една Тесла 45 човека ще карат като моята кола и ще им излиза също толкова евтино на 100 км път. Приключихме с фалшивите новини за евтиния ток.

    Коментиран от #11

  • 11 Виж го ти

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Виж го ти":

    Данните за разхода на Тесла Model S са при 100 км/ч, защото никой не кара извънградско с 50, нали.
  • 12 куку руку ку

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Админ":

    Само на стомашно обработен.
  • 13 Буба Мара

    8 0 Отговор
    Имам Шкода със същия двигател. Ако изключим че трябва да сеобразяваш каде можеш да заредиш, другото е на плюс. За разхода на този двигател с купе на Шкода мога да кажа така:
    1. Ако карате като баба, със спазване на всички ограничения, без резки ускорения на автопилот и т.н. Съм я смъквал на 2.8кг
    2.Ако я карате нормално извън града разхода варира някаде от3.5-4кг на 100.
    3. В града ако е натоварено може спокойно да качи разхода до 5.5кг.

    Коментиран от #14

  • 14 Виж го ти

    13 0 Отговор

    До коментар #13 от "Буба Мара":

    Това прави твоята Шкода по-икономична от Тесла Модел S. Точно това доказа момчето със сметките.
  • 15 Виж го ти

    4 1 Отговор
    Обяд стана, тролчета. Обяд е вече. Още не сте се показали от срам. Няма какво да кажете, защото срещу цифри и математика не се спори, нали? Едно е да скандираш "евтин ток, евтин ток", но друго е да спориш с математиката и електромера. Всички се дуехте с тези 15 kWt на 100 км, но никой от вас не отчете факта, че това са 15 kWt от батерията, и само при бабешко каране. Ако карате нормално ще са 25 kWt/100, но пак само от батерията. От електромера ще са 33 kWt, след загубите при зареждане и конвертиране AC/DC, или 6,50 лв на 100 км - колкото ми струва и на мен с метана, с кола за 2000 долара.
  • 16 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Не е лошо но съм чувал че като се повреди нещо по фабричните метани и пропани не могат да ги ремонтират в българия, не знам дали е вярно, говоря за коли втора ръка не нови.
  • 17 Буба Мара

    1 2 Отговор
    И аз така съм чувал, за това само нова с гаранция да не я мисля 5 години. С този двигател е значително по пъргав от стария. Когато стане на 5 г. Просто вземам следващия модел и т. Н.
  • 18 Иванов

    0 0 Отговор
    Имахме във фирмата Фолксваген Кади , фабрично на метан.
    Кто махнем другите дефекти ( нова скоростна кутия на 150 000)
    , метановата система има живот 200 000 км. Като се прецака мембраната на изпарителя- сменя се цялата метанова система - няколко хиляди лева. Поне преди няколко години така беше. Като се счита, че такива Кадите се купуват са работа - 200 000 бързо се навъртат и ако го ремонтираш за няколко хиляди - почти цялата икономия отива на вятъра. Всички тия простотии нямат смисъл. Единствено има смисъл , на една дърта кола, да метнеш едно евтино газово на пропан бутан и да врътнеш 100-150 хиляди -да вземеш живота на мотора и без никакви ремонти - за вторични суровини.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Торашко

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дървен философ":

    Аз пък съм с Октавия G Tec , чудна фафла, сега разбрах какво е да караш почти за без пари. Пък нека да е шкода и на метан, така че напълно те разбирам.
  • 21 Japbest

    0 0 Отговор
    Абе, долни шваби, нали прехваления ви дизел беше еко, блу, икономичен, що ви е метан тогава, бакшишите измислиха тази комбинация преди 20 години, да им плащате патент, долни примати псевдо технолози
  • 22 7777777

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    МИ НАЛИ ВСИЧКИ В ТАЯ ДЙРЖЯВЯ СТЕ ГОУФЪРИ КУПЕТЕ СИ СУБАРУ НА ГАЗ И ЩЕ ВИ Е ЕВТИНО И ЩЕ СТЕ ПРОХОДИМИ
  • 23 7777777

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дървен философ":

    LPG И МЕТАН Е ТЕ ТАКОВА ЧУДО НЕ СЪМ ВИЖДАЛ ВРЪТКАШ КРАНЧЕТО КЕФ ТИ МЕТАН КЕФ ТИ ГАЗ АМЕ ХОРА МОЖЕ ДА Е ПРАВОПИСНА ГРЕШКА АМА НА ТРИ РАКИИ НЕ ГИ ДОПУСКАЙТЕ ЧЕ СТАВА СМЕШНО