2 419 12

Cupra показа първия си електрически автомобил

Под променения дизайн се крие VW ID.3

Cupra показа първия си електрически автомобил
Снимка: Cupra

Спортното подразделение на Seat, което се отдели като собствена марка Cupra, не се бави особено много с проектите и след като чества тригодишнината си с Formentor VZ5, ето че се появи нов проект с доста противоположно задвижване.

За разлика от 2.5-литровия бензинов петак във Formentor VZ5, Cupra Born ще бъде изцяло на ток и ще използва MEB платформата на VW AG, която можем да видим и при Volkswagen ID.3. Всъщност Born и ID.3 си приличат доста и на външен вид с разлика в предната част, праговете и джантите, които имат за цел да придадат по-спортно излъчване на испанската версия.

Батерията от 77кВч, трябва да осигурява пробег от около 500км, а ускорение от 0 до 50км/ч. отнема 2.9 секунди. Cupra-та ще се отличава и със ситемата Dynamic Chassis Control Sport, която според марката ще предлага високи нива на динамика при всякакви условия. На кратко, най-вероятно ще видим амортисьори с променлива твърдост при различните режими на електромобила. Бързо зареждане ще предлага 260км пробег за 30-минутно включване в контакта.

Cupra Born ще се произвежда в същата фабрика в която се произвежда и ID.3, а началото е предвидено към средата на тази година, което означава че в следващите месеци ще видим и повече характеристики за електрическия спортен Seat.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Незнайно защо

    11 8 Отговор
    Не чувам вой, че 260км за 30 минути бързо зареждане всъщност не е чак толкова бързо. Но когато Тесла зарежда 260км за 15 минути им се струва адски бавно? Някой има ли логично обяснение?

    Коментиран от #3

  • 2 S Clasa

    9 7 Отговор
    Браво. А знаете ли кое е единственото здраво нещо в Тесла което работи безотказно? Не? Да ви кажа ли? Копчетата на прозорците и лостчетата за мигачи, защото са доставени от мерцедес.

    Коментиран от #4, #6

  • 3 кварталния

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Незнайно защо":

    Принципно тия статии не ги чета вече. Докато дойде време ел автомобилите да станат масови в БГ ще минат поне 10-15 години (нормален пробег, станции, качество и тн). Всички компании все с кенефи излизат, ама е как да е иначе. Нали трява да почнат от някъде

    Коментиран от #5

  • 4 Прав си

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "S Clasa":

    Това им е наследство от едно време. Тогава Mercedes доставяше копчета и лостчета на Тесла, а Тесла им доставяше електрически двигатели, батерии, силова електроника за зареждане и управление на двигателите и въобще цялото електрическо задвижване. Това беше 2013 година. След толкова години обратен Инженеринг, от Mercedes не могат да постигнат дори параметрите на доставените им тогава компоненти, да не говорим за сегашните.
  • 5 Като ще почват

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "кварталния":

    Не е лошо да докарат поне параметрите на първият кенеф който изкарва Tesla през 2012 година. Все пак ще произвеждат този автомобил десет години по-късно. От тогава бая вода изтече и не е нормално през 2022 година да правиш по-големи кенефи, отколкото останалите са правили през 2012-а.
  • 6 Мммдаа

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "S Clasa":

    Явно само това работи в Мерцедес и са взели само него!

    Коментиран от #10


  • 7 незнайко

    5 6 Отговор
    Тенденцията да ставаме все по зависими !!! Сега може да си купиш 500 литра нафта и да си я държиш в къщи в едно времешните казани за битова нафта , но с електричеството НЯМА ДА Е ТАКА !!! Затова много хора не си изхвърлиха нафтовите печки които са перфектни когато няма ток през зимата .

    Коментиран от #8

  • 8 Това е временно решение

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "незнайко":

    Ако от утре дръпнат шалтера на бензиностанциите и ги закрият, колко време ще изкараш са тези 500 литра? 10 хиляди километра максимум или 5000 ако караш някое SUV Обаче ако имаш десетина панела на покрива, 25 години ще имаш достатъчно енергия за да изминаваш с електромобила по два пъти повече от 10 000 километри годишно дори със SUV, плюс ще ти оставя допълнителна енергия и никой не може да ти дръпне шалтера. Това означава да дръпне шалтера на слънцето.

    Коментиран от #9

  • 9 Boxer 3.0

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Това е временно решение":

    500 литра са 1000 лв. Дестина панела на покрива колко струват? Плюс батериите и управлението?

    Коментиран от #11

  • 10 sdfdsf

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мммдаа":

    Явно тука никой не е имал Мерцедес - точно копченцата на прозорците ако знаете как се чупят, нямате си идея :)
  • 11 асфса

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Boxer 3.0":

    Тия панели са ти за цял живот, а тая нафта колко време ще те изкара???

    Коментиран от #12

  • 12 Boxer 3.0

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "асфса":

    Да де, ако смяташ да живееш още 20 - 25г. А, батериите, между временно ще трябва да ги смениш още два пъти, освен ако не ползваш колата само на тъмно, а през деня си седиш у дома и я чакаш да се зареди дирекно.... А като е облачно - ще си щтракаш с пръсти ;) За сега подобна иновация е неизгодна!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.