29 89969

Рейтинг на автомобилите, които най-малко губят от цената си

  • автомобили-
  • ликвидност-
  • цени

Експерти от Европа посочиха най-ликвидните модели на пазара

Рейтинг на автомобилите, които най-малко губят от цената си - 1
Снимка: Shutterstock

Списъкът, който ви показваме е направен от германците от Bähr & Fess и включва 90 автомобила в 10 класа. Разглеждат се само коли, закупени от шоурума, и то точно преди 3 години. Годишният пробег не трябва да бъде по-голям от 20 хиляди км. За изчисляване на ликвидността се взима средната цена на автомобилите в популярни конфигурации и със еднакви двигатели.

Автомобилите, които губят най-малко от цената си са сортирани по класове. Моделите са подредени в низходящ ред на ликвидност, а загубата в стойността след три години експлоатация е посочена процентно в скоби след модела. Ето и кои са най-ликвидните автомобили.


A-клас

• Toyota Aygo (-40,6%),
• Fiat 500 (-41,5%),
• Volkswagen Up! (-42%),
• Kia Picanto (-42,5%),
• Hyundai i10 (-43%),
• Fiat Panda (-43,7%),
• Citroen C1 (-44%).

B-клас

• Toyota Yaris (-37,4%),
• Dacia / Renault Sandero (-38%),
• Skoda Fabia (-38,2%),
• Volkswagen Polo (-38,3%),
• Hyundai i20 (-38,4%),
• Kia Rio (-38,5%),
• Opel Corsa (-38,7%),
• Renault Clio (-38,8%),
• Suzuki Swift (-39,4%),
• Ford Fiesta (-39,6%).

С-клас


• Volkswagen Golf (-34,9%),
• Škoda Octavia (-35,5%),
• Toyota Corolla (-35,7%),
• Hyundai i30 (-37%),
• Peugeot 308 (-37,3%),
• Kia Ceed (-37,5%),
• Opel Astra (-37,6%),
• Mazda 3 (-37,9%),
• Renault Megane (-38%),
• Fiat Tipo (-38,2%).

D-клас

• Skoda Superb (-38,4%),
• Volkswagen Passat (-39%),
• Audi A4 (-39,2%),
• Opel Insignia (-39,9%),
• Mazda 6 (-40,2%),
• Volvo S60 (-40,6%),
• Mercedes C-Class (-41,1%),
• BMW 3-Series (-41,4%),
• Ford Mondeo (-41,8%),
• Peugeot 508 (-41,8%).


Е-клас

• Toyota Camry (-37,8%),
• BMW 5-Series (-38,7%),
• Volvo S90 (-38,9%),
• Audi A6 (-39,2%),
• VW Arteon (-40%).

Луксозни автомобили

• Mercedes S-Klasse (-41,7%),
• Porsche Panamera (-42,6%),
• Audi A8 (-44,5%),
• BMW7-Series (-46,7%).

Малки кросоувъри

• Audi Q2 (-31,3%),
• Toyota C-HR (-34,6%),
• Volkswagen T-Roc (-34,7%),
• Skoda Kamiq (-34,9%),
• Hyundai Kona (-35,1%),
• Ford Puma (-35,6%),
• Renault Captur (-35,8%),
• Mazda CX-3 (-36,1%),
• Kia Stonic (-36,8%),
• Suzuki Vitara (-37,8%).

Средноразмерни кросоувъри

• Hyundai Tucson (-32,6%),
• Škoda Karoq (-33%),
• VW Tiguan (-33,3%),
• Seat Ateca (-34,2%),
• Toyota RAV4 (-34,5%),
• Nissan Qashqai (-34,9%),
• Ford Kuga (-35,1%),
• Kia Sportage (-36,1%),
• Volvo XC40 (-36,8%),
• Dacia / Renault Duster (-37,2%).

Големи кросоувъри

• Volvo XC60 (-35,9%),
• Škoda Kodiaq (-36,2%),
• Audi Q5 (-37,3%),
• Hyundai Santa Fe (-40,5%),
• Nissan X-Trail (-41,2%).

Луксозни кросоувъри

• Porsche Cayenne (-35%),
• Mercedes G-класа (-35,1%),
• Toyota Land Cruiser (-37,3%),
• Volkswagen Touareg (-39%),
• BMW X5 (-39,7%),
• Audi Q8 (-40,3%),
• Mercedes GLE (-41,2%),
• Audi Q7 (-41,5%),
• Volvo XC90 (-42,2%).

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 43 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Смел Гибсов

    104 51 Отговор
    Евтина реклама на шкода и фолксваген!!
  • 2 Х7V7

    52 40 Отговор
    Къде е забравен КИА Соренто! Най-надежния в САЩ!
  • 3 ТОП БОКЛУК

    25 35 Отговор
    Всеки с предпочитанията си, но най-здрави досега са ми били винаги 2.0 литра без турбо - Пасат, Опел, Субару. Карам Субару Крострек на 3 години на 95000 км. почти магистрални и колата е без никакви проблеми и върви на часовник, а не карам толкова много. Да не говорим пък за премиум автомобили като БМВ, Мерц, които в България идват на 3/5 години и 250/450 хиляди км. масгистрални наместо да бъдат изхвърлени и рециклирани.

    Коментиран от #59

  • 4 Грух Джуланов

    63 59 Отговор
    Пак ще повторя, за мен са най ненадежните са немски брички!

    Коментиран от #41

  • 5 Аз71

    32 21 Отговор
    Някой да си е купувал скоро HONDA CRV😂😂😂

    Коментиран от #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 7 Д-р Иванов

    6 8 Отговор
    Как така G и GLE са в една категория?

    Коментиран от #62

  • 8 Автор

    26 25 Отговор
    Г клас държи цена всичко друго пада

    Коментиран от #15

  • 9 някой ди

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "Аз71":

    Аз, що?

    Коментиран от #64

  • 10 ОЗ доцент

    58 29 Отговор
    Шкода ? След два опита с тази марка се заклех...никога повече!!!
  • 11 шофер

    20 74 Отговор
    Естествено, че германски коли са напред! Станиолените източни талиги не само нямат място тука ами са смех и резил за автомоболистроенето. Германска кола си е кола а не е котлон, не е печка, не е лагерница и не е кенче Пепси-Кола т.е. консумираш веднъж и изхвърляш - типично за източните талиги.

    Коментиран от #27, #44

  • 12 колю

    16 10 Отговор
    Защо по разните класации редовно отсъства мицубиши, било малките или по-големите модели. Например къде са последните модели на Спейс Стар?

    Коментиран от #19

  • 13 Монтанчанин

    45 26 Отговор
    Само Хонда и Мицубиши,другите за скрап.

    Коментиран от #17

  • 14 ИСТОРИК

    78 15 Отговор
    VW е най скъпата и най скапаната марка коли! 1,4 TSI е признат за най лошия двигател за цялата история на автомобилостроенето!

    Коментиран от #16, #35

  • 15 Maloo

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Автор":

    умен си мнооооо.
  • 16 И ти си

    7 19 Отговор

    До коментар #14 от "ИСТОРИК":

    скапан историк,но на кой му пука за тееее ве.
  • 17 Mitsubishi

    33 14 Отговор

    До коментар #13 от "Монтанчанин":

    Точно и аз съм на същото мнение. След всичките изброени марки дето съм карал досега, най издръжливи, и безпроблемни излязоха Мицубиши и Хонда, кум тях мога да добавя само още две марки които не им отстъпват и те са Субару и Волво.

    Коментиран от #21

  • 18 колю

    8 11 Отговор
    Добре де, пак питам - защо мицутата не участват в класации? Знам че са най-яки и сигурно затова.
  • 19 .,.,

    27 6 Отговор

    До коментар #12 от "колю":

    заради слабото търсене и мизерното присъствие на пазара и най вероятно в близките години може дори да напуснат европа след като миналата година спряха продажбите на няколко модела заради слабото търсене ... аз лично мицубиши по пътищата мяркам две или три на седмица ! никой не ги търси и никой не ги иска

    Коментиран от #28, #32

  • 20 колю

    1 2 Отговор
    Ама с тоя морз .' .' се крие някаква завист у колегата май !?

    Коментиран от #25

  • 21 Тити Намазов

    26 0 Отговор

    До коментар #17 от "Mitsubishi":

    Волво в никакъв случай не надежден автомобил. Спъпи за поддръжка и се чупят често!!
  • 22 Шкафчо Методиев Борисов

    16 34 Отговор
    Всички питате за митсукошито що го нема,щото другари тия лагерници фалираха преди 5 години Ей за тва ги нема в класацията.Много ми харесва класацията на луксозния клас!!! Мерцедес Ауди БМВ Порше,другите няма смисъл Да ги коментирам Хонда монда дайхатсу Индезит и тем подобни шкафове

    Коментиран от #29

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 колю

    12 4 Отговор
    "Шкафчо" е най-умния" " "
  • 25 макито

    18 2 Отговор

    До коментар #20 от "колю":

    за какво да завижда ? ти сравнявал ли си цените на потдръжката на мицобишито и другите коли ? цените са безбожни ! и въобще ако ставаха за нещо хората щяха да ги търсят ! пазара е най точния показател за това което хората харрсват и търсят!

    Коментиран от #30

  • 26 Гост

    22 4 Отговор
    За пореден път Тесла не присъства в никоя добра класация.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Слабо

    2 5 Отговор

    До коментар #19 от ".,.,":

    слабо колко да е слабо, на първо място в Европа и Щатите по продажбата в PHEV сегмента.

    Коментиран от #31

  • 29 Грешна

    19 6 Отговор

    До коментар #22 от "Шкафчо Методиев Борисов":

    ти е информацията хич даже не са фалирали, просто овреме си спряха някои от моделите заради малоумните изисквания на Европата. Скоро с въвеждането на Евро 7 много други компании ще ги последват и ние ще си джиткаме из Европат с колици по 300 кубика и 150коня дето и гаранцията си едвам ще изкарват, а истинските автомобили на картинка само ще ги гледаме.
  • 30 колю

    25 5 Отговор

    До коментар #25 от "макито":

    Цени за масло и филтри. То просто не се чупи. Ауди и фаувето са за оборотите на сервиза
  • 31 .,.,

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "Слабо":

    в един сегмент с мижаво търсене а общите им продажби за миналата година са 100 000 за целия евро съюз от над 12милиона продадени коли в него което е под 1% от общата бройка ... абе вие да не сте от дилърството ? с такъв хъс защитавате незащитимото
  • 32 перничанин

    11 6 Отговор

    До коментар #19 от ".,.,":

    Спряха продажбите на един модел, защото имат два модела и единия е много зле с продажбите, а другия никакъв го няма. Правеха коли докато диаманта отпред беше червен, след участието на Мерцедес , качеството падна много (нямам обяснение). После станаха част (не съм много сигурен дали не ги продадоха) от Рено-Нисан и хептен свалиха качеството. Правят някакви хибриди и електрички, но са зле.
  • 33 перничанин

    15 7 Отговор
    Абсолютно нормална класация . На първите места VW и Тойота, това са световните лидери по продажби. Съответно лидери в съотношението цена/качество. Те хората по света не са по-глупави от Ганя, та да купят Хонда на цената на BMW или Мицубиши на цената на Лексус.(да ме прощават хондаджиите, но цените на нов Ханда CR-V стряскат)
  • 34 Инж Ганев

    33 2 Отговор
    Класацията е за 3 годишни автомобили на до 20 000 километра, а спецовете тук коментират от опита си със 20 годишните си паметници на по 500 000 километра! При тези параметри нищо не става, всичко е "леш", няма японско, няма немско! Аре...

    Коментиран от #39, #42

  • 35 Забрави

    7 13 Отговор

    До коментар #14 от "ИСТОРИК":

    Специалисте, колко коли с подобен двигател си имал или разсъждаваш на база чул, прочел пък се изцвъкал с мнение? Мнението ми не е миродавно, но 2015 г. взех Леон 1.4 TSI 1.5 г. (бил е рент-а кар, демек каран зверски може би). Карах го още 3.5 г. Само сипваш бензин и караш. Обслужваш по график и никакви други грижи! ( не пипа и масло, да знаеш и е с ремък, не верига:)

    Коментиран от #36

  • 36 .,.,

    16 11 Отговор

    До коментар #35 от "Забрави":

    не пипа масло викаш ? няма такова нещо като двигател който не гори масло ! това е неизбежно в процеса на работа и всеки специалист по двг ще ти го потвърди а всеки двигател си има заводска норма на разход на масло която е указана в харектеристиките на конкретния двигател като л/1000км. ако двигатрля не пипа маслото тогава имаш проблем и хич не е за хвалене ... ако маслото си остава светло е желатрлно да се смени с друго защото вероятно е менте без почистващи добавки в него а всяко нормално масло задължително ги има и потъмнява когато те си вършат работата !

    Коментиран от #37, #52

  • 37 Напротив

    8 9 Отговор

    До коментар #36 от ".,.,":

    Тая теория я разправяй на децата. Имам ц класа 220 цди 150 коня 2006г. Двигателя събира 6.5л и затова купувам една туба 5л и две по 1л. Карам го само с Кастрол. Като го сменя ми остават 0.5л и следващия път купувам само 6л. Няма щека и го проверявам само на компютъра. Щом пише ОК значи няма нужда да се долива. Досега имам 7 смени през 15000 км. Нямам идея на колко хиляди е реално. На таблото пишеше 290 000 като го взех преди 5 години

    Коментиран от #38

  • 38 Анонимен

    10 1 Отговор

    До коментар #37 от "Напротив":

    Напротив, предния е прав. Това че не доливаш, не значи че не гори масло. За 15к съм доливав по 400-500гр, както и не съм да доливал, но маслото отива на долния белег. Зависи и как караш, минавал съм по 1000 км/ден магистрално със 140-160 км/ч-тогава гори

    Коментиран от #40, #43, #66

  • 39 Фау Ве

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Инж Ганев":

    Абсолютно точно. Масово коментират хора с по 10-25+ годишни автомобили, които нямат представа какво е да караш нещо ново, различно от Дачия и Рено :)
  • 40 перничанин

    7 0 Отговор

    До коментар #38 от "Анонимен":

    Прав си, тези на които колата не им пипа маслото и го вадят светло, без нагари са сбъркали маслото. Основно задължение на маслото е да смазва и отвежда топлината, но освен това то трябва да отмива нагарите които неминуемо се получават. Нормално е да има разход в рамките на Мак - Мин при моторите без турбина, при турбо моторите се допускат и по-големи разходи поради една основна причина. Турбото изисква използването на масла с малък вискозитет (пълни синтетики 0W20 0W30),което води до неминуеми загуби от хлабините на мотора.
  • 41 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Грух Джуланов":

    Потвърждавам 👍👍👍
  • 42 Хайл

    13 9 Отговор

    До коментар #34 от "Инж Ганев":

    Съгласен съм Ганев,но между 3 годишна немска и японска,по-добра е японската
  • 43 Явно

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Анонимен":

    Имаме различна представа за горене на масло. 500гр за 15000 км за мен не е горене. Защото дори и да има щека такова количество няма дори да слезе на минимума.
  • 44 бат мишо

    14 8 Отговор

    До коментар #11 от "шофер":

    естествено че ти хал хабер си нямаш от автомобили и си говориш като пиян с у..я дръпнатите очички отдавна надминаха немците ама ти и още някои коне с капаци които не виждате по-далеч от носа си, знаят само немските, ами така е като не сте виждали други автомобили, и аз навремето когато бях млад и глупав карах само фиатове и ланчии и си мислех, че това са най-убавите коли, но не бях се качвал в други коли..така ,че донякъде те разбирам лапенце

    Коментиран от #46

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 И сега

    7 4 Отговор

    До коментар #44 от "бат мишо":

    Като си пораснал и поумнял си също толкова капсулован. Дръпнатите очички ще надминат технологично Ханс само ако има война и Европа е губещата. Само допреди век се молеха на европееца да им даде каквито и да е технологии. Всяко съвременно изобретение , кораб , самолет , ракета , автомобил , телефон , телевизор и т. н.....е измислено от белия човек. Набийте си го в главите

    Коментиран от #48

  • 47 dex

    6 3 Отговор
    Колата е една - Тойота Ланд Крузер ...
  • 48 преди

    5 3 Отговор

    До коментар #46 от "И сега":

    век беше така, вярно е. Сега е точно обратното , ние им се молим за технилогии
  • 49 Гената

    1 4 Отговор
    Тия за Сеат дали са чували
  • 50 що така

    7 6 Отговор
    абе , всички говорят колко невероятна кола е дачия дръстер... да се чуди човек що се обезценява по бързо и от използвана тоалетна хартия

    Коментиран от #56

  • 51 хххххх

    7 3 Отговор
    от цялата работа става ясно, че Q-нефите на ауди са най лошата инвестиция .
  • 52 Забрави

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от ".,.,":

    Не измествай темата. Исках да кажа, че конкретната кола, която съм имал е била безпроблемна за мен за периода на притежаване. Каквото казваш за маслото е така, не съм имал екстремен разход, каквото е указано в документацията. Да вметна, че не съм фен на конкретна марка, двигател и т.н. След този автомобил карам нов, от магазина премиум марка СУВ, за пръв път за мен - дизел. Мога да намеря повече кусури от скромния, подценен Леон с 1.4TSI.
  • 53 Иванкин

    4 1 Отговор
    Стига с тая конфекция за ширпотреба. Клио и 208 си губят цената много здраво - след 18 месеца са 30 - 40 % надолу.
  • 54 GTE

    8 0 Отговор
    В немско на Дъстъра му викат румънското дърво (пръчка). И въпреки че го подиграват го ползват за опорна точка и се среща доста по-често от очакваното.
  • 55 xaxa

    2 0 Отговор
    По голяма тъпотия не бях чел скоро
  • 56 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "що така":

    Видно от подредбата, твърдението ти не е вярно! Но става ясно и това, че обезценката е поне 30% и нагоре за един автомобил, купен нов и поддържан 3 години. А най-лошото е, че има и автомобили, които официално имат някаква стойност, но никой не ги търси на старо.
  • 57 123

    5 1 Отговор
    Мдаа, прави впечатление, че Шкода е традиционно на едно от първите три места във всички класове. Съвсем нормално. Добра цена-качество като нова. След това, по-евтина поддръжка от останалите, а качеството си остава прилично между 5-тата и 10-тата година. А като гледам коментиращите не четете особено текста. Класацията не е за издръжливост, красота, предпочитания, а за това, че спрямо нова, цената пада най-малко при препродажба. Което означава, че има търсене, а има търсене, защото хората са доволни от съответната марка и модел. Ето например в Д класа - където са по-големите семейни седани - класацията е напълно обективна. Малко автомобили могат да съперничат на Супърба. Нов е около 55 000. На 3-4 години и още в гаранция е към 33 000. Волво 60 също е добър автомобил, ама началната му цена е към 90 000, след същите години и километри трябва да струва към 50 000, да ама за толокова - нов Супърб от магазина.

    Коментиран от #65

  • 58 Фил

    5 2 Отговор
    Нормалната кола не изисква доливане на масло между смените. Масло не се проверява. Капака на двигателя не се отваря, освен за сипване на течност за чистачки.
  • 59 гларус

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "ТОП БОКЛУК":

    Толкова малко сте карали , че си позволявате да давате и мнение .Паркирате колата си сигурно с преден женската.
  • 60 гларус

    3 1 Отговор
    Толкова малко сте карали , че си позволявате да давате и мнение .Паркирате колата си сигурно с преден женската.
  • 61 гларус

    7 1 Отговор
    Само не ми е ясно къде е Хонда, след като на пазара държат номер 1 на търсени коли втора употреба.Хонда Джаз,Хонда Сивик цените говорят...

  • 62 Maksi

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Д-р Иванов":

    Е как така да не са!! Това, че са напълно различни не значи непременно, че са различна категория/клас. Тук се гледат най-вече размерите, макар че не са твърдо установени по европейската категоризация. G-класата и GLE-то са близки по размери. GLS е по голямо и от двете, GLC e клас надолу. То и Q7 и Q8 са една категория, според някои Пасат и Супърб е по скоро в Е-сегмента, но както виждаме се водят към D. Лично аз смятам, че са нещо между А4 и А6, но реално са причислени към А4 - сиреч сегмент D.
  • 63 го г го о

    3 0 Отговор
    тези от 500 лв не губят нищо
  • 64 Варненец

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "някой ди":

    Много им дигнаха цените, по скъпи са от Тойота а са в същия клас.
  • 65 Фау Ве

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "123":

    Покрепям! Шкода за парите си предлага добро качество, много екстри и приличен дизайн. Измислени са адекватно за класа си и се карат много навсякъде из Европа, което им запазва цената. За парите, които ще дадеш за "средняк" VW, купуваш напомпана откъм екстри Шкода с не по-лошо качество и дизайн.
  • 66 Анонимен 2

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Анонимен":

    И аз да кажа за горенето. Сменям маслото на 15-20 хиляди километра, пълна синтетика, 5W40. Първите 10 хиляди нивото на щеката не трепва, като наближи 15 хиляди е паднало нивото с не повече от 2 ММ. На последната смяна източих 3 литра точно, сипах 3100. Източвам го напълно при смяната, каквото не изтече през картера го издърпвам с маркуч през стойката на масления филтър. 1,6 бензин, на 400000 км по километраж, 18 годишна кола. НЕ Е НЕМСКА, то и без да казвам сигурно ви е станало ясно.
  • 67 ивелин

    2 2 Отговор
    За мен важи следната аксиома "Немска кола ли ?- след 2005 година" Не ! Никога ! (който не си изпатил може да купи за да се убеди)
  • 68 Пепо

    1 0 Отговор
    Най малко губи дачия логан базов пакет!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 69 7777

    2 0 Отговор
    Във всеки един клас Тойота влиза в челната тройка. Най доброто съотношение цена / качество.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.