Last news in Fakti

4 Октомври, 2021 10:38 5 104 20

Електромобилите заемат почти 80 процента от автомобилния пазар в Норвегия

  • електромобили-
  • tesla-
  • норвегия

Tesla доминира с повече от 30 процента от пазара

Електромобилите заемат почти 80 процента от автомобилния пазар в Норвегия - 1
Снимка: Shutterstock

Продажбите на електрически превозни средства в Норвегия отново чупят рекорди. Според доклад на местния Съвет за пътна информация делът на чисто електрическите модели през септември се е увеличил до 77.5 процента, или 13 941 броя, което е с 45.8 процента повече от година по-рано. Освен това са продадени 2 508 plug-in хибрида, което прави електрифицираните модели 91.5 % от норвежкия автомобилен пазар. Причините за това се крият както в бонусите от правителството и евтината електроенергия, така и в общото благосъстояние на населението.

Общо 17 992 нови леки автомобила са продадени в Норвегия през септември, от които 16 449 са електрически автомобили и plug-in хибриди. Това е повече от общия брой автомобили, закупени през август, когато норвежците са закупили общо 16 427 автомобила, включително модели с двигатели с вътрешно горене. Делът на електрическите превозни средства и хибридите през лятото възлиза на рекордните 87.7 процента, но през септември се увеличи до нов връх от 91.5 процента.

Що се отнася до марките, Tesla пое лидерството през септември. Най -популярният модел е Tesla Model Y, който е избран от 3 564 жители на Норвегия. Tesla също е на второ място с Model 3 с 2 218 продадени бройки. След двата модела на Tesla се вареждат Skoda Enyaq (787 броя), Toyota RAV4 (702) и Audi e-tron (672).

Днес Норвегия е световният лидер в прехода към електрически автомобили, които още през миналата година заемаха повече от половината от местния автомобилен пазар. Това се дължи на достъпната електроенергия, високите доходи на населението, разнообразието на пазара, както и стимулирането на продажбите на електромобили от правителството. Собствениците на „зелени“ автомобили са освободени от редица данъци. Според плановете на норвежките власти до 2025 г. в страната не трябва да има частни автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Политиката, която прави електрическите автомобили привлекателни, скоро обаче може да се промени. Според Ройтерс лейбъристите са обещали да въведат 25 % данък върху автомобилите, които струват повече от 600 000 NOK (60 000 евро). Tesla Model Y струва по -малко, но търсенето на други модели - Model S и X, както и на електрически автомобили от Porsche, Audi и Mercedes -Benz - може значително да намалее.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 kkk

    16 8 Отговор
    то щото норвегия е един пазар огромен...

    Коментиран от #4, #15

  • 2 Бойко

    7 6 Отговор
    Като станат 90%, данъци, зони, скъп ток!
    Тези пари които ги даваме сега, за нас ли да останат?

    Коментиран от #5, #16

  • 3 Alex

    25 5 Отговор
    И всичко това не би било фактм, ако не беше финансирането със средствата от нефтената промишленост, която замърсява други части на света. Поредното скандинавско лицемерие.

    Коментиран от #6, #7

  • 4 Ъхъ

    9 5 Отговор

    До коментар #1 от "kkk":

    Ами не е малък! За един месец 17 хиляди нови коли, като почти всички електрически! Колко НОВИ се продават у нас?

    Коментиран от #12

  • 5 хе хе хе

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Бойко":

    В западните държави вектрите калибрите а дори и бмв е60 отдавна са претопени в пещите а рука им се радват.

    Коментиран от #9

  • 6 Нещо бъркаш

    8 7 Отговор

    До коментар #3 от "Alex":

    Нищо не е финансирано от нефта! От фонда не се теглят пари за плащане на субсидии, а субсидии не се плащат за ел. колите в Норвегия!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мммммм

    10 6 Отговор
    Абе вие нещо бъркате няколко щата! Значи, ако Норвегия си спре добива, това няма да промени по никакъв начин замърсяването, защото другите държави ще покрият липсата! Начина за спиране на добива, е по-малката му употреба! И те ви го показват, много електрички малко разход на бензин и от там нефт! Когато има кой да купува, те защо трябва да спират добива?
  • 9 Механик

    11 6 Отговор

    До коментар #5 от "хе хе хе":

    Я отвори мобиле.де, да видиш колко БМВ-та Е60 се продават и за какви пари!
    На запад се карат само нови коли, това е мнение на облъчените. Всеки който е живял там е видял ,че са кара всичко и до последно. Това че ние внасяме тука това, дето е карано до последно си е наш проблем.

    Коментиран от #11, #14

  • 10 Къде сте антиелектрици?

    10 4 Отговор
    Според вашите анализи Норвегия се била отказала от Тесла и преминала на Volkswagen и audi? А се оказва че Тесла има около 30% пазарен дял в Норвегия, като нейните модели са безапелационни лидери като следващия модел в класацията не е с проценти изоставане, а в пъти по-слаби продажби от двата модела на Тесла. Май се оказва, че Тесла не се купува само когато не се предлага.
  • 11 факт

    6 7 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Само скъсаците износват готините хора си купуват нови неща
    За кво в 21 век да карам ко чини като w125 e39 e46 и тн гробници
  • 12 пешо

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ъхъ":

    ти улав ли си, или на такъв се правиш? когато на територията открият залежи от въглеводороди, като тези в северно море, а също такива водоизточници, като тези в норвегия, тогава питай.

    Коментиран от #13

  • 13 Ъхъ

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "пешо":

    Хахахаха. Ти явно си глупав! Ако на територията имаха това което е в Норвегия, ти пак щеше да си същия скъсан, но някой щяха да са по-богати!
  • 14 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Разбира се , че се кара всичко , но не от всеки !!! И там както и тук има хора всякакви , включително почти 30% емигранти от цял свят, както и десетина процента местни лузъри !! Но хората които купуват НОВИ коли от магазина ги сменят най-късно на 5-тата година по много проста причина ! Първо им изтича гаранцията и второ след нея стойността почва рязко да пада , което си е чиста загуба на пари ! А те искат да си запязят парите ! Така че селските теории си ги дръж за село !!
  • 15 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #1 от "kkk":

    А ти се надяваш , че на другите пазари ще е по-различно след най-много 4-5 годинки ??? Хахаххахах , блажени са вярващите !
  • 16 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Бойко":

    Като станат 90 % , а те ВЕЧЕ са станали , че и отгоре , освен да "купуваш" ток с електричката ще можеш и да го продаваш или най-малкото да го купиш когато е най-евтин и да го ползваш когато е най-скъп , дори в къщи за себе си ! И не само да го купиш , а и да го произведеш ! Явно още не си вдянал , че голямата идея е именно производството да се ДЕЦЕНТРАЛИЗИРА и вместо 5 големи централи в ръцете на корумпирани чиновници да има 5 000 по-дребни производители , които само от липсата на големи преноси и съответните им разходи ще си изплатят инвестицията , другото отделно !

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Грета Тунберг

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Скъпи,зареди ли си Теслата?

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Скъпи

    0 0 Отговор
    Упсс

  • 20 Жжуътъ5

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Да това се прави за нашето благодентсвие. Ваксините са доказателсвото.