Last news in Fakti

13 Ноември, 2023 11:24 2 444 42

Проучване: Електромобилите се карат по-малко от колите с ДВГ

  • електромобил-
  • автомобил-
  • двг-
  • проучване

Статистиката е направена в САЩ

Проучване: Електромобилите се карат по-малко от колите с ДВГ - 1
Снимка: Shutterstock

Неотдавнашно проучване, проведено в Съединените щати, показа, че електрическите превозни средства с батерии обикновено изминават по-малко километри годишно в сравнение с бензиновите си събратя, включително хибридите и хибридите с възможност за включване към електрическата мрежа известни като плъг-ин хибриди.

В рецензираното проучване на изследователи от Университета "Джордж Вашингтон" са използвани показанията на километражите на 12.5 милиона употребявани леки автомобила и 11.4 милиона употребявани SUV, обявени за продажба между 2016 и 2022 г. То установи, че макар повечето автомобили с ДВГ, хибриди и плъг-ин хибриди да се управляват по сходен начин, електрическите автомобили с батерии обикновено изминават средно около 7 205 км по-малко годишно.

Изследователите предполагат, че тази разлика може да се дължи на често срещаната практика собствениците на електромобили да ги използват като втори превозни средства наред с конвенционалните или хибридните аналози. Освен това те предполагат, че за това явление могат да допринесат фактори като безпокойство за пробега и сравнително по-слабо развитата инфраструктура за зареждане, за разлика от добре изградената мрежа от бензиностанции в САЩ.

Джон Хелвестън, съавтор на проучването и доцент по инженерен мениджмънт и системно инженерство в университета, казва, че средният автомобил с двигател с вътрешно горене е изминавал 18 735 км годишно, докато средният електрически автомобил е изминавал 11 530 км. Разликата е по-слабо изразена в сегмента на SUV автомобилите, където средният автомобил с ДВГ е изминавал 20 832 км годишно, а типичният електромобил - 17 038 км годишно. Интересно е, че средностатистическият автомобил Tesla е изминавал 14 139 км годишно в сравнение с 10 034 км на всички останали, които не са Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българина

    16 2 Отговор
    а защо ги ползват като второ? къде е екологията да имаш две коли

    Коментиран от #8

  • 2 сащисан кравар

    15 1 Отговор
    Идеята е да се размотавате по-малко, но да плащате много повече!
  • 3 така е

    10 2 Отговор
    Това го доказа Фолксваген още миналата година.
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 3 Отговор
    Сега като извадят една статистика, че времето за зареждане за една година на ДВГ е около ЕДИН час , а на Елките е около ЕДНА седмица шъ нъ фърлът у дракити ❗😀❗

    Коментиран от #7

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 3 Отговор
    Всички ИНЖЕНЕРИ обясняваха на ПОЛИТрИЦИТЕ, че прескачат етапи в развитието❗😀❗Още няма инфраструктура за чисти Електрокари❗
    Хибридите и Електромобили с ДВГ за генератор са етапи които е нормално да се преминат ❗
  • 6 никога

    17 2 Отговор
    не бих заменил бензиновия за тесла просто е искам да си живея споко а не да се чудя къде да зареждам ,да си губя време и да не знам кога ще се скапе електричката!

    Коментиран от #10

  • 7 Ти у ред ли си

    13 4 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Повечето кравари си зареждат електромобилите по 12 часа на нощ всяка нощ това са 180 дни зареждане. За каква седмица говориш?

    Коментиран от #9

  • 8 Мхм

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "българина":

    А ми защото са просто играчканза богати.Кои първи си накупиха ел коли в Калифорния актьори Дженифър Анистън Перю Мати Кортни Кокс и тн.Парвенющина колко сме еко.Където се върши работа всичко е двг.Повече зареждане по-малко каръне и обратното
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ти у ред ли си":

    Що не провериш
    ТИ У РЕД ЛИ СИ,
    преди да пишеш❗❓
    Те в тубето имаше две звИзди как слагала бензин в казанче за чистачки на Електрокар ❗И с тях ли трябва да се съобразявам 🤔

    Коментиран от #11, #42

  • 10 Мислител

    2 9 Отговор

    До коментар #6 от "никога":

    Е колко пък високо интелигентен трябва да си, за да трябва да мислиш на коя от всички тези станции да спреш за десетина 15 минути. Цитирам от чужд коментар

    От София до Бургас 22 бързи зарядни с 69 колонки. Църна маца 4 колонки по 200kW. Ихтиман 4х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonalds преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 8х150kW 2х300kW Mcdonalds Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 5х150 и още 9х225kW Полско пъдарево 2х180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW hyundai 2x240kW Ford 2x240

    Коментиран от #40

  • 11 Какво има да проверявам

    10 1 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Според статистиката 90% от американците си зареждат електромобилите всяка нощ. Хайде да не е по 12 часа, но е смешно да твърдиш че им се събира само седмица зареждане.

    Една седмица е 168 часа, а 365 дни по 10 часа са 3650 часа.

    Коментиран от #12, #13

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Какво има да проверявам":

    Това , че електрокарът седи "на шнура" 3650 часа , далеч не означава 3650 часа ЗАРЕЖДАНЕ ❗
    Явно САМ ме можеш да провериш ❗

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 А какво значи

    4 5 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И аз метни по колко часа в годината си зареждаш телефона? Раздели ги на 24 часа и кажи колко денонощия си зареждаш телефона?

    Ще излезе че на работното си място прекарваш по-малко време отколкото време си зареждаш телефона.

    Същото е и с електромобилите. Само не разбрах какъв точно извод трябваше да си направим от това за да го казваш?

    В малко по-далечно бъдеще, на почти всяко паркомясто ще има зарядна станция и електромобилите ще се включват на всяко паркиране, за да събират излишната възобновяема енергия на ниски цени, а при недостиг да я връщат обратно в мрежата срещу заплащане. Тогава сметките ще са една седмица шофиране, а през останалото време на зарядно.

    Коментиран от #18, #19

  • 15 Така така

    8 1 Отговор
    Никога това недоразумение електрическа кола поне за мен е така
  • 16 Пак питам

    4 2 Отговор
    Какъв е смисъла на питането ти? Какво значение има дали се зарежда по 30 минути или 10 часа на денонощие, както телефона така и електромобила?
  • 17 ченцу

    2 1 Отговор
    не знам кой го е правил проучването, но веднага бих го уволнил, защото губи времето на всички (и парите на някой друг) по този начин . .
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "А какво значи":

    Премахването на моя коментар , не променя истината ❗
    Това, че ти държиш телефона си по цяла нощ на зарядното - не означава, че той цяла нощ се зарежда ❗

    Коментиран от #20

  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "А какво значи":

    Елементарно е, но не и за елементарни мислители❗
    2 часа стигат за 4 дни -
    365:4= 91 цикъла
    91×2= 182 часа
    182: 24 = 7,5 дни
    ❗❗❗
    Аз лично го зареждам по около час през ден❗
  • 20 Пак питам

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Какво значение има дали се зарежда един час или 10 часа, след като стои вързан за контакта 3 650 часа в годината? Както електромобила така и телефона.

    Да задам въпроса по друг. За годината 365 зареждания за 3650 часа повече време ли ти отнемат от 20 зареждания по 5 минути с бензин?

    Коментиран от #22

  • 21 Ползвай калкулатор

    3 3 Отговор
    "2 часа стигат за 4 дни"

    Ти сериозен ли си? За час от контакта се зареждат 8км за лек автомобил и вероятно 5 км за SUV.

    Тоест около 2400 часа - 100 денонощия за леките автомобили и около 4 000 часа за SUV - половин година.


    При едно зареждане за четири дни означава да заредиш 100 пъти в годината по 200 км пробег. Успех в живота със зареждане на 200 км за два часа от контакта.

    Коментиран от #23, #25

  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Пак питам":

    Пак ти пиша :
    Елементарно е, но не и за елементарни мислители❗
    Това, че колата или телефонът стоят закачени 24 часа към зарядна система НЕ означава , че те се ЗАРЕЖДАТ❗
    Що не оставиш кола на обществена зарядна станция 24 часа , ЗА ДА СХВАНЕШ И СПРЕШ ДА МЕ ПИТАШ ❓
  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ползвай калкулатор":

    " сметни по колко часа в годината си зареждаш телефона? Раздели ги на 24 часа и кажи колко денонощия си зареждаш телефона?"
    За какви км бляботиш❓
    Когато таванът е празен и Мебели Виденов не могат да помогнат
    🤔🤔🤔
  • 24 ДрайвингПлежър

    6 2 Отговор
    Нормално! Повечето време или кибичиш вързан за щепсела или като ти се наложи да тръгнеш няма никой в батерията и си налягаш парцалите!

    С удоволствие бих си купил мек хибрид, който с електромотор подпомага ДВГ там, където е най-слаб - тръгването - и не се нуждае от зареждане и слугуване, и реално носи ползи, а системата е изключително надеждна. Още повече, че може да се добави кондензатор - който се пълни и разрежда за милисекунди и има почти вечен живот.

    Но кола на батерия... е няма как да ме убедите в ползите и!
  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ползвай калкулатор":

    А ти върви да те научат как се ползва модула в черепа❗
  • 26 Не ми отговори

    2 2 Отговор
    При 5 км за час зареждане на ток от контакта и пет минути за пълнене на резервоар за изминаване на 18 000 км на един бензинов автомобил ще му отнеме 100 минути за зареждане на бензин и 2700 часа за зареждане с ток.

    На шофьора кое ще му отнеме повече време? Зареждането с ток или зареждането с бензин ? Нали това се опитваше да сравниш с двата часа зареждане за четири дни шофиране - 200 км които не знам как успя да ги сметнеш. Нито са за бърза зарядна станция нито за контакт

    Коментиран от #31

  • 27 Дефакто

    1 5 Отговор
    17 хил. годишно са ти 5 бонбона само за гориво. Дано да не измяука нещо, че само за колата бачкаме. Море и планина забрави тате, нито подаръци за ЧРД. Тате ката истинска кола, мълчи!

    Коментиран от #39

  • 28 Реално

    3 8 Отговор
    С петролна кола нямаш пари: отиват за гориво и ремонти (от сипани 10 литра, 9 отиват в канала и само 1 се превръща в кинетична енергия т.е. движение напред/ 800 движещи се чарка). Нямаш здраве: СМОГ и отровни газове. Нямаш динамика: предница подскача, съединител буксува, бучи и не върви. Нямаш кола, а ретро чайник. С кола на ток имаш свобода: зареждаш вкъщи, в МОЛ-а, на вилата, на зарядна станция и бързозаряден хъб за 20 мин. Имаш вървеж: изстрелва се като ракета. Имаш пари: 2 лв на 100 км, 0 поддръжка, 0 ремонти (само 1 движещ се чарк - ротор), 0 данък, безплатно паркиране. Имаш рекуперация: при всяко спиране пълни батерията. Имаш пространство: преден и заден багажник. Имаш тишина. Имаш чист въздух. Имаш настроение. Имаш престиж. Имаш всичко!

    Коментиран от #30, #41

  • 29 здрасти

    5 0 Отговор
    Ще се изтощят финансово и психически да доказват кое е по по най нямат умора ей пият вода и продължават деструктивни спорове избор колкото искаш. Най големият проблем се премълчава покупателната способност
  • 30 Мда

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "Реално":

    И всичката тази хубавиня на хубава цена... и като за капак буквално и преносно капсулирана като мобилен телефон или лаптоп Епъл. Затова и манталитета на употреба се оказва като при бялата и черната домакинска техника - еб..ш, ъ..ъ пардон използваш, и после хвърляш. Яко екология и липса на замърсяване, бате.

    Свободата, Санчо, свободата - тя нищо не струва, пък е най-ценна!
  • 31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Не ми отговори":

    Ами не виждам смисъл цял ден да ти повтарям колко си НЕумен ❗❗❗
    ДВГ не зарежда вкъщи , а на бензиностанция. Електрокар на станция зарежда за около два часа. От там е и грубата сметка, която ти от сутринта НЕ можеш или НЕ искаш да проумееш❗
    Не искам цял ден да занимавам колегите тук с твоята ИН фан тил ност❗
    За в гаража също има домашни станции, така че колко време ще държи елката на шнура вкъщи всеки елф.ен си е негов проблем ❗
    Последно за НЕумните :
    Електрокаристите карат по-малко, но зареждат по-дълго ❗
    Дано повече не питаш за глупости❗

    Коментиран от #33

  • 32 А бе смешник

    1 4 Отговор
    За два часа при скорост на зареждане 1000 километра в час ще заредиш 2000 километра. От къде ги измисли тези два часа за 200 км пробег. Объркал си нулите.

    Ако ще зареждаш по 200 км през 4 дни както го смяташ, зареждането не е 2 часа, а само 10 минути.

    Оставям на тебе и на всички останали да преценят кой е НЕумния.
  • 33 Така е

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "ДВГ не зарежда вкъщи , а на бензиностанция."


    А това според тебе предимство ли е или недостатък? Всеки ден да тръгваш с пълна батерия на която зареждането ти е отнела 10 секунди. По 5 секунди за включване и изключване.

    Коментиран от #34

  • 34 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Така е":

    Как е , последно
    "по десет секунди"
    или
    "по десет часа"
    Айде разбери се със себе си
    или с другия си глас ‼️
  • 35 Времето на пауза

    2 2 Отговор
    Ами ако вземеш да правиш разлика между колко време ти отнема да заредиш автомобила и на автомобила Колко време му отнема да се зареди,, може и да разбереш какво ти говоря цял ден.

    Само където ти трябва да стоиш 5 минути на бензиностанцията докато се зарежда автомобила, като преди това си изгубил време да отбиеш а след това да се включиш в движението откъдето си напуснал, А като се зарежда в гаража няма значение колко време се зарежда автомобила. На шофьора винаги му отнема 10 секунди. Нито повече нито по-малко.

    Колкото и парадоксално да звучи бързото зареждане на електромобила отнема на шофьора повече време от бавното.

    Коментиран от #38

  • 36 Гост

    3 0 Отговор
    Електрокарите се карат по малко, защото толкова позволява батерията.
  • 37 СЗО

    0 0 Отговор
    типичният електромобил - 17 038 км годишно. Интересно е, че средностатистическият автомобил Tesla е изминавал 14 139 км годишно в сравнение с 10 034 км на всички останали, които не са Tesla.....аз ли не мога да смятам или Галинчо...
  • 38 А някои

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Времето на пауза":

    са в постоянна пауза…след тези първоначални 10 секунди, можеш ли да ползваш ел.мобила и за колко???
  • 39 Де юре

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Дефакто":

    след като 5 бинки ти се струват сериозна сума в днешно време, нито ел-ка имаш, нито почиваш качествено…за подаръците ТИ не искам и да знам…
    Отивай да продължаваш да си мечтаеш за ппс-та по 80-100 бона и всичко друго да ти е “безплатно”….
  • 40 Елкаристите

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мислител":

    сте ги назубрили като О, Шипка! 🤣🤣😂
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 зле

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ти на всичко което видиш по екрана ли вярваш, не знаех че си толкова наивна