Last news in Fakti

7 Февруари, 2024 13:37 2 799 7

Фейслифтът на Taycan представи най-мощното Porsche правено някога

  • porsche-
  • taycan-
  • turbo s

Turbo S вече генерира 952 конски сили

Четири години след пазарния си дебют Porsche Taycan претърпява значителна техническа актуализация, която засяга не само стандартния седан Taycan, но и вариантите Sport Turismo и Cross Turismo. Тези актуализации се фокусират върху подобряване на задвижването, възможностите за зареждане и общия пробег.

В тази нова версия Porsche предлага четири варианта: Taycan, Taycan 4S, Taycan Turbo и Taycan Turbo S. Забележително е, че при пускането на тази актуализация отсъства вариантът GTS. Мощността на всички модели е увеличена благодарение на новия заден двигател, генериращ до 107 конски сили повече от преди.

Подобренията в задвижващата мощност водят до по-бързо ускорение в цялата гама. Например при базовия модел със задвижване на задните колела увеличението е с 80 конски сили докато топмоделът Turbo S вече може да се похвали с още повече, достигайки зашеметяващите 952 конски сили. Времето за ускорение също е подобрено, като базовият модел вече постига стандартен спринт за 4,8 секунди в сравнение с предишните 5,4 секунди, а Turbo S завършва същия спринт за 2,4 секунди вместо за 2,8 секунди. Освен това, пакетът Sport Chrono въвежда нова функция "push-to-pass", която временно увеличава мощността с до 95 конски сили за 10 секунди.

Рекуперацията е оптимизирана, като от съображения за ефективност е съсредоточена върху спускането по инерция, а не върху възстановяването на батерията или управлението с един педал. Въпреки това максималното възстановяване на спирачната сила е увеличено с над 30%, като максималната ефективност на рекуперацията вече достига до 400 кВ.

Капацитетът на батерията също е увеличен, като нетният капацитет е нараснал до 89 или 98 кВтч, което представлява подобрение съответно с 25 или 17 %. Това, в съчетание с различни подобрения на ефективността, като например по-ефективен заден двигател, нов софтуер за инвертора, оптимизирано управление на топлината и подобрена аеродинамика и гуми, води до значително удължаване на пробега, като вариантът със задвижване на задните колела достига до 678 км с едно зареждане. Свойствата за зареждане също са претърпели забележително подобрение, с възможност за зареждане с до 320 кВ постоянен ток, което значително намалява времето за зареждане дори при по-ниски температури.

Във визуално отношение модификациите са фини, като стандартното адаптивно въздушно окачване вече е включено във всички модели. Освен това опционалното шаси Active Ride предлага подобрена динамика на шофиране и намалено люлеене на купето.

Вътре подобренията включват нов потребителски интерфейс за дисплея пред водача, сензорния екран и опционалния екран за пътниците, както и допълнителни функции. Преработените версии ще се появят в търговските центрове през пролетта на 2024 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пич

    9 5 Отговор
    Не ни пробутвайте електрокар за Порше !!! Независимо от конските сили , никой електрокар няма да стане спортна кола !!!
  • 3 Ти да видиш

    4 5 Отговор
    Кви са тия рекуперации,кви са тия кооперации бе? Тва П...ше ли е или е за екоджендърляка играчка?

    Коментиран от #5, #6

  • 4 допълнение

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "кел файда като си леш":

    Или свкрикаджиика на "дебел дядка в критическата" както казваш ти
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 бегай

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ти да видиш":

    в matюшката да караш жугани и буханки в калхоза
  • 7 Край

    2 0 Отговор
    Немско менте на американско-китайските коли.