Last news in Fakti

5 Юни, 2014 10:36 14 046 21

Колко безопасен е Golf GTI

  • volkswagen-
  • golf-
  • gti-
  • iihs

 

Последното седмо поколение на бестселъра Golf е значително по-комфортно, по-добре оборудвано и по-просторно в сравнение с предходните поколения. От Волфсбург твърдяха, че "седмицата" е и значително по-безопасна. Това показаха и стандартните краш тестове на Euro NCAP.
 
Новата методология, по която работи американския институт по пътна безопасност IIHS обаче включва едни нов краш тест. Той представлява фронтален удар с 25% припокриване. Именно на него се провалиха доста от най-популярните модели. Сега от IIHS направиха този тест и на Golf.
 
След проведените краш тестове, Golf получава най-високата оценка Top Safety Pick+. Конкретната версия, която попада под "лупата" на IIHS е GTI, с най-високо ниво на екипировка, включително и със система за предотвратяване на фронтален удар, която е задължителна за получаване на максимална оценка.
 
При удара с 25-процентно припокриване, мястото на водача и това на пасажера до него са добре съхранени, а пораженията по манекените показват, наличие на минимални травми. Още нещо интересно е, че при стълкновението, главата на манекена на шофьорското място се удря в А страничната колона, но и еърбега там сработва навреме.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    11 3 Отговор
    Я да видим сега разбирачите какво ще напишат?
    Тъпите американци му дават оценка Top Safety Pick+,ама по-важното е Дошо колко ще му даде.

    Коментиран от #2

  • 2 Монго

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    Ааа, имало минимални травми по манекените..., всички произведени бройки-марш към сервиза...
  • 3 Георги Христов

    6 4 Отговор
    Нещата не отиват на добре,всички марки от икономии с цел по голяма печалба прикрити като безопасни зони,еко не знам какво си и т.н,правят все повече колите да са мекушави и картонени.Май ще си караме старите дурако устойчиви талиги а не новите имитации на коли

    Коментиран от #6

  • 4 форд скорпио

    1 7 Отговор
    забележете как му литва акумулатора мисля че не е много безопастно
  • 5 Пеццта

    5 8 Отговор
    Хора разберете го най - после! Това е най - добрата марка и модел за 20 и 21 век. Не го ли разбрахте ???? Голф най - много се продава във всяка точка на света. Голфа си е Голф. Колкото и да хейтвате, вие дори няма да я имате, а ще си карате 20 годишните БМВ-та и ще си мислите че карате Бугати Вейрон :D Голфа е класа и качество :) Няма 2-ри модел като Голфа. Най - добрия Хечбек! :)
  • 6 Иван Господинов

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Георги Христов":

    Ако имаше пари за нова кола друга песен щеше да пееш но сега си повтаряй тия измишльотини докато отиваш към стария дръгел с молбата да запали поне още един път

    Коментиран от #8

  • 7 Ники Николов

    8 3 Отговор
    аз не познавам човек дето да има пари за нова кола
    да е на 30г да си купи кола за 40 000лв да я кара 5 години и после пак да даде 30 000 и така да 70години ще е дал над 300 000 лв за коли и още толкова за гориво каско ,аз милионери не познавам или те си купуват къщи за тия пари
  • 8 ярослав станчев

    4 6 Отговор

    До коментар #6 от "Иван Господинов":

    За съжаление е прав,Георги Христов.Този тест е със скорост до 64 км/ч. и се сплесква до вратата,все едно е от мукава,гумата влезе в купето,а тиквата на манекена е в гредата.Айде да я бухнем със 104 км/ч да видим дали няма да се размаже до централната колона и дали ще има жив човек вътре.Има в тубата краштест на голф 4 или 5,със 120 км/ч. Еми след удара смъртност 100%.А в предаването 5-та предавка лопнаха челно Форд Фокус в стена със 190 км/ч.Да казвам ли какво стана или ще си го намерите сами да си го гледате.
    А относно изхвърчалия акумулатор,не е ли по-добре да е далече от колата,след удара.Щото най-вероятно ще са текнали всякакви лесно запалими течности от мотора,маркучи,радиатори.И една искрица и айде.А човека или хората в колата ще са,меко казано,не на мене си в този момент.

    Коментиран от #15, #17

  • 9 Александър Х.

    1 4 Отговор
    No nali se seshtate , che tova e stena koqto e mnogo zdrava ;) drugo shte e , ako se blysne v avtomobil koito se dviji ;)
  • 10 Кобрата

    4 4 Отговор
    Немците си разбират от нещата.За всичко са се погрижили и оценката за този модел като цяло е доста добра, но да видим сега кога ще се появи Дошо СОЦА да го оцени...той нали все от всичко разбира
  • 11 Симеон Тасев

    0 6 Отговор
  • 12 Nickname

    3 6 Отговор
    Един Cadilac Escalade като пресрещне това Голфче и ще остане само на Top Safety Pick+ от него
  • 13 Stanimir Iliev

    2 3 Отговор
    Александър
    Х.
    А нали се сещаш какво става, ако се шибне челво в друг автомобил, който се движи пак с такава скорост? 64км/ч + 64км/ч можеш ли да сметнеш?

    Коментиран от #16

  • 14 Сава Кирилов

    3 1 Отговор
    Да сте чували нещо за зони на деформация в съвременните автомобили? Един много твърд в предната си част автомобил ще предаде цялата енергия на удара върху пътниците. Е, да след това един Голф 2 ще изглежда доста по-добре... а пътниците..."като живи".
    Абе, когато не знаете за какво давате мнение, по-добре въобще не го давайте. Ей, аман от гаражни интелектуалци...Голфа е "твърд и дуракоустойчив". Бас държа че не знаеш какво е "дурак".
  • 15 Никой

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "ярослав станчев":

    Не може да очакваш от колата да е много здрава и то при този краш тест, където се избягват главните краш зони. Колите се смачкват, за да намалят натоварването върху човека,а еърбеците са за да му омекотят удрянето.
  • 16 Хрисофор Карамфилов

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Stanimir Iliev":

    Това важи за автомобили от един клас,а иначе по слабия и по ниския го отнася повече и поема по голямата част от удара.Преди години пред полицията докараха два автомобила които се бяха ударили челно Порше и някакво голямо Рено лимузина не си личеше кои модел беше.Човека от реното загина на място ,а колата беше жалка картинка.Водача на поршето се отърва с два тампона в носа ,а поршето беше смачкано до двата рога ,на мен тези рогове ми се видяха огромни ,като буфери на влак ,стъклото му беше спукано в единия ъгъл.И двата автомобила бяха с отворени еърбеци.
  • 17 Красимир Димитров

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "ярослав станчев":

    Автомобилите с цел се проектират да се смачкват при удар.Така се поема кинетичната енергия от удара за да се намалят травмите на пътниците.Това,че колата не е смачкана не значи ,че на пътниците нищо им няма и обратното.

    Коментиран от #20

  • 18 TODOR STOYANOV

    2 1 Отговор
    ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ СА СИГУРНИ!ЗАДКОРМИЛНИТЕ УСТРОЙСТВА ТРЯБВА ДА СЕ ОБРАБОТЯТ, НО ТОВА Е ВЪЗМОЖНО САМО С ТЕСЛА И ЧУК ИЛИ КВОТО ТАМ РЕШИТЕ!СЛЕД СМЪРТТА НА ЧЕТИРИ ГОДИШНО ДЕТЕНЦЕ, СЛЕД ОСАКАТЕНОТО МОМИЧЕ В ПЛОВДИВ НА СПИРКАТА И ОЩЕ, И ОЩЕ, ПАК ИМА "ГИГАНТИ" ЗАД ВОЛАНА!ХОРА, СПРЕТЕ!!!...
    ЦИТАТ:Тежка катастрофа стана на пътя Пловдив-Марково, на кръстовището на Околовръстното шосе. Три коли са участвали в автомелето и като по чудо няма тежко пострадали. Инцидентът е станал малко преди 17 часа.
    Според очевидци лека автомобил "Форд" се движил над 150 км/ч по Околовръстното. Удря "Хонда", която била навлязла в кръстовището да направи ляв завой.

    От удара половината от хондата е откъсната и изхвърчала на около 100 метра, другата част се завърта и ударила джип.

    По чудо двамата пътници в хондата са оцелели, но са откарани в болница за преглед.

    На място имаше пожарни автомобили, които са рязали разцепената кола, за да извадят шофьора и спътника му.

    Движението бе изключително затруднено и се регулираше от КАТ. Задръстването към 18 часа продължаваше да бъде няколко километра.



    Read more: http://news.plovdiv24.bg/497866.html#ixzz33nMFZW1E
  • 19 Хрисофор Карамфилов

    2 0 Отговор
    Моят инструктор казваше така Пазете си колите-да пазят и те вас.
  • 20 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Красимир Димитров":

    То е ясно,че има изисквания за безопасност,които колите прябва да покриват.Затова и се мачкат като бирени кутийки.По-лошото е,че с тези тестове леко се заблуждават клиентите.До 60 км/ч при удар в неподвижна стена-5 звезди.Обаче над 60 км/ч при удар в движеща се насреща кола-5 трупа.
    А още по-големия проблем е,че 90 % от сегашните талиги след 5 години са на салата и без краш тест.
  • 21 Красимир Димитров

    0 0 Отговор
    Ами така или иначе ако се удариш с 100 км/ч примерно колата може да запаси част от целоста си ,но съм сигурен,че при такава скорост вътрешни травми които се получават от отрицателното ускорение ,повечето случай са фатални.Според мен са сметнали,че над тази скорост е излишно да се прави тест защото човешкото тяло не може да понесе огромните натоварвания от удара.