4 317 19

Втрещяващо е да има градски транспорт на магистралата

Трябвало е да се намери обходен път за автобуса

Денис Джамбазов

ТИР удари автобус на магистрала "Тракия", а при инцидента пострадаха 14 пътници. По-късно през деня автобусът беше изкаран с кран от канавката, а камионът - изтеглен. Христо Радков, който е председател на Българското обединение на шофьорите, каза, че е бил втрещен от това, че част на Столичния градски транспорт се движи по магистрала.

"Ние сме прецедент, едва ли има друг такъв случай. Говорихме за колани в автобусите, а когато говорим за автобус от градския транспорт, в него не само, че няма колани, а там е допустимо да има правостоящи", недоумява Радков. Той изрази също и недоумението си, че някой е допуснал да има линия на градски транспорт на магистралата.

"Толкова ли няма обходни пътища. В този случай знаем, че има обходен път през Горни и Долни Лозен. Защо не минава от там градския транспорт", каза Христо Радков пред Bulgaria ON AIR. Във връзка с инцидента, той беше категоричен, че не може да става въпрос шофьорът на камиона да е заспал и това да е причината за катастрофата

Радков направи и паралел с предишната автобусна катастрофа на магистрала "Тракия", при която загинаха няколко души. Той припомни, че заключението на разследващите за инцидента от преди повече от месец е страничен удар от кола.

"От случая виждаме как един тежкотоварен камион, който е застигнал с голяма разлика в километрите автобуса, не го е обърнал, както беше обърнат предишният", категоричен беше Христо Радков. Според него вчерашният случай показва, че едва ли именно страничен удар от кола е причинила катастрофата през месец април.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 112
    Отговор
    1 11:30  24.05.18
    а винетка имал ли е?
  • анитси
    Отговор
    2 12:01  24.05.18
    До преди няколко години началото на магистралата започваше от КАРАУЛКАТА , а след това винетки се изискваха след разклона за ДОЛНИ ЛОЗЕН И РАВНО ПОЛЕ.
  • гларус
    Отговор
    3 13:07  24.05.18
    Не се опитваите да свързавате двете катастрофи .Само да му се обясни на този експерт , че страничен удър е предпоставка за беля .От там на сетне реакции много но за секунди . Както и да му се изплюя във врата по време на шофиране. Или пък да те ужили оса. Имам над 2 000 000 км минати .Тези експери мога да ги обучавам срещу минимално заплащане

    Коментиран от #5

  • ЕДИН ЧОВЕК
    Отговор
    4 13:12  24.05.18
    Демек ТИР-джията не е виновен ,а? Вие добре ли сте?Аз ако карам с 200 и застигна някой на магистралата със 110 ,удрям ли го? И ако го ударя ,той ли е виновен? Голяма била разликата в скоростта. ТИР-а с 150 ли вървял? За дистанция чувал ли е ? Някой хора у нас от нямане какво да правят са изперкали.

    Коментиран от #15


  • СПРАВЕДЛИВОСТ ЗА ВСИЧКИ
    Отговор
    5 13:18  24.05.18

    До коментар #3 от "гларус":

    Релакс бейби, не си само ти с многото километри. Предишната катастрофа- автобуса си го обърна шофера с неадекватна реакция - стреснат от леко чукване на колата. На всеки може да се случи. Даже и на такива с по 2 000 000 км.
  • ТАСС
    Отговор
    6 13:27  24.05.18
    Кое му е ВТРЕЩЯВАЩО - в Европа колко автобуси на градския има по магистралите !!!!

    Коментиран от #10

  • Onq s konq
    Отговор
    7 13:40  24.05.18
    В цяла Европа градския транспорт се движи по магистралите. Само някой от Тутракан може да напише такава тъпотия

    Коментиран от #18

  • Куку Руку Ку
    Отговор
    8 13:51  24.05.18
    В Дюселдорф градският транспорт се движи по магистрала за да мине от старата част на града до някои квартали.. Сигурно има и други такива градове.
  • бмв е39
    Отговор
    9 13:53  24.05.18
    добре де какво му е на автобуса да се движи по магистрала забранено ли е

    Коментиран от #11

  • Гошо семето
    Отговор
    10 13:57  24.05.18

    До коментар #6 от "ТАСС":

    Колко?

    Коментиран от #17

  • Ще стрелям
    Отговор
    11 14:04  24.05.18

    До коментар #9 от "бмв е39":

    Ама за магистрала си требва реис де се движи със 100 не от тея тука да ни ги подаряват за бог да прости
  • Борис
    Отговор
    12 14:22  24.05.18
    После реват че междуградските карали с над120.Е ако кара по бавно току виж че ги блъсне някой тир отзад.Тоя по голяма тъпотия неможа ли да измисли.
  • експертиза
    Отговор
    13 14:32  24.05.18
    Експерт на глупостите е този, сигурно и кетапа му е фалшив като него.
  • ДЮна
    Отговор
    14 14:43  24.05.18
    Експертът е прав. Не може автобус, предназначен за градски условия, който е пълен с ТРЪБИ в интериора, и си е т.нар death trap, да се движи по автомагистрала. Не е забранено от закона, просто е безумно. Тази тръбарка няма място на магистралата, където да я изпреварват тежкотоварни МПС с 90-100 и коли с по 140! Иначе за конкретната катастрофа, естествено, че е виновен турчина, това никой не спори.
  • Азазел
    Отговор
    15 14:55  24.05.18

    До коментар #4 от "ЕДИН ЧОВЕК":

    Ясно е, че шофьора на камиона е блял. Но примера не е точен. На магистралата има минимално разрешена скорост, така както има и максимална.

  • лимонад
    Отговор
    16 15:10  24.05.18
    "експерта" къде е бил преди инцидента. тогава къде спа? всички станаха "експерти" като стане белята. тогава ъкъли много - но файда - никаква.... аман от такива експерти....
  • ТАСС
    Отговор
    17 15:14  24.05.18

    До коментар #10 от "Гошо семето":

    Много
  • Nick
    Отговор
    18 20:31  24.05.18

    До коментар #7 от "Onq s konq":

    Само че си има обособена специална лента за обществения транспорт(bus, taxi), която е по-вдясно от аварийната и ако те сгащят да караш кола/камион в нея ще ти пробият джоба от глоби. Друг е въпроса, че тези участъци покрай големите градове, по които се движи ГТ, са с минимум 4 ленти за движение + аварийна + бус лента. В България досега не съм виждал аутобан, който да отговаря на европейските габарити за широчина на лентите, тук са теснолинейки хаха, един камион/автобус се събира в тях едва едва. В Австрия имат 1 метър горница за леки маневри без да пречат на другите ленти, за Белгия/Холандия смисъл няма да се дават примери, където магистралите са осветени нощно време....
  • 222
    Отговор
    19 23:06  24.05.18
    ако този експерт то аз съм космонавт-има ли впредвид къде е центъра на удара в двата случая- в този случай удара е около и над средната линия на автобуса при такъв удар трудно ще преобърнеш автобус докато при другия удара е ниско долу и в лява предна гума което предизвиква повдигане и изместване надясно + скороста=преобръщане

Напиши коментар:


Публикувай