3 371 20

“Трейс груп” за Искърското дефиле: Невинни сме!

Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подчерта проф. Николай Михайлов

Венцислав Михайлов

Фирмата, извършила ремонта на пътния участък в Искърското дефиле, където вчера стана тежката катастрофа с 16 жертви, отрече те да имат вина за инцидента. В писмо до медиите „Трейс Груп Холд“ АД пишат, че асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, въпреки че обектът е приет през 2016г. и затова не могат да носят отговорност как е поддържан в този период.

„Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе”, пише в писмото.

Компанията допълва, че Агенция „Пътна инфраструктура” е избрала фирма, която да поддържа пътя в този период, а техният ангажимент е свързан само с дефекти, които сa се появили в гаранционния срок.

„Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле”, съобщават още от „Трейс Груп Холд“ АД.

Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции", пише в писмото на “Трейс груп”.

Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".

“Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.

"Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от агенция "Пътна инфраструктура" включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга.

Вече е изрязана плоча от асфалта на мястото на катастрофата и е дадена за лабораторен анализ, който ще провери плътността и сцеплението. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подчерта Михайлов.

След заседание в Министерския съвет по темата министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи.

Министър Нанков обясни, че през 2011 г. въпросният пътен участък е възложен за рехабилитация. Парите за това са дошли от специфична процедура - чрез заем от Световната банка. През декември 2016 г. участъкът е въведен в експлоатация, като приемателната комисия го е приела след рехабилитацията "без забележки". Фирмата, изпълнила рехабилитацията, е "ТРЕЙС СВОГЕ".

След това обаче местната Пътна полиция на няколко пъти е сигнализирала за повишена честота на катастрофи в този участък. Затова до 27 юли 2018 г. Агенция "Пътна инфраструктура" пет пъти е уведомявала фирмата, изпълнила проекта, че трябва да бъдат отстранени дефекти по пътя. Това е било в гаранционния срок след рехабилитацията, обясни още Нанков.

Една от констатациите е било лошо сцепление на асфалта.

Резултат обаче от сигналите на държавните институции не е имало и фирмата не е поправила участъка, се разбра от думите на главния прокурор Сотир Цацаров.

По информация на БНТ износващият пласт на асфалтовата покривка не е бил с нужната грапавост, за да се осигури добро сцепление на гумите на превозните средства.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Учудени има ли
    Отговор
    1 09:02  27.08.18
    Много уж малки пропуски винаги водят до един голям ужас! Винаги! Въпросния път от околовръстния път до Мездра изграждането му беше цяла епопея!Епопея като поизчезнали пари,увеличаване на сумата и тн стандартните Български измамнически простотии, и като времетраене, а като качество вече е ясно на всички май.Ами защо е така ли ами откъде иначе пари за по 4-5 Апартамента в София ,джипки на некадърните но крадливи пикли по веригата,разходки по всякакви екзотични места къде ли не под формата на курсове ,побратимявания,обмяни на опит и тн !Откъде за самолети и яхти по Испания ,курсове по дайвинг от другата страна на земята,откъде се покриват всичките тези разходи по тоя стандарт на живот? И леко встрани но пак по случая а Някой знае ли какви суми изчезват от така на вид небрежни и маломерни дейности като Екскурзиики на Пенсионерски клубчета,Културни прояви,Културни проекти,Екстравагантни ремонтчета на Школа и подобни уж незебележими дейности?Доста пари чезнат! Ами в конкретния случай Шофъора нямал преглед нямал уведомление за Случаен превоз!Ами Районните кметове които организират такива прояви и взимат Комисионни за всичко за какво гледат освен да си приберът парите! Промени не очакваме, всички са по веригата и постоянно се затъва ! Трейс е велика фирма
  • ссср
    Отговор
    2 09:07  27.08.18
    Опаа! Гузен не гонен бяга
  • Мизирабъл
    Отговор
    3 09:12  27.08.18
    Здравей, прекрасна, родна простотия. Покланям ти се ниско, доземи и все те мъкна като кръст на шия. Ела и всичко скъпо ми вземи!
  • Townboy
    Отговор
    4 09:15  27.08.18
    Тиквата прави пътища защото най-много се краде от там. Използват некачествени материали в намалени количества и после ни обвиняват че караме неразумно. Повечето пътно-строителни фирми са на политическата олигархия в лицето на Делян Пеевски паравана.

  • Azazel
    Отговор
    5 09:21  27.08.18
    Много им пука на "Трейс" - участието им в половината големи инфраструктурни проекти ясно показва, че за всичко са си плащали по веригата, от АПИ, през министъра на транспорта, дето уби сина си с транспортно средство и естествено - на Б.Б., така че никой не може да ги пипне за нищо. Защо са направили некачествен ремонт и са използвали некачествени материали? Ами, защото хем е трябвало да дадат най-ниска цена, хем половината от парите да ги върнат обратно в джобовете на всички изброени по веригата. Така че вината не е в Трейс, не е дори в ГЕРБ, вината е във всички, които продължават да гласуват за ГЕРБ и да ги търпят, въпреки всичко това!
  • Живите мъртви на България
    Отговор
    6 09:21  27.08.18
    Бойко, твой ред е да си подадеш оставката. Не можеш елементарни неща да направиш. Бабаит си, признаваме ти го. По-голям от теб няма, а сега ни се махай от главата. Вземи си калинките - Цветанов, Цацка Цъфналия ГЕРБ, Дебелото и други знайни и незнайни безхаберници.
  • ТъпСъм
    Отговор
    7 09:27  27.08.18
    А положете бетон отдолу и да видиш как не 2 години ще му е срока а 200 години , или другия доказан вариант настилката да е с дебелина 12-15 см. Да видиш как няма да има проблеми дълги години , па че сте прости били висшисти ама безмозъчни

    Коментиран от #13

  • Уую от Пичковци
    Отговор
    8 09:38  27.08.18
    Трейс Груп правиха и отсечката на магистрала Тракия Чирпан - Стара Загора . Странно как държавата си трае за гаранцията която е поне 10 години.И там рушветите са текли като реки. отсечката е много опасна защото дясната лента е на практика всичко друго но не и магистрала.Но така е тука .Куче влачи рейс диря няма .И там като стане инцидент пак извън земните ще са виновни.А лилянчето вдигна цената на винетките само за да прекрие далаверите .
  • 349
    Отговор
    9 09:40  27.08.18
    Червената бетонна стена над пътя се боядисва от общината 5-6 пъти годишно, за да заличи следите от безбройните птп-та на мястото.

    Коментиран от #12

  • някой
    Отговор
    10 09:52  27.08.18
    След 1990г. пипнат ли е път,мамата си трака!Асфалта е с непълен компонентен състав,а скапаният гръцки битум е слаб.Фракцийте които се влагат не стават,пък и вече почти не се намират работници разбиращи си от работата.Хоризонталната и най-вече вертикалната маркировка е под всякяква критика!Такива малоумщини съм виждал,но това идва от "компетентните" органи.А на българина не му трябва война,само гладък асфалт!
  • Трас груп
    Отговор
    11 10:05  27.08.18
    Невинни сме - ние само лапахме парите, пък циганите как са го правили, не знаем.
  • толерантен
    Отговор
    12 10:06  27.08.18

    До коментар #9 от "349":

    Е, значи общината е осъществила необходимата "превенция".
  • Точно
    Отговор
    13 10:19  27.08.18

    До коментар #7 от "ТъпСъм":

    Това с бетон отдолу е най-оригиналното решение , настилката няма да потъва и да се размества както казваш ще държи дълги години и за тия години ще спестят милиони левове
  • onq s konq
    Отговор
    14 10:24  27.08.18
    "Обектът в същината си е работен през 2013-14г"/факти/.Управление НА ОРЕШАРСКИ-29.05.13 до 6.08.14г.ЩЕ ПОЕМЕ ЛИ НИНОВА ОТГОВОРНОСТ ЗА ПЪТИЩАТА - УБИЙЦИ,изфабрикувани през управлението на ПАРТИЯТА Й?!
  • bad
    Отговор
    15 10:27  27.08.18
    Пожелавам бързо оправяне на ранените, много сили на близките на загиналите. Всеки който е минавал поне веднъж по този път знае, че е хлъзгав. Помня, се прибирах по този "прекрасен" път, тогава влезнах в десния завой с около 40, точно по средата на завоя, колата започна да изправя завоя, единственото което успях да направя/реагирам бе да навия още волана и да скоча на спирачката(при сухо и слънчево време), колата се извертя и спрях в страни на сантиметри от мантинелата. Добре, че нямаше никой в насрещната лента. Същата година около летния сезон , поставиха табелите 40 и че е хлъзгаво. Няма как , някой който знае пътя като двете си ръце наизуст, да не предвиди ситуацията, но просто за толкова години пътя става все по-хлъзгав и този нещастен случай е нямало как да бъде избегнат! Истината е че нашите "умни" закони, и особено текста - при движение с несъобрзена скорост, са измислени затова да не можеш да съдиш държавата за безхаберието си, и съответно тя няма как да накаже и изпълнителите на пътищата. Това виражи, това оттичане на вода, това . ТЕЯ НЕМОГАТ ДО БОЯДИШШШАТ И ПОДДЪРЖАТ, ТОВА ДЕТ БАЙ ТОШО Е ПОСТРОЙЛ, ЩЕ МИ СТРОЯТ ПЪТИЩА. После стой в България, уработи и
  • bad
    Отговор
    16 10:38  27.08.18
    После стой в България, учи работи и всичко ще е наред. Тук са остана само тарикати, селски пръчки и някви чантаджий, дето обяснават на всички, колко сложна работа работят, какви изисквания покриват, а ръцете им отзад. Докато учителите, полицайте и други да не изброявам ВАЖНИ работници и служители получават мизерни пари, а депутати и тарикати си правят продажните сделки и разграбват и захвърлят Българските богатства няма никога да се оправим. Дядо ми вярваше, че ще се оправим, Баща ми варва че ще се оправим, Заради тях Аз вярвам че съм оправен и че винаги ще се оправя в тази държава, но какво ще е най-добро за децата, за внуците. Управниците, нямат визия за следващите 20 или 30 години напред - те живеят ден за ден и затова всичко в държавата е с това мислене и вечната приказка - щом куца, значи върви и щом работи нека скърца!

  • Пешо
    Отговор
    17 11:06  27.08.18
    Където са работили "Трейс"-а всичко пропада. Това е фирма на властта. Всички големи поръчки в градовете се печелят от тях. Ало, ДАНС и Специализираната цацаратура - защо се правите на улави?

    Коментиран от #18

  • Алфа Ромео
    Отговор
    18 13:20  27.08.18

    До коментар #17 от "Пешо":

    Глас в пустиня си пич, Цацарката е глух за тебе, всички важни хора във властта се държат от компромати. Компромати базирани на слабостите на човека, кой сниман и записан със любовница, кой хазарт, корупция, извратени сексуални изпълнения и т. н. Едно много едро момче действа по задачите които му дават едни възрастни генерали във сянка. Нямам идея как ша се промени това, тези хора ще имат наследници най-вероятно.
  • Filо
    Отговор
    19 20:02  27.08.18
    Интересно защо никой не каже с какви гуми е бил автобуса, нарочно естествено. Шофьорът, който е и собственик на фирмата е отговорен.
  • Иван
    Отговор
    20 23:00  29.08.18
    А тези, които търсят странни съставки в асфалта къде изчезнаха. На кастинг на Ловци на митове ли са? Домашен арест е прекалено малко за масов убиец.

Напиши коментар:


Публикувай