2 060 17

Експерт: Не мисля, че превишената скорост с 10 км/ч е причина за катастрофата край Своге

В нашата държава всяко чудо е за три дни. Едни и същи неща се говорят постоянно – за колани, за пътища, за поддръжка на автомобилите

„В нашата държава всяко чудо е за три дни. Едни и същи неща се говорят постоянно – за колани, за пътища, за поддръжка на автомобилите. Нищо от това не се случва. Гневен съм, защото този пореден инцидент можеше да се избегне, тъй като са пратени множество жалби до държавните институции”, заяви пред „Нова телевизия“ бившият шеф на отдела за разследване на аварии и тежки катастрофи в Националната следствена служба Георги Илиев.

„Когато пътната обстановка е усложнена, много е трудно шофьорът да прецени дали е попаднал в аквапланинг, дали пътят е неравен. Ако дупката е запълнена с вода, не може да прецени нейната дълбочина. Не допускам, че превишената скорост с 10-ина километра е основна причина за катастрофата край Своге”, каза още експертът.

България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Я. Петров
    Отговор
    1 11:24  27.08.18
    Да попитаме за предпазните мантинели които в слчай на инцидент трябва да те задуржат на пътя от кашкавал ли са?

    Коментиран от #4, #8

  • иксперина
    Отговор
    2 11:29  27.08.18
    Никога няма само една причина, винаги са няколко и превишената скорост е една от тях, гусин експерт, кой знае, колко си експерт.

    Коментиран от #6

  • Гост
    Отговор
    3 11:30  27.08.18
    То и никой не мисли, че 10 км повече ще убие и осакати толкова хора - освен лапачите покрай ремонта на пътя.А лапачи - много: министри,шефове, посредници, партийци, всякакви бедни души.

  • Реалист
    Отговор
    4 11:35  27.08.18

    До коментар #1 от "Я. Петров":

    Е как тая мантинела да спре около 40 тонна машина удряща се почти перпендикулярно в нея? Тя хе е изчислена за това. Причините наистина са няколко и е добре да изчакаме резултатите от експертизите преди да говорим. Най-малкото от там ще има още факти за размисъл. Но определено има проблем с асфалта щом няколко пъти АПИ предупреждава ТРЕЙС ГРУП да ремонтира пътя.

    Коментиран от #12

  • Боян
    Отговор
    5 11:40  27.08.18
    Абе смешковци как 10км/ч ще са проблем в случая, вие верно не сте добре. Даже бавно е карал, повредата е в неизправност на автобуса или моментен дефект в машината. При ограничение 40 с 53 км/ч, може ли 10 км отгоре да окаже влияние на 10 тонна машина, а мислете преди да пишете философи!
  • Гост
    Отговор
    6 11:41  27.08.18

    До коментар #2 от "иксперина":

    Тогава всеки да си понесе отговорността или шофьора да го разпъват и да се забравя? Отговорност...справедливост... какво стана с министъра на транспорта ... или той е зает да пише как безопасно да се транспортираме?
  • А БЕ
    Отговор
    7 11:42  27.08.18
    Шофьорът се е обърнал към пътниците на дясно, инстинктивно лявата ръка дърпа волана на ляво , помита насрещно движещи се автомобили и пада в дерето ! Всичко останало е БЛЯ БЛЯ !

    Коментиран от #9

  • Ники
    Отговор
    8 11:44  27.08.18

    До коментар #1 от "Я. Петров":

    ДА !!! Те са Скъпи .. По здравия Материал е По скъп и Дебелината им е недостатъчна ... Виждал съм мантинела в западна европа ... нищо общо няма с нашата ... И в Гърция бях закъсал и се подпрях на мантинелата ... имах време добре я поразгледах ... Ми ще спре автобус движещ се с 50 км/ч ... при нас тия неща се правят ... на принципа колкото да има .. има стандарти и ни лъжат , че били като европейските .. изтината е , че от тия проекти - Фирмите връщат бая пари под формата на рушвети .. всичко е направено така ... , че на тях да не им се усложнява животът , нито за настилка нито за мантинели и т.н. това са практики от началото на 90 те
  • Боян
    Отговор
    9 11:55  27.08.18

    До коментар #7 от "А БЕ":

    Спри да гледаш холивудски филми..Хората казаха, че шофьора има над 30 год. стаж, като шофьор, тези криввания с ръката и тем подобни са при млади шофьори с 20 км зад гърба си и 30 часа при инструктора, близко е до акъля приятел.
  • Шофер
    Отговор
    10 12:36  27.08.18
    Когато дъжд завали колкото по-високо и тежко е МПС-то толкова повече се плъзга и е податливо на аквапланинг ако ще и с 10 км в час да караш

    Коментиран от #13

  • onq s konq
    Отговор
    11 12:47  27.08.18
    Тия указателни и забранителни ТАБЕЛИ И ЗНАЦИ ЗА ОГРАНИЧЕНИЕ НА СКОРОСТТА за мен нямат абсолютно никакъв реален принос за избягване на ПТП-тата.Основен фактор си остава ПРЕЦЕНКАТА НА ВОДАЧА за всяка ситуация и в почти всички случаи единствено той носи отговорност.Затова и личното ми убеждение е,че терминът "Несъобразена скорост" трябва да се тълкува като "НЕСЪОБРАЗЕНА СЪС ТЕХНИЧЕСКИТЕ ДАДЕНОСТИ НА УПРАВЛЯВАНОТО МПС СКОРОСТ".Не знам колко остър е бил завоят,но при въпросното ограничение "40" един рали-автомобил ако спокойно би го взел с 80км/,то автобус като тоя определено не би трябвало да превишава и 30.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    12 13:04  27.08.18

    До коментар #4 от "Реалист":

    Автобуса е от по-малките 37 местен не е повече от 9-10 тона, както и да е де, по-важното е че е станал много тежък инцидент и причините по правило са повече от една.

  • Мммм
    Отговор
    13 17:04  27.08.18

    До коментар #10 от "Шофер":

    Не си никакъв шофер, защото не знаеш най-елементарното,че колкото по голям е натиска върху платното,толкова по-трудно изплува гумата в аквапланинг. Това състояние зависи много и от гумите и по-точно от грайфера,а в случая с трагедията мисля нещата са комплексни,но ако се окаже асфалт с ниско качество,както и показаха сутринта експертите,то тогава гуми,умения човешки фактор са от най-малко значение.
  • ВСИЧКО ДРУГО НО НЕ И АДМИНИСТРАТОРА
    Отговор
    14 19:16  27.08.18
    ЖИВОТА СЕ РЕГУЛИРА ОТ ХОРАТА С ПРЕДОСТАВЕНА ВЛАСТ ! ДЕ Е ТЯ - ТАЗИ СМАЧКАНА ВЛАСТ !

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    15 23:51  28.08.18
    Шофьора не е виновен че е превишил с 10км/ч.скоростта виновни са тези който отговарят за този пътен участък защото трябвало е да не се оставя в това състояние да бъде пътя ако е имало здрава мантинела поне не би трябвало да се стигне до тоз фатален инцидент.
  • Гост
    Отговор
    16 23:55  28.08.18

    До коментар #14 от "ВСИЧКО ДРУГО НО НЕ И АДМИНИСТРАТОРА":

    Къде е ли всеки който е на власт гледа се накраде облажи да направи далаверите и да избега после за туй нема да се оправим в близките 1000г.
  • Бай Благой
    Отговор
    17 11:00  29.08.18
    За мен лични причината е асфалта! Не съм специалист по транспортно строителство, НО. КОгато в Германия натиснеш рязко спирачки, залепяш за предното стъкло. Когато в България рязко натиснеш спирачки обикновено ми се включва ABS ( с нови хубави гуми съм и със изправен сравнително хубав автомобил съм). Ще го повторя още веднъж....в България Асфалта който се полага си е направо фалшив....с много слаби качества на сцепление!!

Напиши коментар:


Публикувай