Часовете по пътна безопасност в училище не трябва да са проформа и въпреки това намаляват с всяка изминала година. Това коментира в "Денят започва" по БНТ инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти.
Заради това от СБА са направили предложение до институциите безопасността на движението да се изучава поне два учебни часа седмично. Това трябва да се случва от най-ранна възраст, за да има повече информирани и по-възпитани хора на пътя, посочи Панчев.
"Защото ние правим много промени (в закона), но ако не учим децата да спазват правилата от малки, виждате какво става с велосипедите, тротинетките. Да се наблегне повече на това, че не трябва да се употребяват алкохол и наркотици".
Много учители и директори също смятат, че обучението за поведение на пътя е проформа, коментира Панев. Заради това в стратегията на държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" е заложено това да се учи още от детските градини, след това и в училищата.
Автомобилистите очакват от депутатите да приемат изцяло нов закон за движение по пътищата.
"Много промени се правят, почти всяка година. Тези кръпки понякога водят до някакво подобрение, въпросът е достатъчно ли е то. С всичко това, което се случва на пътя, едва ли промени в ЗДвП ще спрат хора, които са агресивни, недисциплирирани, пият и карат", коментира Емил Панчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Помощ 112
10:27 20.09.2023
2 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
10:54 20.09.2023
3 Един шофьор
11:16 20.09.2023
4 киро
11:22 20.09.2023
5 n√Варна
Тротоарите са предназначени за движение само на пешеходци – така пише в ЗДвП, но върху тях сега свободно и нахално се движат водачи, яхнали пътни превозни средства: велосипеди или електрически тротинетки.
Вторите на всичко отгоре са и моторни превозни средства – задвижват се от електродвигатели. Същото се отнася и за електрическите велосипеди.
Трябва ли пешеходците да се оглеждат, когато се движат по тротоарите?
В населените места управниците се състезават за най-малоумно поставени пътни знаци или най-малоумно очертана пътна маркировка или за липсваща такава – особено пешеходните пътеки.
Понеже не са в състояние да осигурят нормални условия за спазване на Правилата за движение, управниците ни действат по пъдаро-пазвантския метод – постоянно завишават санкциите в Глава шеста (Принудителни административни мерки), която е „рекордьор“ по изменение и допълнение на разпоредбите в нея. Изключвам наказанията за пияните и дрогирани убийци, „въоръжени“ с моторни превозни средства.
Коментиран от #6
12:58 20.09.2023
6 n√Варна
До коментар #5 от "n√Варна":
Допълвам: И Глава седма (Административнонаказателна отговорност).13:01 20.09.2023