Заводското тунинг ателие на Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) представи официално най-бързата версия на XE. SV Project 8 има двигател с мощност 600 к.с. и каросерийни панели от въглеродни нишки.
От карбон са изработени броните, предният капак, "раздутите" с 19 мм предни калници, престилките, регулируемият преден сплитер, дифузьорът отзад и масивното антикрило, което може да се настройва в два ъгъла на атака.
Специално за най-мощния си седан в Ковънтри са изработили и нови задни калници от алуминий (също раздути, но с цели 55 мм). От авиационния метал са направени и задните врати, а подът е напълно плосък.
Под предния капак на SV Project 8 работи петлитров компресорен осмак, който генерира 700 Нм. Двигателят е комплектован с осемстепенна автоматична трансмисия и двойно предаване с активен заден диференциал с електронно управление.
Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 3.3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.
SV Project 8 тежи 1 745 кг. За да намалят масата на седана, инженерите на Jaguar не само са прибегнали до детайли от въглеродни нишки, а и са проектирали изцяло титаниева ауспухна система, седалки със скелети от магнезиева сплав и дори керамични лагери от силициев нитрид.
Най-мощният седан на Jaguar обаче може да бъде олекотен още повече с поръчката на пистов пакет. Той включва полуклетка против преобръщане вместо задна седалка и състезателни кресла от въглеродни нишки с четириточкови обезопасителни колани.
Автомобилът има 20-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 265/35 отпред и 305/30 отзад. Различни са пружините, регулируемите амортисьори и шестбуталните спирачни апарати с 400-милиметрови дискове отпред и 396-милиметрови отзад.
От модификацията SV Project 8 ще бъдат произведени само 300 коли, всяка от които ще се сглобява на ръка в Ковънтри и ще бъде с ляв волан. Цената е £149 995 (€169 361).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #2
13:55 28.06.2017
2 Ганчо
До коментар #1 от "Гост":
Не гледай само цифричките на конете, има голямо отношение и масата на колата към спортните характеристики. Има добър старт от място, но не се знае как се държи в завой, като там също има отношение теглото.За пример М4 с не толкова много коне 431, бие по-мощни коли заради споменатите фактори и добър баланс на купето.
Коментиран от #3
14:14 28.06.2017
3 Гост
До коментар #2 от "Ганчо":
Колата е 4х4 и със сигурност ще се държи много по-добре от М4 в завоите.Ще дойде време да я изкарат на Ринга и там вече ще си проличи всичко.
Виж например Subaru WRX STI от 2004 г. с 300 к.с. но 4х4, е само с 1 секунда по-бавно на Ринга от М3 Е92 с 420 к.с.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
Така, че времето ще покаже как ще се представи на писта Jaguar XE SVO.
14:54 28.06.2017
4 БМВ
Като клас е същата, но като изпълнение не може да се сравняват. M4 GTS му е директен конкурент и ще е интересно да се видят на писта един срещу друг.
Коментиран от #5
15:41 28.06.2017
5 Гост
До коментар #4 от "БМВ":
Така е, но как двуврато купе ще се сравнява с четириврат седан?Истината е, че този път от Jaguar са си свършили работата. X-type нямаше нито R вариант, нито SVO, а сега наследникът му изригва с 600 к.с.
18:04 28.06.2017
6 gnida
23:28 28.06.2017